نوشته شده توسط : مهراب مدیری

جولای به استراحت و فعالیت‌های مختلفی اختصاص کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان دارد که می‌توانند نورون‌ها را به کار بیاندازند، اما بدون ذکر برنامه مدرسه در سال گذشته یا سال آینده.

 

در ماه اوت، چیزهای جدی شروع می شود.

 

همانطور که در طول سال تحصیلی، تجدید نظرها فقط از دوشنبه تا جمعه انجام می شود، کودک در آخر هفته تنها می ماند.

 

از دوشنبه تا جمعه،

30 دقیقه

بازنگری روزانه بین 1 تا 31 آگوست برای دانش آموزان کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان دبستانی توصیه می شود.

 

شما باید زمان تجدید نظر روزانه را تشریف بیاورید تا یک کار طاقت فرسا نباشد، بلکه عادتی باشد که باید قبل از بازگشت به مدرسه به آن عادت کنید.

 

بهتر است این زمان کاری را در صبح، زمانی که کودک هوشیارتر است، بگذرانید.

 

و ما دیگر در مورد آن برای بقیه روز صحبت نمی کنیم. توصیه  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجواناننمی شود که دفترچه تعطیلات یا بشرل خود را به ساحل بیاورید. هر زمان باید محدود شود.

 

به عنوان مثال، از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 10 صبح تا 10:30 بعد از صبحانه و پس از پوشیدن لباس و مسواک زدن کودک، شما پشت میز اتاق نشیمن می نشینید و او را در تمرینات روزانه همراهی می کنید.

 

کتاب کار تعطیلات برای پیگیری برنامه مدرسه سطح قبل و آمادگی کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان برای شروع سال تحصیلی کاربردی است. هدف این است که تمرینات را با او انجام دهید و آنها را اصلاح کنید تا احساس "تنبیه شدن" نکند.

 

البته، شما باید آرام و صبور باشید و برای آن وقت بگذارید. اگر اینطور نیست، بهتر است این قسمت را تفویض کنید و از یک استاد راهنما برای حمایت علمی فراخوانی کنید.

 

ساختن

فوت و فن

نمایش برنامه کودک را در نظر بگیرید تا بتواند راحتتر آن را ادغام کرده و دنبال کند.

 

برای یک CP به سمت CE1، یک CE1 به سمت CE2 یا یک CE2 به سمت CM1، برنامه م کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانانوضوعات مهم را ادغام می کند:

 

دوشنبه: 30 دقیقه فرانسوی

سه شنبه: 30 دقیقه ریاضی

چهارشنبه: 15 دقیقه زبان انگلیسی و 15 دقیقه دانش عمومی (پرسش از جهان در Nathan Vacances)

پنجشنبه: 30 دقیقه فرانسوی

جمعه: 30 دقیقه ریاضی

برای CM1 تا CM2 یا CM2 تا کلاس ششم، در اینجا یک کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان ایده برای یک برنامه وجود دارد:

 

دوشنبه: 30 دقیقه فرانسوی

سه شنبه: 30 دقیقه ریاضی

چهارشنبه: 30 دقیقه تاریخ و جغرافیا

پنجشنبه: 15 دقیقه علم و فناوری و 15 دقیقه انگلیسی

جمعه: 15 دقیقه زبان فرانسه و 15 دقیقه ریاضی

در ماه آگوست باید سعی کنید ریتم منظمی از خوابیدن و بیدار شدن آموزش برنامه نویسی نوجوانان  داشته باشید تا به خوبی برای شروع سال تحصیلی آماده شوید و در بازگشت به مدرسه زیاد دچار اختلال نشوید. دروس خانه همچنین می تواند به شما کمک کند تا قبل از شروع سال تحصیلی به مسیر خود بازگردید.

 

آخرین روزهای قبل از شروع سال تحصیلی به سازماندهی اختصاص کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان دارد: مرتب سازی و خرید لوازم و لباس، مرتب کردن و آماده کردن کیف برای شروع سال تحصیلی.

 

ریتم مطالعات تابستانی برای دانش آموزان مقطع راهنمایی

چه تجدید نظرهایی باید در کالج در طول تعطیلات برنامه ریزی شود؟

برای دانش‌آموزان دوره راهنمایی، ریتم یکسان خواهد بود: ما در طول ماه جولای در مورد کلاس‌ها صحبت نمی‌کنیم و روی استراحت و فعالیت‌های فوق برنامه تمرکز می‌کنیم تا تمام روز را جلوی نمایشگرها غرق نمانیم.

 

در ماه اوت، ما به آرامی بازبینی‌ها را به مدت 45 دقیقه هر روز از دوشنبه تا جمعه از سر می‌گیریم.

 

برای دانش آموزان پایه ششم و پنجم همراهی و حضور در این  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانانساعت کاری جهت حمایت و اصلاح با آنان الزامی است. البته، همه چیز به سطح استقلال فرزند شما بستگی دارد: برخی قادر خواهند بود و مایلند از پس خود برآیند.

 

برای دانش آموزان کلاس چهارم و سوم سعی می کنیم آنها را مستقل بگذاریم. دریغ نکنید که هر از گاهی نگاهی بیندازید تا پیشرفت نوجوان خود را ببینید.

 

مانند دانش آموزان دبستانی، به یاد داشته باشید که برنامه را نمایش دهید و از قبل به کودک خود به اندازه کافی هشدار دهید تا این عادت جدید را اتخاذ کند.

 

در اینجا یک نمونه از یک برنامه ممکن در ماه آگوست با موضوعات مختلف آورده شده است:

 

دوشنبه: 45 دقیقه فرانسوی

سه شنبه: 45 دقیقه ریاضی

چهارشنبه: 30 دقیقه زبان اول و 15 دقیقه SVT

پنجشنبه: 25 دقیقه تاریخ و 20 دقیقه جغرافیا

جمعه: 15 دقیقه فیزیک-شیمی، 30 دقیقه زبان دوم

در صورت امکان، زمانی که کودک هنوز کاملاً بیدار است و می تواند بهترین کار را انجام دهد، این ساعت درس را در صبح برنامه ریزی کنید.

 

و وقتی زمان اختصاص داده شده به مدرسه تمام شود، ما تمام روز بر نمی گردیم تا بتوانیم از آن لذت ببریم. هدف این نیست که 6 ساعت در روز کار کنیم.

 

ساحل_دسترسی

آیا فرزند شما شکاف دارد؟

شما می توانید یک دوره تکمیلی را با یک معلم خصوصی یا در یک گروه کوچک، به عنوان مثال، یک هفته قبل از شروع سال تحصیلی در پنج روز برنامه ریزی کنید. این برای جبران و بازگشت به مسیر قبل از شروع سال تحصیلی ایده آل است. این دوره ها به ویژه برای دانش آموزانی توصیه می شود که اعتماد ب Summer classes for children and teenagers ه نفس ندارند و برای احساس بهتر نیاز به تقویت دارند.

 

سرعت بازنگری هایی که باید اتخاذ شود



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

از برترین کارشناسان کمپ تابستانی جهان در مورد کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  مزایای کمپ تابستانی پرسیدیم! بیایید ببینیم آنها چه می گفتند.

 

آیا در حال حاضر به این فکر می کنید که آیا امسال قرار است کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  فرزندان خود را به کمپ تابستانی بفرستید؟ فرستادن کودک به کمپ تابستانی می تواند شک و تردیدهای زیادی را ایجاد کند، اما همچنین می تواند یک تجربه فوق العاده برای والدین و کودکان باشد.

 

اردوهای تابستانی یک برنامه تحت نظارت برای کودکان یا کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  نوجوانان است که در ماه های تابستان برگزار می شود. کودکان و نوجوانانی که در کمپ تابستانی شرکت می کنند به اردوگاه معروف هستند و معمولا در محوطه دانشگاه زندگی می کنند، این برنامه کمپ اقامتی نامیده می شود. ارائه دهندگان همچنین می توانند کمپ های روزانه را فقط با فعالیت های روزانه ارائه دهند. اردوها معمولاً در محیط‌های زیبا و طبیعی قرار دارند و دانش‌آموزان را در یک محیط آموزشی متفاوت غوطه‌ور می‌کنند و در عین حال تجربه‌ای مهیج و مثبت را ارائه می‌دهند.

 

رفتن به کمپ تابستانی می تواند ترسناک باشد. با این حال، تجربه کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  ارزش آن را دارد. اردوها فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا از طبیعت لذت ببرند، ورزش کنند و در مورد خود و دیگران در یک محیط سرگرم کننده و پرورشی بیاموزند. آنها به کودکان می آموزند که مستقل باشند و به آنها کمک می کنند تا برای آینده ای بهتر آماده شوند.

 

برای کمک به انتخابی آگاهانه، در اینجا 8 مزیتی که آموزش کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  در فضای باز و کمپ های تابستانی به کمپینگ ها ارائه می شود آورده شده است:

 

با طبیعت ارتباط برقرار کنید

در زمان‌های اخیر، زمان گذراندن کودکان در خارج از منزل به  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان شدت کاهش یافته است. اردوها این معضل را با فراهم کردن فضای امن برای دانش آموزان حل می کنند تا بتوانند در آن ورزش کنند و از طبیعت لذت ببرند. آن‌ها می‌توانند به پیاده‌روی با راهنما بروند و در مورد دنیای خود بیاموزند.

 

بسیاری از کمپ ها کلاس هایی را در زمینه بقا در آموزش برنامه نویسی نوجوانان  فضای باز، اکولوژی و مطالعات حیات وحش ارائه می دهند. آنها به دانش آموزان یاد می دهند که از منابعی که طبیعت در اختیارشان قرار می دهد استفاده کنند. چادرنشینان یاد می گیرند که به شهروندانی وظیفه شناس تبدیل شوند که به محیط زیست احترام می گذارند. حضور در کمپ های آموزشی در فضای باز یا اردوهای تابستانی به کودکان کمک می کند تا اهمیت طبیعت اطراف خود را آموزش دهیم و کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  در عین حال در یک محیط سرگرم کننده فعال و سالم بمانند.

 

پاسخ کارشناسان کمپ تابستانی:

موسسه مونتانا زوگربرگ - سوئیس

 

پیاده روی راهی عالی برای لذت بردن از مزایای طبیعت است.

فناوری را از برق بکشید

کمپ های تابستانی تعطیلاتی به دور از تکنولوژی و اینترنت است! زمان تماشای صفحه کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان  زمانی که کودکان را از ورزش کردن، بازی با دوستان یا خواهر و برادر، بازی در بیرون، مطالعه، انجام تکالیف یا ارتباط چهره به چهره با دیگران باز می دارد، به یک مشکل تبدیل می شود. بیشتر و بیشتر والدین می گویند یکی از بهترین مزایای اردوی تابستانی دور نگه داشتن فرزندشان از صفحه نمایش و فناوری است. اردوی تابستانی فرصتی نادر برای قطع ارتباط با دنیای بیرون، محاصره شدن در طبیعت و ایجاد دوستی های جدید از طریق ارتباط رو در رو فراهم می کند - این روزها برای اکثر بچه ها تجارب بسیار نادری است.

 

هر طرف ممکن است قانون متفاوتی را در مورد فناوری اعمال کند.  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان برخی از اردوگاه‌ها یک خط‌مشی سختگیرانه بدون نمایشگر خواهند داشت، در حالی که برخی دیگر اجازه استفاده از تلفن‌های همراه در ساعات محدود را خواهند داد. دستگاه‌های دیگر مانند تبلت، لپ‌تاپ و بازی‌های ویدیویی دستی معمولاً مجاز نیستند. همه تلفن‌ها معمولاً هنگام ورود جمع‌آوری می‌شوند و در طول اقامت فرزند شما در کمپ ایمن نگهداری می‌شوند. بسته به شرایط کمپ، اردونشینان این فرصت را خواهند داشت که تلفن خود را (یک بار در روز یا یک بار در هفته یا بیشتر) چک کرده و با خانه ارتباط برقرار کنند.

 

 

یک اردوی تابستانی برای دور نگه داشتن کودکان از صفحه نمایش و فناوری

برای یادگیری چیزهای جدید

اردوی تابستانی نیز برای یادگیری است، اما این یادگیری متفاوت است.  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان بحث درس خواندن برای قبولی در امتحانات و گرفتن دیپلم نیست. این پروژه مبتنی بر همکاری است، کنجکاوی و خلاقیت را القا می کند، حل مسئله و یافتن راه حل در عمل است.

 

کمپ های تابستانی پیاده روی، قایق رانی، دوچرخه سواری، آتش سوزی و طیف گسترده ای از فعالیت های تخصصی مانند ورزش، هنر، موسیقی، تجارت، برنامه نویسی کامپیوتر، یادگیری زبان، ریاضیات و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهند. کافیست جستجوی پیشرفته ما را بررسی کنید تا ببینید چند فعالیت یا  کلاس های تابستانی برای کودکان و نوجوانان تخصص توسط برخی از بهترین کمپ های تابستانی در جهان ارائه می شود. چادرنشینان  Summer classes for children and teenagers توسط مربیان مشتاق هدایت می شوند تا مهارت هایی را بیاموزند که واقعاً برای آنها مفید باشد.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

آیا همیشه می‌خواستید به فرزندتان کمک کنید تا برنامه‌نویسی کند آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان ، اما هرگز نمی‌دانید چگونه؟ کنجکاو هستید که بچه ها چگونه می توانند در مورد کدنویسی یاد بگیرند؟ آیا نمی‌دانید برنامه‌نویسی کامپیوتری برای بچه‌ها چگونه به نظر می‌رسد، یا چگونه می‌توان یادگیری با Scratch را شروع کرد؟ در اینجا در Create & Learn، هدف ما این است که کدنویسی را برای همه دانش آموزان قابل فهم و سرگرم کننده کنیم.

 

آیا یادگیری اسکرچ آسان است؟ آره! در این وبلاگ، توضیح خواهیم آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  داد که چگونه بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه در اسکرچ کدنویسی کنند و پروژه های سرگرم کننده بسازند!

 

برنامه نویسی اسکرچ چیست؟

Scratch یک پلتفرم کدنویسی رایگان مبتنی بر بلوک است که به شما امکان می دهد بازی ها، داستان ها و انیمیشن های خود را بسازید. در اسکرچ می توانید انواع مختلفی از پروژه ها را برنامه ریزی کنید، مانند قلم جادویی، بازی جادوگر تگ یا مار. Scratch برای دانش آموزان 8 تا 16 ساله طراحی شده است، اما می تواند توسط همه استفاده شود.

 

 

چگونه اسکرچ را یاد بگیرم؟

برای کدنویسی در اسکرچ ابتدا صفحه www.scratch.mit.edu را باز کنید.  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان در مرحله بعد، روی دکمه "ایجاد" کلیک کنید تا یک پروژه جدید بسازید. شما باید صفحه ای داشته باشید که شبیه این باشد:

 

 

بلوک های کد در سمت چپ صفحه نمایش هستند. برای کدنویسی، روی بلوک ها کلیک کرده و به فضای بزرگ مرکز بکشید. در ابتدا، شخصیت ها و اشیاء "جن" نامیده می شوند. شما می توانید هر تعداد اسپرایت را که می خواهید اضافه یا حذف کنید. هر بار که یک اسپرایت اضافه می کنید، روی صحنه ظاهر می شود.

 

روی هر اسپرایت کلیک کنید تا آن اسپرایت خاص را کد کنید. صدها  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان جن سرگرم کننده برای انتخاب وجود دارد. خواه یک بازیکن فوتبال، یک پروانه یا یک بالرین باشد، دانش آموزان من در دوره Scratch Ninja ما هرگز با انتخاب های خلاقانه و خطوط داستانی خود شگفت زده نمی شوند.

 

 

برای کدنویسی، می‌توانید بلوک‌های کد را از سمت چپ بکشید و به هم متصل کنید. هر اسپرایت و همچنین پس‌زمینه، کد مخصوص به خود را خواهند داشت. این بلوک‌ها می‌توانند اسپرایت‌ها را به حرکت درآورند، صدا ایجاد کنند، رنگ را تغییر دهند، و وقتی به هم متصل شوند، مجموعه‌ای از اقدامات را برای ساخت بازی‌ها، انیمیشن‌ها و سایر پروژه‌های شما تشکیل می‌دهند.

 

پس از اینکه پروژه خود را کدگذاری کردید، می توانید روی آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  پرچم سبز کلیک کنید تا کد خود را در مرحله اجرا کنید.

 

اگر می خواهید پروژه خود را ذخیره یا به اشتراک بگذارید، مطمئن شوید که در زیر حساب شما ذخیره شده است. اگر قبلاً یک حساب کاربری دارید، روی "ورود به سیستم" کلیک کنید. اگر نیاز به ایجاد حساب دارید، روی "پیوستن به اسکرچ" کلیک کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید (مطمئن شوید که یک والدین همراه خود دارید!)

 

بلوک های کدگذاری اولیه در اسکرچ

انواع مختلفی از بلوک ها در اسکرچ وجود دارد و من همیشه  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان هیجان زده هستم که بدانم کدام بلوک ها مورد علاقه دانش آموزان من در دوره Scratch Ninja ما هستند.

 

توجه کنید که چگونه اکثر بلوک ها با یک بریدگی خاص در بالا و پایین شکل می گیرند. این برای این است که آنها بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند! در اینجا برخی از مهم ترین بلوک ها آورده شده است:

 

بلوک رویدادها در اسکرچ

 

این بلوک های زرد رنگ دارای شکل خاصی هستند و برجستگی در بالای آن قرار دارد. این بلوک‌ها «بلاک‌های شروع» هستند، به این معنی که باید در بالای هر تکه کدی که ایجاد می‌کنیم قرار بگیرند. آنها به ما می گویند که کد چه زمانی اجرا می شود.

 

بلوک های حرکت خراش

 

این بلوک‌های آبی رنگ به اسپرایت شما اجازه حرکت، آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  چرخش و سر خوردن را می‌دهند.

 

سعی کنید یک بلوک حرکتی را با یک بلوک رویداد ترکیب کنید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد!

 

به نظر می رسد بلوک

 

این بلوک های بنفش رنگ ظاهر اسپرایت شما را تغییر می دهد.

 

حلقه ها - جریان کد خراش خود را کنترل کنید

 

این بلوک‌ها در بخش «کنترل» به رنگ نارنجی یافت می‌شوند. مانند بلوک های رویدادها، آنها نیز شکل خاصی دارند. حلقه ها اجرای مداوم و تکرار را فعال می کنند.

 

صداها - بلوک هایی برای فعال کردن Sprites "Talking" و موارد دیگر

 

این بخش به شما امکان می دهد صدا را به برنامه خود اضافه کنید. آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  هر جن دارای صداهای متفاوتی است، اما شما همچنین می توانید صدای خود را از "برگه صداها" اضافه کنید. به عنوان مثال، سگ خود را وادار کنید تا پارس کند یا صداهایی را ضبط کنید تا "صحبت کند".

 

و بس! کدنویسی در اسکرچ سرگرم کننده و آسان است. و، من خوشحالم که در دوره‌های Scratch Ninja، واحدهای 1 تا 4، اصول اولیه و فراتر از آن را به فرزندتان آموزش می‌دهم. امکانات بی‌نهایتی برای فرزند شما وجود دارد که با Scratch ایجاد کند. به الهام بیشتری نیاز دارید؟ می‌توانید پروژه‌های ویژه در اسکرچ را بررسی کنید تا ببینید بچه‌های دیگر چه چیزی خلق کرده‌اند. چه چیزی می خواهید در Scratch ایجاد کنید؟

 

به کلاس های معرفی رایگان ما در Scratch، Minecraft، Data Science، Python و غیره بپیوندید. یا تمام 16 دوره ای را که ارائه می دهیم، از مبتدی تا تسلط، بررسی کنید، جایی که هر آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  کودک می تواند موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کند.

 

«ایجاد و بیاموز» ماموریتی برای تقویت آینده فرزندتان با دوره‌های هوش مصنوعی، رباتیک، علوم داده و غیره است. کلاس‌ها برای کودکان کلاس‌های 2 تا 9 طراحی شده‌اند و به‌طور مجازی با مربیان خبره و زنده برگزار می‌شوند. درس‌ها تعاملی هستند، خلاقیت را تقویت می‌کنند و ارتباطات زندگی واقعی را در بین صنایعLearning how to work with the Scratch program for children ایجاد می‌کنند تا فرزند شما بتواند آخرین فناوری‌ها را کشف کند و از آن لذت ببرد! www.create-learn.us

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

در یک برنامه ساختاریافته برای یادگیری آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  برنامه نویسی Scratch، School of Coding یک گزینه عالی است. در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا باید به مدرسه کدنویسی ملحق شوید:

 

یادگیری ساختاریافته: مدرسه کدنویسی با دستورالعمل‌های آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  گام به گام، آموزش‌های ویدیویی و آزمون‌ها برای کمک به تسلط بر مفاهیم برنامه‌نویسی Scratch، یک تجربه یادگیری ساختاریافته را برای بچه‌ها فراهم می‌کند. این می تواند به ویژه برای بچه هایی مفید باشد که تازه کدنویسی می کنند و به رویکرد ساختارمندتری برای یادگیری نیاز دارند.

مربیان مجرب: آموزشگاه کدنویسی دارای اساتید مجربی است آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  که در آموزش کدنویسی به بچه ها خبره هستند. آنها برنامه درسی و روش های آموزشی را توسعه داده اند که به طور خاص برای نیازهای یادگیرندگان جوان طراحی شده است، و می توانند بازخورد و پشتیبانی فردی را برای کمک به موفقیت بچه ها ارائه دهند.

انعطاف‌پذیری: مدرسه کدنویسی انعطاف‌پذیری را از نظر زمان  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان و مکان یادگیری کودکان ارائه می‌دهد. همه دوره‌ها آنلاین هستند، بنابراین بچه‌ها می‌توانند با سرعت و برنامه خودشان یاد بگیرند. این می تواند به ویژه برای خانواده هایی با برنامه های شلوغ یا برای بچه هایی که قادر به شرکت در کلاس های حضوری نیستند مفید باشد.

یادگیری تعاملی: مدرسه کدنویسی یک تجربه یادگیری بسیار تعاملی را برای بچه ها ارائه می دهد. آنها می توانند با دانش آموزان دیگر در پروژه ها همکاری کنند، کار خود را با دیگران  آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکانبه اشتراک بگذارند و بازخورد و حمایت مربیان خود را دریافت کنند.

ثبت نام فرزندتان در مدرسه کدنویسی برای اسکرچ می تواند راهی عالی برای کمک به او در توسعه مهارت های کدنویسی و آماده شدن برای آینده در فناوری باشد. چه آنها علاقه مند به دنبال کردن حرفه ای در زمینه کدنویسی باشند یا صرفاً بخواهند یک مهارت ارزشمند جدید را بیاموزند، مدرسه کدنویسی می تواند منابع آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  و پشتیبانی لازم برای موفقیت را برای آنها فراهم کند.

 

نتیجه

خراشیدن یک مهارت ضروری برای کودکان است زیرا به آنها می آموزد که چگونه خلاقانه فکر کنند، مهارت های تفکر انتقادی را توسعه می دهد، به آنها می آموزد که همکاری کنند، آنها را برای آینده آماده می کند، به آنها یاد می دهد که پایدار باشند، یادگیری را سرگرم کننده می کند، آزمایش را تشویق می کند، عشق آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان  به یادگیری را تقویت می کند. ، اعتماد به نفس ایجاد می کند و می تواند به فرصت های آینده منجر شود. Scratch یک روش سرگرم کننده و جذاب برای کودکان برای یادگیری نحوه کدنویسی فراهم می کند که می توان آموزش کار با برنامه اسکرچ برای کودکان د در بسیاری از زمینه های زندگی آنها اعمال شود. منابع زیادی برای کمک به بچه‌ها برای شروع کار با Scratch وجود دارد، از جمله مدرسه کدنویسی، که یک تجربه یادگیری ساختاریافته با مربیان مجرب، انعطاف‌پذیری و یادگیری تعاملی را فراهم می‌کند. با یادگیری کدنویسی با اسکرچ، بچه ها خودشان را برای Learning how to work with the Scratch program for children  آینده آماده می کنند و مهارت هایی را توسعه می دهند که به آنها کمک می کند در بسیاری از زمینه های زندگی خود موفق شوند.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برنامه نویسی پایتون (کد نویسی) یک دوره برنامه نویسی آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  کامپیوتری است که برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است تا در زبان برنامه نویسی تابعی پایتون مهارت پیدا کنند. این کلاس کدنویسی پایتون یک راه عالی برای کودکان است تا با برنامه نویسی رایانه ای نحوی (مبتنی بر متن) در سطح حرفه ای واقعی شروع کنند.

 

دانش‌آموزان معمولاً پس از تکمیل دوره برنامه‌نویسی Scratch YoungWonks به این دوره کدنویسی ارتقا می‌یابند.

 

این دوره آموزشی برنامه نویسی پایتون برای بچه  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادههای YoungWonks دارای عمق مفهومی یک برنامه در سطح کالج است در حالی که به گونه ای گام به گام آموزش داده می شود که حتی بچه ها و جوانان می توانند مطالب را درک کنند. این برنامه همان مفاهیم برنامه نویسی پایتون را که در دوره مقدماتی کالج علوم کامپیوتر آموزش داده می شود، آموزش می دهد.

 

این برنامه مبتدی دوستانه تضمین می کند که کدنویسان دانش آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده آموزی که پایتون را یاد می گیرند، اصول کدنویسی پایتون و استفاده عملی و واقعی از مفاهیم برنامه نویسی پایتون را درک می کنند. یادگیرندگان مفاهیم کدگذاری مانند انواع داده ها، شرایط، حلقه ها، ساختارهای داده، آرایه ها، فرهنگ لغت، توابع، ماژول ها، عملیات رشته و عملیات فایل را درک کرده و تمرین می کنند.

 

برنامه سخت و چالش برانگیز است. بر ایجاد تفکر انتقادی قوی و مهارت های حل مسئله تمرکز دارد.

 

کلاس‌های برنامه‌نویسی رایانه‌ای هفتگی که توسط معلم آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده برگزار می‌شود، دسترسی 24/7 به آموزش‌های تقویت مفهوم پایتون در پورتال YoungWonks، و تکالیف سفارشی پس از کلاس، آن را به بهترین دوره پایتون در صنعت تبدیل کرده است. این رویکرد کل نگر به زبان آموزان اجازه می دهد تا مهارت های کدنویسی معنی دار را کسب کنند.

 

این برنامه به عنوان یک دوره آنلاین پایتون ارائه می شود که در آن معلم و دانش آموز هر هفته به کلاس آنلاین برای یک درس خصوصی یک به یک متصل می شوند. علاوه بر دوره آنلاین پایتون، این برنامه همچنین به صورت کلاس حضوری در مدرسه کدنویسی YoungWonks با نسبت دانش‌آموز به معلم  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده4:1 ارائه می‌شود. این دوره در بین دانش آموزان دبیرستانی و دبیرستانی محبوب است.

 

دانش آموزانی که این دوره را تکمیل می کنند به دوره برنامه نویسی کاربردی YoungWonks منتقل می شوند. در دوره برنامه نویسی کاربردی، دانش آموزان توسعه بازی های ویدیویی مبتنی بر PyGame پایتون و روباتیک مبتنی بر پایتون را یاد می گیرند. پس از آن دوره، دانش آموزان به یک دوره پیشرفته پایتون با تمرکز بر برنامه نویسی شی گرا، چند رشته ای، برنامه نویسی سوکت، درک الگوریتم های علوم کامپیوتر، ساخت برنامه های دسکتاپ و غیره منتقل می شوند.

 

درباره پایتون

 

پایتون یک زبان برنامه نویسی همه منظوره و سطح بالا است.  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهامروزه یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. استفاده از آن با گذشت هر سال در حال افزایش است. Python یک زبان همه کاره است که در حال حاضر تقریباً در هر صنعتی استفاده می شود. برخی از زمینه هایی که پایتون در آنها به طور گسترده استفاده می شود عبارتند از: اینترنت اشیا (IoT)، توسعه وب کامل، علم داده، بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی.

 

Python همچنین یکی از ساده ترین زبان های کدنویسی برای یادگیری است. سینتکس پایتون مانند انگلیسی خوانده می شود و به برنامه نویسان اجازه می دهد مفاهیم را در خطوط کد کمتری بیان کنند آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده. این یک جامعه برنامه نویسی بزرگ برای پشتیبانی دارد و این به نوبه خود کار بر روی برنامه های پیچیده پایتون را بسیار آسان می کند. پایتون همچنین مورد توجه اکثر برنامه های برتر کالج علوم کامپیوتر قرار گرفته است. این اولین زبانی است که آنها ترجیح می دهند به عنوان بخشی از برنامه درسی علوم کامپیوتر خود تدریس کنند.

 

درک خوب اصول پایتون یادگیری زبان های برنامه نویسی دیگر مانند جاوا و جاوا اسکریپت را برای هر کسی آسان می کند. این اولین قدم مهم برای هر کسی است که می خواهد نرم افزار با آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده کیفیت را به عنوان سرگرمی توسعه دهد یا یک Teaching Python programming for children and teenagers in simple language  مهندس نرم افزار حرفه ای شود.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

مجموعه ای از درس های تعاملی را در آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  یک محیط برنامه نویسی آنلاین که بازخورد فوری ارائه می دهد.

 

این دوره به طور خاص برای بچه ها طراحی نشده است، آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده اما دروس باید برای اکثر دانش آموزان دبیرستانی و برخی از دانش آموزان دبیرستانی مناسب باشد.

 

کلاس های کدنویسی برای بچه ها، Udemy

Udemy

Udemy یک پلتفرم دوره آنلاین است که هر  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان سادهمتخصص موضوعی می تواند از آن برای ایجاد و انتشار محتوای آموزشی استفاده کند. مدرسان بالقوه ایده های دوره خود را ارسال می کنند که ارزیابی شده و باید توسط Udemy تایید شود.

 

بنر آهنگ پایتون با سن

از آموزش های تمرینی استفاده کنید – بهترین آموزش های آنلاین پایتون برای کودکان

CodeWizardsHQ

ریزه کاری

پایتون را تمرین کنید

لوگوی آبی CodeWizardsHQ

CodeWizardsHQ

بچه‌ها می‌توانند منابع رایگان پایتون از جمله آموزش‌های پایتون آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده را در اینجا پیدا کنند. آموزش‌های Hour of Code ما پایتون و سایر زبان‌هایی را که در کلاس‌های آنلاین و زنده برنامه‌نویسی کودکان آموزش می‌دهیم، پوشش می‌دهد. آموزش 1 ساعته پایتون به مبتدیان و کودکان 11 تا 18 ساله می آموزد که بازی پایتون خود را بسازند.

 

لوگوی ساعت خرد پایتون

ریزه کاری

Trinket’s Hour of Python مجموعه ای از آموزش ها، چالش ها و تمرین های پایتون برای مبتدیان کامل و همچنین بچه های با تجربه تر است. بسیاری از چالش ها بر اساس آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده مسائل ساده دنیای واقعی که کدنویسان حرفه ای باید حل کنند، مدل سازی شده اند.

 

آرم پایتون را تمرین کنید

پایتون را تمرین کنید

این وب سایت شامل ده ها تمرین تمرین پایتون با کد نمونه است که بچه ها می توانند به عنوان مدل برای برنامه های خود استفاده کنند. برخی از چالش ها شامل وظایف برنامه  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده نویسی رایج مانند کار با فایل ها می شود. برخی دیگر بچه ها را به نوشتن بازی های ساده مانند تیک تاک و جلاد دعوت می کنند.

 

از Gamification استفاده کنید – بهترین بازی پایتون برای کودکان

CodeCombat

CheckIO

PyGame

Udemy

کد آرم مبارزه

CodeCombat

در CodeCombat، بچه ها با انجام یک بازی کدنویسی در پایتون را یاد می گیرند. نیازی به دانش کدنویسی قبلی نیست، اما بازیکنان بلافاصله برنامه نویسی را شروع می کنند. این بازی دستورالعمل های آسانی را برای نوشتن کد ارائه می دهد که یک کاراکتر را روی صفحه حرکت می دهد. گرافیک به آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  خوبی هر چیزی است که بچه ها ممکن است در بازی های ویدیویی دیگر به آن عادت کنند.

 

لوگوی چکیو

CheckIO

در این بازی مبتنی بر مرورگر، بچه‌ها قبل از تلاش برای تکمیل «ماموریت‌ها» با کد خود، نگاهی به نمونه‌های پایتون می‌اندازند. بیشتر بازی بیشتر از CodeCombat مبتنی بر متن است، اما حل مشکلات در هر ماموریت می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

 

بازی پایتون در آرم رزبری پای

PyGame

کدنویسان مشتاق می توانند در واقع یک بازی را در این مجموعه از درس های برنامه نویسی آسان بسازند. همه کدها برای بچه ها ارائه شده است تا گام به گام آن را دنبال کنند. بچه های  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده کنجکاو ممکن است بخواهند قسمت هایی از آن را تغییر دهند و ببینند چه اتفاقی می افتد.

 

Scary Spot the Difference زبان آموزان را با PyGame آشنا می کند. PyGame یک کتابخانه از فایل های پایتون است که فقط برای توسعه بازی ایجاد شده است، موضوعی برای بچه هایی که به ساخت بازی علاقه مند هستند.

 

توصیه می شود: کلاس های پایتون برای کودکان

 

شروع به خواندن – بهترین کتاب های پایتون برای کودکان

کلاس‌های آنلاین، بازی‌ها و فیلم‌های آموزشی ابزارهای مفیدی برای کودکانی هستند که پایتون را یاد می‌گیرند. این منابع تعاملی به بچه ها کمک می کند با انگیزه بمانند و می توانند بسیار سرگرم کننده باشند، اما تحقیقات نشان می دهد که کتاب فیزیکی هنوز هم جایگاهی در آموزش دارد.

 

مهارت های خواندن برای موفقیت تحصیلی و شغلی بسیار مهم است. در ایالات متحده، آمار نشان می دهد که اکثر بچه هایی که در کلاس سوم از خواندن عقب می مانند، هرگز به عقب آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  نمی افتند. از سوی دیگر، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که کودکانی که در خانه هایی با کتاب های فراوان بزرگ می شوند، می توانند تا سه سال از همکلاسی های کمتر کتابخوان خود جلوتر باشند.

 

کتاب ها همچنین مزایایی نسبت به رسانه های دیجیتال برای کودکانی که پایتون را یاد می گیرند، دارند. مشاهده پیشرفت با کاهش تعداد صفحات خوانده نشده باقیمانده آسان است. بچه‌ها می‌توانند به هر صفحه‌ای از کتاب ورق بزنند، دور بزنند، سرسری بخوانند و با سرعت خودشان بخوانند.

 

بیشتر بچه‌ها می‌توانند خیلی سریع‌تر از کسی که در یک ویدیو صحبت می‌کند بخوانند. این بدان معناست که آنها می توانند با خواندن محتوای بیشتری نسبت به تماشای ویدیوها برای مدت زمان مشابه، هضم کنند.

 

همچنین خوب است که هنگام یادگیری کدنویسی، قفسه ای پر از کتاب های مرجع داشته باشید، مانند بهترین کتاب های کدنویسی ما برای کودکان.

 

پایتون برای کودکان

کد نویسی برای کودکان پایتون

کدنویسی کامپیوتری

کدنویسی پروژه ها در پایتون

ماجراجویی در Minecraft

پایتون برای کودکان نسخه 2

پایتون برای کودکان: مقدمه ای بازیگوش برای برنامه نویسی

سن هدف: بچه های دبستانی و راهنمایی

 

اگر می‌توانید فقط یک کتاب درباره پایتون برای فرزندتان بخرید، باید پایتون برای کودکان باشد. این مجلد، مبانی پایتون را با کدهای سرگرم کننده و قابل درک مثال و تمرین ها پوشش می دهد. خوانندگان نحوه دانلود، نصب و شروع با پایتون را در چند صفحه اول یاد می گیرند.

 

هر فصل با خلاصه ای مفید از مطالبی که تازه آموخته شده به پایان می رسد. بچه ها نحوه کار با گرافیک، ساخت برنامه های دسکتاپ و توسعه بازی ها را کشف می کنند. Python for Kids مملو از اطلاعات است و باید در قفسه کتاب هر کدنویس جوان باشد.

 

کد نویسی برای پایتون بچه ها

کد نویسی برای کودکان پایتون

سن هدف: بچه های دبستانی و راهنمایی

 

بچه‌ها با فعالیت‌های عملی بهتر یاد می‌گیرند و این ه Teaching Python programming for children and teenagers in simple language مان چیزی است که برنامه‌نویسی برای کودکان پایتون به آنها آموزش می‌دهد. آنها 50 فعالیت سرگرم کننده و تعاملی دریافت می کنند که اصول اولیه زبان برنامه نویسی پایتون را به آنها آموزش می دهد. از یادگیری بلوک ساختمان ضروری



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

با برنامه نویسی برای ایجاد بازی های خاص خود، بچه ها آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  از طریق درس های منحصر به فرد مملو از مثال های مفید پیشرفت خواهند کرد.

 

این فعالیت ها و بازی ها به بچه ها کمک می کند که مستقل فکر کنند و از یادگیری یک مهارت جدید شگفت انگیز لذت ببرند. بچه‌ها با شروع به کدنویسی (و اشکال‌زدایی کدشان) قدم به قدم، نتایج کدنویسی خود را در زمان واقعی مشاهده می‌کنند. در پایان هر فصل فعالیت‌هایی وجود دارد و چالش‌های پیچیده دیگری وجو آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده د دارد که می‌توانند برای نشان دادن مهارت‌های خود تلاش کنند.

 

جلد کتاب DK Workbooks - Computer Coding

کدنویسی کامپیوتری

سن هدف: بچه های دبستانی

 

خوانندگان مدارس ابتدایی می توانند با استفاده از این مقدمه آسان از DK Publishers، اصول برنامه نویسی کامپیوتر را با استفاده از پایتون بیاموزند. این بسیار بصری است و به خوبی  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  سازماندهی شده و در تکه های اطلاعات به راحتی قابل هضم است.

 

برنامه نویسی کامپیوتری ایده های کلیدی پشت برنامه نویسی پایتون مانند متغیرها، حلقه ها و دستورات if/then را توضیح می دهد. هر فصل دارای یک تمرین تمرینی است که به بچه ها کمک می کند تا درک خود را از مطالب تقویت کنند. راه حل های موجود در پشت کتاب به بچه ها اجازه می دهد تا کار خود را آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده  بررسی کنند و به عنوان یک مرجع عالی عمل کنند.

 

پروژه های کدنویسی در کتاب پایتون

کدنویسی پروژه ها در پایتون

سن هدف: کودکان دبستانی و راهنمایی

 

پروژه‌های کدنویسی در پایتون کدنویسی را در قالبی مشابه با برنامه‌نویسی کامپیوتری آموزش می‌دهد. با بحثی مشابه، هرچند بسیار دقیق تر، درباره مفاهیم اساسی برنامه نویسی آغاز می شود. بچه ها از طریق پروژه هایی مانند طراحی گرافیک، ایجاد انیمیشن، ساختن یک برنامه دسکتاپ و حل مسائل ساده ریاضی کار می کنند.

 

جلد کتاب ماجراهای بازی Minecraft

ماجراجویی در Minecraft

سن هدف: 11-15. به گفته نویسندگان، بچه های 8 ساله می توانند بیشتر کتاب را کامل کنند.

 

Minecraft یک بازی ویدیویی است که در آن  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده بچه ها در یک دنیای مجازی سه بعدی پرسه می زنند.

 

Adventures in Minecraft به خوانندگان نشان می دهد که چگونه پتانسیل بازی را از طریق یک سری "ماجراجویی" گسترش دهند. هر فصل ماجراجویی را شرح می‌دهد، پروژه Minecraft که بچه‌ها با برنامه‌نویسی پایتون کامل می‌کنند.

 

پروژه ها شامل کنترل آواتار با کد و خودکارسازی کارهای تکراری است که بازیکن باید در طول بازی انجام دهد.

 

بنر دوره های پایتون با سن

روی پروژه – بهترین پروژه های پایتون برای بچه ها

Udemy

CodeClubProjects.org

رزبری پای

ماجراجویی در Minecraft

پایتون مبتنی بر پروژه udemy

Udemy

در دوره برنامه نویسی پایتون مبتنی بر پروژه برای  آموزش برنامه نویسی پایتون برای کودکان و نوجوانان به زبان ساده کودکان و مبتدیان Udemy، بچه ها پروژه هایی مانند رابط کاربری، برنامه های دسکتاپ، بازی ها و وب سایت ها را می سازند. آنها از طریق آموزش ویدیویی، کد مثال، فایل های پروژه قابل دانلود و آزمون ها یاد می گیرند.

 

لوگوی باشگاه کد

کد کلاب

14 پروژه سرگرم کننده و آسان پایتون در CodeClubProjects.org وجود دارد. آنها از یک برنامه متنی که به سؤالات ساده پاسخ می دهد تا یک تولید کننده رمز عبور که در واقع رمزهای عبور امن ایجاد می کند، متغیر است. هر پروژه شامل یک پی دی اف، دانلود فایل و هر منبع ضروری دیگر است.

 

لوگوی رزبری پای

رزبری پای

با استفاده از یک کامپیوتر کوچک قابل برنامه ریزی و پایتون، بچه ها می توانند انواع ابزارهای جالب دنیای واقعی بسازند. Raspberry Pi برنامه نویسان جوان را قادر می سازد تا ربات های خود را بسازند، با انواع حسگرها تعامل داشته باشند و موارد دیگر. شما می توانید Raspberry Pi 5 را با قیمتی در حدود 60 دلار خریداری کنید و قیمت برخی از مدل ها کمتر از 10 دلار است.

 

توصیه شده: 35+ کدنویسی برای کودکان منابع رایگان

 

سایر فعالیت های مفید پایتون برای کودکان

کمانچه

تخته وایت برد

درس دادن

فلش کارت ها

اینترنت اشیا

کمانچه‌ها به بچه‌ها اجازه می‌دهند تا کد آنلاین را کاوش کنند

تلاش برای حل یک مشکل پس از دیدن راه حل شخص دیگری اغلب به درک عمیق تر از یک مفهوم منجر می شود. کمانچه‌ها محیط‌های توسعه آنلاین یا ویرایشگرهای کد هستند که به بچه‌ها اجازه می‌دهند کد بنویسند و کارکرد آن را در مرورگر ببینند. هیچ نرم افزاری برای نصب وجود ندارد کمانچه پایتون ابزاری مناسب برای کاوش در راه حل مشکلات کدنویسی است.

 

PythonFiddle.com یکی از مثال‌های مفیدی است که بچه‌ها می‌توانند از آن برای نوشتن کد و دیدن کارکرد آن استفاده کنند. این یک رابط کاربری ساده و تمام عملکردهای اساسی زبان دارد. متغیرها، توابع، ریاضیات و دستورات if/then همگی در Python Fiddle کار می کنند.

 

همچنین چندین نمونه اسکریپت وجود دارد که بچه ها می توانند به عنوان مدل برای برنامه های خود استفاده کنند. اینها شامل بازی های ساده، ماشین حساب، توابع و الگوریتم ها می شود.

 

چندین کمانچه دیگر پایتون به بچه ها فرصتی برای بازی در مرورگر می دهد:

 

Fiddles.io

Pyfiddle.io

سالاد کمانچه

گاهی اوقات برنامه نویسان حرفه ای کد را روی تخته سفید می نویسند. بچه ها هم می توانند.

یادگیری پایتون لزوماً به معنای خیره شدن به صفحه رایانه نیست. ابزارهای متعددی برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد که به شما امکان می دهد زمان دوری از رایانه را داشته باشید.

 

تخته‌های سفید و تخته‌های سیاه برای تمرین پایتون مناسب هستند. نوشتن کد روی برد آسان است و حتی قبل از نشستن پشت کامپیوتر اغلب مفید است. در واقع، بسیاری از مصاحبه های شغلی برنامه نویسی شامل "مشکلات تخته سفید" است. این مصاحبه‌ها از داوطلب می‌خواهد که کد را به این روش بنویسد، اغلب در مقابل یک برنامه‌نویس با تجربه که می‌تواند آن را در زمان واقعی ارزیابی کند.

 

تیم‌های مهندسین نرم‌افزار معمولاً هنگام کار روی کد با یکدیگر از تخته‌های سفید استفاده می‌کنند.

 

وقتی بچه‌ها سعی می‌کنند قبل از یادگیری Teaching Python programming for children and teenagers in simple language   راه‌حل‌ها، مشکلات را حل کنند



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 این تابعی است که توسط اسکریپت تفاوت اسکرچ پایتون  های اصلی استفاده می شود

لیستی از ???????? مضرب عدد ???????? را ایجاد کنید.

بنابراین باید حلقه for را از 2 شروع کنید تا در N+1 خاتمه دهید.

• تابع list_mult_com با پارامترهای n1. n2 و N که هستند

به ترتیب دو عددی که تعیین آنها ضروری است

چند برابر و وسعت

به برنامه نویسی حلقه ها توجه تفاوت اسکرچ پایتون  کنید: برای هر عنصر از

لیست l1، این با هر یک از عناصر لیست l2 مقایسه می شود.

ما é را در برگه A # پیدا خواهیم کرد.

• تابع list_mult_com2 از پارامترهای اعداد n1 و n2.

این تابع به شما امکان می دهد کو تفاوت اسکرچ پایتون چکترین مضرب مشترک را در آن پیدا کنید

محاسبه مجدد لیست مضرب ها، افزایش دامنه از 1 به

هر تکرار از حلقه while.

توجه داشته باشید که حلقه while به طور نامحدود ادامه می یابد زیرا شرط است

همیشه درست است خاموش شدن زمانی تفاوت اسکرچ پایتون  اتفاق می افتد که اسکریپت a را برمی گرداند

مضرب مشترک، که همیشه، حداقل برای

????????1 × ????????2.

• تابع

حالت عملیاتی

هنگامی که اسکریپت اجرا شد، باید کلید [var] را فشار دهید: the

توابع تعریف شده در اسکریپت ظاهر می شوند.

با استفاده از فلش های جهت، باید تابع را انتخاب کنید

list_mult_com، با Ok اعتبارسنجی کنید، تفاوت اسکرچ پایتون  سپس دو عدد را به آن اضافه کنید

که مایلیم با جدا کردن آن، مضربها و وسعت را داشته باشیم

پارامترها با کاما

پسوندهای احتمالی

در اینجا چند ایده برای سریعترین دانش آموزان یا کسانی که می خواهند کار را گسترش دهند وجود دارد:

برنامه نویسی را با جستجوی کوچکترین  تفاوت اسکرچ پایتون عنصر در میان عناصر نهایی ادامه دهید

l1 و l2 را لیست می کند تا فقط لیستی را که دارای کوچکترین عنصر است افزایش دهد.

• یک اسکریپت بنویسید و از اعداد کسره تفاوت اسکرچ پایتون ا نیز استفاده کنید تا کسرها را با عدد برگردانید

نمایندگانی با مخرج یکسان

71

وضعیت مشکل

موضوع: حساب

T15  

از روش معروف به نام "الک اراتوستن" برای تعیین

اعداد اول کوچکتر یا مساوی 100.

کلیدواژه: عدد اول فهرست؛ تقسیم اقلیدسی باقی می ماند. غربال اراتوستن

مهارت های هدفمند

تحقیق: «مشاهده، مشارکت در یک  آموزش برنامه نویسی نوجوانان رویکرد، آزمایش، احتمالاً با استفاده از ابزار

نرم افزار"؛ هدف در اینجا شروع مستقل کار و ادامه استفاده از ابزار است

علوم کامپیوتر.

بازنمایی: "تغییر ثبت" با حرکت از کار "دستی" به کار کامپیوتری.

محاسبه: "اجرای الگوریتم ها تفاوت اسکرچ پایتون ی ساده"، با استفاده و توسعه یک برنامه.

وضعیت تحریک کننده

دانستن اعداد اول برای انواع مختلف مهم است

دلایلی مانند ساده کردن کسرها.

این اعداد نقش مهمی در حساب و الف دارند

دانش لیستی از اعداد اول "اولین" است

جالب: روشی برای ایجاد آن نام نویسنده آن است:

غربال اراتوستن همچنین به تفاوت اسکرچ پایتون ما این امکان را می دهد که آگاه شویم

که این اکتشاف سال ها به تحقیقات دامن زده است

قرن ها!

مشکل ساز

چگونه لیست اعداد اول کمتر یا مساوی 100 را به طور موثر تعیین کنیم؟

تصویر بدون حق امتیاز بعد از

پیکسابای

72

وضعیت مشکل

به خاطر بیاورید و از آنها بخواهید فهرستی از آنها تهیه کنند

شماره.

• اشتراک گذاری (احتمالاً در گروه های کوچک): چه روش(هایی) اجرا شد

محل ؟ در صورت لزوم ارائه روش به اصطلاح "الک اراتوستن".

• کد: بخشی از کد داده می شود، به ویژه آن چیزی که اجازه نمایش را می دهد. تابع اجازه می دهد

ایجاد لیستی از اعداد از 1 تا 100 فرصتی برای کار بر روی لیست ها است.

بقیه کد را می توان به طور کامل یا جزئی به دانش آموزان با کار اضافی در صورت لزوم داد.

در صورتی که معلم بخواهد فیلمنامه را بدهد تا توسط

دانش آموز با حذف قسمت ها Scratch Python difference ی خاصی مانند محتوای رتبه



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

.

با نوشتن دستورالعمل مقابل،  تفاوت اسکرچ پایتون ماژول را به یک اسکریپت وارد کنید

در بالای برنامه

برای انجام این کار، تب Fns… را با فشار دادن کلید انتخاب کنید

[f(x)] سپس با | مدول کنید (فلش سمت چپ)، سپس

تب Compl را انتخاب کنید. با فشار دادن کلید [trace]. انتخاب کنید

3: از واردات لاک پشت *.

توجه کرد:

همچنین می توان از تفاوت اسکرچ پایتون  کاتالوگ استفاده کرد: [2nd] [کاتالوگ] و

از وارد کردن SCRIPT انتخاب کنید *

حرف به حرف لاک پشت تایپ کنید.

با تایپ کاراکترها یکی پس از دیگری خط زیر را اضافه کنید.

سپس با فشار دادن کلید [f(x)] تب Fns… را انتخاب کنید

مدول؛ متوجه می شویم که 8:turtle… در انتهای لیست اضافه شده است

کتابخانه های ارائه شده

• صفحه ماژول لاک پشت در مختصات (0; 0) متمرکز شده است. تفاوت اسکرچ پایتون  عرض صفحه نمایش 320 پیکسل است و

ارتفاع آن 240 پیکسل با این حال، نوار وضعیت در بالای صفحه نمایش 30 پیکسل ارتفاع دارد و

امکان نوشتن در این مکان وجود ندارد. بنابراین قسمت مفید صفحه نمایش دارای ارتفاع 210 است

پیکسل ها

• زوایا بر حسب درجه بیان می شوند. "Turn چپ" به معنای چرخش  تفاوت اسکرچ پایتون در جهت مخالف است.

در جهت عقربه های ساعت موقعیت "خانه" مطابق با یک مداد در موقعیت نوشتن با a است

زاویه صفر درجه، بنابراین به سمت شرق است. برنامه زیر این توضیحات را نشان می دهد.

• لاک پشت را برای مشاهده روش های مختلف در کتابخانه انتخاب کنید. روش مورد نظر را انتخاب کنید و

آن را در اسکریپت بچسبانید.

6

t.forward(distance) جهت و فاصله رو به جلو را نشان می دهد

در پیکسل

t.backward(distance) جهت و فاصله ر تفاوت اسکرچ پایتون و به عقب را نشان می دهد

در پیکسل

t.right(درجه) چرخش به راست و آموزش برنامه نویسی نوجوانان  زاویه را بر حسب درجه نشان می دهد.

t.left(درجه) چرخش به چپ و زاویه را بر حسب درجه نشان می دهد.

t.goto(x,y) مختصات (????????؛ ????????) نقطه ای را نشان می دهد که

لاک پشت باید حرکت کند

() t.done در انتهای اسکریپت برای نمایش طراحی تفاوت اسکرچ پایتون  به دست آمده استفاده می شود

با استفاده از لاک پشت تا کلید [روشن] یا

[لغو شد].

سیستم مختصات لاک پشت با (0; 0) در مرکز جهت گیری شده است

از صفحه نمایش

در برگه "طراحی":

t.fillcolor(r,g,b) یک رنگ پر را مشخص می کند. RGB:

r،g،b آرگومان های قرمز، سبز و آبی برای رنگ هستند

پر کردن، هر یک از پارامترها دارای مقداری بین 0 هستند

و 255.

() t.begin_fill تعیین می کند که متد fill چه زمانی باشد

شروع.

() t.end_fill مشخص می کند که متد fill به پایان می رسد

تمام شده.

t.circle(radius) دایره ای با شعاع مشخص رسم تفاوت اسکرچ پایتون  می کند. مرکز از

دایره در یک شعاع سمت چپ لاک پشت قرار دارد.

t.dot (قطر) یک نقطه با قطر مشخص را ترسیم می کند. آن را اعمال کنید

رنگ مشخص شده با استفاده از t.pencolor(). مشکی به صورت پیش فرض

t.write('text') متن مشخص شده را در رشته 'text' می نویسد.

7

وضعیت مشکل

موضوع: ماژول لاک پشت

T01 - دستورالعمل های ماژول لاک پشت

TI-83 Premium CE v5.7

پشت اجازه می دهد بدون کشیدن خط حرکت کند.

() t.pendown بعد از t.penup استفاده می شود، به لاک پشت اجازه می دهد تا

یک خط بکش.

t.pencolor(r,g,b) رنگ قلم را مشخص  تفاوت اسکرچ پایتون می کند. RGB: r،g،b هستند

آرگومان های قرمز، سبز و آبی برای رنگ،  Scratch Python difference هر یک از پارامترها

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 در علوم کامپیوتر بهترین راه یادگیری تمرین است  کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران . بنابراین، آنها را برای دوره های برنامه نویسی مناسب مانند دوره هایی که ما ارائه می دهیم ثبت نام کنید. آنها دنیای برنامه نویسی را کشف می کنند، یاد می گیرند که بازی های کوچک را در اسکرچ کدنویسی کنند و/یا رباتیک انجام دهند.

 

 

 

«کودکان در پاریس در تعطیلات مدرسه چه باید بکنند؟ »

 

 

اگر می‌خواهید فرزندتان در حین سرگرمی یاد بگیرد، اوکلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران  را در یک دوره آموزشی Fun Tech Adventures ثبت نام کنید. آنها می توانند یاد بگیرند که بازی های کوچک خود را روی اسکرچ برنامه ریزی کنند، یا یک ربات لگو یا آردوینو بسازند و کنترل کنند.

 

 

 

«چرا به فرزندان خود برنامه نویسی یاد دهید؟ »

 

 

در عصر دیجیتال، دانستن چگونگی تسلط بر ابزارهای  کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران دیجیتال برای درک آنها و استفاده از آنها به نفع خود ضروری است. Fun Tech Adventures آشنایی کودکان با این موضوع را از 7 سالگی ضروری می داند. هرچه زودتر بچه ها یاد بگیرند که به این ابزارها مسلط شوند، بهتر است!

 

 

 

کجا می توانم فرزندم را برای یادگیری برنامه نویسی ثبت نام کنم؟ »

 

 

Fun Tech Adventures دوره های برنامه نویسی مقدماتی  کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران را برای کودکان 7 تا 14 ساله ارائه می دهد. ما دوره های برنامه نویسی، رباتیک و الکترونیک را در قلب پاریس (منطقه هفتم) در تمام تعطیلات مدرسه ارائه می دهیم. این دوره ها در قالب کارآموزی، کارگاه «تخصصی» وجود دارد و ما در مدارس ابتدایی فعالیت می کنیم.

 

 

 

بهترین ابزار برای آموزش کدنویسی به کودکان چیست؟ »

 

 

برنامه نویسی بلاک با ابزار Scratch یکی از بهترین کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران  راه ها برای آموزش کدنویسی به کودکان است. این برنامه که توسط MIT توسعه داده شده است، با این هدف طراحی شده است: کودکان یاد می گیرند که بازی های کوچک را با کشیدن و رها کردن بلوک ها یکی پس از دیگری برای تشکیل یک برنامه، کدنویسی کنند. Fun Tech Adventures دوره های Scratch را ارائه می دهد زیرا سرگرم کننده، شهودی و آموزشی است.

 

 

 

 

 

> سوالات در مورد دوره های کودک

 

 

«در هر دوره چند کودک وجود دارد؟ »

 

 

در هر دوره 8 کودک و یک رهبر وجود دارد. ب کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران ا کاهش تعداد دانش آموزان، مجری می تواند دانش آموزان را به صورت جداگانه تحت نظر داشته باشد تا هر یک از آنها با سرعت خود پیشرفت کنند.

 

 

 

«آیا فرزند من می تواند صبح و بعدازظهر برای تمرین ثبت نام کند؟ »

 

 

ثبت نام فرزندتان در یک دوره صبح و بعدازظهر کاملاً امکان پذیر است، زیرا ما فعالیت های مختلفی را ارائه می دهیم (به عنوان مثال صبح، رباتیک در بعد از ظهر). چندین نفر از دانش آموزان ما قبلاً این کار را انجام داده اند.

 

 

 

«آیا فرزند من می تواند برای دوره ای که قبلاً گذرانده است دوباره ثبت نام کند؟ »

 

 

بله، کودکی که قبلا دوره کارآموزی را گذرانده باشد می تواند مجدداً در همان فعالیت ثبت نام کند. هر کودک در پایان دوره یک جزوه مهارت ها را ترک می کند که سطح آنها را مشخص می کند. به این ترتیب، مجریان سطح خود را می شناسند و بر اساس آن محتوا را تطبیق می دهند. در غیر این صورت، ما 4 نوع فعالیت (Scratch، LegoMindstorms، Arduino و Minecraft/Python) ارائه می دهیم تا کودک در صورت تمایل بتواند فعالیت های دیگر را نیز کشف کند.

 

 

 

«آیا این دوره‌ها فقط مربوط به کودکان است یا نوجوانان؟ »

 

 

دوره ها و کارگاه های دیگر مربوط به کودکان و ن کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران وجوانان است. ما دوره های برنامه نویسی و رباتیک را برای تمام سنین بین 7 تا 14 سال ارائه می دهیم. برخی از دوره‌ها برای نوجوانان مناسب‌تر هستند، مانند دوره Minecraft/Python که نزدیک‌ترین دوره به دنیای آنهاست. فراتر از آن، سایر فعالیت ها به همان اندازه برای جوانان و نوجوانان مناسب است، زیرا کاری برای همه سطوح وجود دارد.

 

 

 

«آیا زبان اسکرچ برای نوجوانان مناسب است؟ »

 

 

بله، Scratch به شما امکان می دهد بازی های ساده ای برای کودکان خردسال بسازید اما محدودیتی در سختی ندارد! برنامه های بسیار پیچیده در اسکرچ کدگذاری می شوند و معلمان ریاضی از آن برای آموزش مفاهیم خاصی به کلاس های راهنمایی استفاده می کنند. مفاهیم abscissa/ordinate، متغیرها، Children's programming class in Tehran محاسبات آریتمی بخشی از این هستند.

 

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

یادگیری کدنویسی در نهایت یک مهارت مهم و شناخته شده است. کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران  با یادگیری کدنویسی از سنین پایین، کودکان مهارت های اساسی مانند حل مسئله، خلاقیت و تفکر انتقادی را توسعه می دهند.

 

برای تسهیل این یادگیری، برنامه های کاربردی بسیاری به طور خاص طراحی شده اند تا کودکان را با برنامه نویسی به شیوه ای سرگرم کننده و آموزشی آشنا کنند. این ابزارهای دیجیتالی امکان تطبیق آموزش با سنین مختلف و سطوح مختلف کودکان را فراهم می کند و برنامه نویسی را برای همه قابل دسترس می کند  کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران . من به شما یک مرور سریع از برنامه های کاربردی ضروری برای آشنایی کودکان با برنامه نویسی و برنامه نویسی ارائه می دهم.

 

آموزش برنامه نویسی به کودکان

فهرست

کدنویسی در جامعه دیجیتال ما نقش اصلی را ایفا می کند.  کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهرانج وانانی که کدنویسی را می آموزند نه تنها یک مهارت فنی ارزشمند را می آموزند، بلکه تفکر انتقادی و مهارت های حل مسئله را نیز توسعه می دهند. مدارس بیشتر و بیشتری آموزش کدگذاری را در برنامه های خود ادغام می کنند. بنابراین، آشنایی کودکان با برنامه نویسی از سنین پایین می تواند مزیت قطعی برای آنها در آینده ایجاد کند.

 

برنامه های آموزشی برای برنامه نویسی به طور ویژه  کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران  طراحی شده اند تا یادگیری را سرگرم کننده و جذاب کنند و در عین حال اصول زبان های برنامه نویسی مختلف را به کودکان آموزش دهند. با استفاده از این ابزارها، آسان برای یادگیری و استفاده آسان، معلمان می توانند به راحتی جوانان را با دنیای هیجان انگیز کدنویسی آشنا کنند.

 

کد نویسی و برنامه نویسی برای بچه ها

نگاهی به برنامه های برنامه نویسی برای کودکان: چه چیزی آنها را خاص می کند؟

بهترین برنامه های برنامه نویسی برای کودکان به دلیل رویکرد سرگرم کننده و تعاملی خود متمایز هستند. آنها اغلب یادگیری برنامه نویسی را به یک بازی تبدیل می کنند، با چالش ها و پاداش هایی برای ایجاد انگیزه در کودکان. علاوه بر این، این برنامه ها عموماً به گونه ای طراحی شده اند که ساده و شهودی باشند و به کودکان این امکان را می دهند که با سرعت خود و بدون ناامیدی یاد بگیرند.

 

این برنامه ها با ترکیب سرگرمی بازی با کسب مهارت   کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران های کدنویسی، کودکان را تشویق می کنند تا دنیای برنامه نویسی را کشف کنند و خلاقیت خود را توسعه دهند و در عین حال منطق و مهارت های حل مسئله را تقویت کنند.

 

6 بهترین اپلیکیشن برای آشنایی کودکان با برنامه نویسی

برنامه نویسی کودکان

ScratchJr: طراحی شده برای کودکان 5 تا 7 ساله، ScratchJr یک نسخه ساده شده از Scratch، زبان برنامه نویسی بصری محبوب توسعه یافته توسط MIT است. کودکان می توانند داستان ها و بازی های تعاملی خود را با استفاده از بلوک های کد رنگارنگ ایجاد کنند. این اپلیکیشن به صورت رایگان در اندروید و iOS موجود است.

Code Karts: یک بازی آموزشی ایده آل برای آشنایی   کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران کودکان خردسال (4-6 ساله) با کدنویسی. هدف بازی این است که با قرار دادن بلوک هایی که دستورات را نشان می دهند (حرکت به جلو، گردش به چپ و غیره) به یک شخصیت کوچک کمک کند تا ماشین خود را در یک مدار رانندگی کند. این اپلیکیشن در اندروید و iOS موجود است.

Lightbot: یک بازی پازل مبتنی بر برنامه نویسی مناسب برای سنین 9 سال به بالا. بازیکنان باید ربات را راهنمایی کنند تا مربع ها را با استفاده از دستورات ساده ای مانند "حرکت به جلو" یا "چرخش به چپ" روشن کند. این اپلیکیشن در اندروید و iOS موجود است.

Mimo: یک برنامه کدنویسی یادگیری برای بچه های  کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران  بزرگتر که درس های تعاملی و تمرین های عملی ارائه می دهد. کاربران می توانند زبان های برنامه نویسی مختلف مانند پایتون، جاوا اسکریپت یا HTML/CSS را یاد بگیرند. Mimo برای اندروید و iOS در دسترس است.

Tynker: یک پلت فرم یادگیری کدنویسی مناسب برای کودکان 7 ساله و بالاتر. دوره ها، آموزش ها و پروژه های مختلفی را برای یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف   کلاس آموزش برنامه نویسی کودکان در تهران مانند اسکرچ، پایتون یا جاوا اسکریپت ارائه می دهد. Tynker در اندروید و iOS موجود است.

Algoblocs +: نوعی از Algoblocs، این نسخه که توسط Génération5 توسعه یافته و به بازار عرضه شده است، یک نرم افزار مقدماتی برای الگوریتم ها و برنامه نویسی است که برای مدارس در نظر گرفته شده است. دانش آموزان حرکات یک خودکار مجازی را برای بازتولید اشکال و طرح های مختلف برنام Children's programming class in Tehran ه ریزی می کنند.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

– کدهای عددی: می توانیم به هر عنصر اطلاعات یک  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان عدد اختصاص دهیم، سپس از این اعداد برای نمایش اطلاعات به صورت فشرده استفاده کنیم. به عنوان مثال، می توانیم با اختصاص یک عدد به هر رنگ از کدهای رنگی استفاده کنیم (مثلاً قرمز = 1، سبز = 2، آبی = 3).

 

– کدهای الفبایی: می توانیم از کدهای الفبایی برای نمایش اطلاعات به روشی ساده استفاده کنیم. به عنوان مثال، الفبای آوایی بین المللی می تواند برای نمایش کلمات با استفاده از کدهای الفبایی استفاده شود.

 

– کدهای باینری: می توانیم از کدهای باینری برای آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  نمایش اطلاعات به روشی ساده استفاده کنیم. در کد باینری هر عنصر با یک سری 0 و 1 نمایش داده می شود به عنوان مثال عدد 3 را می توان با کد باینری 11 نشان داد.

 

راه های بسیار دیگری برای رمزگذاری اطلاعات به روشی ساده وجود دارد، به عنوان مثال استفاده از بارکد، کد QR و غیره. نکته مهم این است که کدی را انتخاب کنید که با برنامه تطبیق داده شود و اجازه دهد اطلاعات به وضوح و مختصر نمایش داده شود.

 

ساده ترین کدنویسی برای یادگیری چیست؟

سخت است که بگوییم کدام کد نویسی ساده ترین است آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  زیرا به عوامل زیادی مانند تجربه برنامه نویسی، مهارت ها و علایق شما بستگی دارد. با این حال، در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک زبان کامپیوتری برای یادگیری در نظر بگیرید:

 

- نحو: برخی از زبان های کامپیوتری دارای نحو ساده تر و بصری تر از سایرین هستند. به عنوان مثال، پایتون به دلیل داشتن نحو ساده و خوانا شناخته شده است که آن را به یک زبان برنامه نویسی محبوب برای مبتدیان تبدیل می کند.

 

- انجمن و مستندات: زبان های برنامه نویسی با جامعه  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان فعال بزرگ و مستندات با کیفیت می توانند یادگیری و استفاده آسان تر باشند.

 

- برنامه ها: برخی از زبان های برنامه نویسی برای برنامه های خاص مناسب تر از سایرین هستند. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک برنامه اندروید بسازید، جاوا یک زبان برنامه نویسی محبوب و کاربردی است.

 

توصیه می شود با یک زبان کامپیوتری سطح بالا مانند پایتون یا جاوا شروع کنید که نحو ساده ای دارند و برای بسیاری از برنامه ها مناسب هستند. پس از کسب اصول اولیه برنامه نویسی، می توانید سایر زبان های کامپیوتری پیشرفته تر را کشف کنید.

 

چگونه در کدنویسی شروع کنیم؟

در اینجا چند مرحله برای شروع کدنویسی آورده شده آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  است. اول از همه، شما باید زبان کامپیوتر را انتخاب کنید. زبان های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و برای برنامه های خاص مناسب هستند. همانطور که قبلاً در این صفحه خوانده اید، توصیه می شود با یک زبان برنامه نویسی سطح بالا مانند پایتون یا جاوا شروع کنید که سینتکس ساده ای دارند و برای بسیاری از برنامه ها مناسب هستند.

 

در مرحله بعد، باید یک محیط توسعه یکپارچه (IDE) را نصب کنید. دومی به شما امکان می دهد کد خود را بنویسید، آزمایش کنید و اشکال زدایی کنید. تعداد زیادی IDE رایگان و پولی وجود دارد که با زبان های مختلف رایانه سازگار شده اند. ما همچنین به شما توصیه می کنیم که یک دوره آموزشی یا یک دوره آنلاین را دنبال کنید. بسیاری وجود دارند که به شما امکان می دهند اصول برنامه نویسی را یاد بگیرید و با زبان انتخابی خود آشنا شوید آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان . همچنین اگر مبتدی هستید می توانید به کتاب ها یا فیلم های برنامه نویسی مراجعه کنید.

 

در همه موارد، تمرین کلید باقی می ماند. برای بهبود مهارت های برنامه نویسی شما ضروری است. سعی کنید مشکلات ساده را حل کنید و برنامه های ساده ای برای تمرین ایجاد کنید. از شرکت در پروژه های آنلاین برای اجرای آنچه آموخته اید تردید نکنید.

 

در نهایت، شما باید بیش از همه پایدار باشید. یادگیری برنامه نویسی در ابتدا می تواند دشوار باشد، اما مهارت بسیار ارزشمند و ارزشمندی است. صبر و پشتکار شما را به یک توسعه دهنده وب بیش از موفقیت تبدیل می کند!

 

کدنویسی سخته؟

برنامه نویسی در ابتدا می تواند دشوار باشد، به خصوص آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  اگر دانش قبلی کامپیوتر نداشته باشید. با این حال، با تمرین و پشتکار، می‌توانید با برنامه‌نویسی راحت‌تر شوید و مهارت بیشتری پیدا کنید.

 

یادآوری این نکته مهم است که برنامه نویسی یک موهبت ذاتی نیست، بلکه مهارتی است که می توان آن را آموخت و بهبود بخشید. اگر انگیزه دارید و مایل به صرف زمان  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان و تلاش برای یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر هستید، می توانید در کمترین زمان به یک توسعه دهنده نرم افزار خبره تبدیل شوید!

 

همچنین مهم است که زبان برنامه نویسی متناسب با سطح و علایق خود را انتخاب کنید. برخی از زبان ها نحو ساده تری دارند و نسبت به سایرین برای مبتدیان بهتر هستند. با  

Programming training for teenagers انتخاب زبان متناسب با سطح خود، می توانید یادگیری خود را تسهیل کنید.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

این یک سازمان غیرانتفاعی است که به ارائه یک آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  پلت فرم یادگیری تعاملی برای فرزندان شما اختصاص دارد. دارای یک ویرایشگر کد یکپارچه است که به شما امکان می دهد دقیقاً در داخل پلت فرم کار کنید.

 

این شرکت به خود می بالد که پس از تکمیل دوره های ارائه شده در این سایت، به بیش از 40000 نفر کمک کرده است تا شغل توسعه دهندگی پیدا کنند.

 

آنها در صورت تکمیل پروژه های آنها و قبولی آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  در آزمون ها گواهی ارائه می دهند. آنها به راحتی می توانند منابعی را دنبال کنند که نوجوانان شما می توانند ساعت ها درگیر آنها شوند و یاد بگیرند.

 

 

 

دانش آموزانی که دوره های آنلاین برنامه نویسی را می گذرانند

 

 

 

کانال های یوتیوب

یوتیوب به پلتفرمی تبدیل شده است که تقریباً ه آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان ر نوع محتوایی را در جهان ارائه می دهد. اگر به دنبال شروع برنامه نویسی هستید، فقط باید با آن کلمه کلیدی خاص جستجو کنید.

 

تعداد زیادی کانال و ویدیوهای آموزنده وجود خواهد داشت تا محتوایی را که به دنبال آن هستید رایگان به شما ارائه دهند.

 

 

 

Skillcrush

این پلت فرم مانند Coursera طراحی شده است تا یک کلاس درس واقعی را منعکس کند و به دانش آموزان این احساس را بدهد که در یک محیط کلاس درس هستند.

 

اگر در کلاسی در اینجا ثبت نام کنید، به تمام درس ها و همچنین به یک تالار گفتگو دسترسی خواهید داشت که در آن می توانید با دانش آموزان همکار خود پیوند برقرار کنید و با مربی خود یک به یک ملاقات کنید.

 

دوره‌هایی که کودکان شما می‌توانند در آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  اینجا بیاموزند شامل توسعه وب جلویی، طراحی UX و توسعه وب پشتیبان است.

 

 

کد اونجرز

Code Avengers درس ها و کلاس های کدنویسی زیادی ارائه می دهد. حتی می توانید از این منبع یاد بگیرید که چگونه شروع به ساخت بازی کنید.

 

دروس به روشی بسیار آسان و ساده برای دسترسی طراحی شده اند. شما فقط باید روی چیزی که به آن علاقه دارید کلیک کنید، برای اطمینان یک نسخه نمایشی را تماشا کنید و سپس برای شروع ثبت نام کنید.

 

 

 

چه به دنبال دوره های رایگان برنامه  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  نویسی برای کودکان و چه دوره های مختلف برنامه نویسی آنلاین برای نوجوانان باشید، آن را در سایت های بالا پیدا خواهید کرد.

 

 

 

بیشتر بخوانید درباره:

عاشق نوشتن؟ چرا یک نویسنده مستقل نمی شوید و از خانه کار نمی کنید؟

 

نکات بهره وری برای کار از خانه - کارهای بیشتری انجام دهید!

 

برای شب خانوادگی بعدی شما! فیلم های خانوادگی برتر از Amazon Prime – عضویت رایگان!

 

 

 

 

 

 

این اعلان را به اشتراک گذارید:

 

به دلارهای بیشتر در خانه خوش آمدید! همه ما به دنبال  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان پختن غذای سالم (اغلب با بودجه بسیار کم) و لذت بردن از زندگی خانوادگی هستیم. استرس کمتر، بدهی کمتر و شادی بیشتر. یک فنجان قهوه بریزید، بنشینید و کمی مطالعه کنید.

پست های محبوب

 

 

 

 

 

این مادر با پرداخت کمتر از 200 دلار در ماه به خانواده خود غذا می دهد

ما یک رژیم غذایی کاملا ارگانیک را با کمتر از  آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان 200 دلار در ماه فقط با دنبال کردن این مراحل ساده می خوریم! و ما مجبور نبودیم چیزی را رها کنیم! به طور جدی، این بهترین سیستم برای صرفه جویی در پول است!

در این سایت جستجو کنید

این وب سایت را جستجو کنید

ما یک رژیم غذایی کاملا ارگانیک را با کمتر از 200 دلار در ماه فقط با دنبال کردن این مراحل ساده می خوریم! و ما مجبور نبودیم چیزی را رها کنیم! به طور جدی، این بهترین سیستم برای صرفه جویی در پول است!

سیاست حفظ حریم خصوصی

سبد خرید

وارسی

چگونه هر روز پول پس انداز کنیم

حساب من

سیاست حفظ حریم خصوصی

خرید کنید

در این سایت جستجو کنید

این وب سایت را جستجو کنید

 

اطلاعات وابسته

این وب سایت همه چیز در مورد زندگی خانوادگی، آموزش برنامه نویسی برای نوجوانان  پس انداز پول، پرداخت بدهی، زندگی مقرون به صرفه و بسیاری موارد دیگر است. پیوندهای Programming training for teenagers  وابسته در مقالات در این وب سایت وجود دارد. اگر خریدی از طریق این لینک ها انجام شود، مقدار کمی پورسانت می گیرم.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

همانطور که مشاهده کردید، یک کامپیوتر یک سری دس نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  تورات را اجرا می کند. می توانید تصور کنید که کامپیوتر زبان انسان را نمی فهمد. بنابراین، صحبت کردن به زبانی که او بتواند آن را جذب کند، راهی است که از او بخواهیم این دستورات را اجرا کند. بنابراین یادگیری کدنویسی به معنای یادگیری نوشتن این توالی دستورالعمل ها با استفاده از یک زبان برنامه نویسی است.

 

پایه شماره 2: پارادایم برنامه نویسی

دومین مفهومی که هنگام نوشتن برنامه های کامپیوترنرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ی باید فهمید، مفهوم پارادایم برنامه نویسی است.

 

قبل از نوشتن یک برنامه کامپیوتری، باید بدانید که چگونه می خواهید آن را ساختار دهید. این به شما کمک می کند بعداً تصمیم بگیرید که کدام زبان را انتخاب کنید.

 

پارادایم برنامه نویسی این انتخاب ساختار است. با کمک نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  پارادایم است که شما نحوه اجرای برنامه را فرموله خواهید کرد. انتخاب به آنچه می خواهید توسعه دهید، مشکلاتی که نتیجه ای که می خواهید به دست آورید با آنها روبرو می شود و هدف هر عمل بستگی دارد.

 

انواع مختلفی از پارادایم های برنامه نویسی وجود دارد:

 

برنامه نویسی امری: شامل نوشتن دنباله ای از دستورالعمل ها است که برای تغییر وضعیت یک برنامه استفاده می شود. دو زیر مجموعه از این پارادایم وجود دارد: برنامه‌نویسی رویه‌ای که مفهوم رویه را معرفی می‌کند و برنامه‌نویسی ساختاریافته.

برنامه نویسی اعلامی: نوعی برنامه نویسی که هدف نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  آن حذف هر گونه عوارض جانبی است. یعنی توابع تغییر حالت نمی دهند. انواع برنامه نویسی موجود در این پارادایم عبارتند از برنامه نویسی تابعی که در Big Data استفاده می شود و برنامه نویسی منطقی.

برنامه نویسی شی گرا: بدون شک بیشترین استفاده در حال حاضر. این شامل تعریف هر مسئله به اشیاء مختلف است. اشیا روش ها و ویژگی هایی دارند. برنامه نویسی نمونه گرا و برنامه نویسی کلاس محور بخشی از این الگو هستند.

پایه شماره 3: الگوهای طراحی

برای اینکه اهمیت الگوهای طراحی را درک کنید، بیایید یک مثال ساده بزنیم. فرض کنید می خواهید یک پیراهن بسازید. برای این کار باید ساختار آن را بشناسید. پیراهن از آستین، یقه و بدنه پیراهن تشکیل شده است. قبل از شروع خیاطی، باید الگویی بکشید که شما را راهنمایی کند. سپس می توانید هر تعداد پیراهن که می خواهید بسازید. شما پارچه های مختلف، رنگ های مختلف، آستین های مختلف و غیره را انتخاب می کنید.

 

الگوهای طراحی یا معمولاً به آن Design Pattern گفته می شو نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان د، دقیقاً مشابه هستند. این یک استراتژی است که به منظور حل مشکلات تکراری در طراحی نرم افزار اتخاذ می شود. آنها به نوعی تکنیک های استاندارد و قابل استفاده مجدد هستند که در برنامه نویسی کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرند.

 

الگوهای طراحی زیادی وجود دارد. الگوهای طر نرم  افزار برنامه نویسی برای کودکان احی GoF (Gang of Four) و GRASP وجود دارد. همچنین الگوهای طراحی دیگری غیر از Programming software for children  موارد ذکر شده در بالا وجود دارد. بیایید موارد GoF را در این جدول خلاصه کنیم.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

امروزه بسیاری از زبان های برنامه نویسی نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  بر اساس الگوی برنامه نویسی ضروری هستند.

 

این از یک سو به این دلیل است که این رویکرد با حالت برنامه نویسی اولیه مطابقت دارد. از سوی دیگر، پارادایم امری دارای مزایای عملی نسبت به مدل های دیگر است.

 

در مقایسه، یادگیری این زبان ها آسان است زیر نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان ا کد مانند یک دستورالعمل گام به گام خوانده می شود. به این معنا، برنامه نویسان در طول آموزش حرفه ای خود، عموماً یادگیری خود را با یک زبان ضروری آغاز می کنند.

 

خوانایی خوب یک عامل تعیین کننده به صورت روزانه است: نگهداری و بهینه سازی برنامه ها نباید به یک شخص وابسته باشد، اما می تواند به راحتی توسط همکاران مختلف انجام شود، حتی زمانی که خود سند را ننوشتند.

 

معایب برنامه‌نویسی رویه‌ای: وقتی نوبت به حل  نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان مسائل پیچیده‌تر می‌رسد، حجم کد خیلی سریع افزایش می‌یابد. اگرچه خوانا باقی می ماند، اما به دلیل حجم آن وضوح خود را از دست می دهد.

 

از آنجا که اجرای آن به وضوح از برنامه نویسی جدا نیست، مانند سبک اظهاری، ممکن است در صورت کار مجدد بعدی، عوارض جانبی یا خطاهای نامطلوبی ایجاد شود. همچنین درج پسوندها در کدهای امری کاملاً دشوارتر است، کاملاً برعکس پارادایم اعلامی، که در آن روش‌ها اجازه می‌دهند به طور جداگانه به آنها اضافه شوند.

 

مزایا و معایب

به خوبی خوانا کد خیلی سریع حجیم می شو نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان د و وضوح را از دست می دهد

یادگیری نسبتاً آسان است خطر بالاتر خطا در حین لمس کردن

مدل فکری قابل درک آسان برای مبتدیان (مراحل حل) عملیات تعمیر و نگهداری مانع از توسعه برنامه می شود زیرا برنامه نویسی ارتباط نزدیکی با سیستم دارد.

اجازه می دهد تا ویژگی های موارد کاربردی خاص در نظر گرفته شود بهینه سازی ها و برنامه های افزودنی دشوارتر

به طور روزمره، ترکیبی از این پارادایم ها اغلب استفاده می شود، زیرا هر دو سبک برنامه نویسی امری و اعلامی دارای مزایا و معایبی هستند. با این حال، به طور فزاینده ای، نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  سبک برنامه نویسی اعلانی، که با روش های ضروری تکمیل می شود، به طور فزاینده ای محبوب می شود.

در طول چند دهه گذشته، توسعه نرم افزار چابک تا حد زیادی بر برنامه نویسی تسلط داشته است و به درستی نیز چنین است. این موفقیت بیشتر به دلیل برنامه نویسی شدید (XP) است. غیرممکن است که چابک تر از XP باشید! در اینجا شرکت کنندگان در قلب روش قرار دارند و توجه به جزئیات تا حد نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  زیادی انجام می شود. برنامه نویسی افراطی چگونه کار می کند؟

 

برنامه نویسی افراطی: توسعه نرم افزار تا حد زیادی انجام شده است

زبان های برنامه نویسی: بهترین ها برای وب

زبان های برنامه نویسی: بهترین ها برای وب

آیا می خواهید یک زبان برنامه نویسی وب یاد نرم افزار برنامه نویسی برای کودکان  بگیرید؟ اولین کاری که باید انجام دهید تمرکز روی یک زبان خاص است. صدها زبان وجود دارد، اما همه آنها برای توسعه وب سایت ها مناسب نیستند. برای کمک به شما در تصمیم گیری و اینکه بتوانید روی پروژه خود تمرکز کنید Programming software for children ، در اینجا یک ارائه مختصر از زبان های برنامه نویسی وجود دارد…



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

در اصل برای کودکان بین 8 تا 16 سال ایجاد شده شروع برنامه نویسی برای کودکان است. Scratch یک زبان برنامه نویسی رایگان برای استفاده است که رابط کاربری بسیار بصری و بصری را ارائه می دهد.

 

Scratch آنچه را که برای ایجاد هنر، انیمیشن، بازی، داستان های تعاملی و غیره نیاز دارند، در اختیار جوانان قرار می دهد و این زبان برنامه نویسی را به یک نقطه شروع عالی برای شروع برنامه نویسی برای کودکان  آموزش کدنویسی به جوانان تبدیل می کند.

 

این یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان است زیرا آزادی بیانی دارد که می تواند برای کودک فراهم کند. از آنجایی که زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Scratch به کودکان اجازه شروع برنامه نویسی برای کودکان  می‌دهند تا هر چیزی از انیمیشن گرفته تا داستان‌های تعاملی را توسعه دهند، مشکلات کدنویسی مبتنی بر متن را برطرف می‌کند.

 

یک جلسه مزه دار رایگان رزرو کنید

 

2. بلوکی

Blockly یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بسیار شروع برنامه نویسی برای کودکان  توصیه شده برای کودکان شماست. این زبان برنامه نویسی برای بچه ها از خطوط کدی استفاده می کند که به بلوک ها تقسیم شده اند و دارای ویژگی کشیدن و رها کردن برای کمک به کودکان در یادگیری مفاهیم کدنویسی است. همچنین دارای یک رابط کاربر پسند است.

 

بزرگترین تمایز Blockly از سایر زبان های برنامه نویسی این است که یک زبان برنامه نویسی بصری و مبتنی بر بلوک برای کودکان است. کودکان هشت ساله به بالا می توانند با استفاده از Blockly از مرورگر خود انیمیشن، بازی و برنامه بسازند. با Blockly، کاربران همچنین می توانند هر زمان که نیاز داشته باشند، زبان برنامه نویسی را تغییر دهند.

 

3. آلیس

آلیس همچنین یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است شروع برنامه نویسی برای کودکان که فرزندان شما می توانند امتحان کنند. Alice همچنین یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک رایگان برای کودکان است که دارای محیطی نوآورانه برای کدنویسی است و ساخت انیمیشن ها، بازی ها و روایت های تعاملی به صورت سه بعدی را ساده تر می کند.

 

این زبان برنامه نویسی برای آموزش مفاهیم زبان برنامه نویسی شی گرا مانند C++ از طریق یادگیری خلاقانه با تمرکز جانبی بر مهارت های منطقی و اصول برنامه نویسی طراحی شده است.

 

آلیس یک ویژگی کشیدن و رها کردن را مشابه سایر زبان  شروع برنامه نویسی برای کودکان های برنامه نویسی ارائه می دهد و درهم و برهمی را از کدنویسی مبتنی بر متن حذف می کند. با استفاده از این موارد، کاربران می توانند به سادگی روی ایجاد اسکریپت ها و راه حل های نوشتن تمرکز کنند.

 

چیزی که آلیس را از سایر زبان های کدنویسی متمایز می کند  شروع برنامه نویسی برای کودکان این است که به کاربران امکان می دهد با مدل های سه بعدی و زوایای دوربین پویا کار کنند.

 

یک جلسه تستر رایگان رزرو کنید

 

4. لوا (روبلوکس)

Lua یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکانی است که می خواهند با کدنویسی متنی شروع کنند. کد Lua یک زبان برنامه نویسی مبتدی، رایگان و قابل حمل است که در عین بهینه شروع برنامه نویسی برای کودکان  سازی کارایی و خوانایی، مفاهیم را به روشی ساده آموزش می دهد.

 

Lua عملکرد برنامه را به خطر نمی اندازد. با وجود حداقل امکانات فنی و رابط کاربری ساده، این زبان برنامه نویسی به عنوان یکی از قدرتمندترین زبان های رایگان در صنعت معرفی می شود.

 

برای برنامه نویسی دستگاه های جاسازی شده و برنامه های تلفن همراه توصیه می شود شروع برنامه نویسی برای کودکان. آیا می دانستید که بازی پرطرفدار «پرندگان خشمگین» بر اساس لوا ساخته شده است؟ علاوه بر این، Roblox، در میان محبوب ترین پلتفرم ها برای جوانان، از Lua استفاده می کند.

 

5. جاوا (Minecraft)

شما اغلب در مورد این زبان برنامه نویسی، جاوا می شنوید.  Start programming for kids محبوبیت آن قابل توجه است، زیرا یک انتخاب مکرر در جامعه برنامه نویسی است. اما چگونه



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

این یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است. این متن مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن نیست (ممکن است مثبت یا منفی باشد). آن را برای بچه ها (7 به بالا) شهودی و آسان تر می کند.

در واقع بسیار شیء است. اشیایی که این اسکریپت های گرافیکی را می نویسید دارای کد متصل به آنها هستند و می توان آنها را مجددا استفاده کرد و به اطراف منتقل کرد.

بسیار مهم: نتایج سریع و چشمگیر. بچه ها باید سریع پیش بروند شروع برنامه نویسی برای کودکان و به نتیجه برسند تا درگیر شوند.

می‌خواهم توجه داشته باشم که اگرچه بسیاری از ما برنامه‌نویسی را در سنین پایین شروع کرده‌ایم، و از آنجایی که برنامه‌نویس در مراحل بعدی زندگی به این معنا نیست که این زبان‌ها برای شروع زبان‌های خوبی هستند. فکر می‌کنم بچه‌های امروزی گزینه‌های بسیار بهتری دارند، مانند اسکرچ یا آلیس. زبان‌های مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن (پایتون، روبی، پایه، سی شارپ یا حتی c) به کتابخانه‌ها و ابزارهای خارجی (ویرایشگرها، کامپایلرها) وابسته هستند، در حالی که چیزی مانند آلیس یا اسکرچ همه چیز را شامل می‌شود و به کودکان (نه برای نوجوانان) مفاهیم برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد. بعداً می توانند ادامه دهند و یادگیری خود را گسترش دهند.

 

 

من می گویم: یک C64 واقعی به بچه بدهید، زیرا  شروع برنامه نویسی برای کودکان  من اینگونه شروع کردم. اما، امروز... من می گویم روبی، اما روبی کمی بیش از حد آشفته است. BASIC در دراز مدت بهتر خواهد بود. یادگیری پردازش آسان است و اساساً جاوا است.

 

دلیل اینکه من یک C64 را توصیه می‌کنم این است که شروع برنامه نویسی برای کودکان BASIC است، اما اگر می‌خواهید کارهای پیشرفته‌تری انجام دهید، همچنان باید چیزهای مرتبط با رایانه مانند مدل حافظه، پیکسل‌ها، کاراکترها، نقشه‌های کاراکتر، خطوط جدید و غیره را یاد بگیرید. همچنین، اگر کودک شما آن را کسل کننده می داند، می دانید که قلب او واقعاً به کدنویسی علاقه ای ندارد.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 15:26

ویکی جامعه

غسان پی ال

حداقل یک مدرسه در بریتانیا وجود دارد که این کار را انجام داده است -  شروع برنامه نویسی برای کودکان  رفته و یکسری C64 را از فروش carboot دریافت کرده و از آنها برای کلاس های برنامه نویسی استفاده کرده است. میکروب‌های قدیمی بی‌بی‌سی هنوز در چندین مکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. –

دیوید هیکس

  مه 22, 2009 در 14:16

یک نظر اضافه کنید

6

رای

 

من LOGO را مطرح می کنم. این چیزی بود که در دبستان شروع برنامه نویسی برای کودکان  من تدریس می شد. بازخورد تقریباً فوری می دهد و مفاهیم برنامه نویسی واقعاً اساسی را آموزش می دهد. حرکت دادن آن لاک پشت کوچک می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 17:22

ویکی جامعه

نیت اسمیت

یک نظر اضافه کنید

5

رای

 

برای یک بچه، من با آلیس می رفتم.

 

این هم یک رای دیگر به آلیس. 4 بچه من از کار کردن با آن و یادگیری شروع برنامه نویسی برای کودکان  مفاهیم اولیه برنامه نویسی لذت زیادی برده اند. مطمئناً برای آنها همه چیز در مورد معاشرت با پری ها و غول ها است، اما سیستم لعنتی میراثی که من روی آن کار می کنم می تواند از برخی پری ها و غول ها نیز استفاده کند.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 14:32

ویکی جامعه

دن بلر

یک نظر اضافه کنید

5

رای

 

من پایتون را توصیه می کنم، زیرا بسیار مختصر و رسا است. به نظر می رسد کمتر در هنگام شروع ناامید می شود، اما فضای زیادی برای یادگیری مفاهیم پیشرفته تر نیز ارائه می دهد.

 

اشتراک گذاری

ویرایش شده در 17 ژانویه 2009 در 16:29

ویکی جامعه

2 دور، 2 کاربر 67%

AlexCuse

یک نظر اضافه کنید

4

رای

 

Game Maker ممکن است رویکرد دیگری باشد. شما شروع برنامه نویسی برای کودکان  می توانید با توسعه آسان کشیدن و رها کردن ساده شروع کنید و سپس برنامه نویسی پیشرفته تری را در حین حرکت معرفی کنید. کتاب The Game Maker's Apprentice: Game Development for Beginners تعدادی نمونه بازی دارد Start programming for kids  و شما را با مراحل لازم برای ساخت آنها همراهی می کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

نظرات مختلفی در مورد محیط برنامه نویسی Scratch وجود دارد.  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست برخی از معلمان پیام میچل رسنیک را که سرپرست تیم تحقیقاتی در مهدکودک لایف لانگ موسسه فناوری ماساچوست است، که محیط برنامه نویسی Scratch را ایجاد کرده است، به اشتراک می گذارند و به گرمی از آن حمایت می کنند: «به طوری که کودکان نه تنها می توانند تفکر خود را توسعه دهند، بلکه فرصتی نیز داشته باشند. برای بیان خود و درک بهتر آنها در واقع، از 4 اصل اساسی هنگام توسعه Scratch استفاده کردیم: پروژه ها، شرکا، اشتیاق، بازی. این را مقالاتی از عنوان "به اشتراک گذاری تجربه" در شماره اول نشریه "برنامه نویسی در ابتدا" تأیید می کند. فکر می کنم مقالات  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مشابه زیادی را شاهد باشیم. در عین حال، نظر معلمان علوم رایانه وجود دارد که دانش آموزان را برای المپیاد جمهوری با موضوع "علوم رایانه" آماده می کنند. این نظر تقریباً چنین به نظر می رسد: "حالا چگونه می توان آمادگی دانش آموزان را برای المپیاد جمهوری خواهی سازماندهی کرد؟ به هر حال، یک سیستم کامل از آموزش دانش آموزان ایجاد شده است، از کلاس 5 و حتی از کلاس 4 شروع می شود. چه کسانی به کلاس های برنامه نویسی پاسکال اختیاری می آیند؟ شما همه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  بچه ها را به کلاس های اختیاری اسکرچ بردید. کارت پستال، چند داستان متحرک بسازید. در یک کلام، بازی کنید.

 

اما بسیاری از معلمان علوم کامپیوتر نیز مزیت محیط برنامه نویسی Scratch را نسبت به زبان برنامه نویسی PascalABC در آموزش برنامه نویسی به دانش آموزان در کلاس های علوم کامپیوتر می دانند. به عنوان مثال، مقاله Scratch vs PascalABC، که در آن ویکتور کنستانتینوویچ کوخووتس، معلم علوم کامپیوتر در مدرسه متوسطه Valishchensky ناحیه Pinsk، به این سوال پاسخ می دهد که "مزایای Scratch در آموزش انفورماتیک در مقایسه با پاسکال که اکنون استفاده می کنیم چیست؟" در پورتال Scratch.by تحت عنوان "Scratch VS PascalABC".

 

در این مورد، می‌خواهم گفته‌ی سیمور پیپرت را یادآوری کنم: کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست   «یک زبان برنامه‌نویسی باید «آستانه پایین» (هر کسی می‌تواند شروع به یادگیری این زبان کند) و یک «سقف بلند» (امکان ایجاد پروژه‌های پیچیده در طول زمان وجود دارد). ). علاوه بر این، زبان های برنامه نویسی باید دارای "دیوارهای عریض" باشند (یک زبان برنامه نویسی باید پروژه های مختلفی را پشتیبانی کند تا افراد با علایق مختلف بتوانند در فرآیند یادگیری زبان شرکت کنند). من این تصور را داشتم که این "آستانه پایین" محیط اسکرچ بود که ایده های برنامه نویسی نوجوانان  نادرستیک اربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  را در بین برخی از معلمان علوم کامپیوتر در مورد پتانسیل آن برانگیخت. اجازه دهید مثالی از جملات اسکرچ را برای شما بیان کنم: «اگر معلمان دبستان بتوانند اسکرچ را آموزش دهند، چگونه می‌توان اسکرچ را به عنوان یک شروع جدی در توسعه مهارت‌های الگوریتم‌سازی و برنامه‌نویسی در نظر گرفت؟» و همچنین نظراتی وجود کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  دارد که می توانید تا کلاس 4 در اسکرچ کار کنید و سپس خسته شوید و علاقه کودکان را از دست بدهید. از مکالمات، متأسفانه، اغلب آشکار می شود که علاقه در درجه اول در معلم ناپدید می شود، نه در دانش آموزان. شاید به این دلیل است که آنها "سقف بلند" را نمی بینند یا از "دیوارهای عریض" خجالت می کشند؟

 

بیایید به Scratch به عنوان وسیله ای برای آموزش برنامه نویسی نگاه کنیم. اجازه دهید به pro-pedopedia - دایره المعارف رایگان زبان های برنامه نویسی - روی بیاوریم و سعی کنیم توانایی های محیط Scratch را در مقایسه با برخی از زبان هایی که اکنون در آموزش برنامه نویسی دانش آموزان محبوب هستند، درک کنیم.

 

Scratch به عنوان ابزاری ایجاد شد که برنامه نویسی را ساده و شهودی می کند. هدف آن این است که به کودکانی که تجربه برنامه نویسی ندارند اجازه دهد تا اصول اولیه برنامه نویسی امری، شی گرا و چند رشته ای را بیاموزند.

 

تحت تأثیر لوگو، اسمال تاک ایجاد شده است.

 

پارادایم های پشتیبانی شده توسط Scratch (در داخل پرانتز زبان هایی هستند که از این پارادایم پشتیبانی می کنند و توسط معلمان و دانش آموزان شنیده می شوند):

 

امری: فرآیند محاسبه را با توصیف منطق کنترل برنامه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ، یعنی به شکل دنباله ای از دستورات جداگانه که کامپیوتر باید اجرا کند، توصیف می کند. هر دستور یک دستورالعمل است که وضعیت یک برنامه را تغییر می دهد (C, C #, C ++, Java, PHP).

 

در سطح مقادیر: بر مطالعه انواع داده ها، یعنی مقادیر و عملیات ابتدایی روی آنها، ساختار و ویژگی های آنها تمرکز دارد. معمولاً عملیات ابتدایی یک جبر را بر روی یک فضای مقدار (C, C #, C ++, Java, Pascal) تشکیل می دهند.

 

شی گرا: هر sprite در واقع یک شی با ویژگی ها (متغیرها) و رفتار (اسکریپت) خود است و اشیاء مختلف می توانند تعامل داشته باشند (C #, C ++, Java, PHP).

 

اسکالار: یک پارادایم سطح پایین که عدم وجود  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست عملیات ماتریسی در زبان را دیکته می کند. هر عملیات بر روی مقادیر اسکالر منفرد اعمال می شود، اما نه برای کل آرایه (C، C #، جاوا، پاسکال).

 

ساختار (به معنای سطح پایین): همه برنامه ها از  

What is the use of Scratch programming language?  مجموعه ای محدود از عناصر یا بلوک ها ساخته می شوند.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

ویرایشگر und همچنین دارای ابزارهای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  جلوه‌های صوتی بسیاری است که به کاربران امکان می‌دهد صدا را بلندتر و ملایم‌تر کنند، افکت‌ها داشته باشند، محو یا خارج شوند، کپی و چسباندن، لغو و دوباره انجام دهند. این ابزارها برای ایجاد صداهای با کیفیت بالا برای اسپرایت شما ضروری هستند.

 

  نوجوانان  ارتقای خلاقیت در جوانان است. برخلاف زبانکاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  های برنامه نویسی سنتی، Scratch به گونه ای طراحی شده است که قابل دسترس و آسان برای استفاده باشد. این بدان معناست که هر کسی می تواند برنامه های خود را بدون توجه به تجربه قبلی ایجاد کند. در نتیجه، Scratch فرصتی عالی برای جوانان فراهم می کند تا پتانسیل خلاقانه خود را کشف کنند.

 

 

 

علاوه بر این، برنامه‌های Scratch را می‌توان به کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست   صورت آنلاین به اشتراک گذاشت و به دیگران اجازه می‌دهد آن‌ها را ببینند و استفاده کنند. این امر دریافت بازخورد و انتقاد سازنده از همتایان خود را برای برنامه نویسان جوان آسان می کند. در نهایت، برنامه نویسی Scratch یک ابزار قدرتمند برای ارتقای خلاقیت و همکاری در بین جوانان است.

 

 

 

توانایی های تفکر و تحلیل را بهبود می بخشد

 

 

یادگیری کدنویسی از طریق برنامه نویسی Scratch مزایای زیادی دارد. کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  یکی، به بهبود توانایی های تفکر و تحلیل کمک می کند. کدنویسی مستلزم تقسیم یک مسئله به قطعات کوچکتر و یافتن راهی برای حل هر مرحله است. علاوه بر این، کدنویسی همچنین به توسعه آگاهی فضایی و مهارت های منطقی کمک می کند.

 

 

 

علاوه بر این، برنامه نویسی Scratch نیز یک راه عالی برای  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست یادگیری در مورد همکاری و ارتباطات است. این به این دلیل است که هنگام کار بر روی یک پروژه کدنویسی، اغلب لازم است که برای تکمیل پروژه با دیگران همکاری کنید. در نتیجه، برنامه نویسی Scratch می تواند به ایجاد مهارت های ضروری زندگی کمک کند که برای هر شغلی مفید باشد.

 

 

 

درک آن آسان است

 

 

درک برنامه نویسی اسکرچ ساده است، اما هنوز کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  مزایای زیادی دارد. این یک راه عالی برای آشنایی دانش آموزان جوان با کدنویسی است، زیرا  برنامه نویسی نوجوانان از یک رابط کشیدن و رها کردن استفاده می کند که نیاز به نحو پیچیده را از بین می برد. این باعث می شود ایجاد یک برنامه بسیار در دسترس تر و کمتر دلهره آور باشد. در نتیجه، Scratch راهی جذاب و تعاملی را برای کودکان فراهم می کند تا دنیای برنامه نویسی را کشف کنند.

 

 

 

نتیجه

 

 

به یاد داشته باشید که یادگیری کدنویسی فرآیندی  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست است که نیاز به زمان و تمرین فراوان دارد. مانند هر مهارتی که ارزش به دست آوردن آن را داشته باشد، از طرف شما به صبر و تلاش نیاز دارد. اگر می‌خواهید فرزندانتان برنامه‌نویسی مؤثر را بیاموزند، هر هفته خود را به چندین ساعت برنامه‌نویسی اختصاص دهید. با قرار دادن آنها در معرض برنامه های مختلف برنامه نویسی اسکرچ - از ساختن بازی ها تا انیمیشن سازی داستان ها، به آنها کمک کنید تا در حل مسئله سرگرمی پیدا کنند. با در نظر گرفتن این نکات، شما در آموزش کدنویسی به بچه ها در کمترین زمان،  What is the use of Scratch programming language?مسئولیت اصلی را بر عهده خواهید داشت!

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 برای برنامه نویسان مبتدی که سفر برنامه نویسی خود را آغاز می کنن پروژه های تمرینی پایتون د، مراحل اولیه می تواند چالش برانگیز باشد، بدون اینکه پروژه هایی درگیر شوند تا علاقه آنها را برانگیزد. در این مقاله، من سه ایده پروژه پایتون را همراه با کد، که به طور خاص برای مبتدیان طراحی شده اند، بیان کرده ام. این پروژه ها به عنوان نقاط ورودی عالی برای افرادی که مشتاق هستند در برنامه نویسی پایتون شیرجه بزنند و تجربه عملی کسب کنند، عمل می کند.

 

با اجرای این پروژه‌ها، مبتدیان می‌توانند با کتابخانه‌های پروژه های تمرینی پایتون ضروری پایتون مانند NumPy آشنا شوند، برنامه‌های متنوعی مانند تجزیه و تحلیل داده‌های Netflix را بررسی کنند، و در معرض مفاهیم اساسی در توسعه نرم‌افزار قرار بگیرند. علاوه بر این، این پروژه‌ها فرصت‌هایی را برای کاوش در توسعه فرانت‌اند، محیط‌های لینوکس، پایگاه‌های داده SQL و حتی ادغام رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند.

 

برای دانشمندان مشتاق داده و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، این  پروژه های تمرینی پایتون پروژه‌ها رویکردی عملی برای یادگیری پایتون ارائه می‌کنند و در عین حال کنجکاوی و اشتیاق را برای کاوش بیشتر برمی‌انگیزد. این پروژه‌های مبتدی، چه تجزیه و تحلیل داده‌ها، ساخت برنامه‌ها یا ادغام با فناوری‌های مختلف باشد، راه را برای سفری کامل در برنامه‌نویسی پایتون هموار می‌کند.

 

پيش نياز:

این آموزش از شما می خواهد که پایتون 3 و پیپ 3 را روی رایانه خود نصب کنید. برای نصب کتابخانه‌های پایتون و پایتون، اگر با اصول اولیه پایتون آشنا نیستید، به آموزش رایگان پایتون ما در زمینه مقدمه پایتون نگاهی بیندازید.

 

بیایید با اولین پروژه ساده پایتون شروع کنیم.

 

اهداف یادگیری

مشارکت در این پروژه های مقدماتی پایتون برای افز پروژه های تمرینی پایتون ایش مهارت شما در برنامه نویسی پایتون طراحی شده است.

کاوش در این پروژه های تعاملی و لذت بخش مطمئناً شور و شوق شما را برای کدنویسی پایتون پرورش می دهد و بینش های ارزشمندی را به شما منتقل می کند.

این پروژه ها تفکر ساخت یافته را تقویت می کنند و به شما قدرت می دهند تا الگوریتم هایی را برای ساخت پروژه های مختلف پایتون توسعه دهید.

این مقاله به عنوان بخشی از بلاگتون علوم داده منتشر شده است.

 

پیاده سازی پروژه تولید کد QR با استفاده از پایتون

این یکی از ساده ترین پروژه های پروژه پایتون است. پروژه های تمرینی پایتون  کد QR مخفف عبارت Quick Response Code است. کدهای QR ممکن است ساده به نظر برسند، اما می توانند داده های زیادی را ذخیره کنند. کد QR به کاربر این امکان را می دهد که بدون توجه به مقدار داده ای که در هنگام اسکن وجود دارد، فوراً به اطلاعات دسترسی پیدا کند. به همین دلیل است که به آنها کدهای پاسخ سریع می گویند. کدهای QR می توانند برای ذخیره (رمزگذاری) داده ها در انواع مختلف استفاده شوند. به عنوان مثال، می توان از آنها برای رمزگذاری استفاده کرد:

 

جزئیات تماس

شناسه های فیس بوک، شناسه های اینستاگرام، شناسه  برنامه نویسی نوجوانان های توییتر، شناسه های WhatsApp و موارد دیگر.

جزئیات رویداد

لینک های یوتیوب

جزئیات محصول

مستقیماً برای بارگیری یک برنامه در Apple App Store یا Google Play پیوند دهید.

تولید کد QR | پروژه های پایتون

اکنون در اینجا یاد می گیریم که چگونه می توانیم کدهای QR را در پایتون تولید کنیم. برای تولید کد QR با استفاده از پایتون، ما از یک ماژول پایتون به نام QRcode استفاده می کنیم.

 

آن را با استفاده از این دستور نصب کنید: pip install qrcode

 

ما یک کد QR برای رمزگذاری پیوند یوتیوب و کاوش بیشتر  پروژه های تمرینی پایتون  ایجاد خواهیم کرد. تولید کد QR ساده است. فقط متن، پیوند یا هر محتوا را به عملکرد "ساخت" ماژول QRcode منتقل کنید.

