نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

پس از ورود به سیستم، می توانید دوره های آموزشی ساخت وب سایت ها و نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان بازی ها را بیابید. این محتوا شامل اصول برنامه نویسی و همچنین کلاس های کدنویسی برنامه ها و وب سایت های واقعی با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت است.

 

Code.org همچنین دروس ساعتی را ارائه می دهد که به ویژه برای بچه هایی که به دنبال یک کلاس سریع هستند مفید است. آنها می توانند یاد بگیرند که حیوانات Minecraft و درویدهای جنگ ستارگان را برنامه ریزی کنند یا ماجراجویی خود را با شخصیت های Frozen کدنویسی کنند.

 

Code.org برای کودکان 4 سال به بالا مناسب است، با دروس مرتب شده بر اساس کلاس به طوری که کودکان می توانند سطوحی را انتخاب کنند که برای آنها خیلی آسان یا خیلی پیچیده نباشد.

 

آرم scratchjr 2.jpeg

3- ScratchJr.org و Scratch

ScratchJr و Scratch پلتفرم های بسیار محبوبی هستند که عمدتاً توسط کودکان استفاده می شوند. این وب سایت توسط دانشجویان MIT طراحی شده است که هدف آن کودکان 6 تا 16 سال است.

 

یکی از ساده‌ترین طراحی‌های رابط کاربری را دارد که از بلوک‌های کد نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان بصری استفاده می‌کند که پیروی از آنها بسیار ساده است. به جای تایپ کردن کد، می توانید بلوک های کد را بکشید و رها کنید تا داستان ها و بازی های مختلف را برنامه ریزی کنید. بچه ها می توانند انواع پروژه های مختلف را در Scratch و ScratchJr ایجاد کنند.

 

می‌توانید توضیحات بلوک‌ها را به همراه راهنمای رابط و راهنمای ویرایشگر رنگ برای کمک به تولید گرافیک در وب‌سایت بیابید.

 

Scratchjr نه تنها درس های کدنویسی را برای کودکان ارائه می دهد، بلکه برنامه درسی، فعالیت ها ایرانیان سایبر  و تمرین های ارزیابی را نیز برای معلمان ارائه می دهد نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان تا در کلاس استفاده کنند.

 

انجمن بزرگی با بیش از 15 میلیون عضو ثبت نام شده دارد که اتفاقاً به طور باورنکردنی نیز فعال هستند. تا زمانی که هر کسی بپیوندد در دسترس است

 

به قوانین احترام بگذارید و با سایر کاربران ارتباط دوستانه برقرار کنید.

 

علاوه بر نسخه وب آنها، می توانید برنامه Scratchjr را در دستگاه iOS، Android یا Kindle خود دانلود کنید. نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان همچنین یک افزونه کاربردی Scratchjr وجود دارد که می توانید برای دسترسی سریع به مرورگر Google Chrome خود اضافه کنید.

 

codecombatlogo.jpg

4- Codecombat.com

با ترکیب دنیای کدنویسی مبتنی بر نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان متن و بازی‌های RPG، Code Combat یک تجربه یادگیری بسیار فراگیر را از طریق یک بازی سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد که از طریق هر مرورگری قابل دسترسی است.

 

ایده در اینجا این است که با حل مجموعه ای از پیچ و خم ها، پازل ها و سایر وظایف، به شخصیت نرم افزار برنامه نویسی کودک خود مجموعه دستورات صحیحی برای تکمیل ماموریت ها بدهید.





:: برچسب‌ها: نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: