نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Jr توسط دانشگاه Tufts، PBS Kids و MIT Media Lab توسعه داده شد آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ و شاخه ای از برنامه محبوب Scratch است. در حالی که Scratch برای کودکان هشت سال به بالا در نظر گرفته شده است، Scratch Jr برای کودکان کوچکتر از سنین پنج تا هفت ساخته شده است. اسکرچ جونیور ظاهر/احساس مشابهی با اسکرچ دارد و بر اساس همان ایده خلق داستان های تعاملی است.

 اسکرچ جونیور به بچه‌ها اجازه می‌دهد تا تابلوهای هنری و داستان‌هایی با شخصیت‌هایی بسازند که می‌توانند صحبت کنند و در اطراف تخته هنری حرکت کنند. اسکرچ جونیور بچه ها را در معرض هیچ کد واقعی قرار نمی دهد. در عوض، مفاهیم کدگذاری را از طریق استفاده از قطعات پازل (برنامه نویسی کشیدن و رها کردن) تقویت می کند که به بچه ها اجازه می دهد شخصیت خود را کنترل کنند. هر قطعه پازل یک عمل یا حرکت متفاوت را مشخص می کند. بچه ها نه تنها می توانند ترتیب حرکات شخصیت خود را انتخاب کنند، بلکه می توانند از حلقه ها و توابع برای تکرار اعمال استفاده کنند.

 بچه‌ها می‌توانند تقریباً تمام جنبه‌های قابل تصور برای این داستان‌ها را تغییر دهند، ایرانیان سایبر از لباس‌ها و رنگ‌های شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌ها گرفته تا ضبط‌های صوتی و زیرنویس‌های متنی برای افزودن به داستان‌ها. Scratch Jr. حس خلاقانه تری دارد و به اندازه آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ دو برنامه دیگر احساس «علم رایانه» ندارد، و این چیز بدی نیست. این واقعاً به اهداف شما به عنوان والدین و آنچه فرزندتان از آن لذت می برد بستگی دارد. اگر کار یا چالش‌ها بیش از حد طاقت‌فرسا شوند، فرزند شما به سرعت کنار می‌رود، بنابراین عامل سرگرمی ضروری است. همانطور که در تصویر زیر می بینید، تابلوی هنری می تواند کمی شلوغ باشد مخصوصا برای بچه های کوچکتر. من نمی توانم به اندازه کافی تاکید کنم که معرفی این برنامه ها به فرزندان شما واقعاً باید یک تلاش مشترک بین شما و فرزندتان باشد. در ابتدا، ممکن است لازم باشد که شناور را نگه دارید و به آنها کمک کنید تا در حین کاوش کردن. من هم مانند بسیاری از شما یک کدنویس با بچه های خانه هستم. چه زمانی بهتر برای آشنا کردن فرزندانمان با شغلی که همه فکر می کنیم شگفت انگیز است! به نظر شما برنامه نویسی شگفت انگیز است، درست است؟

قبل از اینکه جلوتر برویم، مطمئن شوید که انتظارات آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ خود را در مورد آنچه فرزندتان از این برنامه‌ها به دست می‌آورد تعدیل کنید. هیچ یک از این برنامه‌ها به کودکان شما کدنویسی را آموزش نمی‌دهند، بلکه اولین قدم در سفر به سمت درک منطق، تحلیل و طراحی اولیه هستند. اینها بلوک های سازنده کدگذاری و درک پیچیده تر از سیستم های اطلاعاتی و پردازش هستند. مهمتر از همه هدف نهایی لذت بردن است!

 برای اینکه ببینم چه چیزی برای بچه ها در دسترس است، من (و دخترم) سه برنامه برنامه نویسی - Scratch Jr.، Codespark و Kodable - را بررسی کردیم، اگرچه بسیاری از برنامه های دیگر برای انتخاب وجود دارد. دختر من شش ساله است و تازه کلاس اول را شروع کرده است. برای هر یک از این برنامه ها، ابتدا خودم آنها را دانلود کردم و روی تعدادی از چالش ها کار کردم. سپس آنها را به شکلی غیر تهدیدآمیز به دخترم ارائه کردم. مانند آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ «هی، این برنامه جدیدی را که پیدا کردم را بررسی کن» و در حالی که او تماشا می‌کرد، روی یک چالش کار می‌کردم. اگر بچه دارید، می‌دانید که فقط ده ثانیه طول می‌کشد تا آن‌ها این کار را ببینند، قبل از اینکه بگویند «بگذار امتحان کنم!» سپس به او اجازه دادم «بازی» کند و فقط زمانی که درخواست کمک کرد یا به‌طور آشکاری از یک سطح یا وظیفه ناامید شد، وارد آن شدم. پس از این مرحله، من بیشتر می‌نشستم و یادداشت می‌کردم که آیا او به تنهایی به برنامه برمی‌گردد یا نه.

 در حین آموزش در خانه، من و شریکم تصمیم گرفتیم در ساعات کاری تلویزیون یا بازی نداشته باشیم، بنابراین اگر روی یک کار آموزشی خاص کار نمی‌کردیم، به دخترم می‌گفتم: «می‌توانی از آموزش نرم افزار اسکرچ صفحه نمایش استفاده کنی، اما باید آموزشی باشد». علاوه بر تعداد انگشت شماری از برنامه های آموزشی دیگر، او همچنین گزینه ای برای بازی در برنامه های برنامه نویسی دارد. بیشترین استفاده 



:: برچسب‌ها: آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

وقتی بیگانه به اسپرایت دیگری (که فقط می تواند توپ آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ در این بازی باشد) دست می زند، می گوید "اوه!" و صدای پاپ می دهد.

در واقعیت، ScratchJr به طور ایده‌آل برای برنامه‌های بازی مناسب نیست و احتمالاً آن چیزی نیست که بیشتر کودکان می‌خواهند با آن بسازند، اما این مثال به شما معرفی برخی از ویژگی‌های این زبان را می‌دهد. من فکر می‌کنم بیشتر بچه‌ها احتمالاً مایلند از ScratchJr برای گفتن داستان‌ها، خلق هنر و صداهای خود و ایجاد تعامل شخصیت‌ها استفاده کنند. این مشابه تعداد کودکانی است که در حال حاضر از زبان پیچیده تر Scratch استفاده می کنند و مهمترین چیز این است که جوانان روش جدیدی برای بیان خلاقانه خود در iPad دارند. اگرچه هدف آموزش برنامه‌نویسی به کودکان خردسال نیست، اما در طول مسیر با مفاهیم کلیدی برنامه‌نویسی آشنا می‌شوند، که باعث می‌شود بعداً به سمت برنامه‌نویسی پیشرفت کنند.

 من خوشحالم که ScratchJr اکنون منتشر شده است. من یکی از بسیاری از افرادی بودم که با کمک مالی کوچک از پروژه Kickstarter آن حمایت کردم، و بسیار دوست داشتنی است که با ذکر عنوان بازی شناخته شوم. هم اکنون می توانید آن را به صورت رایگان از اپ استور اپل دانلود کنید. نسخه اندروید در حال حاضر در حال توسعه است و برای انتشار در اواخر سال 2014 برنامه ریزی شده است. من هم مانند بسیاری از شما یک کدنویس با بچه های خانه هستم. چه زمانی ایرانیان سایبر بهتر برای آشنا کردن فرزندانمان با شغلی که همه فکر می کنیم شگفت انگیز است! به نظر شما برنامه نویسی شگفت انگیز است، درست آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ است؟

 قبل از اینکه جلوتر برویم، مطمئن شوید که انتظارات خود را در مورد آنچه فرزندتان از این برنامه‌ها به دست می‌آورد تعدیل کنید. هیچ یک از این برنامه‌ها به کودکان شما کدنویسی را آموزش نمی‌دهند، بلکه اولین قدم در سفر به سمت درک منطق، تحلیل و طراحی اولیه هستند. اینها بلوک های سازنده کدگذاری و درک پیچیدهآموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ  تر از سیستم های اطلاعاتی و پردازش هستند. مهمتر از همه هدف نهایی لذت بردن است!

 برای اینکه ببینم چه چیزی برای بچه ها در دسترس است، من (و دخترم) سه برنامه برنامه نویسی - Scratch Jr.، Codespark و Kodable - را بررسی کردیم، اگرچه بسیاری از برنامه های دیگر برای انتخاب وجود دارد. دختر من شش ساله است و تازه کلاس اول را شروع کرده است. برای هر یک از این برنامه ها، ابتدا خودم آنها را دانلود کردم و روی تعدادی از چالش ها کار کردم. سپس آنها را به شکلی غیر تهدیدآمیز به دخترم ارائه کردم. مانند «هی آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ، این برنامه جدیدی را که پیدا کردم را بررسی کن» و در حالی که او تماشا می‌کرد، روی یک چالش کار می‌کردم. اگر بچه دارید، می‌دانید که فقط ده ثانیه طول می‌کشد تا آن‌ها این کار را ببینند، قبل از اینکه بگویند «بگذار امتحان کنم!» سپس به او اجازه دادم «بازی» کند و فقط زمانی که درخواست کمک کرد یا به‌طور آشکاری از یک سطح یا وظیفه ناامید شد، وارد آن شدم. پس از این مرحله، من بیشتر می‌نشستم و یادداشت می‌کردم که آیا او به تنهایی به برنامه برمی‌گردد یا نه.

 در حین آموزش در خانه، من و شریکم تصمیم گرفتیم در ساعات کاری تلویزیون یا بازی نداشته باشیم، بنابراین اگر روی یک کار آموزشی خاص کار نمی‌کردیم، به دخترم می‌گفتم: «می‌توانی از صفحه نمایش استفاده کنی، اما باید آموزشی باشد». علاوه بر تعداد انگشت شماری از برنامه های آموزشی دیگر، او همچنین گزینه ای  آموزش نرم افزار اسکرچ برای بازی در برنامه های برنامه نویسی دارد. بیشترین استفاده در خانواده ما روی iPad بود. چند تست روی Fire HD 10 با Scratch Jr. و Codespark انجام دادم. Kodable برنامه ای برای Fire ندارد، اگرچه می توان از آن در مرورگر Amazon Fire استفاده کرد.