 

واردات qrcode

img = qrcode.make ("https://www.youtube.com/")

img.save ("youtubeQR.jpg")

با اجرای این کد، تصویر خروجی به صورت زیر است:

 

خروجی کد | پروژه های پایتون

می توانید آن را اسکن و تأیید کنید.

 

می توانید ببینید که فقط 3 خط کد برای تولید این کد QR وجود دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که لازم نیست همیشه پیوندی به تابع ()qrcode.make بدهید. شما حتی می توانید متن ساده ارائه دهید.

 

مثلا:

 

می توانید رمزگذاری کنید: هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.

 

بیایید آن را امتحان کنیم:

واردات qrcode

img = qrcode.make("هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.")

img.save ("youtubeQR.jpg")

کد QR خروجی برای این متن عبارت است از:

 

خروجی QR 2 | پروژه های پایتون

آن را از طریق تلفن همراه خود اسکن کنید و محتوا را دریافت پروژه های تمرینی پایتون  خواهید کرد.

 

بنابراین این تنها بخشی است که شامل تولید یک کد QR و اسکن آن است. اما اگر بخواهیم این کد QR را بخوانیم، یعنی اکنون می خواهیم بدانیم چه چیزی در کد QR بدون اسکن آن کدگذاری شده است، چه می شود؟ برای این کار از OpenCV استفاده می کنیم. OpenCV کتابخانه ای از توابع برنامه نویسی است که بر روی وظایف بینایی کامپیوتری در زمان واقعی متمرکز شده است.

 

نصب opencv: نصب pip opencv-python

 

کد برای رمزگشایی یک کد QR برای دانستن رشته اصلی.

 

وارد کردن cv2

d = cv2.QRCodeDetector()

val، _، _ = d.detectAndDecode(cv2.imread("myQRCode.jpg"))

print("متن رمزگشایی شده: "، val)

خروجی:

 

هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.

این ماژول QRcode در پایتون بسیاری از قابلیت های دیگر پروژه های تمرینی پایتون  را ارائه می دهد. برو و خودت با خواندن مستندات آن ها را امتحان کن. برای شما سرگرم کننده و شگفت انگیز خواهد بود.

 

پیاده سازی برنامه رابط کاربری گرافیکی برای پروژه تقویم با پایتون با استفاده از Tkinter

در پایتون با استفاده از Tkinter می توانیم رابط کاربری گرافیکی بسازیم. اگر بسیار تخیلی و خلاق هستید، می توانید کارهای شگفت انگیزی با Tkinter انجام دهید. در اینجا، ما یک برنامه رابط کاربری گرافیکی تقویم پایتون با استفاده از Tkinter ایجاد خواهیم کرد. در این برنامه کاربر باید سالی را که Python practice projects  می خواهد وارد کند



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

یک مرورگر وب ساده ایجاد کنید. یک رابط کاربری ساده بسازید که پروژه های تمرینی پایتون  URL ها را می پذیرد و صفحات وب را بارگیری می کند. PyWt در اینجا مفید خواهد بود! آیا می‌توانید دکمه «بازگشت»، نشانک‌ها و سایر ویژگی‌های جالب را اضافه کنید؟

 

یک برنامه یادداشت بنویسید. برنامه ای ایجاد کنید که به افراد کمک کند یادداشت بنویسند و ذخیره کنند. آیا می توانید چند ویژگی جالب و منحصر به فرد برای اضافه کردن فکر کنید؟

 

یک تستر تایپ بسازید. این باید متنی را به کاربر نشان دهد، پروژه های تمرینی پایتون  و سپس او را به تایپ آن دعوت کند - در حالی که آنها را زمان‌بندی می‌کند و برای دقت امتیاز می‌دهد.

 

یک سیستم اطلاع رسانی "به روز رسانی سایت" ایجاد کنید. آیا تا به حال شده است که مجبور شوید یک وب سایت را به روز کنید تا ببینید آیا یک کالای موجود در انبار مجدداً لیست شده است یا اینکه ببینید آیا اخباری ارسال شده است یا خیر؟ یک اسکریپت پایتون بنویسید که به طور خودکار یک URL داده شده را برای به روز رسانی بررسی می کند و در صورت شناسایی آن به شما اطلاع می دهد. (مواظب باشید سرورهای هر سایتی را که چک  پروژه های تمرینی پایتون می کنید بیش از حد بارگیری نکنید - فاصله زمانی بین هر بررسی را معقول نگه دارید).

 

بازی رومیزی مورد علاقه خود را در پایتون بازسازی کنید. گزینه‌های زیادی در اینجا وجود دارد، از چیزهای ساده‌ای مانند Checkers تا Risk یا حتی بازی‌های مدرن و پیشرفته‌تر مانند Ticket to Ride یا Settlers of Catan. چقدر می توانید به واقعیت نزدیک شوید؟

 

یک کاوشگر ویکی پدیا بسازید. برنامه ای بسازید که یک صفحه تصادفی ویکی پدیا را نمایش دهد. چالش اینجا در جزئیات است: آیا می توانید دسته های انتخاب شده توسط کاربر را اضافه کنید؟ آیا می‌توانید نسخه دیگری از برنامه «حفره خرگوش» را امتحان کنید، که در آن هر مقاله به طور تصادفی از مقالات پیوند شده پروژه های تمرینی پایتون  در مقاله قبلی انتخاب می‌شود؟ این ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع می‌تواند به مهارت‌های جدی خراش دادن وب نیاز داشته باشد.

 

ایده های پروژه پایتون: سطح پیشرفته

یک اپلیکیشن پیش بینی بازار سهام بسازید. برای این مورد، به منبعی از داده‌های بازار سهام و برخی مهارت‌های یادگیری ماشین نیاز دارید، اما بسیاری از افراد این را امتحان کرده‌اند، بنابراین کد منبع زیادی برای کار کردن وجود دارد.

 

یک چت بات بسازید. چالشی که در اینجا وجود دارد، ساختن چت بات نیست، بلکه خوب کردن آن است. برای مثال، می توانید برخی از تکنیک های پردازش زبان طبیعی را پیاده سازی کنید تا طبیعی تر و خود به خود به نظر برسد؟

 

یک ربات را برنامه ریزی کنید. این به سخت‌افزاری نیاز دارد (که معمولاً رایگان نیست)، اما گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد - و همچنین منابع یادگیری زیادی. اگر قبلا پروژه های تمرینی پایتون ً در این مسیر فکر نمی کنید، قطعاً به Raspberry Pi نگاه کنید.

 

یک برنامه تشخیص تصویر بسازید. شروع با تشخیص دست خط ایده خوبی است - Dataquest حتی یک پروژه هدایت شده برای کمک به آن دارد! - اما هنگامی که آن را یاد گرفتید، می توانید آن را به سطح بعدی ببرید.

 

یک مدل پیش بینی قیمت بسازید. یک صنعت یا محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یک مدل یادگیری ماشینی بسازید که تغییرات قیمت را پیش بینی می کند.

 

مدل تحلیل احساسات خود را ایجاد کنید. مطمئنا، بسیاری از موارد از پیش ساخته شده در دسترس هستند، اما آیا می توانید مجموعه بزرگی از داده های متنی را جمع آوری کنید و یکی از پروژه های تمرینی پایتون  آنها را بسازید؟ (یا کمتر چالش برانگیز است: یک مدل تحلیل احساسات موجود را برای متن خاصی که در حال تجزیه و تحلیل هستید بهینه کنید.)

 

یک نقشه تعاملی ایجاد کنید. این به ترکیبی از مهارت برنامه نویسی نوجوانان  های داده و مهارت های ایجاد رابط کاربری نیاز دارد. نقشه شما می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهید نمایش دهد - مهاجرت پرندگان، داده‌های ترافیک، گزارش‌های جرم - اما باید به نوعی تعاملی باشد. چقدر می توانید آن را بردارید؟

 

مراحل بعدی

هر یک از مثال‌های بخش قبل بر اساس تمرین انتخاب یک پروژه عالی پایتون برای مبتدیان است. بعد، می توانید به موارد زیر بروید:

 

به آنچه علاقه دارید فکر کنید و پروژه ای را انتخاب کنید که با علایق شما همپوشانی داشته باشد.

 

به اهداف یادگیری پایتون خود فکر کنید و مطمئن شوید که پروژه شما را به دستیابی به آن اهداف نزدیکتر می کند.

 

از کوچک شروع کنید. هنگامی که یک پروژه کوچک  پروژه های تمرینی پایتون ساختید، می توانید آن را گسترش دهید یا پروژه دیگری بسازید.

 

اکنون برای شروع آماده هستید. اگر هنوز اصول اولیه پایتون را یاد نگرفته اید، توصیه می کنم با دوره پایتون Dataquest's Fundamentals غواصی کنید.

 

اگر از قبل اصول اولیه را می دانید، هیچ دلیلی برای تردید وجود ندارد! اکنون زمان غواصی و یافتن پروژه پایتون عالی است.

 

Dataquest

درباره نویسنده

 

Dataquest

Dataquest از طریق تمرین ها و پروژه های  پروژه های تمرینی پایتون چالش برانگیز به جای سخنرانی های ویدیویی آموزش می دهد. این موثرترین راه برای یادگیری مهارت هایی Python practice projects  است که برای ایجاد حرفه داده خود نیاز دارید.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کلاس های خصوصی ممکن است  دانلود برنامه اسکرچ 3 در موضوع متفاوت باشند، از درس های مدرسه گرفته تا کلاس های رقص یا یوگا. با تغییر در انتظارات و عادات مردم، همه این طبقات به حوزه دیجیتال منتقل شدند. به همین دلیل مدرسان و مدرسان در رشته های مختلف اقدام به ایجاد دوره های آنلاین کرده اند. مربیان و مربیان مستقل، همراه با مربیان شخصی و حرفه ای، می توانند با یک جلسه آنلاین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. آخرین تجربیات صنعت آموزش به ما نشان داد که حتی معلمان مدارس معمولی ممکن است نیاز به ایجاد یک دوره آنلاین داشته باشند.

 

2. تیم های بازاریابی و فروش

دوره های آنلاین می توانند اهداف زیادی  دانلود برنامه اسکرچ 3 مانند معرفی برند شما به مشتریان و شرکای احتمالی داشته باشند. علاوه بر این، یک دوره آنلاین در مورد محصولات و خدمات شما می تواند توانایی ها، راه حل ها و ارزش های شما را به نمایش بگذارد. به این ترتیب می توانید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید. بنابراین، تیم های بازاریابی و فروش ممکن است نیاز به یادگیری نحوه ایجاد یک دوره آنلاین به عنوان یک استراتژی بازاریابی و فروش داشته باشند. به عنوان مثال، دوره های آموزشی آنلاین Hubspot Academy اطلاعات دانلود برنامه اسکرچ 3  ارزشمندی در مورد خدمات خود ارائه می دهد و به مشتریان راهنمایی می کند.

 

3. تیم های ارتباطی و روابط عمومی

دوره های آنلاین به شرکت ها اجازه می دهد تا ارتباطات قوی را حفظ کنند. آنها شرکت ها را قادر می سازند تا آموزش ایجاد کنند و کارکنان خود را از آخرین تغییرات و پیشرفت ها آگاه کنند. تیم های ارتباطی و روابط عمومی در اینجا وارد می شوند زیرا آنها مسئول ایجاد اوراق قرضه هستند. دانلود برنامه اسکرچ 3  به عنوان مثال، آنها آموزش آنلاین سوار شدن را ایجاد می کنند که به استخدام کنندگان جدید کمک می کند تا به سرعت عملیات کسب و کار را درک کنند. بنابراین، این تیم ها به طور فزاینده ای یاد می گیرند که چگونه یک دوره آنلاین ایجاد کنند.

 

4. هر کس دیگری

بیش از 60 درصد از کل کاربران دانلود برنامه اسکرچ 3  اینترنت در یک دوره آنلاین شرکت کرده اند [1]. علاقه جهانی به دوره های آنلاین از راحتی ارائه شده ناشی می شود. آنها به کاربران و مربیان این امکان را می دهند که در هر مکان و در هر زمان یاد بگیرند و آموزش دهند.

 

اگر به هر موضوعی تسلط دارید، از صحبت کردن در مورد آن لذت می برید و در آن تمرین دارید، ساخت یک دوره آنلاین برای شما آسان خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است برای ثبت نام در دوره های آنلاین خود نیاز به پرداخت داشته باشید. پلتفرم‌های پرداخت آنلاین مانند Wise، PayPal و iyzico می‌توانند  دانلود برنامه اسکرچ 3 در این زمینه به شما کمک کنند، یا می‌توانید دوره خود را در یک پلتفرم همه‌جانبه مانند Vedubox راه‌اندازی کنید که به شما امکان می‌دهد محتوای خود را مدیریت کنید، کاربران را مدیریت کنید و در آن پول دریافت کنید. یک سیستم واحد به این ترتیب به راحتی می توانید دانش خود را به پول تبدیل کنید. برد - برد.

 

10 مرحله برای ایجاد یک دوره آنلاین

تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین راه برای ایجاد دوره آنلاین چیست؟ سپس این 10 مرحله را که به شما ارائه می دهیم دنبال کنید. با پیشنهادات دقیق ما، هیچ سوال دیگری در مورد ایجاد دوره آنلاین نخواهید داشت.

 

1. موضوع و موضوعات فرعی دوره خود را پیدا کنید

اولین قدم برای راه اندازی دوره آنلاین، انتخاب موضوع دوره است. برای یک دوره آنلاین سرگرم کننده و جذاب، درباره موضوعی که دوست دارید بحث کنید تصمیم بگیرید و آنچه را که مخاطبان شما باید بدانند در نظر بگیرید. شما همچنین باید دانش دقیق و مقدار زیادی تجربه داشته باشید.

 

در برخی موارد، ممکن است از قبل بدانید که  دانلود برنامه اسکرچ 3 چه چیزی را آموزش خواهید داد. این مرحله برای شما ساده تر خواهد بود، به خصوص اگر قبلاً به صورت آفلاین تدریس کرده اید. با این حال، دوره های آنلاین ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید با استفاده از این ابزارها، در موضوعات خود تجدید نظر کنید و در مورد آنها توضیح دهید. با تقسیم موضوع اصلی خود به موضوعات فرعی می توانید دوره های خاص تری ایجاد کنید.

 

مثال ها

با ایده های دوره آنلاین خلاق باشید. چند نمونه از سرفصل های دوره آنلاین در ادامه می آید:

 

یوگا

جاوا اسکریپت

نوشتن خلاق

فتوشاپ

مایکروسافت اکسل

اینها نمونه هایی از موضوعات اصلی هستند. بگو یوگا یاد میدی اگر ترجیح می دهید خاص باشید، به جای نام گذاری موضوع خود "یوگا"، می توانید تمرینات تنفسی، مدیتیشن، آسانا (تمرین بدنی) و غیره را آموزش دهید.

 

2. درباره موضوع به طور گسترده تحقیق کنید

موضوع و موضوعات فرعی شما تمام شد. بعدش  دانلود برنامه اسکرچ 3 چی؟ ابتدا مطالب آموزشی خود را جمع آوری کنید و ببینید آیا به روز هستند یا خیر. سپس، برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها، موضوع دوره خود را در اینترنت جستجو کنید. آیا تغییراتی وجود دارد؟ آیا تغییری در نگاه مردم به این موضوع وجود دارد؟

 

مثال ها

فرض کنید که قصد دارید برنامه های MS Office را به کارمندان خود آموزش دهید. مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی های این ابزارها را می دانید. توجه داشته باشید که کدام جزئیات برای کارمندان شما مهم است.

 

3. مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید

درک اینکه مخاطب شما چه فکر، آرزو یا نیاز دارد ضروری است. هر مخاطبی تمرکز خاص خود را خواهد داشت، حتی زمانی که شما همان موضوع را تدریس می کنید. بنابراین، با یافتن علایق مشترک، به ایجاد گروه های یادگیری عاقلانه کمک می کند. مشاهده کنید که مردم اغلب در مورد موضوع چه می پرسند،Download the Scratch 3 program  چگونه در حین یادگیری با مشکل مواجه می شوند و کدام قسمت از موضوع را برای آنها جالب تر می دانند.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

.

 

اگر این بنر دیگر مرتبط نیست، آن را حذف ک دانلود برنامه اسکرچ 3 نید. برای یافتن اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

واجد شرایط بودن این صفحه باید تأیید شود (ژوئیه 2023).

 

دلیل: عدم کیفیت کافی و منابع متمرکز.

 

از شما دعوت می شود تا با ارائه منابع ثانویه باکیفیت  دانلود برنامه اسکرچ 3 و همچنین بحث در مورد پذیرش آن، مقاله را تکمیل کنید. اگر کاری انجام نشود حداکثر یک سال پس از اجرای این بنر این ماده برای بحث پذیرش پیشنهاد می شود.

ویرایش مستندات الگو را ببینید

Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی برای دانلود برنامه اسکرچ 3  مقاصد آموزشی است که توسط نرم افزاری به همین نام قابل دستکاری و اجرا می باشد. بنابراین، Scratch هم یک محیط توسعه است، هم یک موتور اجرای زبان Scratch و هم یک وب سایت4.

 

دومی در ابتدا در Smalltalk برنامه ریزی ش دانلود برنامه اسکرچ 3 د (و بنابراین توسط Squeak اجرا شد). برای نسخه دوم آن در ActionScript بازنویسی شد (و بنابراین توسط Adobe Air یا در مرورگر توسط Flash Player اجرا شد) سپس در جاوا اسکریپت برای نسخه سوم. این کد تحت یک مجوز رایگان است و با هر نسخه بیشتر و بیشتر مجاز می شود.

 

این نرم افزار به 70 زبان ترجمه شده است و این وب سایت تا سپتامبر 2023 بیش از 115 میلیون کاربر ثبت نام کرده و تا سپتامبر 20235 نزدیک به 138 میلیون پروژه مشترک  دانلود برنامه اسکرچ 3 داشته است. Scratch به 20 زبان برنامه نویسی محبوب در جهان صعود کرده است. world. world، طی سال 2020، بر اساس رتبه بندی Tiobe6.

 

 

ارائه

Scratch به شما امکان می دهد کد برنامه در حال اجرا را تغییر دهید.

Scratch با هدف آموزش دنیای کامپیوتر به کودکان یا مبتدیان، چند رسانه ای است، این برنامه بر اساس دستکاری اشیاء در سنت ناب E-Toys (en) معروف به Squeak، درست مانند صداها و فیلم ها است.

Scratch با استفاده از یک ویرایشگر بصری کار می کند، دانلود برنامه اسکرچ 3  تمام کدها مستقیماً به زبان مادری کاربر (بیش از 70 زبان از جمله اسپرانتو موجود است) به شکل آجرهای رنگی (به عنوان مثال کنترل ها به رنگ زرد، متغیرها به رنگ نارنجی، حرکات) نوشته می شود. به رنگ آبی). این به شما امکان می دهد مفاهیم اساسی برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرایط، تست ها، تکالیف متغیر را به صورت بصری پیاده سازی کنید. البته باید توجه داشت که این رنگ ها بین اسکرچ 2 و اسکرچ 3 یکسان نیستند.

بنابراین Scratch به معلم اجازه می دهد تا تدریس خود را از طریق تعامل شبه بازیگوشی اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری منتشر کند. نام Scratch از Turntablism گرفته شده است، این هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس، مانند این دیدگاه استفاده مجدد از اشیاء.

Scratch با استفاده از پلاگین Adobe Flash Player که دانلود برنامه اسکرچ 3  پروژه های Scratch را به برنامه های کاربردی وب تبدیل می کند، پروژه های تکمیل شده را به صورت آنلاین قابل استفاده می کند.

گربه Scratch که Scratch-Cat نام دارد، طلسم سایت و جن پیش فرض موجود در هر پروژه در زمان ایجاد آن است. او همچنین دارای یک میو مشخص است که در میان صداهای اسپرایت پیش فرض پروژه های تازه ایجاد شده ادغام شده است.

شعار اسکرچ "تصور کن، برنامه ریزی کن، دانلود برنامه اسکرچ 3  به اشتراک بگذار!" » شعار اصلی (انگلیسی): “Imagine, Program, Share”.

 

معایب برنامه

خراش گاهی به محاسبات بسیار پیچیده برایدانلود برنامه اسکرچ 3  شبیه سازی 360 درجه نیاز دارد. پخش کننده پروژه در 30 (یا 20) فریم در ثانیه بسته به رابطی که پروژه در آن اجرا می شود گیر می کند.

 

مجوز

کد نرم افزار Scratch، تا نسخه 1.3، تحت مجوز Scratch Source Code (رایگان به جز لوگو، نام تجاری و سیستم آپلود در وب سایت رسمی) منتشر می شود.

 

نسخه 1.4 و همچنین نسخه های شاخه 2.x تحت مجوز

Download the Scratch 3 program  رایگان GPL در  نسخه دوم آن منتشر شده است تا امکان توزیع گسترده تر نرم افزار، به ویژه در توزیع های Linux9 فراهم شود. با این حال، نسل دوم نوشته شده در ActionScript نیاز دارد



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

با ScratchJr، کودکان خردسال (5 تا 7 سال) می توانند  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. به این ترتیب آنها حل مشکلات، ایجاد پروژه و ابراز خلاقیت خود را در رایانه یاد می گیرند.

 

 

 

ScratchJr نسخه ساده شده Scratch است که بستری برای یادگیری اصول برنامه نویسی از 8 سالگی است. Scratch دستورات اصلی برنامه نویسی را به بلوک های گرافیکی ترجمه می کنآموزش نرم افزار اسکرچ جونیور د. بنابراین می‌توانیم انیمیشن‌ها را با چیدن بلوک‌های مختلف ایجاد کنیم. به طور خلاصه، ما در حال برنامه نویسی واقعی هستیم!

 

اما برای اینکه بتوانید از اسکرچ استفاده کنید، باید خواندن بلد باشید و مقداری از سرعت، هندسه و غیره اطلاعات داشته باشید. که آن را به پلتفرمی تبدیل می کند که برای جوانان دشوار است.

 

تیم اسکرچ با آگاهی از اینکه این محدودیت سنی فقط بر اساس توانایی های تحصیلی استوار است که کودک هنوز به آنها تسلط پیدا نکرده است، یک نسخه ساده شده را توسعه داده است. بازگشت خودکار خط

Scratch Jr دیگر دستورات متنی را ارائه نمی دهد، آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  بلکه فقط دستورات گرافیکی را ارائه می دهد. به جلو، عقب، چرخش دستوراتی هستند که با فلش ها نمادین می شوند. نمایش متن با حباب و غیره نشان داده می شود.

 

و برای جلوگیری از دوراهی محاسبه زوایا در حین چرخش، Scratch Jr توابع ساده شده ای دارد. مثلاً در یک جهت 180 درجه می چرخیم بازگشت خودکار خط

Scratch Jr با محیط های متعدد (فضا، مزرعه، حومه شهر، ساوانا و غیره) و شخصیت ها یا اشیاء متعدد برای ایجاد انیمیشن های مختلف غنی شده است.

 

سایت اختصاصی منابع متعددی را برای موارد زیر ارا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ئه می دهد: بازگشت خط دستی

 

یاد بگیرید: کتابچه راهنمای رابط، کتابچه راهنمای آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  ویرایشگر گرافیکی، شرح بلوک، نکات و ترفندها بازگشت خط دستی

آموزش: فعالیت ها، برنامه ها، ارزیابی ها

در تبلت های اندروید و اپل موجود است

 

دسترسی: اینجا را کلیک کنید

 

مقالات مشابه

 

Educode: منابع آموزشی دیجیتال برای دانش آموزان و معلمان

در "فعالیت های مد روز"

 

 

کدنویسی، 20 پروژه و برنامه برای کودک آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ان با Scratch و App Lab

در "کد نویسی، برنامه نویسی"

 

 

آموزش برنامه نویسی با Scratch: راهنمای کودکان

در "کد نویسی، برنامه نویسی"

 

ارسال شده در فعالیت های متصل، کدگذاری، برنامه نویسی، خراش آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  • برای یادگیری کدنویسی از مهدکودک، یک نظر بگذارید، ScratchJr

ناوبری مقاله

گیمیفیکیشن یادگیری، شروع ساخت یک بازی دیجیتال جدی

فهرستی از بازی  Scratch junior software training های فرار برای دبستان

پیام بگذارید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

پایگاه جدید مهارت ها، دانش و فرهنگ، زبان رایانه را به عنوان ب آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور خشی از حوزه 1 معرفی می کند: زبان هایی برای تفکر و برقراری ارتباط.

 

او می‌داند که از زبان‌های کامپیوتری برای برنامه‌نویسی ابزارهای دیجیتال و پردازش خودکار داده‌ها استفاده می‌شود. او اصول اولیه الگوریتم ها و طراحی برنامه های کامپیوتری را می داند. او آنها را اجرا می کند

برنامه های ساده ایجاد کنید."

در واقع، ما این دانش و مهارت را در برنامه های چرخه 3 پیدا می کنیم:

 

«فضا و هندسه

 

مقدمه ای برای برنامه نویسی در طول فعالیت های مکان  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور یا حرکت (برنامه نویسی حرکات یک ربات یا حرکات یک کاراکتر روی صفحه) یا فعالیت های هندسی (ساخت فیگورهای ساده فی یا شکل های متشکل از شکل های ساده) انجام می شود.

 

(خود) با استفاده یا توسعه بازنمایی ها مکان یابی کند و (خود) در فضا حرکت کند

حرکات یک ربات یا حرکات یک شخصیت را روی صفحه برنامه ریزی کنید.

واژگانی برای تعریف موقعیت ها و حرکات.

حالت‌های مختلف نمایش فضا.»

چرا از Scratch یا Scratch Junior استفاده کنیم؟

 

ما قرار نیست یک بازی بسازیم، یک فعالیت جالب اما بسیار  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور پیچیده تر از آنچه در اینجا ارائه خواهد شد.

 

ما از Scratch Junior برای نشان دادن یک داستان یا ایجاد یک داستان استفاده می کنیم. ما از زبان برنامه نویسی ساده استفاده خواهیم کرد تا کاراکترها را به صحبت، حرکت دادن و تغییر صحنه وادار کنیم.

 

Scratch Junior یک نرم افزار آموزش کد نویسی بسیار ساده است (در بعضی جاها در مهدکودک استفاده می شود).

 

این نرم افزار بر روی تبلت و به زودی بر روی کامپیوتر در دسترس است.

 

scratchjr

 

این دوره آموزشی خودآموز از کانادا می آید و بسیار خوب  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور طراحی شده است تا به دانش آموزان شما اصول برنامه نویسی را آموزش دهد، اگر هنوز تمایلی به استفاده از Scratch، برادر بزرگ آن ندارید. نمونه ها نمونه هایی از سایت رسمی هستند که از انگلیسی ترجمه شده اند.

 

 

 

برای دروس شما، ممکن است لمینیت و چسباندن نوار مغناطیسی روی این بازتولید بلوک‌های نرم‌افزار، در قالب PDF مفید باشد: Scratch Jr. Blocks (PDF)

 

 

برای رفتن به خودآموزی Scratch Jr کلیک کنید!

