نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اپل هفته گذشته اپلیکیشنی به نام اسکرچ را از اپ آموزش برنامه نویسی برای کودکان  استور آیفون و آیپد خود حذف کرد. به گفته MIT، برنامه Scratch داستان ها، بازی ها و انیمیشن های ساخته شده توسط کودکان را با استفاده از پلتفرم Scratch MIT که بر روی زبان برنامه نویسی Kay Squeak ساخته شده بود، نمایش می داد.

 

عکس Alan KayJohn McIntosh، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار غیروابسته به MIT، برنامه Scratch را برای آیفون به تنهایی ساخته و هفته گذشته در یک پست وبلاگی حذف آن را اعلام کرد.

اگرچه برنامه Scratch توسط Kay ساخته نشده بود (تصویر سمت راست)، وقتی Wired.com با او تماس گرفت از این خبر خوشحال نشد.

 

کی به Wired.com ایمیل زد: «هم بچه ها و هم اینترنت بزرگتر از اپل هستند و چیزهایی که برای بچه های دنیا خوب است باید در همه جا اجرا شوند».

کی، دانشمند  آموزش برنامه نویسی برای کودکان سابق Xerox PARC، به دلیل ایده یک کامپیوتر قابل حمل در سال 1968، زمانی که رایانه ها هنوز بیش از 100 پوند وزن داشتند و کارت های پانچ می خوردند، اعتبار دارد. او مفهوم خود را Dynabook نامید.

 

در تصور او، این دستگاه بسیار نازک و بسیار پویا است که بیش از 2 پوند وزن ندارد، که ابزاری ایده آل برای کودکان برای یادگیری برنامه نویسی و علم خواهد بود. Dynabook کی هرگز ساخته نشد، اما ویژگی‌های مفهومی او را می‌توان در رایانه‌های همراهی که امروز در اطراف آن قرار می‌دهیم مشاهده کرد.

استیو جابز در سال 1979 از Xerox PARC بازدید کرد و حتی ممکن است برخی بگویند که بازدید او با عرضه تبلت آی‌پد که شبیه توصیف کی از Dynabook است (تصویر سمت راست) هنوز در حال انجام است.

 

جابز در این ماه شخصاً یک آی‌پد برای کی پست کرد، او تبلت اپل را به‌عنوان «فوق‌العاده خوب» ب آموزش برنامه نویسی برای کودکان رای طراحی، نقاشی و تایپ تمجید کرد. اما کی از ارائه ارزیابی کامل خود از آی‌پد به Wired.com خودداری کرد تا اینکه سؤالش درباره اینکه آیا Scratch یا Etoys - زبان برنامه‌نویسی آموزشی دیگری که Kay برای بچه‌ها توسعه داده است - روی دستگاه قابل استفاده است یا خیر.

 

با حذف Scratch از اپ استور، در آموزش برنامه نویسی برای کودکان  حال حاضر پاسخ به سوال کی به نظر می رسد "خیر".

مک‌اینتاش گفت که برای جابز و کارمندان اپل ایمیل‌هایی ارسال کرده و از آنها پاسخ‌هایی دریافت کرده است که درباره اسکرچ سؤال می‌پرسند. او منتظر تصمیم اپل در مورد اینکه آیا این برنامه دوباره در اپ استور ظاهر خواهد شد یا خیر.

 

مک‌اینتاش در انجمن توسعه‌دهندگان اپل نوشت: «اگر زنجیره‌ای را دنبال کنید که Scratch از کجا آمده است، بله، این یک برنامه Dynabook است، متأسفانه یک برنامه iPad نیست.

مک‌اینتاش گفت که اپل این برنامه را حذف کرده است زیرا ظاهراً یک قانون در توافق‌نامه آموزش برنامه نویسی برای کودکان  توسعه‌دهنده آیفون را نقض کرده است - بند 3.3.2، که بیان می‌کند برنامه‌های آیفون ممکن است حاوی مفسرهای کد دیگری به جز اپل نباشند. در این بند آمده است:



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 776
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

در این دوره، با ایجاد پروژه‌های گستاخانه در اسکرچ، مفاهیم آموزش برنامه نویسی برای کودکان  اولیه کدنویسی به کودکان آموزش داده می‌شود. Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری به سبک بلوک است که ساخت بازی و انیمیشن را آسان می کند.

 

این دوره برای مبتدیانی طراحی شده است که می خواهند بفهمند کدنویسی چیست

شماره 3 به کودکان کدنویسی را آموزش دهید: برنامه نویسی پایتون را در هر سنی یاد بگیرید - Udemy

این کلاس برنامه نویسی تعاملی برای کودکان به عنوان یک راهنما برای کودکان عمل می کند او می خواهد برنامه نویسی را یاد بگیرد. دروس کوتاه و عملی به شما کمک می کند تا برنامه های خود را از ابتدا در عرض چند دقیقه رمزگذاری کنید. بیش از 100 سخنرانی ویدیویی و شش ساعت و نیم سرگرمی، به طور خلاصه، ویدیوهای 2 تا 8 دقیقه ای تمرین لازم برای درک مهارت های جدید کدنویسی قدرتمند  آموزش برنامه نویسی برای کودکان را در اختیار شما قرار می دهد.

 

این دوره هنری اولیه برای کودکانی طراحی شده است که از فرآیند خلاقیت لذت می برند. فرآیند یادگیری استفاده شده یک روش گام به گام است که دانش آموزان را در نقاشی الهام می بخشد و خوشحال می کند. این فرآیند به این صورت است که شکل ها و خطوط را با هم سازماندهی می کنیم تا زمانی که یک نتیجه شناختی به دست آید. سپس هنرمندان مبتدی می توانند دانشی را که در هر درس به دست می آورند برای خلق شاهکارهای منحصر به فرد خود به کار گیرند.  آموزش برنامه نویسی برای کودکان این دوره طراحی برای مبتدیان ابزارهایی را در اختیار هنرمندان جدید قرار می دهد که برای شروع مسیر هنری به بیان خود، تأمل و تفکر خلاق نیاز دارند.

 

در این کلاس آنلاین برای کودکان، نحوه طراحی و نقاشی آبرنگ را یاد خواهید گرفت. فرآیند یادگیری مورد استفاده برای بخشی از پروژه طراحی یک روش گام به گام است که دانش آموزان را برای لذت بردن از این هنر الهام می بخشد و مجذوب خود می کند. این فرآیند شامل سازماندهی اشکال و خطوط با هم تا رسیدن به یک نتیجه شناخته شده است.

 

زمانی که دانش آموزان بخشی از پروژه خود را به پایان رساندند، به سمت طراحی پروژه می روند.

این کلاس آنلاین برای کودکانی که  آموزش برنامه نویسی برای کودکان می خواهند طراحی، نقاشی، آبرنگ، پاستل و ترکیبی را یاد بگیرند بسیار مناسب است.

این دوره شامل 8 پروژه سرگرم کننده است که طیف گسترده ای از طراحی، نقاشی و مهارت های هنری ترکیبی را آموزش می دهد. هر پروژه شامل یک مقدمه، فهرستی از پیشنهادات و یک نسخه چاپی است که به شما در شروع کار کمک می کند. ScratchJr یک زبان برنامه نویسی رایگان برای کودکان 5 تا 7 ساله است. ScratchJr از برنامه نویسی بلوک استفاده می کند تا به کودکان اجازه دهد داستان ها و بازی های تخیلی خود را بسازند. برنامه برنامه نویسی ScratchJr با همکاری گروه تحقیقاتی DevTech در دانشگاه تافتس، گروه مهدکودک مادام العمر MIT و شرکت Playful Invention از طریق بودجه سخاوتمندانه بنیاد ملی علوم (جایزه DRL-1118664) و بنیاد اسکرچ ایجاد شد. در تابستان 2014، ScratchJr به عنوان یک برنامه رایگان برای iPad منتشر شد. امروز، از اکتبر 2020، این برنامه بیش از 22 میلیون بارگیری در iOS داشته و در iPad، تبلت‌های اندرویدی و کروم بوک در دسترس است. علاوه بر این، داوطلبانی از سراسر جهان به ترجمه ScratchJr به 48 زبان کمک کرده اند!

از ScratchJr Connect بازدید کنید، پایگاه داده با نام تجاری جدید ما که برای مربیان و والدین طراحی شده است! حدود 40 سال پیش، اسطوره فناوری، آلن کی، ایده یک رایانه لوحی سبک وزن را اختراع کرد که کودکان می توانند از آن برای یادگیری برنامه نویسی استفاده کنند.

آی‌پد اپل بخشی از این چشم‌انداز را در تبلت ارائه می‌کند - اما این شرکت  آموزش برنامه نویسی برای کودکان مانع از ورود یک زبان برنامه‌نویسی مناسب برای کودکان مبتنی بر کار کی به آی‌پد شده است.



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

7. ابزارهای آنلاین پیشرفته می توانند ارزیابی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  در زمان واقعی را ارائه دهند

پیشرفته ترین ابزارهای یادگیری آنلاین ارزیابی مستمر پیشرفت دانش آموزان را در زمان واقعی ارائه می دهند. آنها می توانند تجربه یادگیری را تطبیق دهند (مثلاً تعداد یا ماهیت دروس را بسته به دقت کاربر تغییر دهند) و همچنین در مورد پیشرفت بازخورد ارائه دهند. ارزیابی منظم برای نگه داشتن دانش‌آموزان در سطح مناسب بسیار مهم است - با مطالب بیش از حد پیشرفته یا خسته از چیزهایی که کودک قبلاً می‌داند، خسته نشوند.

 

8. آموزش زمانی اتفاق می افتد که راحت تر باشد

برخی از بچه ها دوست دارند 15 دقیقه قبل از مدرسه آنلاین بپرند. برای سایر خانواده ها، مراقبت از کودکان به صورت آنلاین هنگام تهیه شام ​​منطقی است. کودکان می توانند در هر روز هفته در زمانی که به بهترین وجه با نیازهای خود و برنامه خانواده شان مطابقت آموزش برنامه نویسی برای کودکان  دارد مطالعه کنند.

9. یادگیری آنلاین باعث افزایش سطح مهارت های کامپیوتری و اینترنت می شود

مهارت های آنلاین مانند دسترسی به اطلاعات، ارتباطات و همکاری برای یادگیری و موفقیت نه تنها در مدرسه بلکه در زندگی نیز ضروری است.

 

آیا مهلت و مهلت خاصی برای کلاس های آنلاین رایگان برای کودکان وجود دارد؟

اکثر دوره‌های آنلاین برای کودکان که در زیر ذکر شده است، توسط خود اداره می‌شوند. این بدان معناست که شما می توانید آنها را در هر زمان شروع کنید و آنها را با سرعت خود تبلیغ کنید. برخی دیگر برنامه ای تنظیم کرده اند که  آموزش برنامه نویسی برای کودکان کلاس ها در فواصل منظم هر چند هفته یا چند ماه یکبار شروع می شود. گاهی اوقات آزمون‌ها، درس‌ها و نمرات ممکن است ضرب‌الاجل‌هایی داشته باشند تا دانش‌آموزان را عقب نمانند.

 

به طور کلی، یکی از جالب ترین بخش های یادگیری آنلاین، انعطاف پذیری برای تنظیم برنامه خود و یادگیری در هر زمان و هر کجا که می خواهید است.

بهترین کلاس های آنلاین برای کودکان، رایگان و پولی

در اینجا 21 مورد از بهترین کلاس های آنلاین برای کودکان آورده شده است.  آموزش برنامه نویسی برای کودکان این فهرست شامل دوره هایی برای کودکان از بهترین پلتفرم های آموزش الکترونیکی است. این دوره ها بر اساس رتبه بندی، بررسی ها و توضیحات دوره انتخاب شدند.

 

در این کلاس آنلاین رایگان، کودکان ابزارها، تکنیک ها و رویکردهای برنامه نویسی رایگان را یاد می گیرند. با تأکید بر برنامه های کاربردی، این دوره از نحو کد یا شرایط هر زبان خاص فاصله می گیرد و بر ایجاد سرگرمی با کدنویسی تمرکز می کند. در واقع نیازی به تجربه و دانش برنامه نویسی نخواهید داشت.

 

اگر بچه ها، کلاس یا مدرسه شما علاقه مند به استفاده از فناوری برای تغییر جهان هستند، این دوره همه چیزهایی را که برای ایجاد یک پایه کاربردی و لذت بخش برای ایجاد یک پایه کاربردی و لذت بخش برای علاقه مند کردن بچه هایتان به آموزش برنامه نویسی برای کودکان  کدنویسی نیاز دارید را به شما ارائه می دهد.

شماره 2 کدنویسی خراش و شانس های مرتبط - Udemy



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

نارنجی – بلوک های کنترلی (نحوه  آموزش برنامه نویسی کودکان پخش اسکریپت را کنترل می کند)

قرمز - بلوک‌های پایانی (نشان می‌دهد چگونه و چه زمانی اسکریپت را پایان دهیم یا اینکه اسکریپت باید حلقه شود)

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بلوک های مختلف در هر دسته پیدا کنید.

همانطور که می بینید، ScratchJr از عناصر صرفا بصری در آموزش کدنویسی به بچه ها استفاده می کند. حتی «نوشتن» اسکریپت کامل شامل انتخاب و ردیف کردن بلوک‌های صرفاً گرافیکی است.

آیا Scratch Jr رایگان است؟

آره! ScratchJr - بسیار شبیه Scratch - یک برنامه رایگان است که می توانید آن را در اکثر دستگاه های اپل و اندروید دانلود و نصب کنید.

تیم رسمی Scratch به لطف کمک‌ آموزش برنامه نویسی کودکان های سخاوتمندانه بسیاری که دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارند، پشتیبانی مداوم برای همه خدمات خود ارائه می‌کند: آموزش برنامه‌نویسی رایگان و مناسب برای کودکان. این کمک‌های مالی به بنیاد Scratch این امکان را برای تیم پشتیبان Scratch و ScratchJr فراهم می‌کند تا به طور مداوم کیفیت هر دو برنامه را بهبود بخشد.

بنیاد اسکرچ در می 2013 تأسیس شد. از آن زمان، با بیش از 200 میلیون تعامل ثبت شده در سال گذشته، به بزرگترین انجمن برنامه نویسی برای کودکان تبدیل شده است.

ماموریت آنها اطمینان از رایگان ماندن Scratch و دسترسی آسان برای همه است. با انجام این کار، کودکان در سراسر جهان می توانند به بیان ایده ها و خلاقیت خود از طریق کدنویسی ادامه دهند.

آیا ScratchJr برای رایانه شخصی موجود است؟

ScratchJr در حال حاضر برای مک و ویندوز از طریق یک پورت جامعه منبع باز (که می توانید آموزش برنامه نویسی کودکان  در اینجا پیدا کنید) در دسترس است. این به سادگی به این معنی است که این برنامه توسط انجمن دوباره بسته بندی و برای رایانه های شخصی بازنویسی شده است

همانطور که گفته شد، لطفاً توجه داشته باشید که نسخه‌های مک و ویندوز ScratchJr آزمایشی هستند. آنها باید کار کنند - همانطور که بررسی ها و بارگیری ها نشان می دهند - اما توسط تیم رسمی Scratch پشتیبانی و تایید نمی شوند.

از سال 2016، ScratchJr به عنوان یک برنامه رایگان برای iPad، دستگاه‌های اندرویدی انتخابی و کروم‌بوک‌ها در دسترس است.

PBS Kids، یک شبکه رسانه ای که برنامه های تلویزیونی سرگرم کننده و آموزشی را برای کودکان پخش می کند، نسخه مخصوص به خود را از این برنامه (به نام PBS Kids ScratchJr) به عنوان محصول مشارکتی دارد. این نسخه شامل  آموزش برنامه نویسی کودکان شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌های نمایش‌های محبوب PBS Kids است. بپیچیم

آیا کودک من عاشق ScratchJr خواهد شد؟

ما مطمئن هستیم که آنها خواهند شد.

کدنویسی در ابتدا توسط اکثر مردم «بیش از حد دشوار» تلقی می‌شد، اما این امر عمدتاً به دلیل مشکلات دسترسی و قالب‌بندی بود. کدنویسی مبتنی بر متن می تواند برای افرادی که معنی حروف و نمادها را نمی دانند بسیار ترسناک به نظر برسد - چه رسد به بچه هایی که به سختی الفبا را درک کرده اند!

اما زبان‌های برنامه‌نویسی بلاک مانند Scratch و ScratchJr ثابت کرده‌اند که برنامه‌نویسی  آموزش برنامه نویسی کودکان کامپیوتری نیازی به این‌چنین سطحی ندارد و آموزش کدنویسی برای بچه‌ها بسیار امکان‌پذیر است.

رسنیک می‌گوید: «ما واقعاً فکر می‌کنیم که کدنویسی می‌تواند – و باید – برای همه باشد. برس موافق است. "ما معتقدیم که یادگیری نحوه کدنویسی راهی برای بیان خود است."



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 784
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

و هرچه بچه‌های شما بیشتر با کدنویسی آشنا  آموزش برنامه نویسی کودکان شوند، مهارت‌های دیگری را که کدنویسی به توسعه آنها کمک می‌کند، بیشتر می‌آموزند - ترتیب، ریاضی، تحلیل موقعیتی، و درک مفاهیم if-then، فقط به نام چند.

برنامه‌های برنامه‌نویسی و بازی‌های برنامه‌نویسی برای بچه‌ها نیز می‌توانند کودکان را تشویق کنند تا توانایی‌های حل مسئله خود را توسعه دهند، زیرا هر پروژه برنامه‌نویسی یک هدف نهایی دارد که باید به آن دست یافت و چندین نقطه عطف است که باید در طول مسیر محقق شود. به روشی مشابه، مهارت های ریاضی و زبان - در زمینه برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، کشیدن و رها کردن - نیز توسعه می یابد.

با استفاده از ScratchJr، کودک شما می تواند شروعی جهشی در توسعه توانایی های سواد و شمارش خود در داخل و خارج از لنز کدنویسی داشته باشد. همانطور که Resnik می گوید، بچه ها فقط نحوه کدنویسی را یاد نمی گیرند. آنها همچنین در حال کدنویسی برای یادگیری هستند.

برای ادامه بررسی ScratchJr، بیایید به چیزهای سرگرم کننده بپردازیم

چگونه ScratchJr را بازی آموزش برنامه نویسی کودکان  می کنید؟

نقد و بررسی ScratchJr

همانطور که قبلا ذکر شد، ScratchJr به طور خاص با در نظر گرفتن کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است. همانطور که گفته شد، رابط کاربری و دستورالعمل ها بسیار ساده و سرراست هستند. اما در هر صورت، ما یک مرور سریع را در اینجا قرار خواهیم داد:

هنگامی که ScratchJr را در دستگاه خود دانلود کردید، فقط برنامه را روشن کنید و برای شروع روی دکمه Home کلیک کنید.

این شما را به صفحه پروژه های من هدایت می کند. برای شروع یک پروژه  آموزش برنامه نویسی کودکان جدید روی نماد + کوچک کلیک کنید.

شما همیشه با طلسم پیش‌فرض ScratchJr که یک گربه کوچک و شاد است شروع می‌کنید. اگر می خواهید طلسم را تغییر دهید، فقط روی طلسم کلیک کنید و نگه دارید تا "x" ظاهر شود. روی آن "x" کلیک کنید تا طلسم از صحنه حذف شود.

می توانید با فشار دادن نماد + در سمت چپ یک طلسم جدید انتخاب کنید تا گالری شخصیت ها باز شود.

گالری شخصیت ها

هنگامی که شخصیت مورد نظر خود را به دست آوردید، می توانید آن را به هر نقطه از صفحه بکشید تا موقعیت شروع آن را تنظیم کنید. شما می توانید هر تعداد شخصیت که می خواهید اضافه کنید.

اگر می خواهید پس زمینه را تغییر دهید، آموزش برنامه نویسی کودکان  روی نماد "منظره" در بالا کلیک کنید تا گالری پس زمینه ظاهر شود.

گالری پس زمینه هر کدام را که می خواهید انتخاب کنید و برای تنظیم روی نماد تیک بزنید.

شخصیتی را که می خواهید متحرک کنید، با ضربه زدن بر روی صحنه، انتخاب کنید. اگر طلسم مناسب در پایین، در نوار اسکریپت/انیمیشن ظاهر شود، می‌دانید که انتخاب شده است. طرح کلی کاراکتر در آن نوار نشان می دهد که شما روی اسکریپت خاص شخصیت کار می کنید.

بلوک های زرد را بزنید و نماد پرچم را انتخاب کنید - که اساساً دکمه شروع برای کل اسکریپت است.

از آنجا، می توانید بلوک های رنگی دیگر را برای ایجاد اسکریپت خود کاوش کنید. هر رنگ نشان دهنده دسته بندی متفاوتی است:

زرد – بلوک‌های راه‌اندازی (نشان می‌دهد چه زمانی/چگونه اسکریپت شروع می‌شود)

آبی – بلوک‌های حرکتی (نشان می‌دهد کجا، چگونه و چه مدت یک کاراکتر حرکت می‌کند)

بنفش - Blocks به نظر می رسد (تغییر تصویری  آموزش برنامه نویسی کودکان یا ورودی شخصیت)

سبز - بلوک های صوتی (نشان می دهد که چه صداهایی باید در چه زمانی پخش شوند)



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هدف من از این پروژه ها معرفی معانی دکمه های آموزش برنامه نویسی کودکان  مختلف از طریق پروژه های ساده و تعاملی است. من قصد ندارم زیاد به ویرایشگر هنری بپردازم، اما ویرایشگر و پس زمینه بسیار سرگرم کننده هستند! فقط، من نمی خواهم انیمیشن از این واقعیت که بچه ها می توانند چیزهایی را در ScratchJr کدنویسی کنند، منحرف کند. احساس رایگان برای گذاشتن بازخورد در نظرات! آیا امکان آموزش کدنویسی برای کودکان زیر 7 سال وجود دارد؟ به نظر می رسد برنامه محبوب کودکان ScratchJr اینطور فکر می کند. به همین دلیل است که CodaKid تصمیم گرفت یک بررسی ScratchJr انجام دهد.

از ژوئیه 2014، این پلتفرم برنامه نویسی تعاملی ثابت کرده است که با ابزارهای مناسب و برخی نگرش های قابل انجام، بچه های 5 ساله می توانند اصول برنامه نویسی را درک کنند. و آنها را نیز به راحتی اعمال کنید.

در این مقاله نگاهی به ScratchJr می اندازیم: خوب، عالی و همه چیز در این بین.

ScratchJr چیست؟ Scratch Jr: آموزش کدنویسی، کدنویسی برای یادگیری چگونه ScratchJr را بازی می کنید؟

آیا Scratch Jr رایگان است؟ آموزش برنامه نویسی کودکان  آیا ScratchJr برای رایانه شخصی موجود است؟ آیا کودک من عاشق ScratchJr خواهد شد؟

ScratchJr نظرات نهایی را بررسی کنید ScratchJr چیست؟

ScratchJr به عنوان یک "زبان برنامه نویسی مقدماتی" برای کودکان 5 تا 7 ساله تعریف شده است. این به بچه ها اجازه می دهد تا داستان های متحرک و بازی های تعاملی خود را بسازند - درست مانند Scratch. زبان برنامه نویسی و پلت فرم کدنویسی محبوب مبتنی بر بلوک که پس از آن طراحی شد.

Scratch در ابتدا برای آموزش کدنویسی برای نوجوانان و کودکان بزرگتر هدف قرار گرفت. این امر مارینا برس از دپارتمان مطالعات کودک و رشد انسانی الیوت-پیرسون دانشگاه تافتس را بر آن داشت تا با تیم تحقیقاتی میچل روسنیک (گروه مهدکودک مادام العمر)  آموزش برنامه نویسی کودکان در آزمایشگاه رسانه MIT همکاری کند تا نسخه ای از اسکرچ را ایجاد کند که از نظر رشد برای کودکان بسیار کوچکتر مناسب باشد

پس از تحقیقات خستگی ناپذیر و آزمایش های مجدد به ظاهر بی پایان، اولین نمونه اولیه ScratchJr برای آی پد اپل در سال 2014 منتشر شد.

از آن زمان، میلیون‌ها کودک لذت برنامه‌نویسی را از طریق رابط کاربری مناسب برای کودکان و ویژگی‌های سرگرم‌کننده و چند منظوره ScratchJr تجربه کرده‌اند. در اینجا فقط چند نمونه از کارهایی که ScratchJr می تواند انجام دهد آورده شده است:

ویرایشگر رنگ

ظاهر شخصیت ها را تغییر دهید عکس های خود را درج کنید ضبط صدا و جلوه های صوتی

صدای خود را ضبط کنید  آموزش برنامه نویسی کودکان جلوه های صوتی منحصر به فرد را ضبط کنید جلوه های صوتی از قبل موجود را مرور کنید

بلوک های برنامه نویسی گرافیکی

ScratchJr به طور خاص با در نظر گرفتن کودکان 5 تا 7 ساله طراحی شده است. قابلیت‌های یادگیری و پارامترهای رشدی متناسب با سن آن‌ها همگی هنگام ایجاد طرح‌بندی، ویژگی‌ها، سطح تعامل و غیره در نظر گرفته شده‌اند. توسعه دهندگان حتی نیازهای رشد شناختی، شخصی، اجتماعی و عاطفی کودکان در این گروه سنی را در نظر گرفتند.

Scratch Jr: آموزش کدنویسی، کدنویسی برای یادگیری

رسنیک قاطعانه بر این باور است که کدنویسی (یا برنامه نویسی کامپیوتری) نوع جدیدی از سواد است – برای افراد در هر سنی. کدنویسی برای بچه ها درست مثل نوشتن است. می تواند به مردم کمک کند تا ایده های خود را بیان کنند و افکار خود را سازماندهی کنند.

همانطور که کودک شما کدنویسی با ScratchJr را یاد می گیرد، به او این توانایی داده  آموزش برنامه نویسی کودکان می شود که افکار، احساسات و ایده های خود را به مفاهیم واقعی بصری و قابل مشاهده تبدیل کند. آنها یاد خواهند گرفت که چگونه از ابزارهای دیجیتال به جای تعامل ساده با آنها استفاده کنند.



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اگر می خواهید مستقیماً با تجربه مدرسه فرزندتان آموزش برنامه نویسی کودکان  درگیر شوید، یک پیش دبستانی مشارکتی را در نظر بگیرید، جایی که والدین از نزدیک با معلمان کلاس همکاری می کنند. والدین درگیر معمولا معلمی را برای استخدام انتخاب می کنند. سپس مادران و باباها ممکن است در درس‌ها کمک کنند، رفتار کلاس را مشاهده کنند و با عضویت در هیئت مدیره مدرسه در عملیات تجاری سهیم باشند.

مطالب مرتبط: 20 نکته برای والدین از معلمان پیش دبستانی

یک تعاونی می تواند بر هر فلسفه پیش دبستانی که والدین تمایل دارند تمرکز کند - یا حتی چندین فلسفه را برای یک رویکرد منحصر به فرد برای یادگیری ترکیب کند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که  آموزش برنامه نویسی کودکان تعاونی ها به مسئولیت ها و تعهدات زمانی زیادی نیاز دارند.

محبوب در آماده سازی برای پیش دبستانیکوکاملونسنجاقآیا کوکاملون می تواند باعث عصبانیت و تاخیر در گفتار شود؟ مقاله شریحان مصطفیسنجاقMom of 6 خط لباس ساده راه اندازی کرد که فرزندانش را ترغیب می کرد تا فرهنگ اسلامی خود را در آغوش بگیرند. مقالهکتاب الکترونیکی که از قفسه کتابخانه انتخاب شده است. کتاب الکترونیکی در قفسه کتاب در میان بسیاری از کتاب های موجود در کتابخانه. کتاب و مفهوم کتابخانه

سنجاق کتابخانه عمومی بروکلین به‌عنوان بخشی از برنامه ممنوعه‌نشده کتاب‌ها، به هر نوجوان آمریکایی کارت الکترونیکی رایگان ی‌دهد. مقالهدخترانی که تظاهر به آشپزی می کنندسنجاققبل از شروع پیش دبستانی: آنچه کودکان شما باید بدانند مقالهچگونه کودک خود را برای آموزش برنامه نویسی کودکان  پیش دبستانی آماده کنیمسنجاقکودک نوپا خود را برای پیش دبستانی آماده کنید ویدئویادگیریسنجاقچگونه کودک خود را برای پیش دبستانی آماده کنیم

 مقاله سنجاقراهنمای فوق العاده جالب برای مدرسه مقالهسنجاقکودک نوپا خود را برای بازگشت به مدرسه آماده کنید مقالهسنجاق بهترین اسباب بازی های سال 2021 برای کودکان پیش دبستانی  سنجاق نماد TikTok تابیتا براون برای اولین بار مجموعه جدید پیش ایرانیان سایبر بستانی را در یوتیوب عرضه می کند: "شفای جهان با کودکان شروع می شود" مقالهسنجاق8 بهترین کتاب تخته برای نوزادان، کودکان نوپا و پیش دبستانی در سال 2021

سنجاقچگونه یک برنامه والدین نوجوان به یک مادر کمک می کند تا رویاهایش را در حین بزرگ کردن پسرش دنبال کند: "احساس می کنم تنها نیستم" ویدئو سنجاق6 نکته در مورد مدارس مگنت ویدئوسنجاق6 نکته در مورد مدارس منشور  آموزش برنامه نویسی کودکان ویدئوسنجاقچگونه به شاگردانم درباره شورش 6 ژانویه در کنگره آموزش می دهم مقالهسنجاق7 نکته در مورد رویکرد رجیو امیلیا ویدئو

 

سنجاق والدین Reddit برای برجسته کردن نمایش‌های «نوزادان قهوه‌ای و کودکان نوپا» موضوع بسیار مورد نیاز خود را شروع می‌کنند

 ویدئوسنجاق ما فرزندمان را در طول همه‌گیری به مدرسه جنگل فرستادیم - و این دقیقاً همان چیزی بود که نیاز داشتیم مقاله

سنجاق  بچه‌ها می‌توانند با آکادمی آمادگی الف به یاران بابانوئل تبدیل شوند  ویدئو  سنجاق برنامه درسی پیش دبستانی: آنچه فرزند ما خواهد آموخت ویدئو همه مباحث مربوط به آمادگی برای پیش دبستانی

انتخاب یک پیش دبستانی اضطراب جدایی برنامه درسی پیش دبستانی مسائل پیش دبستانی آمادگی برای پیش دبستانی

نظرات هنوز نظری وجود ندارد.   تبلیغات  برای مقاله بعدی به پایین بروید HOME زندگی خانوادگی سرگرم کننده سرگرمی

آیا کوکاملون می تواند باعث عصبانیت و تاخیر در گفتار شود؟ اخیراً صحبت‌های زیادی در مورد خطرات «CoComelon» و برنامه‌های مشابه شنیده شده است، اما آیا این موضوع اهمیت دارد؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد ارتباط بین برنامه های تلویزیونی محبوب و رشد کودک خود بدانید وجود دارد.

نوشته کیمبرلی زاپاتا تبلیغات کوکاملون

اگر شما والدین یک کودک نوپا هستید، احتمالاً در مورد CoComelon می دانید.  آموزش برنامه نویسی کودکان نمایش روشن، رنگارنگ و بلند آواز در میان جمعیت زیر 5 سال محبوبیت زیادی دارد. (کودک 3 ساله من ماه ها آن را تماشا کرد - حالت تهوع تبلیغاتی -). برخی نگران هستند که نمایش بیش از حد محرک باشد. برخی دیگر می ترسند که منجر به عصبانیت و تاخیر در گفتار شود. اما آیا این نگرانی ها حقیقتی 



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

به یک برنامه دقیق‌تر یا یادگیری هدایت‌شده عادت آموزش برنامه نویسی کودکان  دارد، ممکن است این برنامه برای او مناسب نباشد. فرهنگ. بسیاری از برنامه های مونته سوری از دوران پیش دبستانی تا مرحله نوجوانی ادامه می یابد.

مرتبط: پیش دبستانی 101: درک رشد پیش دبستانی

والدورف

این برنامه پیش دبستانی بر اساس آموزه های نویسنده اتریشی رودولف اشتاینر است و تلاش می کند روح، روح، بدن و علایق کودک را پرورش دهد. برنامه والدورف شامل یادگیری گروهی خلاق و عملی با تمرکز بر تکرار ریتمیک در یک محیط حمایتی است. در واقع، تدوین برنامه های روزمره و هفتگی و همچنین فضای دنج کلاس، محیطی «خانه مانند» را برای دانش آموزان ایجاد می کند.

برنامه والدورف به دنبال ایجاد یک شور و شوق درونی قوی برای یادگیری و رشد توانایی ها و استعدادهای ذاتی کودکان است. این به ویژه برای کودکان پیش دبستانی که با برنامه های مشخص رشد می کنند  آموزش برنامه نویسی کودکان مفید است. آموزش توسط معلم هدایت می شود و هر معلمی باید دارای گواهینامه والدورف باشد.

رجیو امیلیا

مدارس رجیو امیلیا در دهه 1940 در ایتالیا شکل گرفتند، و بسیاری از برنامه های پیش دبستانی امروزه این فلسفه باز و هدایت شده توسط کودکان را پذیرفته اند. با تأکید بر اکتشاف، این برنامه بر اهمیت اجتماع و ابراز وجود تمرکز دارد. دانش آموزان از طریق هنر، پروژه ها و فعالیت هایی که ایده ها و علایق آنها را منعکس می کند، یاد می گیرند. همچنین بر فعالیت های کلاسی مشارکتی و مشارکتی تأکید شده است.

مطالب مرتبط: قبل از  آموزش برنامه نویسی کودکان شروع پیش دبستانی: آنچه کودکان شما باید بدانند

معلمان هیچ دوره آموزشی رسمی یا گواهینامه رجیو امیلیا را تکمیل نمی کنند. به این دلیل که رجیو امیلیا یک نظریه و عمل آموزشی فراگیر است نه یک روش مجموعه. مربیان در هنگام تشویق به یادگیری خودراهبری دانش آموزان، پتانسیل فکری، عاطفی و خلاقیت دانش ایرانیان سایبر آموزان را در نظر می گیرند.

HighScope

برنامه درسی پیش دبستانی HighScope از رویکردی با دقت طراحی شده به نام یادگیری مشارکتی فعال استفاده می کند. کودکان تجربیات عملی با محیط اطراف خود دارند، که به توسعه تاکتیک های حل مسئله، روش های حل تعارض و سایر مهارت های مهم کمک می کند. آموزش برنامه نویسی کودکان  یادگیری از طریق روال های روزانه ثابت و کلاس های درس به خوبی سازماندهی شده پشتیبانی می شود.

HighScope یک شیب آکادمیک با تجربیات برنامه ریزی شده در موضوعات اساسی ریاضی، خواندن و علوم دارد. این بر اساس تحقیقات قبلی و فعلی رشد کودک است.

 ستون فقرات برنامه پیش دبستانی "برنامه ریزی-انجام-بازبینی" است-کودکان برنامه ریزی می کنند که چگونه یک پروژه معین را تکمیل کنند، برای رسیدن به هدف خود کار کنند و بعد از آن نتایج را تجزیه و تحلیل کنند.

مرتبط: 9 فعالیت علمی سرگرم کننده برای کودکان پیش دبستانی

خیابان بانک

این رویکرد رشدی مبتنی بر فلسفه آموزشی جان دیویم است و بر رشد ذهنی، اجتماعی، عاطفی و جسمی کودک تمرکز دارد. در این برنامه های پیش دبستانی،کودک یک یادگیرنده فعال است و از طریق تجربه در مورد جهان دانش کسب می کند. دانش آموزان سرعت یادگیری را تعیین می کنند و معلم به عنوان راهنما عمل می کند.

رویکرد بانک استریت که با یادگیری مبتنی بر بازی قابل مقایسه است، از  آموزش برنامه نویسی کودکان طریق فعالیت‌های عملی مانند بلوک‌های ساختمانی، پازل، خاک رس و بازی نمایشی درس‌هایی را آموزش می‌دهد. کودکان پیش دبستانی اغلب در یک محیط گروهی غیر رقابتی کار می کنند.

شرکت های والدین



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

چرا برای بچه ها عالی است: این برنامه برای دانش آموزان سنین راهنمایی  برنامه نویسی کودکان و بالاتر طراحی شده است. گزینه های بسیار متنوعی از مبتدی تا پیشرفته دارد. اگر فرزند شما خواهان آمادگی در دنیای واقعی است، این سایت عالی است.

مزایا: بسیاری از ارتباطات شغلی مرتبط و تخصص معلم معایب: سطح بالا ممکن است برای برخی از دانش آموزان جذاب نباشد

7. edX

این سایت دوره های برتر دانشگاهی را در یک مکان ارائه می دهد. این انتخاب های درجه یک در طراحی، علم داده، علوم کامپیوتر و مهندسی، به علاوه تجربیات مرتبط را ارائه می دهد.

چرا برای بچه ها عالی است: این سایت برای بچه های سنین راهنمایی و بالاتر خوب است. این دانش آموزان را به برنامه های کاربردی واقعی کدنویسی متصل می کند

مزایا: بسیاری از کاربردهای علوم کامپیوتر  برنامه نویسی کودکان مرتبط با صنعت را کاوش کنیدمعایب: بسیاری از انتخاب ها و سطوح ممکن است ترسناک باشند

8. آکادمی خان

آکادمی خان آموزش های پایه ای را در زمینه علوم کامپیوتر ارائه می دهد که دانش آموزان می توانند با سرعت خود آنها را تکمیل کنند. و فعالیت ها و ویدئوهایی را برای جذب دانش آموزان ارائه می دهند.

چرا برای بچه ها عالی است: Khan Academy برای بچه های سنین راهنمایی ایرانیان سایبر و بالاتر طراحی شده است. این سایت عالی است زیرا ترسناک، خودآگاه و آسان برای خواندن نیست.

مزایا: مهارت های کدنویسی اولیه با قالبی که به راحتی قابل تنظیم است معایب: برای دانش‌آموزان جوان‌تر چندان بازی‌سازی نشده است بهترین وب سایت های کدنویسی پولی برای کودکان و نوجوانان

اکنون در این بخش به گزینه های پولی که برای فرزندان خود دارید می پردازیم. گزینه های پولی برنامه نویسی کودکان  معمولاً محتوای بیشتر، آموزش زنده، دسترسی بیشتر به فناوری و برنامه درسی بیشتر را ارائه می دهند.

9. تینکر

Tynker یک رابط سرگرم کننده برای آموزش کدنویسی ارائه می دهد. ایجاد اعتماد به نفس هدف شماره 1 آنهاست!چرا برای بچه ها عالی است: سنین 5 تا 18 سال می توانند از این وب سایت استفاده کنند! دانش آموزان بسته به سطح خود می توانند کد بلوک و کد متنی را بیاموزند.

مزایا: دسترسی جهانی و تایید شده توسط برنامه نویسی کودکان  بسیاری از شرکت های بادوام معایب: اگر دانش آموزی برای سطح خاصی آماده نباشد، پازل های همه جانبه می توانند خسته کننده شوند قیمت: 126 دلار در سال

10. CodeSpark

این برنامه به کودکان اجازه می دهد تا از طریق بازی کدنویسی را یاد بگیرند.

چرا برای بچه ها عالی است: برای بچه های کوچکتر (مدرسه راهنمایی و پایین تر) عالی است. این یک سرگرمی است، nروشی جدی برای غوطه ور کردن فرزندتان در کد. سرمایه گذاری کم و جذاب است.

مزایا: بلوک های سازنده برای سواد اولیه معایب: بدون آموزش زنده. کاملا مبتنی بر بازی قیمت: 119.88 دلار در سال

11. کدنویسی با بچه ها

Coding with Kids یک آکادمی برنامه نویسی با گزینه های زیادی برای برنامه نویسی کودکان  موضوعات، انواع کلاس ها و تعداد دوره ها است.

چرا برای بچه ها عالی است: بچه های ۵ سال به بالا از این سایت لذت خواهند برد. شما می توانید دوره های انتخابی را بر اساس سن و علاقه فرزندتان طبقه بندی کنید.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

با هفت گزینه سرگرم کننده، بهترین فضاها و مکان ها را  برنامه نویسی کودکان برای یادگیری زبان برنامه نویسی کودک خود کاوش کنید. یادگیری کدنویسی باید سرگرم کننده، جذاب و غیر ترسناک باشد. در اینجا بهترین وب سایت های برنامه نویسی رایگان برای کودکان و نوجوانان را پیدا خواهید کرد.

1. خراش

کد نویسی اسکرچ راهی سرگرم کننده برای درگیر کردن دانش آموزان با کدنویسی از طریق بازی است. کودکان با استفاده از کد بلوک انیمیشن می سازند.

چرا برای بچه ها عالی است: سنین 5 سال به بالا می توانند Scratch را طی کنند. در حالت ایده آل، Scratch برای مدارس ابتدایی تا متوسطه اول طراحی شده است.

مزایا: بسیار تعاملی، آسان  برنامه نویسی کودکان برای استفاده، و سرگرم کننده معایب: وقتی دانش آموزان بزرگتر می شوند، در اسکرچ چیز کمتری برای آنها وجود دارد

2. ایجاد و یادگیری

Create & Learn دوره‌های رایگان برنامه‌نویسی ویدیویی زنده را برای کودکان K-12 در Scratch، روباتیک، برنامه‌های موبایل، توسعه بازی و غیره ارائه می‌دهد. برنامه درسی توسط کارشناسان گوگل، MIT و استنفورد با در نظر گرفتن بچه ها طراحی شده است. کودکان این فرصت را دارند که به ازای هر نقطه عطفی که به دست می آورند، گواهی کدنویسی دریافت کنند.

چرا برای بچه ها عالی است:مزایا: روش مشارکتی و سرگرم کننده برای یادگیری از برنامه نویسی کودکان  کارشناسان در گروه های کوچک و مسیرهای یادگیری شخصی شده از بهترین برنامه درسی در کلاس

معایب: نمی توان به صورت درخواستی تماشا کرد، ایرانیان سایبر باید یک زمان کلاسی برنامه ریزی شده را از قبل انتخاب کنید

3. Code.org

Code.org منابع کدنویسی و بازی های رایگان را ارائه می دهد. دوره ها و فعالیت ها رایگان و فوق العاده جذاب هستند!

چرا برای بچه ها عالی است: هر کودک 5 سال به بالا می تواند از این سایت یاد بگیرد. فعالیت‌ها برای گروه‌های موسیقی درجه‌بندی شده‌اند، بنابراین می‌دانید کدام بازی‌ها برای کودک شما مناسب‌تر است!مزایا: دسترسی آسان و انتخاب برنامه نویسی کودکان  های زیاد معایب: گاهی اوقات با انتخاب های زیاد، سخت است که بدانید از کجا شروع کنید

4. کورسرا

Coursera دوره های رایگان بسیاری را از بسیاری از دانشگاه های معتبر ارائه می دهد که دانش آموزان می توانند کدنویسی را یاد بگیرند.

چرا برای بچه ها عالی است: برای بچه های راهنمایی و دبیرستان طراحی شده است  مزایا: طیف گسترده ای از موضوعات و پیشنهادات از منابع عالی معایب: ممکن است برای یک دانش آموز جدیدتر برنامه نویسی چالش برانگیز باشد

5. مدارس آنلاین W3

این سایت آموزش های رایگان کدنویسی را به زبان های مختلف ارائه می دهد! این اطلاعات قوی دارد و کاملا رایگان است.

چرا برای بچه ها عالی است: این سایت برای بچه های کلاس پنجم به بالا عالی است. آنها پرس و جوهای تعاملی را ارائه می دهند که دانش آموزان می توانند روی آموزش کلیک کرده و با آن درگیر شوند.

مزایا: تنوع زیادی در سایت برای زبان های کدنویسی وجود  برنامه نویسی کودکان دارد معایب: خواندن بسیار سنگین برای دانش آموزان جوان تر

6. درجه بیت

Bit Degree دوره های درجه یک را برای آماده کردن افراد برای آینده در مشاغل پیشرفته ارائه می دهد.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

از نظر نحوی، سی شارپ بسیار شبیه جاوا است، آموزش برنامه نویسی کودکان  بنابراین تجربه استفاده از یکی از این زبان ها، انتخاب زبان دیگر را آسان تر می کند. حتی سی شارپ را کلون مایکروسافت زبان جاوا می نامند. می توان از آن برای ایجاد برنامه های کاربردی وب، بازی ها و سایر برنامه ها استفاده کرد.

عالی برای:دانش آموزانی که علاقه مند به ایجاد اپلیکیشن برای ویندوز هستند نوجوانانی که تجربه جاوا دارند و به دنبال یادگیری زبان مشابه هستندآنچه فرزند شما می تواند در iD Tech ایجاد کند: ما از سی شارپ در محیط Unity استفاده می کنیم تا به نوجوان شما یاد دهیم چگونهبدون نیاز به ایجاد اکثر عناصر از ابتدا یک بازی ویدیویی ایجاد کنید.

دوره های ویژه:آموزش مجازی یونیتی با سی شارپ (سنین 13 تا 19 سال)Hackathon: توسعه برنامه و بازی مبتنی بر تیم 2 هفته آکادمی مجازی (سنین 13-19)

بنابراین با همه اینها، چگونه می خواهید زبان برنامه نویسی خود را انتخاب کنید؟نحوه انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب خلاصه:بر اساس خروجی انتخاب کنیدبر اساس قابلیت انتقال انتخاب کنید بر اساس سطح مهارت انتخاب کنید ...فقط انتخاب کن!جزئیات:

بسیاری از دانشجویان در مقطعی از دوران تحصیلی خود ملزم به مطالعه یک زبان خارجی آموزش برنامه نویسی کودکان  هستند. بنابراین چگونه تصمیم می گیرید کدام زبان خارجی را انتخاب کنید؟ اسپانیایی خواهد بود یا آلمانی؟ ماندارین یا کانتونی؟ یا شاید حتی سواحیلی؟

انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای فرزندتان نیز مشابه است. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید در مورد آن اقدام کنید!

بر اساس ایرانیان سایبر خروجی انتخاب کنید

اگر فرزند شما برای یک تعطیلات طولانی در آلمان برنامه ریزی می کند، ممکن است بخواهد آلمانی بخواند. به طور مشابه، اگر کودک شما رویای طراحی عناصر بازی ویدیویی را دارد، ممکن است بخواهد C++ یا Blueprints را که زبان برنامه‌نویسی بصری Unreal Engine است، مطالعه کند.

بر اساس قابلیت انتقال انتخاب کنید

مردم اغلب مطالعه زبان های عاشقانه را توصیه می کنند، زیرا همه آنها از یک زبان ریشه می آیند، و یادگیری یکی از این زبان ها می تواند یادگیری زبان های دیگر را آسان تر کند. به طور مشابه، گاهی اوقات یادگیری یک زبان برنامه نویسی، مانند  آموزش برنامه نویسی کودکان جاوا، می تواند شما را آماده کند تا دیگران را سریعتر و کارآمدتر یاد بگیرید.

بر اساس سطح مهارت انتخاب کنید

یادگیری نوشتن به زبان اسپانیایی، که دارای الفبای انگلیسی و ساختار دستوری است، بسیار ساده تر از یادگیری نوشتن کانجی ژاپنی است که شامل هزاران کاراکتر منحصر به فرد است.

به همین ترتیب، یادگیری یک زبان برنامه نویسی مانند پایتون برای مبتدیان عالی است، زیرا راه اندازی و اجرای آن بدون نگرانی در مورد نحو آسان تر است.

فقط انتخاب کن

گاهی اوقات هیچ جهت روشنی در مورد زبانی که فرزندتان باید شروع کند وجود ندارد. اشکالی ندارد! دانش‌آموزان می‌توانند اصول برنامه‌نویسی مهمی را از هر زبان برنامه‌نویسی بیاموزند، بنابراین لازم نیست نگران انتخاب اشتباه باشید. اگر فرزند شما به کدنویسی علاقه دارد، فقط اجازه دهید شروع کند!

به کودک خود یک مزیت خلاقیت بدهید!

دلایل متعددی وجود دارد که چرا کودکان و نوجوانان باید کدنویسی را یاد بگیرند. با یک  آموزش برنامه نویسی کودکان هفته آموزش برنامه نویسی در برنامه iD Tech، با طیف گسترده ای از دوره های برنامه نویسی تابستانی برای کودکان و نوجوانان 7 تا 18 ساله (و دوره های آنلاین برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان، مهارت های تفکر محاسباتی، خلاقیت و استدلال فرزندتان را بهبود بخشید. نوجوانان)، شامل بسیاری از زبان های برنامه نویسی است.(اکنون در دسترس است! اردوهای تعطیلات بهاری برای کودکان و نوجوانان. )

در حالی که این راهنما باید به شما درک خوبی از این که  آموزش برنامه نویسی کودکان کدام زبان برنامه نویسی ممکن است برای فرزند شما مناسب باشد، به شما بدهد، به یاد داشته باشید که وقتی شک دارید، فقط انتخاب کنید!



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

دوره های ویژه:Roblox و Lua Coding: درس های  آموزش برنامه نویسی کودکان خصوصی آنلاین (سنین 7 تا 19 سال)طراحی بازی Roblox: خودت بساز: کمپ فناوری مجازی (سنین 7 تا 9 سال)طراحی بازی Roblox: کدنویسی و کسب درآمد: کمپ فناوری مجازی (رده سنی 10 تا 12 سال)5. پایتون

بهترین برای مبتدیان (و برای تطبیق پذیری!)

پایتون که از نام سریال کمدی Monty Python گرفته شده است، یکی از ساده‌ترین زبان‌های کدنویسی برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود، تا حدی به دلیل نحو ساده‌شده و تمرکز بر فضای سفید. پایتون برای راه اندازی و اجرا به خطوط کد کمتری نیاز دارد، بنابراین حتی مبتدیان نیز می توانند نسبتاً سریع شروع به ایجاد کد کنند.

شرکت‌هایی مانند گوگل و دیزنی از پایتون استفاده می‌کنند، و در زمینه‌های علمی بسیار محبوب است، جایی که افراد اول دانشمند و در مرحله بعد برنامه‌نویس هستند. از این زبان می توان برای توسعه بازی های ویدئویی، چارچوب های وب و بسیاری از پروژه های محاسباتی علمی و عددی استفاده کرد.

برنامه نویسی پایتون برای بچه ها عالی است و همچنین به اندازه کافی همه کاره آموزش برنامه نویسی کودکان  است تا در زمینه های پیچیده ای مانند امنیت سایبری و هوش مصنوعی استفاده شود. اکنون این یک زبان منعطف و قدرتمند است!

عالی برای:کودکان و نوجوانانی که می‌خواهند ایده‌های خود را در مدت زمان کوتاهی اجرا کنند ایجاد کدی خوانا که بسیار شبیه به انگلیسی معمولی است

دانشجویان علاقه مند به تحصیل در زمینه های علمی به ویژه هوش مصنوعی آنچه فرزند ایرانیان سایبر شما می تواند در iD Tech ایجاد کند: یک بازی مبتنی بر متن، یک بازی دو بعدی، یک برنامه کنسول یا یک برنامه امنیت سایبری.

دوره های ویژه:دروس خصوصی آنلاین آموزش پایتون (سنین 7 تا 19 سال) برنامه نویسی پایتون و معرفی کمپ فناوری مجازی یادگیری ماشین (سنین 13 تا 19 سال)دروس خصوصی آنلاین آموزش ماشینی (سنین 13 تا 19)دوره پیشرفته پایتون: کدنویسی با یادگیری ماشین و رمزنگاری آکادمی مجازی 2 هفته ای (سنین 13 تا 19 سال)

و اکنون که در مورد این دو زبان مطالعه کردید، آموزش برنامه نویسی کودکان  مقایسه اسکرچ با پایتون را بررسی کنید.زبان های کد نویسی پایتون پیتون6. C++ بهترین برای درک عمیق تر از علوم کامپیوتر

این زبان برنامه نویسی با تلفظ "see plus plus" برای ایجاد برنامه هایی استفاده می شود که به صورت محلی روی ماشین هایی مانند رایانه شما اجرا می شوند.

با وجود زمان و پیچیدگی لازم برای یادگیری ++C، این زبان درک بسیار عمیقی از برنامه نویسی را در اختیار نوجوانان قرار می دهد. ++C می تواند برای ایجاد نرم افزار سیستمی، بازی و انواع برنامه های دیگر استفاده شود.

عالی برای:نوجوانانی که می خواهند درک پیچیده ای از اصول برنامه نویسی داشته باشند دانش آموزانی که می خواهند در صنعت بازی برنامه ریزی کنند رزومه دانش آموز شما – شغل از برنامه نویسان انتظار دارد که سطح آشنایی با C++ داشته باشند آنچه فرزند شما می تواند در iD Tech ایجاد کند: یک بازی مبتنی بر متن، یک بازی دو بعدی یا یک برنامه کنسول.

دوره های ویژه:برنامه نویسی بازی C++ با الگوریتم ها و آکادمی مجازی 2 هفته ای هوش  آموزش برنامه نویسی کودکان مصنوعی (سنین 13 تا 19 سال) آموزش خصوصی C++ آموزش خصوصی آنلاین (سنین 10 تا 19 سال)بیشتر بخوانید:C++ برای کودکان و نوجوانان

7. سی شارپ

بهترین برای یادگیری برنامه نویسی در حین ساخت بازی های سه بعدی

سی شارپ با تلفظ "see sharp" یک زبان برنامه نویسی بسیار محبوب است آموزش برنامه نویسی کودکان  که برای توسعه بیشتر برنامه های شخص ثالث برای ویندوز استفاده می شود. این چهارمین زبان برنامه نویسی پرتقاضا برای مشاغل است و می تواند یک زبان شروع عالی برای افرادی باشد که تازه کدنویسی می کنند.



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1402 | نظرات ()