 

 

درباره امانوئل پویریه

مشاور TICE برای مرکز Dunkerque و حوزه انتخابیه Dunkerque Saint Pol.

مشاهده تمام پست های امانوئل پویریر →

مقالات را مرور کنید

← نوشتن را با برنامه های "من می نویسم" از l'escapadou ادغام کنید هزاران مستند تاریخی که به صورت رایگان در دسترس هستند →

به تحقیق :

 

آخرین مقالات

همه چیز درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU همه چیز  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU

متنی برای کودکان مبتلا به نارساخوانی یا مشکلات خواندن تنظیم کنید.

پخش صفحه رایانه لوحی به کلاس PC پخش صفحه رایانه لوحی به رایانه شخصی کلاس

از Capcut برای ویرایش آسان فیلم استفاده کنید از Capcut برای ویرایش آسان فیلم ها استفاده کنید

ایجاد یک ابزار زمان‌بندی قرار والدین با Evento ایجاد یک ابزار زمان‌بندی قرار والدین با Evento

با استفاده از پلتفرم آموزشی Tube به راحتی ویدیوها را آپلود کنید با استفاده از پلتفرم آموزشی Tube به راحتی ویدیوها را آپلود کنید

راهنمای استفاده از One with Students راهنمای استفاده از One with student

با j’peux pas, j’ai maths حساب ذهنی را به سرعت بازبینی کنید!

مخاطبین خود را بین Thunderbird و Sogo همگام کنید/Edulines مخاطبین خود را بین Thunderbird و Sogo/Eduline همگام کنید

بیشترین بازدید

فایل مولد جدول هجای کوچک

متنی را برای کودکان مبتلا به نارساخوانی یا  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور مشکلات خواندن تطبیق دهید

همه چیز درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU

APAE: ابزار داشبورد برای مدرسه شما

از آدرس ایمیل حرفه ای خود استفاده کنید

با دانش آموزان خود کپسول های صوتی (پادکست) ایجاد کنید

Calcul@TICE به عنوان یک برنامه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  آفلاین در دسترس است!

برگه ای برای پیگیری نتایج دانش آموزان در تسلط

سوالات متداول در مورد ورود به ارزیابی های CP/CE1

یک نوار ابزار برای دانش آموزان مبتلا به دیسپراکسی اضافه کنید

مشترک شدن در این وبلاگ از طریق ایمیل.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا در این وبلاگ مشترک شوید وScratch junior software training   از هر مقاله جدید از طریق ایمیل مطلع شوید.

 

 1)



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برنامه نویسی اکنون بخشی از یادگیری است! با ScratchJr، کودکان  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم خردسال می توانند داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. به این ترتیب آنها حل مشکلات، ایجاد پروژه و ابراز خلاقیت خود را در رایانه یاد می گیرند.

 

خلاصه

اهداف)

داستانی را بر اساس طرح داستانی اختراع کنید و آن رچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ا به انیمیشن منتقل کنید، اصول کدنویسی را کشف کنید.

این فعالیت به کودکانی که در بیان نوشتاری مشکل دارند اجازه می د چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم هد تا با معنا بخشیدن به نوشتن انگیزه بیشتری پیدا کنند.

حرکت به سمت جنبه بصری و متحرک به دانش آموزان اجازه می دهد تا داستان خود را زنده کنند و معنای آن را بهتر درک کنند.

در نهایت، برای من ضروری است که خلاقیت های کودکان برای افراد دیگر قابل دسترسی باشد: این به خلاقیت معنا می بخشد و همچنین امکان بازخورد جالب را برای دانش آموزان فراهم می کند.

من این فعالیت را در سطح "تعریف مج چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم دد" در مقیاس SAMR قرار می دهم.

 

 

شرح فعالیت

در اینجا من به شما روشی را ارائه می کنم که در آن فعالیت را با توجه به سازمان خود، دانش آموزان و غیره ایجاد کردیم. من شما را تشویق می کنم که مالکیت ایده را به دست بگیرید تا کاملاً با نیازهای همه ذینفعان سازگار شود.

 

قبل از شروع فعالیت، ضروری است که زمانی را برای آشنایی چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  با برنامه اختصاص داده باشید: از شما دعوت می کنم انیمیشن خود را ایجاد کنید تا فعالیت را به عنوان یک یادگیرنده تجربه کنید.

 

فعالیت مستلزم سازماندهی توالی های مختلف است. برخی برای دستیابی به اهداف تعیین شده ضروری هستند. هنگام شروع فعالیت، مهم است که دانش آموزان هدف نهایی پروژه را بدانند.

 

کشف اپلیکیشن

دستگاه آموزشی

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک صفحه نمایش یا پروژکتور متصل به تبلت

برای مثال از طریق کابل HDMI

یا از طریق Chromecast

دستگاه کودک

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک کتاب کار

شروع کار با برنامه Scratch Jr بسیار ساده است. هنگامی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم که کودکان با برنامه روبرو می شوند، به سرعت متوجه می شوند که چگونه کار می کند. برای شروع فعالیت، یک انیمیشن بسیار کوتاه را روی صفحه نمایش بزرگ ارائه می کنم که در آن شاهد انجام چند حرکت شخصیت هستیم.

 

از دانش‌آموزان دعوت می‌شود آنچه را که دیده‌اند به صورت شفاهی بیان کنند: مهم است که تا آنجا که ممکن است به صورت کلامی صحبت کنند.

 

سپس پیشنهاد می‌کنم که بچه‌ها برنامه را خودشان بسازند: آنها می‌توانند هر کجا که می‌خواهند کلیک کنند و سعی کنند Scratch از چند دستور پیروی کند. هدف به دانش آموزان اعلام می شوچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم د: آنها نحوه عملکرد برنامه را توضیح خواهند داد.

 

در طول این زمان تحقیق، بچه ها می توانند با معلم تماس بگیرند تا سؤال بپرسند. صفحه نمایش پاسخ دادن به آن را آسان می کند و دانش آموزان دیگر را در این سؤال شامل می شود: قبل از پاسخ دادن، بزرگسال می تواند ابتدا با گروه تماس بگیرد تا به غلبه بر مانعی که با آن برخورد می شود کمک کند.

 

این دفترچه به کودکان اجازه می دهد تا عناصری را که کشفچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  می کنند یادداشت کنند یا نمایش دهند.

 

در طول بیان کلامی، دانش‌آموزان می‌توانند اکتشافات خود را بیان کنند و آنچه را که فهمیده‌اند و همچنین سؤالات خود را به اشتراک بگذارند.

 

موارد ضروری برای شناسایی:

 

برای شروع یک الگوریتم به یک نقطه شروع نیاز دارید (پرچم سبز یا موارد دیگر).

قطعات پازل باید به آنها متصل شود تا شمارش شوند.

رنگ قطعات پازل انواع اعمال را متمایز می کند.

متغیرهایی وجود دارد: تعداد مراحل، چرخش، اندازه قابل تغییر و غیره.

شما می توانید به تعداد افراد یا اشیاء که می خواهید اضافه کنید.

شخصیت ها را می توان با رنگ آمیزچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ی یا اضافه کردن عکس آنها تغییر داد.

شما می توانید اشیاء یا شخصیت های خود را ایجاد کنید.

امکان ایجاد صحنه های مختلف وجود دارد.

می توانید انیمیشن خود را به صورت تمام صفحه نمایش دهید.

درک مفهوم "پیام ها"

دستگاه آموزشی

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک صفحه نمایش یا پروژکتور متصل به تبلت

برای مثال از طریق کابل HDMI

یا از طریق Chromecast

دستگاه کودک

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک کتاب کار

کشف و استفاده از پیام ها پیچیده ترین بخش برنامه است. این مفهوم زمانی ضروری است که کودکان یاد بگیرند با ابزارهای پیچیده تر کدنویسی کنند. من فکر می کنم که دستیابی به این مفهوم مستلزم دنباله ای است که صرفاً به این موضوع اختصاص دارد.

 

برای درک نحوه عملکرد آن، به نظر من مهم است که کودکان ابتدا این فعالیت را در دنیای واقعی تجربه کنند.

 

کودکان پاکت هایی با رنگ های  How to make animation with scratch مختلف دارند. اینها



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اخیراً با یکی از طراحان تیمم در مورد دیدگاه او برای طراحی مجدد چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  قسمت خاصی از سایت Codecademy صحبت می کردم. او برخی از انتقال‌های بسیار شیک و تا حدودی مفصل را که در حال بررسی بود، به نمایش گذاشت. من بلافاصله شروع به تعجب کردم که پیاده سازی آنها در برنامه ما که در React ساخته شده است چقدر پیچیده است. آیا باید در چندین کتابخانه جدید بارگیری کنم؟ آیا حتی در React امکان انجام برخی از انیمیشن‌های یکپارچه و متوالی عناصر از یک حالت به حالت دیگر وجود داشت، بدون نیاز به کد فوق‌العاده پیچیده یا هک‌های ناخوشایند؟

 

اغلب اوقات، زمانی که می خواهید یک انیمیشن در برنامه React  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم خود داشته باشید، منطقی است که به یکی از کتابخانه های متعددی که جزئیات را انتزاعی می کند و به شما اجازه می دهد از یک سبک بیانی استفاده کنید، بپردازید. اما گاهی اوقات این کتابخانه‌ها شما را تا آخر راه نمی‌برند.

 

شاید شما (یا طراح که با آن کار می کنید) مجموعه پیچیده ای از انیمیشن های متوالی متشکل از عناصر متعدد را هنگام ورود و خروج یک جزء والد به DOM تصور کنید. شاید بخواهید موقعیت‌های عناصر خاصی را که در قسمت‌های مختلف برنامه دوباره رندر می‌شوند، متحرک کنید. یا شاید بخواهید کنترل تغییرات یک لیست دائماً در حال به‌روزرسانی، ترتیب ورود/به‌روزرسانی/خروج a la d3 را در دست بگیرید.

 

به‌طور شگفت‌انگیزی امکان‌پذیر است که جلوه‌های انیمیشن پیچیده‌تر چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  را در کد خود ایجاد کنید، بدون اینکه مجبور باشید با محدودیت‌های احتمالی یک کتابخانه انیمیشن سازگار با React مقابله کنید. با این حال، شما باید با مخالفت اندکی با اصل React موافق باشید. در مثال‌های زیر، ما به رویدادهای چرخه حیات متصل می‌شویم، و با تأخیر گهگاهی به‌روزرسانی‌ها به منظور متحرک کردن عناصر از یک حالت به حالت دیگر، مؤلفه‌ها را «ناخالص» می‌سازیم. ما همچنین مستقیماً با استفاده از refs وارد DOM خواهیم شد.

 

دستکاری چرخه عمر قطعه

برای ایجاد انواع خاصی از انیمیشن‌ها، باید با بخش‌های مختلف چرخه حیات کامپوننت تداخل داشته باشیم. برای مثال، اگر می‌خواهیم حذف عناصر را متحرک کنیم، به راهی نیاز داریم که حذف گره‌ها از DOM را در طول مدت انیمیشن خروج به تأخیر بیندازیم. برای متحرک سازی انتقال عناصر از نقطه A به نقطه B در سراسر صفحه، باید موقعیت های شروع و پایان گره را درست قبل از اینکه مرورگر تغییر را روی صفحه نمایش دهد محاسبه کنیم و خود انتقال های طرح بندی را مدیریت کنیم.

 

خوشبختانه، React روش‌های چرخه حیات مختلفی را ارائه می‌کند که می‌توانیم به آن‌ها متصل شویم. متد shouldComponentUpdate که زمانی که یک کامپوننت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  پروپ یا حالت جدید دریافت می‌کند فعال می‌شود، به ما اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های DOM را تا پایان اجرای انیمیشن خروجی به تأخیر بیندازیم. از طرف دیگر اگر قصد داریم عناصر را از یک قسمت صفحه به قسمت دیگر منتقل کنیم، به راهی برای ثبت موقعیت های قبلی عناصر درست قبل از به روز رسانی نیاز داریم. ما می‌توانیم از دو روش استفاده کنیم - یا componentWillReceiveProps یا shouldComponentUpdate برای ثبت موقعیت‌های قبلی عناصر، و سپس componentDidUpdate برای تغییر مکان آنها و انتقال هموار آنها به مکان‌های جدیدشان.

 

دسترسی به گره های DOM با refs و ویژگی های داده

برای دسترسی به گره‌های DOM از یک ref در کانتینر والد استفاده می‌کنیم تا بتوانیم آنها را متحرک کنیم. حتی اگر در مثال‌های زیر، هدف حفظ منطق انیمیشن و اجزای آن نسبتاً جدا از هم است، چند اخطار وجود دارد.

 

اول، کامپوننت کانتینر پیچیده باید به جای یک جزء کاربردی، مبتنی بر کلاس باشد تا بتوانیم از طریق یک ref به عنصر DOM آن دسترسی داشته باشیم. ثانیاً، برخی از انیمیشن ها همچنین به ه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ر کودک نیاز دارند که یک ویژگی منحصر به فرد data-* داشته باشد. (از data-id استفاده خواهم کرد.) این ویژگی به عملکرد انیمیشن ما کمک می کند تا بین عناصر کودک تمایز قائل شود و آنها را به درستی پردازش کند.

 

تفکیک نگرانی های انیمیشن به یک جزء درجه بالاتر

 

در مثال‌ها، من از مؤلفه‌های مرتبه بالاتر برای جدا کردن منطق انیمیشن چرخه حیات از منطق ارائه مؤلفه‌ها استفاده کرده‌ام. این تنها یک راه ممکن برای سازماندهی چیزها است، و در مورد داوری کم ر چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ی پیچیدگی می‌افزاید. با این حال، به نظر می رسد الگویی که من در مثال ها استفاده کرده ام نسبتاً خوب عمل می کند.

 

این متشکل از سه قسمت است:

 

اجزای ارائه، در اینجا یک لیست و یک جزء آیتم. آن‌ها عمدتاً از انیمیشن‌ها بی‌اطلاع هستند، به جز دو مورد - همانطور که در بالا ذکر شد، فهرست والد دارای یک مرجع است، بنابراین نمی‌تواند کاربردی باشد و آیتم فرزند باید یک ویژگی data-id را ارائه کند.

توابع انیمیشن در فایل خود. من از کتابخانه انیمیشن وانیلی JS مورد علاقه خود، anime.js برای دستکاری واقعی DOM استفاده می کنم. اما می توانید از یک کتابخانه انیمیشن JS یا انتقال و انیمیشن  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم های CSS استفاده کنید.

مؤلفه مرتبه بالاتری که مؤلفه List والد را می‌پیچد و توابع انیمیشن را دریافت می‌کند. در بخش‌های مختلف چرخه حیات کامپوننت، تابع انیمیشن مناسب را با اشاره به مولفه فهرست پیچیده فراخوانی می‌کند.

این یک نمای کلی سطح بالا از نحوه ساختار کد

How to make animation with scratch  است. حالا بیایید به مثال ها نگاه کنیم!

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

ثانیه در غیر این صورت ج اسکرچ جونیور چیست ن خیلی آرام خواهد رقصید.

به Appearances بروید، Costume را انتخاب کنید

سپس آن را در بلوک Repeat قرار دهید

به طور نامحدود

برنامه را شروع کنید.

برای افزودن یک صدا، به را کلیک  اسکرچ جونیور چیست کنید و a را انتخاب کنید

برای رقصی مانند هیپ هاپ در لوپ مناسب است.

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت اسکرچ جونیور چیست  معنوی هفته کد آفریقا است.

62

در قسمت Sprite موارد زیر را اضافه کنید:

برنامه را شروع کنید.

اکنون اسکریپت زیر را اضافه کنید تا یک افکت  اسکرچ جونیور چیست نور دیسکو بر روی آن معرفی کنید

صحنه

 

 

 

 

 

 

ورزش

از دانش آموزان بخواهید برنامه جدیدی را با پیشینه شروع کنند

موسیقی متفاوت، متفاوت و سه جن رقص.

آنها را تشویق کنید که مثلاً برخی از اسکرچ جونیور چیست  رقصندگان سنتی را به داخل بکشند

حالت های مختلف و تغییر (استفاده از بلوک انتظار) ظاهر خود را در صحنه.

موسیقی مناسب را جستجو کنید و موزیکال خود را بسازید!

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت  اسکرچ جونیور چیست معنوی هفته کد آفریقا است.

63

درس 16 - رسم اشکال

 

در این درس، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه نقاشی بکشند

اشکال هندسی با استفاده از یک سری اسکریپت.

آنها همچنین مفهوم شانس را با استفاده از اسکرچ جونیور چیست  بلوک انتخاب تصادفی یاد می گیرند

از اپراتورها

یک اسکریپت برای رسم مربع ایجاد کنید

این بار ما به اسپرایت نیاز نداریم. اما مثل همه سفارشات

Scratch بدون Sprite نمی تواند کار کند، ما باید آن را پنهان کنیم.

از دستورات زیر برای حذف استفاده کنید

جن:

برای ترسیم در Scratch، ما مکان نما را به داخل بردیم

گوشه سمت چپ پایین رابط و گزینه Add را انتخاب کنید

پسوند نشان داده شده توسط نماد.

سپس بر روی قسمت Pen کلیک کنید تا این گزینه به طور خودکار به شما اضافه شود

دسته‌های تم را مسدود کنید.

از قلم، اندازه و رنگ را انتخاب کنید.

ما همچنین دستورالعمل های قلم را برای

یک شروع

و ب) طراحی را تمام کنید.

همچنین مهم است که نقاشی های قبلی اسکرچ جونیور چیست  را از صحنه پاک کنید و

فرآیند طراحی را روی یک بوم خالی یک بار پرچم تکرار کنید

سبز برای راه اندازی مجدد پروژه انتخاب شده است.

پس از دستور استفاده کنید

افزودن بلوک «۱ ثانیه صبر کنید» به بیننده امکان می‌دهد بهتر درک کند

از نظر بصری هم شروع نقاشی و هم روند واقعی شکل گیری a

شی جدید

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت معنوی هفته کد آفریقا است.

64

برای اطمینان از اینکه شی هندسی ما در مورد

نقاشی، یعنی یک مربع، دارای ابعاد کافی برای تسهیل تجسم است،

از تعداد زیادی مرحله در پوشه Movement استفاده کنید، برنامه نویسی کودکان  به عنوان مثال:

100 قدم

برای وارد کردن کد به دستوری که چهار خط یک را تشکیل می دهد

ابتدا از دستور Repeat استفاده می کنیم. در ساخت یک مربع

4 بار تکرار می شود

همچنین توجه داشته باشید که برای هر شکل هندسی، زاویه متناسب است

به تعداد اضلاع، یعنی 360 درجه تقسیم بر تعداد اضلاع.

به عنوان مثال، یک مربع 360 تقسیم بر چهار = 90 است.

یک مثلث 360 تقسیم بر سه = 120 و

یک دایره 360 درجه تقسیم بر 360 = 1 است

بنابراین باید خطوط را با استفاده از یک بلوک بچرخانیم

مدرک در کنترل حرکت

ما همچنین می توانیم رنگ های هر طرح را تغییر دهیم

انتخاب گزینه تصادفی در دسته Operators. THE

طیف رنگی از 1 به 200 می رسد. بنابراین، a را انتخاب کنید

محدوده تصادفی بالا، به عنوان مثال 1-200 (تصویر زیر را ببینید) برای تنوع رنگ به برنامه اجازه می دهد

به طور تصادفی از طیف کامل انتخاب کنید

رنگ ها در هر اجرا

حالا چطوری مثلث بسازیم؟

یک مثلث چند ضلع دارد؟

تنظیمات زاویه چگونه خواهد بود؟

(

بیایید یک دایره بکشیم.

چند دور (درجه) در یک دایره می چرخد؟

بنابراین، هر بار یک درجه بچرخید. از بلوک در اسکریپت استفاده نکنید.

در واقع، استفاده از آن به این معنی است که دایره نیاز خواهد داشت

360 ثانیه برای تکمیل.

کد زیر را به حلقه اضافه کنید:

دادن

و از جلوه رنگارنگ لذت ببرید.

ورزش

1. یک پنج ضلعی بکشید

2. برنامه ای بنویسید که سه شکل  What is Scratch Junior? مختلف را که ظاهر می شوند ترسیم کند

روی صحنه در زمان‌ها و مکان‌های مختلف.

 

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

خانه » اسکرچ » اسکرچ: تمرین ها و الگوریتم  آموزش اسکرچ های برنامه نویسی در دوره راهنمایی

 

به روز شده در 21 اکتبر 2023 خراش گزارش یک خطا!

 

 

Scratch: تمرین ها و الگوریتم های برنامه نویسی در دوره راهنمایی

 

تمریناتی را برای انجام آنلاین انجام دهید تا حساب ذهنی را تمرین آموزش اسکرچ کنید، جدول ضرب خود را اصلاح کنید، با کسری یا اعداد نسبی محاسبه کنید. قضیه فیثاغورث یا تالس را تمرین کنید.

 

تمرین 1: حرکت جن.

 

برنامه ای ایجاد کنید که به شما امکان می دهد با استفاده از فلش  آموزش اسکرچ های روی صفحه کلید عددی، اسپرایت را از چپ به راست حرکت دهید.

 

تمرین خراش حرکت پیکسی

 

تمرین 2: یک دایره بکشید.

 

یک اسکریپت با خراش ایجاد کنید که به شما امکان می دهد  آموزش اسکرچ یک دایره بکشید، ما با ایجاد برنامه ای ادامه می دهیم که به شما امکان می دهد یک دیسک را ردیابی کنید.

 

تمرین خراش قرعه کشی دیسک دایره

 

تمرین 3: گفتگو بین دو الف.

 

با استفاده از آجرهای "ارسال پیام" یک برنامه گفتگو بین دو الف ایجاد کنید.

 

این دیالوگ است:

 

جن 1: سلام، چه فصلی است؟

 

جن 2: سلام، زمستان است.

 

جن 3: متشکرم.

 

Imp 4: شما خوش آمدید.

 

تمرین اسکرچ دیالوگ های پیکسی

 

تمرین 4: باقیمانده تقسیم اقلیدسی.

 

برنامه ای ایجاد کنید که باقیمانده تقسیم اقلیدسی  برنامه نویسی کودکان دو  آموزش اسکرچ عدد صحیح وارد شده توسط کاربر را فراهم کند.

 

شما باید مطمئن شوید که اولین عدد صحیح وارد شده بزرگتر از عدد اول است و این دو عدد صحیح کاملا مثبت هستند.

 

از آجر "mod" در بلوک اپراتور استفاده کنید.

 

تمرین خراش باقی مانده تقسیم اقلیدسی

 

تمرین 5: تست بخش پذیری.

 

یک اسکریپت تنظیم کنید که به شما امکان می دهد آزمایش  آموزش اسکرچ کنید که آیا عدد صحیح وارد شده توسط کاربر بر 2، 3 یا 5 بخش پذیر است یا خیر.

 

ورزش شمارش خراش

 

تمرین 6: فهرست مقسوم علیه های یک عدد صحیح.

 

برنامه ای بنویسید که لیستی از مقسوم علیه های یک عدد صحیح مثبت و غیرصفر وارد شده توسط کاربر را ارائه دهد.

 

خراش لیست تمرین مقسوم علیه عدد صحیح

 

تمرین 7: تجزیه به عوامل اول.

 

یک برنامه با خراش ایجاد کنید که تجزیه به فاکتورهای اول یک آموزش اسکرچ  عدد صحیح کاملا مثبت وارد شده توسط کاربر را فراهم می کند.

 

تمرین خراش تست تقسیم پذیری

 

تمرین 8: تست اکثریت.

 

برنامه ای بسازید که سن کاربر را بپرسید.  Scratch training جن باید بگوید که کاربر بزرگسال است یا خردسال.

 

:



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

     - بسته نرم افزاری دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH == "اصلی"

 

مرحله ای را برای استقرار مشخص کنید

سه مرحله پیش‌فرض برای GitLab CI/CD وجود دارد: دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  ساخت، آزمایش و استقرار.

 

اگر می‌خواهید اسکریپت خود را آزمایش کنید و سایت ساخته‌شده را دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 قبل از استقرار در تولید بررسی کنید، می‌توانید آزمایش را دقیقاً همانطور که هنگام فشار دادن به شاخه پیش‌فرض (در اینجا، اصلی) اجرا می‌شود، اجرا کنید.

 

برای مشخص کردن مرحله ای برای اجرای کار خود، دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 یک خط مرحله به فایل CI خود اضافه کنید:

 

تصویر: یاقوت: 3.2

 

جریان کار:

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH

 

صفحات:

   مرحله: استقرار

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d public

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH == "اصلی"

   محیط زیست: تولید

 

اکنون یک کار دیگر به فایل CI اضافه کنید و به آن بگویید که هر دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 فشار را به هر شاخه به جز شاخه اصلی آزمایش کند:

 

تصویر: یاقوت: 3.2

 

جریان کار:

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH

 

صفحات:

   مرحله: استقرار

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d public

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH == "اصلی"

   محیط زیست: تولید

 

تست:

   کارآموزی: آزمون

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d test

   مصنوعات:

     راه ها:

       - تست

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH != "اصلی"

 

هنگامی که کار تست در مرحله تست اجرا می شود، جکیل سایت را د Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3 ر دایرکتوری به نام تست می سازد. این شغل همه شاخه ها را به جز اصلی تحت تاثیر قرار می دهد.

خاص را از مختلف بکشید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

با این حال، مهم است که بدانید چگونه Scratch را بدون هیچ اشتباهی دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  نصب کنید تا از مشکلات احتمالی در مک خود جلوگیری کنید. بنابراین ما از طریق این آموزش به شما کمک می کنیم تا یک عملیات اساسی را انجام دهید: Scratch را در Apple Mac نصب کنید. در ابتدا نحوه نصب Scratch را از طریق اپ استور توضیح خواهیم داد و در مرحله دوم، Scratch را با استفاده از اینترنت نصب کنید.

 

Scratch را با اپل استور نصب کنید

در ابتدا شما را با روش اول این آموزش آشنا می کنیم. این دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  روش ساده ترین و سریع ترین است.

 

این شامل نصب اسکرچ با استفاده از اپ استور است که فروشگاه آنلاین برند اپل است که در آن شما انتخاب گسترده ای از برنامه های رایگان و پولی را خواهید یافت.

 

 

اول از همه، با رفتن به "App Store" شروع کنید که با دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  حرف سفید "A" مشخص می شود که با قلموها در یک دایره آبی کشیده شده است. می توانید App Store را در نوار وظیفه که در پایین صفحه رایانه خود قرار دارد پیدا کنید.

 

 

سپس، فقط "Scratch" را در نوار جستجوی App Store تایپ کنید.

 

 

هنگامی که Scratch را در بین تمام نتایج پیدا کردید دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 ، روی آن کلیک کنید.

 

رتبه‌بندی‌ها و نظرات کاربران را با دقت بخوانید تا از قابلیت اطمینان برنامه اطمینان حاصل کنید.

 

سپس روی «دریافت» کلیک کنید. Scratch دانلود خواهد شد. دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  فقط باید چند ثانیه صبر کنید تا برنامه روی مک شما نصب شود. وقتی دانلود کامل شد، می‌توانید روی «Open» کلیک کنید تا مستقیماً روی Scratch بیفتید و شروع به استفاده از آن کنید.

 

 

این احتمال وجود دارد که Scratch نیاز به به روز رسانی داشته باشد.

 

 

نگران نباشید، این احتمال وجود دارد که اپ استور به دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  طور خودکار Scratch را به روز کند. اگر اینطور نیست، اپ استور به شما می گوید تا بتوانید به صورت دستی آپدیت کنید.

 

Scratch را با اینترنت نصب کنید

Apple Mac را برای نصب Scratch تنظیم کنید

ما روش دوم را برای نصب Scratch در Apple Mac شما پیشنهاد می کنیم: نصب Scratch از طریق دانلود از اینترنت. قبل از شروع نصب Scratch، باید یک تغییر ساده در تنظیمات مک خود ایجاد کنید. شما باید به "تنظیمات" رایانه خود بروید.

 

بعد، به "امنیت و حریم خصوصی" بروید. در نهایت، دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  رایانه شما از شما می‌پرسد که کجا اجازه دانلود برنامه‌ها را می‌دهید.

 

 

به سادگی "Anywhere" را انتخاب کنید و سپس انتخاب خود را تأیید کنید. به لطف این تغییر جزئی، مک شما اجازه نصب Scratch را می دهد زیرا نصب در خارج از اپ استور انجام می شود.

 

این برنامه ها با فرمت “.dmg” دانلود خواهند شد.

 

Scratch را در Apple Mac بارگیری کنید

با آنلاین شدن شروع کنید. در رایانه های مک، اینترنت "Safari" نامیده می شود که با قطب نما مشخص می شود.

 

این در نوار وظیفه در پایین رایانه شما قرار دارد.

 

 

سپس، "Install Scratch" را در نوار جستجوی Safari تایپ کنید. هنگامی که Scratch را پیدا کردید، با مطالعه دقیق رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های کاربران برنامه، قابلیت اطمینان برنامه را بررسی کنید. پس از دانلود Scratch، فایل را در رایانه خود پیدا کنید.

 

سپس دوبار کلیک کنید، مثل اینکه می خواهید آن را باز کنید.

 

این یک تصویر با یک دیسک ایجاد می کند.

 

در نهایت این آیکون را به پوشه ای با نام “Applications” بکشید. با حرف "A" مشخص می شود، همانطور که برای فروشگاه App، اما در یک پوشه با پس زمینه آبی.

 

نصب Scratch در Apple Mac

از آنجایی که به احتمال زیاد این یکی از اولین بارهایی است که برنامه ای را روی مک خود نصب می کنید، پس این بخش به همان اندازه مهم است.

 

به احتمال زیاد هنگام نصب اسکرچ با اینترنت پیغامی ظاهر می شود. این فقط به شما می گوید که برنامه از یک توسعه دهنده ناشناس می آید. نگران نباشید، این فقط یک پیام پیشگیری برای جلوگیری از نصب بدافزار است. بنابراین، باید بر روی تصویر Scratch کلیک راست کرده و سپس "Open" را انتخاب کنید. یک پنجره کوچک باز می شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی "Open" کلیک کنید. برنامه Scratch اکنون در "Launchpad" در دسترس است که با یک موشک مشخص می شود.

 

تمام شد ! خراش آماده استفاده است.

 

نتیجه گیری در مورد نصب Scratch در Apple Mac

شما بر نصب Scratch در Apple Mac خود مسلط شدید. شما اکنون می دانید که چگونه هر برنامه ای را بر روی رایانه خود نصب کنید و همانطور که متوجه شدید، بازی کودکانه است. Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3  با این حال، اگر با رایانه یا فناوری های جدید آشنایی ندارید، اشتباه کردن کاملاً طبیعی است.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch Desktop

ابزاری که در درجه اول برای آموزش کدنویسی به کودکان طراحی شده است

بیایید Scratch را کشف و دانلود کنید، ابزار برنامه نویسی  اسکرچ جونیور که برای کمک به کودکان و نوجوانان در یادگیری اصول برنامه نویسی کامپیوتر طراحی شده است. از یک رابط بصری بر اساس بلوک های کد از پیش تعریف شده استفاده می کند که کاربران می توانند برای ایجاد برنامه های ساده کنار هم قرار دهند. کاربران می توانند از اسکرچ برای ایجاد بازی، انیمیشن و داستان های تعاملی استفاده کنند و آثار خود را به صورت آنلاین با سایر کاربران اسکرچ به اشتراک بگذارند. رایگان و آسان برای استفاده، دارای نسخه آنلاین و دسکتاپ برای ویندوز و همچنین ا اسکرچ جونیور مکان دانلود اسکرچ و نسخه موبایل آن از طریق فروشگاه گوگل پلی است.

 

عملکرد

Scratch یک ابزار عالی برای آموزش اصول برنامه نویسی به بچه ها به روشی سرگرم کننده و غیر خسته کننده است. برای دسترسی به آن، باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. پس از ایجاد، به سادگی شناسه های خود را وارد کنید و همه چیز را تأیید کنید. دانلود Scratch به شما امکان می دهد به یک رابط کاربری دوستانه  اسکرچ جونیور و چند زبانه دسترسی داشته باشید که همه کودکان می توانند از آن استفاده کنند.

 

از این رابط است که همه چیز اتفاق می افتد. این به شکل سه بلوک است که دستورات از پیش تعریف شده مختلفی را برای ایجاد سکانس های اکشن، حلقه ها و شرایط با هدف ایجاد یک داستان، یک بازی یا حتی یک برنامه کوچک در اختیار شما قرار می دهد. برای کمک به شما در ایجاد خود، البته آموزش هایی در دسترس است که  اسکرچ جونیور به شما نشان می دهد چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.

 

دانلود Scratch همچنین شامل کتابخانه ای از صداها، تصاویر و گرافیک های از پیش ساخته است که می تواند در پروژه ها استفاده شود. همچنین می‌توانید فایل‌های خود را آپلود کنید و از کد اسکرچ که ب اسکرچ جونیور ر اساس زبان برنامه‌نویسی اسکرچ است، برای سفارشی‌سازی بیشتر پروژه‌های خود استفاده کنید.

 

هنگامی که پروژه شما کامل شد، تنها کاری که باید انجام دهید ا اینجا ین است که روی دکمه "پرچم سبز" کلیک کنید تا پروژه شما راه اندازی شود و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. اگر از پروژه خود راضی هستید، می توانید آن را به صورت آنلاین در انجمن Scratch برای دسترسی و دانلود سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اسکرچ جونیور  در نهایت، به آزمایش بلوک های مختلف فرمان و ویژگی های Scratch برای بهبود مهارت های برنامه نویسی خود ادامه دهید.

 

آیا شما هم می خواهید مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود ببخشید؟ بنابراین، اکنون بیایید و Scratch را از پلتفرم آنلاین آن دانلود کنید تا به نوبه خود ویژگی های بسیاری را که ارائه می دهد آزمایش کنید.

 

جایگزین ها را خراش دهید

با این حال، اگر از عملکردهایی که این نرم افزار ارائه می اسکرچ جونیور  دهد راضی نیستید، باید بدانید که چندین برنامه مشابه Scratch وجود دارد که از Blockly Games شروع می شود. یک برنامه برنامه نویسی بصری، ده ها بازی آموزشی آنلاین را ارائه می دهد تا بتوانید در حین تفریح ​​یاد بگیرید. به طور خاص، به شما امکان می دهد با استفاده از بلوک های دستوری از پیش تعریف شده پروژه هایی ایجاد کنید تا از طریق ایجاد بازی های ویدئویی کوچک لذت برنامه نویسی را بیاموزید. رایگان و کامل، یک رویکرد ساده و سرگرم کننده برای برنامه نویسی ارائه می دهد.

 

به نوبه خود، برنامه Kodu Game Lab از زبان ساده ای استفاده  اسکرچ جونیور می کند که عمدتاً بر اساس آیکون ها است. این برنامه که برای کودکان طراحی شده است، به شما امکان می دهد با استفاده از کنترل های بصری و زبان برنامه نویسی مناسب، بازی ها، سطوح و انیمیشن ها را به روشی سرگرم کننده ایجاد کنید. قابل دسترسی از طریق رایانه شخصی یا کنسول ایکس باکس، می توان آن را از طریق صفحه کلید و ماوس و همچنین از Scratch Juniorطریق کنترلر بازی کنترل کرد و در نهایت بدانید که کاملا رایگان است و به بسیاری از زبان ها موجود است.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch Desktop

ابزاری که در درجه اول برای آموزش کدنویسی به کودکان طراحی شده است

بیایید Scratch را کشف و دانلود کنید، ابزار برنامه نویسی  اسکرچ جونیور که برای کمک به کودکان و نوجوانان در یادگیری اصول برنامه نویسی کامپیوتر طراحی شده است. از یک رابط بصری بر اساس بلوک های کد از پیش تعریف شده استفاده می کند که کاربران می توانند برای ایجاد برنامه های ساده کنار هم قرار دهند. کاربران می توانند از اسکرچ برای ایجاد بازی، انیمیشن و داستان های تعاملی استفاده کنند و آثار خود را به صورت آنلاین با سایر کاربران اسکرچ به اشتراک بگذارند. رایگان و آسان برای استفاده، دارای نسخه آنلاین و دسکتاپ برای ویندوز و همچنین ا اسکرچ جونیور مکان دانلود اسکرچ و نسخه موبایل آن از طریق فروشگاه گوگل پلی است.

 

عملکرد

Scratch یک ابزار عالی برای آموزش اصول برنامه نویسی به بچه ها به روشی سرگرم کننده و غیر خسته کننده است. برای دسترسی به آن، باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. پس از ایجاد، به سادگی شناسه های خود را وارد کنید و همه چیز را تأیید کنید. دانلود Scratch به شما امکان می دهد به یک رابط کاربری دوستانه  اسکرچ جونیور و چند زبانه دسترسی داشته باشید که همه کودکان می توانند از آن استفاده کنند.

 

از این رابط است که همه چیز اتفاق می افتد. این به شکل سه بلوک است که دستورات از پیش تعریف شده مختلفی را برای ایجاد سکانس های اکشن، حلقه ها و شرایط با هدف ایجاد یک داستان، یک بازی یا حتی یک برنامه کوچک در اختیار شما قرار می دهد. برای کمک به شما در ایجاد خود، البته آموزش هایی در دسترس است که  اسکرچ جونیور به شما نشان می دهد چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.

 

دانلود Scratch همچنین شامل کتابخانه ای از صداها، تصاویر و گرافیک های از پیش ساخته است که می تواند در پروژه ها استفاده شود. همچنین می‌توانید فایل‌های خود را آپلود کنید و از کد اسکرچ که ب اسکرچ جونیور ر اساس زبان برنامه‌نویسی اسکرچ است، برای سفارشی‌سازی بیشتر پروژه‌های خود استفاده کنید.

 

هنگامی که پروژه شما کامل شد، تنها کاری که باید انجام دهید ا اینجا ین است که روی دکمه "پرچم سبز" کلیک کنید تا پروژه شما راه اندازی شود و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. اگر از پروژه خود راضی هستید، می توانید آن را به صورت آنلاین در انجمن Scratch برای دسترسی و دانلود سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اسکرچ جونیور  در نهایت، به آزمایش بلوک های مختلف فرمان و ویژگی های Scratch برای بهبود مهارت های برنامه نویسی خود ادامه دهید.

 

آیا شما هم می خواهید مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود ببخشید؟ بنابراین، اکنون بیایید و Scratch را از پلتفرم آنلاین آن دانلود کنید تا به نوبه خود ویژگی های بسیاری را که ارائه می دهد آزمایش کنید.

 

جایگزین ها را خراش دهید

با این حال، اگر از عملکردهایی که این نرم افزار ارائه می اسکرچ جونیور  دهد راضی نیستید، باید بدانید که چندین برنامه مشابه Scratch وجود دارد که از Blockly Games شروع می شود. یک برنامه برنامه نویسی بصری، ده ها بازی آموزشی آنلاین را ارائه می دهد تا بتوانید در حین تفریح ​​یاد بگیرید. به طور خاص، به شما امکان می دهد با استفاده از بلوک های دستوری از پیش تعریف شده پروژه هایی ایجاد کنید تا از طریق ایجاد بازی های ویدئویی کوچک لذت برنامه نویسی را بیاموزید. رایگان و کامل، یک رویکرد ساده و سرگرم کننده برای برنامه نویسی ارائه می دهد.

 

به نوبه خود، برنامه Kodu Game Lab از زبان ساده ای استفاده  اسکرچ جونیور می کند که عمدتاً بر اساس آیکون ها است. این برنامه که برای کودکان طراحی شده است، به شما امکان می دهد با استفاده از کنترل های بصری و زبان برنامه نویسی مناسب، بازی ها، سطوح و انیمیشن ها را به روشی سرگرم کننده ایجاد کنید. قابل دسترسی از طریق رایانه شخصی یا کنسول ایکس باکس، می توان آن را از طریق صفحه کلید و ماوس و همچنین از Scratch Juniorطریق کنترلر بازی کنترل کرد و در نهایت بدانید که کاملا رایگان است و به بسیاری از زبان ها موجود است.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هنوز مطمئن نیستید که چگونه فرزندتان را به تحصیل در اسکرچ جونیور  زمینه فناوری تشویق کنید؟ با آشنایی با Scratch بیابید از کجا شروع کنید! بدانید که Scratch چیست و برای چه مواردی استفاده می شود، و یاد بگیرید که چگونه بچه ها می توانند با استفاده از برنامه نویسی بصری بازی ایجاد کنند.

 

اسکرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر هزاران زبان برنامه نویسی وجود دارد که به ما امکان اسکرچ جونیور  می دهد تا متنوع ترین پروژه ها را توسعه دهیم. با این حال، یکی از شناخته شده ترین زبان ها، زبان برنامه نویسی اسکرچ آنلاین است، زیرا یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده است که هدف آن کسانی است که می خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند. امروز قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه اولین قدم های خود را بردارید.

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در دانشگاه MIT آمریکا ایجاد شده است. هدف آن آموزش منطق برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان است.

 

با آن امکان ایجاد داستان، بازی و انیمیشن با اسکریپت های ساخته شده با اسکرچ جونیور  بلوک وجود دارد. این یک نوع ساده تر از برنامه نویسی "بصری" است. این باعث می‌شود که همه، حتی کسانی که چیزی در مورد برنامه‌نویسی نمی‌دانند، ایجاد پروژه‌های دیجیتال را آسان‌تر کنند.

 

 

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی اساساً مجموعه ای از دستورات یا دستورات است  اسکرچ جونیور که رایانه ها می توانند برای انجام یک عمل تفسیر کنند. بنابراین می توان برنامه ها، سیستم ها، برنامه های کاربردی و بسیاری از عناصر دیگر را که دنیای دیجیتال را تشکیل می دهند، ایجاد کرد.

 

اگرچه تعدادی ویرایشگر وجود دارد، اما می توانید برنامه نویسی را در Scratch به صورت آنلاین شروع کنید. برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت رسمی بروید.

 

Scratch چیست و چگونه کار می کند

همانطور که در بالا ذکر کردیم، Scratch از یک زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور  مبتنی برنامه نویسی کودکان  بر بلوک استفاده می کند که مانند یک پازل کار می کند. برای درک آسان تر، تصور کنید که هر قطعه از این پازل یک سفارش است. بنابراین وقتی دنباله ای از قطعات را کنار هم می گذاریم، یک برنامه ایجاد می کنیم.

 

از آنجایی که Scratch یک ابزار بسیار شهودی است، به طور گسترده برای آموزش فناوری به کودکان و نوجوانان استفاده می شود. این دارای ویژگی هایی است که یادگیری را سرگرم کننده تر می کند و به بهبود عملکرد تحصیلی آنها کمک می کند.

 

چه می توانم بکنم ؟

با Scratch می‌توانید بازی‌های خود را بسازید یا حتی بازی‌های اسکرچ جونیور  معروف را بازسازی کنید، شخصیت‌هایی را با حرکات، صداها، درج موسیقی‌های متن و محیط‌های مختلف در هر بازی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های افزودنی را با کیت‌های متفاوت نصب کنید که بازی‌ها را تعاملی‌تر می‌کند.

 

چگونه اسکرچ را یاد بگیریم؟

در خود پلتفرم، تب "ایده ها" را دارید. در آنجا آموزش های اولیه برای شروع سفر ساخت بازی خود را خواهید یافت. در این برگه می توانید نحوه استفاده از ویرایشگر، هر دستور را برای چیست اسکرچ جونیور  و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد اولین برنامه های خود یاد بگیرید.

 

برای تعمیق دانش خود در مورد پلتفرم، فرزند شما می تواند یکی از دوره های ارائه شده توسط بسیاری از سازمان ها را بگذراند. به این ترتیب آنها می توانند تجربه کامل تری داشته باشند و Scratch Junior  امکانات بازی هایی که خواهند ساخت را گسترش دهند.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

جلسات 1 تا 5: اسکرچ، کسیکو؟ کشف سایت Scratch v2.0 و نرم افزار  برنامه اسکرچ  نصب شده بر روی کامپیوترهای مدرسه

 

 

توضیح دهید که یک نسخه آنلاین (نیاز به ثبت نام) و یک نسخه ب برنامه اسکرچرای نصب روی رایانه یا رایانه لوحی (نسخه های رایگان) وجود دارد.

 

توضیحاتی در مورد دانلود و نصب نرم افزار بر برنامه اسکرچ روی کامپیوتر (به درخواست دانشجویانی که مایل به نصب آن در منزل هستند).

 

به نسخه آنلاین، برگه‌های «کاوش» و سپس «ایجاد» بروید

 

2- طبق دفترچه دانشجویی “شروع با اسکرچ” (برای دانش آموزان => starting_from_Scratch_LEARNER_FR_MCC_V0.pdf

برای معلمان با پاسخ: Starting_from_Scratch_TUTOR_FR_MCC_V0.pdf)

قابل دانلود از Symbaloo Tice74

 

- خواندن صفحات 6 تا 12، "مقدمه" شروع به کار با Scratch؟ »

دانش آموزان به صورت انفرادی یا دوتایی به برنامه اسکرچ سوالات پاسخ می دهند و به صورت شفاهی پاسخ می دهند. معلم پیشنهادات دانش آموزان را روی تخته می نویسد.

 

3- فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با  برنامه اسکرچ لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال وای فای).

 

دو دانش آموز در هر رایانه (یا دو نیم گروه با فقط یک دانش آموز در رایانه): اتصال ب برنامه اسکرچ ه سرور مدرسه و راه اندازی نرم افزار Scratch سپس دستورالعمل های کتاب در صفحات 17 تا 22 را دنبال کنید.

(توجه: دانش‌آموزان آنقدر بی‌صبر هستند و می‌خواهند یک «بازی» طراحی کنند که تمرین‌ها را خراب می‌کنند و سه نفر از آنها قبلاً برنامه‌ای را شروع کرده‌اند).

 

جلسه 6: یک داستان را در اسکرچ برنامه ریزی کنید

 

در گروه کلاس: اصلاح / بررسی برنامه های برنامه نویسی کودکان  فعالیت های پیشنهادی در جلسه 5.

 

فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال WiFi).

 

دو نیمه گروه با یک دانش آموز مجرد روی رایانه: نرم افزار اسکرچ را راه اندازی کنید برنامه اسکرچ و دستورالعمل های کتاب را از صفحات 24 تا 28 دنبال کنید (صفحه 29 به صورت جمعی انجام می شود): "برنامه ریزی یک داستان در اسکرچ"

 

در پایان این جلسه دانش آموزان موفق شدند شروع یک برنامه اسکرچ را در فضای شبکه خود ثبت کنند.

 

این جلسه در هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

در زیر، اسکرین شات هایی از برخی از برنامه های Scratch دانش آموزان:

 

در زیر فیلم هایی از برنامه های اجرا شده مشاهده می شود:

 

 

جلسه 7: یک بازی را در اسکرچ برنامه ریزی کنید

 

فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال WiFi).

 

یک دانش آموز در هر کامپیوتر: نرم افزار Scratch را راه اندازی کنید  برنامه اسکرچ و دستورالعمل های کتاب در صفحات 31 تا 39 را دنبال کنید.

 

لطفاً توجه داشته باشید: برای یافتن خطاها ("آیا متوجه شدید؟ صفحه 35 تا 39)، پیشنهاد

Scratch program  دهید همه با هم یا در گروه های 8 تایی با پخش برنامه بر روی ویدئو پروژکتور پاسخ دهید.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

چگونه از برنامه اسکرچ استفاده کنم؟

هجی کردن

عکس پروفایل برای محمد عمیر

محمد عمیر

نویسنده 249 پاسخ و 37.7 هزار پاسخ دارد

6 ماه

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که به شما  برنامه اسکرچ امکان می دهد داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله برای شروع کار با Scratch آورده شده است: به وب سایت Scratch (scratch.mit.edu) بروید و اگر قبلاً وارد نشده اید یک حساب ایجاد کنید. پس از ورود به سیستم، روی دکمه "ایجاد" در بالا کلیک کنید. برای شروع یک پروژه جدید، یک بوم خالی با مجموعه ای از بلوک ها را در سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. این بلوک ها دستورات برنامه نویسی مختلفی را نشان می دهند که می توانید برای ایجاد پروژه خود از آنها  برنامه اسکرچ استفاده کنید. برای شروع، بلوک ها را روی بوم بکشید و رها کنید و آنها را به یکدیگر متصل کنید.

 

سوالات مرتبط

چگونه برنامه اسکرچ را اجرا کنم؟

چگونه می توانم یک پروژه در یک برنامه اسکرچ ایجاد کنم؟

برنامه اسکرچ چیست؟

چگونه می توانیم یک برنامه اسکرچ را در  برنامه اسکرچ آموزش خود مرتبط کنیم؟

خراش چیست؟ چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟

عکس پروفایل کن گرگ

کن گرگ

موقعیت های مهندسی و مدیریت نرم افزار برای چندین برنامه اسکرچ  دهه نویسنده دارای 8.6 هزار پاسخ و 42.2 میلیون بازدید پاسخ است

  ·

3 سال به روز شد

مربوط

آیا Scratch روش خوبی برای یادگیری کدنویسی است؟

نه واقعا نه

 

برای یک کودک خردسال، Scratch می تواند مقدمه ای سرگرم  برنامه اسکرچ کننده، اما نه واقعی برای مفاهیم برنامه نویسی باشد. Scratch یک زبان اسباب بازی است که برای کودکان در نظر گرفته شده است تا بتوانند با آن بازی کنند و چند مفهوم را در طول مسیر درک کنند. اما برای هر کسی غیر از کودکان خردسال، اگر می خواهید برنامه نویسی واقعی را یاد بگیرید، Scratch اتلاف وقت است. در عوض، یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، دنیای واقعی و سطح بالا را انتخاب کنید

 

عکس پروفایل جید گاردنر

جید گاردنر

مدیر بازاریابی در Hire Hire PHP Developer (2016–اکنون) نویسنده  برنامه اسکرچ دارای 72 پاسخ و 202.3 هزار بازدید پاسخ

  ·

6 سال

مربوط

منظور از اسکرچ از نظر کد نویسی یا برنامه نویسی چیست؟

خراش یعنی از ابتدا. این برای آنهاست که  برنامه نویسی کودکان هیچ چیز حتی یک برنامه اسکرچ اصطلاح مرتبط با برنامه نویسی یا هر چیز دیگری نمی دانند.

 

حتماً اصطلاح "یادگیری از ابتدا" را شنیده اید، این به معنای از هیچ است.

 

با تشکر

 

برنامه نویس Php

 

عکس پروفایل جف سی.

جف سی.

ضبط موسیقی در استودیوی خانگی من روزانه نویسنده دارای 1.5 هزار پاسخ و 1.3 میلیون بازدید از پاسخ است

  ·

3 سال

مربوط

چگونه یک تراک اسکرچ را ضبط کنم؟

با تشکر از A2A. بستگی به تعریف شما از "مسیر خراش" دارد. برای  برنامه اسکرچ من این یک مسیر راهنما است. این می تواند هر ساز باشد، اما من معمولاً همیشه با استفاده از گیتار یکی را می سازم. نیازی نیست که بکر، کاملاً مشابه یا در لحن واقعی چیزی باشد که من به دنبال آن هستم. من حتی وقت اضافی را صرف تنظیم uo برای گذاشتن آن نمی‌کنم. من فقط گیتارم را به لایو وصل می کنم، یک آهنگ جدید ایجاد می کنم، آن را مسلح می کنم و ضربه می زنم

 

سوالات مرتبط

چگونه می توانم یک حساب کاربری در یک برنامه Scratch program  اسکرچ ایجاد کنم؟



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

اسکرچ چیست

 

 

Scratch یک محیط برنامه نویسی بصری است که د دانلود اسکرچ ر آن داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی خود را طراحی/ایجاد می کنید. در حالی که Scrtach با در نظر گرفتن یک دانش آموز کلاس سوم یا چهارم طراحی شده است، افراد در هر سنی می توانند از آن برای یادگیری اصول برنامه نویسی به روشی لذت بخش استفاده کنند! Scratch شامل کشیدن و رها کردن بلوک های مختلف با هم برای نوشتن برنامه ها است و چنین محیطی کاربران را قادر می سازد تا روی منطق تمرکز کنند و از تجربه یادگیری لذت ببرند! برخلاف اکثر محیط‌های توسعه Java/C++، تایپ آزاد وجود ندارد، بنابراین خطاهای نحوی نیز وجود دارد! با این حال، Scratch به جوانان محدود نمی شود - افراد د دانلود اسکرچ ر هر سنی که تجربه برنامه نویسی ندارند می توانند از سادگی آن لذت ببرند و اصول برنامه نویسی را بیاموزند!

 

شروع شدن!

 

 

ما از رابط توسعه برنامه مبتنی بر وب برای برنامه نویسی Scratch استفاده می کنیم:

 

صفحه اصلی: http://scratch.mit.edu/

 

ایجاد جدید: http://scratch.mit.edu/projects/editor/?tip_bar=getStarted

 

 

· هر شیء موجود در Scratch یک sprite نامیده می شود. دانلود اسکرچ  اسپرایت پیش فرض یک گربه است.

 

· پس زمینه sprite Stage OR Backdrop نامیده می شود.

 

· اسکریپت ها را می توان کشیده و به فضای کاری خاکستری (به سمت راست) قرار داد/اضافه کرد. هر گروه از اسکریپت ها با دوبار کلیک کردن روی اولین بلوک اسکریپت یا با راه اندازی رویداد اجرا می شوند.

 

· جن و پس زمینه جدید را می توان اضافه کرد. هر جن و پس زمینه با دنباله ای از اسکریپت ها مرتبط است.

 

تصویر زیر مربوط به نسخه قدیمی اسکرچ است. با این حال، اکثر اجزا هنوز در آخرین نسخه وجود دارند.

 

 

تعداد زیادی کار وجود دارد که می‌توانیم دانلود اسکرچ   با هر شی انجام دهیم - فهرست کردن آنها با هم خیلی طولانی خواهد بود! در عوض، افراد Scratch اقدامات «مرتبط» را با هم گروه‌بندی کرده‌اند و در 10 دسته مختلف قرار داده‌اند. تمام اقدامات در هر دسته نیز دارای کد رنگی هستند.

 

 

 

اسکریپت

 

شرح

 

حرکت - جنبش

 

حرکت، چرخش، تنظیم موقعیت و حرکت جن را تعریف می کند،  دانلود اسکرچ از جمله اینکه وقتی لبه را لمس می کند چه کاری باید انجام شود.

 

به نظر می رسد

 

برای گفتن، فکر کردن، نشان دادن، پنهان کردن، تغییر لباس/پس زمینه و تغییر رنگ، اسپرایت درست کنید. لباس یک اصطلاح فانتزی برای ژست است. هر شی ممکن است دارای چندین حالت یا حالت باشد - می‌توانیم آنها را در حین حرکت تغییر دهیم تا انیمیشن بسازیم! همچنین  دانلود اسکرچ می‌توانیم به تب Costumes برویم تا لباس‌های فعلی را تغییر دهیم و لباس‌های اضافی را ترسیم کنیم!

 

صدا

 

پخش صداهای مختلف، توقف، تغییر صدا و سرعت

 

خودکار

 

خودکار را به سمت بالا، پایین، شفاف کنید، رنگ و اندازه را تغییر دهید - اگر بعد از پایین آوردن خودکار، جسم را حرکت دهید، تا زمانی که خودکار بالا بیاید به کشیدن ادامه خواهد داد!

 

مناسبت ها

 

زمانی که یک رویداد خاص رخ می دهد، می توانیم یک بلوک کد بسازیم. در اینجا چند نمونه برای رویدادها آورده شده است:

 

- یک کلید خاص فشار داده می شود،

 

- ماوس روی یک شی فشار داده می شود

 

- سر و صدای بلند ایجاد کن!

 

کنترل

 

ساختارهای کنترلی مانند if-then، if-then-else، صبر دانلود اسکرچ  تکرار حلقه ها، ... if-then و if-then-else هوشمندی را به برنامه اضافه می کنند! بر اساس یک شرط، می توانیم یک مسیر یا مسیر دیگر را اجرا کنیم! حلقه تکرار به ما امکان می دهد تا # مرحله را دوباره و دوباره تکرار کنیم.

 

حس کردن

 

موقعیت‌های سنجش (مثلاً پایین آوردن ماوس) و سایر اقدامات محیطی  آموزش برنامه نویسی کودکان - این مجموعه غنی از حواس، برنامه‌ها را قادر می‌سازد تا پاسخگو باشند و ما را قادر به انجام انیمیشن‌ها و بازی‌ها می‌کنند.

 

اپراتورها

 

عملگرهای حسابی و منطقی، مولد اعداد تصادفی و چند توابع

 

- ما می توانیم با استفاده از عبارات حسابی محاسبه کنیم، می توانیم شرایط پیچیده را با استفاده از عملگرهای منطقی بررسی کنیم.

 

- مولد اعداد تصادفی ما را قادر می سازد تا شکل های تصادفی بکشیم یا حرکت ها یا چرخش های تصادفی انجام دهیم - با همان کد، اعداد تصادفی ما را قادر می سازند تا اشکال تصادفی را ترسیم کنیم! حتی بازی‌های ساده از تصادفی بودن استفاده می‌کنند تا هر بار که بازی انجام می‌شود، انتخاب‌های تصادفی انجام دهند.

 

داده ها

 

متغیرهای جدید (که در اسکریپت های دیگر استفاده مجدد می شوند) و لیست ایجاد کنید

 

 

 

میانبرهای مفید

 

قلم اسکریپت>>پاک کردن [حرکت قلم روی صفحه را پاک می کند]

 

Script Motion>> رفتن به x: 0 y: 0 [Sprite را در مرکز صحنه قرار می دهد]

 

فایل نوار ابزار>> برگرداندن [بازنشانی sprite برای شروع]

 

 

 

برگه مرجع: tinyurl.com/scratchblocks

 

 

 

 

 

مثال ها

 

1. انیمیشن های ساده با استفاده از 1 شی.

 

گربه را وادار به راه رفتن به جلو و عقب کنید. پس از ساخت این بلوک کد Download scratch ، می توانید به سادگی در هر نقطه از بلوک کلیک کنید تا اجرا شود! دوباره روی آن کلیک کنید تا متوقف شود.

 

وقتی گربه به لبه می رسد چه اتفاقی می افتد؟

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

Scratch یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی  دانلود اسکرچ  بصری در جهان است که برای کودکان بین سنین 8 تا 16 سال طراحی شده است. Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک است که به کودکان کمک می کند اصول اولیه کدنویسی را درک کنند. برنامه نویسی Scratch رایگان است و با استفاده از مرورگر وب یا با دانلود برنامه آفلاین قابل دسترسی است. Scratch به کاربران امکان می دهد تا برای ساخت انواع مختلف پروژه ها مانند انیمیشن ها، بازی ها، داستان ها و بسیاری موارد دیگر، از کدگذاری بلوک استفاده کنند!

 

Scratch توسط Mitchel Resnick در گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT ایجاد شد. توسط بنیاد اسکرچ، یک سازمان غیرانتفاعی، طراحی، توسعه و تعدیل شده است. مراحل دانلود دانلود اسکرچ  و استفاده از Scratch offline editor 2.0 در این صفحه توضیح داده شده است. برای اطلاعات بیشتر به پایین بروید.

 

به دنبال یادگیری کد نویسی Scratch هستید؟ کلاس های آنلاین برنامه نویسی Scratch دانلود اسکرچ  برای کودکان Wiingy را کاوش کنید تا از کارشناسان برتر برنامه نویسی Scratch یاد بگیرید.

 

این فصل 6.1 است

آموزش اسکرچ برای مبتدیان

 

Scratch Offline Editor چیست؟

ویرایشگر آفلاین MIT Scratch برنامه ای است که به شما امکان می دهد پروژه های Scratch خود را بدون اتصال به اینترنت مدیریت و ویرایش کنید. حتی اگر اتصال ضعیف یا دسترسی غیرقابل اعتماد به اینترنت دارید، می‌توانید از ویرایشگر آفلاین Scratch برای ادامه ایجاد پروژه‌ها در Scratch استفاده کنید.

 

تنها تفاوت این است که به جای ذخیره پروژه های خود د دانلود اسکرچ ر پلتفرم آنلاین Scratch، آنها به صورت محلی در رایانه شما ذخیره می شوند. همیشه می توانید با اتصال به اینترنت پروژه های خود را در وب سایت Scratch آپلود کنید.

 

نسخه های مختلف ویرایشگر اسکرچ آفلاین چیست؟

ویرایشگر آفلاین Scratch در سه نسخه موجود است:

 

اسکرچ 3.0

اسکرچ 2.0

خراش 1.4

چگونه ویرایشگر آفلاین Scratch 3.0 را برای Windows، macOS، ChromeOS و Android دانلود کنیم؟

Scratch 3.0 جدیدترین نسخه ویرایشگر آفلاین Scratch است.  دانلود اسکرچ  تفاوت بین Scratch 3.0 و سایر نسخه های قدیمی Scratch در این است که برخلاف نسخه های قدیمی Scratch، برای فعال کردن Scratch در دستگاه خود نیازی به دانلود هیچ برنامه دیگری ندارید. Scratch 3.0 را می توان مستقیماً در رایانه شخصی خود بارگیری کرد. فرآیند گام به گام دقیق برای دانلود Scratch 3.0 در زیر توضیح داده شده است.

 

مرحله 1: از صفحه دانلود Scratch دیدن کنید

اولین قدم برای دانلود برنامه Scratch این است که به scratch.mit.edu/download بروید. به محض  دانلود اسکرچ  کلیک بر روی لینک، به صفحه رسمی اسکرچ هدایت می شوید که از آنجا می توانید Scratch 3.0 را دانلود کنید.

 

مرحله 2: سیستم عامل خود را انتخاب کنید

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، باید سیستم عامل خود را انتخاب کنید. سیستم عامل نرم افزار سیستمی است که سخت افزار، نرم افزار و منابع کامپیوتر را مدیریت می کند. Scratch 3.0 را می توان در سیستم عامل های Windows، Mac، ChromeOS و Android بارگیری کرد. در اینجا سیستم عامل ویندوز را انتخاب کرده ایم.

 

اسکرچ 3.0 را نصب کنید

مرحله 3: برنامه Scratch را برای سیستم عامل خود نصب کنید

همانطور که از تصویر بالا می بینید، 2 گزینه در اختیار ما قرار می دهد: یا اینکه برنامه را از فروشگاه مایکروسافت دریافت کنیم یا از طریق لینک ارائه شده آن را مستقیماً در رایانه خود دانلود کنیم.

 

مرحله 4: اجرای برنامه

Scratch به کاربران توصیه می کند که برنامه  دانلود اسکرچ  را اجرا کنند تا مراحل نصب ویرایشگر آفلاین Scratch 3.0 را تکمیل کنند.

 

راهنمای دقیق گام به گام نحوه دانلود و نصب Scratch 3.0 در رایانه خود را بررسی کنید.

 

چگونه ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 را برای Windows، macOS، ChromeOS و Android دانلود کنیم؟

ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 یکی از محبوب ترین ویرایشگرهای Scratch است. مراحل دانلود ویرایشگر به تفصیل در زیر آمده است.

 

مرحله 1: به صفحه دانلود ویرایشگر اسکرچ آفلاین بروید

اولین قدم برای دانلود ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 این است که  آموزش برنامه نویسی  به صفحه دانلود رسمی Scratch (scratch.mit.edu/download) مراجعه کنید. به محض کلیک بر روی لینک، به صفحه رسمی دانلود اسکرچ هدایت خواهید شد. از آنجایی که Scratch 2.0 یک نسخه قدیمی است، دانلود اسکرچ  نمی توانید لینک دانلود را در ابتدای صفحه مشاهده کنید.

 

برای دانلود اسکرچ 2.0 به پایین صفحه اسکرول کنید و لینک دانلود اسکرچ 2.0 و اسکرچ 1.4 را پیدا کنید.

 

اسکرچ 2.0 را نصب کنید

مرحله 2: روی Scratch 2.0 Offline Editor کلیک کنید

با کلیک کردن روی «ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0» به صفحه دانلود Scratch 2.0 دسترسی پیدا کنید.

 

مرحله 3: دانلود پیش نیاز برای Scratch 2.0 Offline Editor

صفحه جدید الزاماتی را نشان می دهد، به عنوان مثال، Adobe AIR، که باید برای ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 دانلود شود تا روی رایانه یا لپ تاپ شما اجرا شود. به خاطر داشته باشید که Scratch 2.0 فقط روی ویندوز و macOS کار می کند.

 

همانطور که در تصویر زیر می بینید، پس از نصب Adobe AIR، روی “Scratch Offline Editor” در کنار کلیک کنید تا سیستم عامل خود را انتخاب کنید. شما باید بین سه سیستم عامل یکی را انتخاب کنید: macOS، macOS 10.5 و بالاتر و ویندوز. همچنین می توانید برخی از مواد پشتیبانی لیست شده توسط تیم رسمی Scratch را دانلود کنید.

 

اسکرچ 2.0 را نصب کنید

مرحله 4: اجرای برنامه Scratch

هنگامی که برنامه های مورد نیاز، Adobe AIR و ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 دانلود شدند، Download scratch برنامه ها را روی سیستم خود نصب کنید. نصب بسته به سیستم شما 3 تا 4 دقیقه طول خواهد کشید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch App برای بازدید از صفحه دانلود برای  دانلود اسکرچ وب سایت رسمی آن است. به محض کلیک بر روی لینک داده شده در اینجا، به صفحه رسمی اسکرچ هدایت می شوید. می‌توانید گزینه‌های مختلف را با پیوندهایی برای دانلود برنامه برای سیستم‌عامل‌های مختلف ببینید. Mac OS را برای دانلود Scratch 2.0 برای Mac OS انتخاب کنید.

 

توجه: از آنجایی که Scratch 2.0 یک نسخه قدیمی است، لینک دانلود را درست در بالای صفحه نخواهید دید. به پایین صفحه بروید و لینک های دانلود نسخه های قدیمی تر Scratch یعنی Scratch 2.0 و Scratch 1.4 را پیدا خواهید کرد.

 

مرحله 2: دانلود پیش نیاز برای ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0

روی “Scratch 2.0 Offline Editor” کلیک کنید و به صفحه زیر دانلود اسکرچ  که دارای سه جزء است هدایت خواهید شد:

 

Adobe AIR: این یک پیش نیاز برای دانلود Scratch Offline Editor است

Scratch Offline Editor: می‌توانید Scratch 2.0 را از Mac OS X، Mac OC 10.5 و قدیمی‌تر و Windows دانلود کنید.

مواد پشتیبانی: همچنین می‌توانید پروژه‌های شروع، راهنمای شروع، و کارت‌های اسکرچ را دانلود کنید

تمامی لینک های دانلود پیش نیازها ارائه شده است. برای Abode AIR باید سیستم عامل خود را انتخاب کنید. برای سیستم عامل مک، روی «Abode AIR for MacOS» کلیک کنید.

 

مرحله 3: Scratch 2.0 را دانلود کرده و برنامه را اجرا کنید

اکنون Scratch 2.0 را در سیستم خود دانلود کرده و برنامه را اجرا کنید.  دانلود اسکرچ  بسته به سرعت سیستم شما، نصب 3 تا 4 دقیقه طول خواهد کشید. پس از اتمام نصب، در Scratch ثبت نام کنید یا اگر از قبل حساب کاربری دارید وارد Scratch شوید و شروع به ایجاد پروژه کنید!

 

تفاوت بین Scratch 2.0 و Scratch 3.0

Scratch 3.0 Scratch 2.0

بلوک های جدیدی مانند بلوک صدا در پالت بلوک برای نسخه Scratch 3.0 اضافه شددانلود اسکرچ . همچنین بلوک‌های جدیدی در زیر بلوک‌های اپراتور، بلوک‌های Pen، بلوک‌های Glide در زیر بلوک حرکت و بلوک‌های Extension اضافه شدند. بلوک های محدود در مقایسه با نسخه Scratch 3.0.

اسپرایت های جدید اضافه شد. گزینه های محدود برای اسپرایت در مقایسه با نسخه Scratch 3.0.

به جای گزینه import در ویرایشگر "costume"، Scratch 3.0 یک گزینه کپی/پیست دارد. در Scratch 2.0، ویرایشگر "costume" یک گزینه واردات داشت.

ویژگی های جدیدی به ویرایشگر رنگ اضافه شد. به عنوان مثال، یک ابزار جدید "پاک کن" در حالت برداری اضافه شد، گزینه های بیشتری برای انتخاب و تنظیم رنگ ها، رنگ های گرادیان جدید و غیره. ویژگی های محدود در ویرایشگر رنگ در مقایسه با نسخه Scratch 3.0.

توصیه می شود: راهنمای کامل ما را برای شروع کار با Scratch بخوانید.

 

به روز رسانی برای اسکرچ 2.0

نسخه فعلی Scratch 2.0 Offline Editor v434a است. ویرایشگر آفلاین  دانلود اسکرچ  برای اسکرچ 2.0 پس از دریافت اجازه کاربر، خود را به روز می کند. برنامه هنگام راه‌اندازی به‌روزرسانی‌ها را بررسی می‌کند یا می‌توانید دستور «بررسی به‌روزرسانی‌ها» را در منوی فایل انجام دهید و برنامه خود را به‌روزرسانی کنید.

 

برخی از مشکلات شناخته شده با ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0

ما برخی از مشکلاتی را که کاربران هنگام استفاده از ایرانیان سایبر  ویرایشگر آفلاین Scratch 2.0 با آن مواجه می شوند فهرست کرده ایم.

 

اگر Scratch 2.0 شما هنگام باز کردن آن خراب می شود، Scratch 2.0 Offline Editor را دوباره نصب کنید. می توانید لینک های دانلود Scratch 2.0 برای سیستم عامل های مختلف را از بالا پیدا کنید.

بلوک جلوه‌های گرافیکی یا بلوک ظاهر ممکن است پروژه شما را کند کند.

کوله پشتی برای این نسخه از Scratch در دسترس نیست.

به دنبال یادگیری کد نویسی Scratch هستید؟ کلاس های آنلاین برنامه نویسی Scratch برای کودکان Wiingy را کاوش کنید تا از کارشناسان برتر برنامه نویسی Scratch یاد بگیرید.

 

سوالات متداول برای دانلود اسکرچ 2.0

سوالات متداول در مورد دانلود اسکرچ 2.0 در زیر آورده شده است:

 

آیا می توانم برنامه Scratch را در تلفن اندرویدی خود دانلود کنم؟

خیر. برنامه Scratch فقط روی لپ تاپ یا دسکتاپ شما قابل نصب است. دانلود اسکرچ با این حال می توانید از مرورگر اینترنت تلفن خود وارد حساب اسکرچ خود شوید.

 

کدام نسخه اسکرچ را می توان در ویندوز 10 دانلود کرد؟

در حالت ایده آل، آخرین نسخه Scratch یعنی Scratch 3.0 برای ویندوز 10 توصیه می شود.

 

Scratch 2.0 بهتر است یا Scratch 3.0؟

Scratch 3.0 آخرین نسخه است و دارای بسیاری از ویژگی های جدید مانند پس زمینه جدید، گزینه های صدا و کاراکترهای جدید است که یادگیری را برای کاربر سرگرم کننده تر می کند و بنابراین نسخه ترجیحی است.

 

آیا اسکرچ 2.0 هنوز موجود است؟

بله، Scratch 2.0 هنوز برای دانلود در دسترس است و کاربران م دانلود اسکرچ ی توانند پروژه هایی را در Scratch 2.0 ایجاد کنند.

 

چگونه Scratch 2.0 را برای لپ تاپ دانلود کنم؟

می‌توانید Scratch 2.0 را روی لپ‌تاپ، رایانه و تبلت خود دانلود کنید. از صفحه وب رسمی Scratch دیدن کنید و روی گزینه «دانلود» در زیر برگه «منابع» در پایین صفحه کلیک کنید. وب سایت رسمی لینک های دانلود مستقیم ویندوز و MacOS را ارائه می دهد.

 

چگونه ویرایشگر آفلاین اسکرچ را دانلود کنیم؟

از وب سایت رسمی Scratch دیدن کنید و به پایین صفحه بروید. در زیر منابع، گزینه دانلود را مشاهده خواهید کرد. بر روی دکمه دانلود کلیک کنید و به صفحه ای هدایت می شوید که در آن می توانید به لینک های دانلود مستقیم ویرایشگر آفلاین Scratch دسترسی پیدا کنید. لطفاً برای درک دقیق مراحل دانلود Scratch 2.0 به مقاله بالا مراجعه کنید.

 

چگونه بازی های اسکرچ را دانلود کنیم؟

پس از اتمام ساخت بازی خود در اسکرچ،  Download scratch در صورت تمایل می توانید به راحتی آن را در رایانه خود ذخیره یا دانلود کنید. در Scratch e



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

بازی پنگ: همه پنگ بلدند، درست است؟ در این تجربه ساده  بازی اسکرچ و در عین حال سرگرم کننده؛ بچه‌ها می‌توانند با استفاده از ماوس یک بازی پنگ در اسکرچ ایجاد کنند تا پارو را هدایت کند و توپ را به سمت حریف برگرداند.

 

نمونه بازی پنگ با ستاره و فضا

 

همه این خلاقیت‌ها و موارد دیگر در رابط کاربری Scratch ساخته شده‌اند،  بازی اسکرچ  بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم که بچه‌ها در مسیر ساخت اولین بازی‌شان چه چیزی می‌توانند انتظار تعامل داشته باشند.

 

رابط خراش

 

 

منوی فایل: در اینجا می توان بازی ها را ذخیره کرد (در حساب Scratch یا رایانه) و فایل های پروژه را بارگذاری کرد.

 

تب کد: جایی است که تمام بلوک های کد در آن نگهداری می شوند.  بازی اسکرچ  سازندگان می‌توانند بلوک‌های کد را به Sprites و پس‌زمینه‌ها اضافه کنند تا صحنه‌های خود را متحرک کنند.

 

تب Costumes: اینجا جایی است که Scratch sprites و لباس های آنها را می توان ایجاد و ویرایش کرد.

 

Sounds Tab: اینجا جایی است که فایل های صوتی Sprite را می توان اضافه و حذف کرد.

 

نام پروژه: اینجا نام پروژه ها است.

 

Coding Area: این جایی است که بلوک های کد برای ایجاد  بازی اسکرچ  انیمیشن های Sprite قرار می گیرند.

 

پرچم سبز (شروع): دکمه پرچم سبز یا دکمه شروع برای اجرای کد استفاده می شود.

 

پیش‌نمایش بازی: این پنجره صحنه - یا بازی - را نشان می‌دهد که سازندگان می‌توانند کد خود را پیش‌نمایش کنند و به سرعت ببینند که تغییرات در کد چگونه بر بازی تأثیر می‌گذارد.

 

حساب: اگر با یک حساب به Scratch وارد شوید، این منو شما را آموزش برنامه نویسی پیشرفته  به صفحه «موارد من» می برد که در آن همه پروژه ها نگهداری می شوند.

 

Sprite: Sprites در پانل Sprite نگهداری می شوند. با کلیک بر روی هر Sprite می توانید بلوک های کد متصل به آن را ویرایش کنید.

 

پس زمینه: پس زمینه هنر پس زمینه برای صحنه است.

 

Choose a Sprite: با استفاده از این دکمه در گوشه سمت  بازی اسکرچ  راست پایین، Sprites جدید را می توان به صحنه ها اضافه کرد.

 

در حالی که موارد فوق باید نسبتاً ساده باشد، زمانی که بچه‌ها با خلاقیت‌های خود بیشتر دست به کار شوند، همه چیز واقعاً شروع به جمع شدن می‌کند.

 

چگونه یک بازی در اسکرچ بسازیم

بنابراین، بیایید همه چیز را کنار هم بگذاریم: طوفان فکری، ایجاد بازی اسکرچ  و سفارشی کردن اولین پروژه فرزندتان (و امیدوارم یک بازی محبوب در اسکرچ، در آن صورت).

 

1. طوفان فکری

قبل از پریدن به ساختمان، مهم است که بچه ها در مورد بازی خود و آنچه می خواهند با آن به انجام برسانند فکر کنند. و حتی اگر Scratch یک پلتفرم مبتدی است، برداشتن این مراحل مهم و القای شیوه های خوب طراحی بازی در حال حاضر یک اقدام ارزشمند است.

 

هدف اصلی چیست؟

 

با فکر کردن به انواع بازی های ذکر شده در بالا، برخی از اهداف ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

با کلیک کردن بر روی افتادن یا حرکت دادن آیتم های روی صفحه  بازی اسکرچ  با ماوس کامپیوتر تا حد امکان امتیاز کسب کنید. (مانند تاکوهای بالا!)

 

یا با کشیدن اشیاء روی صفحه از قسمتی از صفحه به قسمت دیگر، آنها را جمع آوری کنید. شاید این در حال جمع آوری یک گروه از جوجه هایی است که از قفس فرار کرده اند.

 

شاید هدف پیشرفت در سطوح باشد، زیرا بازیکنان با انتخاب  بازی اسکرچ  مسیرها یا شاخه‌های مختلف، یک داستان تعاملی را تجربه می‌کنند. برای مثال، می‌توان از بازیکنان پرسید که کجا می‌خواهند بروند، بین یک ساحل یا پیست اسکی انتخاب کنند، و سپس در نهایت تجربیات متفاوتی بر اساس انتخاب‌شان آشکار شود.

 

سطح سختی چقدر خواهد بود؟

 

بازی بسیار آسان ممکن است در ابتدا سرگرم کننده باشد، اما می تواند به سرعت قابلیت پخش مجدد را از دست بدهد. و البته، یک بازی خیلی سخت ممکن است منجر به تکرار بازی شود، اما در نهایت به ناامیدی منجر شود. باید تعادل وجود داشته باشد!

 

هدف؟ یک بازی خوب همه جانبه است. درگیر بودن به اندازه بازی اسکرچ  کافی چالش برانگیز است، اما نه آنقدر چالش برانگیز که غیرممکن باشد. این بازیکنان را به ادامه بازی برای دستیابی به امتیازات بهتر و بهتر سوق می دهد!

 

2. یک پس زمینه اضافه کنید

هنگامی که کودک شما نوع بازی را که می‌خواهد بسازد بداند، وقت آن است که عناصر بصری را اضافه کنید! صرف نظر از نوع بازی آنها، احتمالاً به جای یک پس‌زمینه خالی، به نوعی پس‌زمینه می‌خواهند.

 

بنابراین، برای افزودن پس‌زمینه، روی دکمه «انتخاب پس‌زمینه»  بازی اسکرچ  در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید تا گزینه‌های هنری پس‌زمینه پروژه را بیابید.

 

اضافه کردن پس زمینه به منوی اسکرچ

 

(وقتی ماوس را روی دکمه قرار می‌دهید، منوی عمودی ظاهر می‌شود، که گزینه‌هایی برای آپلود برای شما دارد تا تصویر پس‌زمینه خود را آپلود کنید، «سورپرایز» که یک انتخاب تصادفی است، «نقاشی» برای فرزندتان. خود را ایجاد کنید، یا "انتخاب" را ایجاد کنید که کتابخانه ای از پس زمینه های از قبل ایجاد شده در دسترس را نشان می دهد.)

 

سپس بچه‌ها می‌توانند پس‌زمینه‌ای را انتخاب کنند که با موضوع بازی اسکرچ  بازی‌شان مطابقت دارد، خواه اقیانوس زیر آب برای بازی کوسه، یا زمین بیسبال، اتاق خواب و غیره.

 

کتابخانه ی پس زمینه های اسکرچ

 

برای بازی خود، زمین بیسبال را انتخاب خواهم کرد.

 

بیشتر بدانید: نحوه تغییر پس‌زمینه‌های Scratch

 

3. Sprite اضافه کنید

علاوه بر پس زمینه، Sprite عنصر حیاتی دیگر برای بازی اسکرچ  اولین بازی کودک شما در Scratch است. به عبارت دیگر، صرف نظر از انتخاب بازی، فرزند شما می‌خواهد/نیاز دارد که یک Sprite داشته باشد.

 

و مانند پس‌زمینه، Sprite را می‌توان سفارشی ساخت یا از میان گزینه‌های از پیش ساخته‌شده که به آسانی در دسترس هستند انتخاب کرد. از آنجایی که قبلاً نحوه ایجاد Scratch Sprites را شرح داده‌ایم،  Scratch game   فعلاً به انتخاب یک گزینه خارج از جعبه ادامه می‌دهیم.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 32 صفحه بعد