:: برچسب‌ها: آموزش صفرتا صد نرم افزار اسکرچ ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

مهارت‌های برنامه‌نویسی سریع را می‌توان در طیف وسیع‌تری از پلتفرم‌ها، آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان از دستگاه‌های تلفن همراه گرفته تا دسک‌تاپ تا فضای ابری به کار برد. بهترین بخش در مورد Swift این است که روی یک قابلیت کشیدن و رها کردن ساده کار می کند، که استفاده از آن برای اهداف توسعه بسیار راحت است.

آیا برنامه نویسی سوئیفت آسان است؟

اگر می توانید مفاهیم اولیه زبان برنامه نویسی را انتخاب کنید، یادگیری سوئیفت باید نسبتاً آسان باشد. بهترین بخش در مورد Swift این است که روی یک قابلیت کشیدن و رها کردن ساده کار می کند، که استفاده از آن برای اهداف توسعه بسیار راحت است.

مزایا: منبع باز و یادگیری آسان، زبان سریع و تعاملی، بهترین برای توسعه برنامه ها در سیستم عامل های iOS، بر روی مفهوم کشیدن و رها کردن کار می کند.معایب: زبان هنوز کاملاً جوان است و استخر استعداد محدود است، سازگاری کم آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان با ابزارهای شخص ثالث

لوا

لوا موفق می شود از بین جمعیت متمایز شود، اما هنوز نسبتاً ناشناخته است. این زبان ایرانیان سایبر بیش از دو دهه است که مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، به ندرت به عنوان یک زبان برنامه نویسی مستقل استفاده می شود. در عوض، توسعه دهندگان معمولاً از آن به عنوان یک زبان برنامه نویسی تعبیه شده برای برنامه های فردی استفاده می کنند.

Lua عمدتاً در بازی‌های ویدیویی و موتورهای بازی استفاده می‌شود، اما به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی در بسیاری از برنامه‌های شبکه و سیستم نیز استفاده می‌شود.

اخیراً Lua محبوبیت زیادی به دست آورده است و توسط شرکت های معروفی مانند Shopify، Tokopedia، Roblox و بسیاری دیگر از آن استفاده می شود.

Lua برای چه مواردی استفاده می شود؟از آنجایی که تمرکز اصلی روی Lua برای اسکریپت است، به ندرت به عنوان یک زبان برنامه نویسی مستقل استفاده می شود. در عوض، از آن به عنوان یک زبان اسکریپت نویسی استفاده می شود که می تواند در سایر برنامه های آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان نوشته شده در C و C++ ادغام شود (جاسازی شود).

مزایا: سریع در اجرا، بسیار قابل گسترش، آسان برای یادگیری، رایگان برای استفاده معایب: کتابخانه استاندارد کوچک و جامعه کاربر، عدم وجود قابلیت های داخلی

آلیس

Alice یک محیط برنامه نویسی مبتکرانه مبتنی بر بلوک است که ساخت انیمیشن، ساختن روایت های تعاملی یا برنامه ریزی بازی های ساده را به صورت سه بعدی آسان می کند. برخلاف بسیاری از برنامه‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر پازل، آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان آلیس از طریق اکتشاف خلاق انگیزه یادگیری را ایجاد می‌کند.

آلیس برای آموزش مهارت های تفکر منطقی و محاسباتی، اصول اساسی برنامه نویسی و برای اولین بار قرار گرفتن در معرض برنامه نویسی شی گرا طراحی شده است. این بر روی یک رویکرد کشیدن و رها کردن کار می کند، که آن را به یک انتخاب عالی برای کودکان تبدیل می کند تا همزمان کدنویسی را یاد بگیرند و سرگرم شوند.

آیا برنامه نویسی آلیس برای بچه ها خوب است؟

Alice یک محیط برنامه نویسی مبتکرانه مبتنی بر بلوک است که ساخت انیمیشن، ساختن روایت های تعاملی یا برنامه ریزی بازی های ساده به صورت سه بعدی را برای بچه ها آسان می کند.

مزایا: روی مفهوم کشیدن و رها کردن، برنامه نویسی شی گرا، ساده آموزش صفر تا صد کامپیوتر  برای یادگیری کار می کند معایب: در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی بسیار عقب مانده و برای مبتدیان چالش برانگیز است

نتیجه



:: برچسب‌ها: آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

جاوا یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان است. آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان به طور گسترده ای برای توسعه برنامه های کاربردی در سیستم عامل های اندروید استفاده می شود. یادگیری جاوا آسان است، چه بچه ها در کدنویسی کاملاً جدید باشند و چه علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید دیگر.

برای بچه هایی که عاشق Minecraft هستند، جاوا احتمالا بهترین زبان برای شروع است زیرا جاوا زبان Minecraft است. جاوا با دستور زبان انگلیسی خود به راحتی قابل درک و سریع است.

برنامه های ساخته شده با جاوا قوی تر هستند زیرا قابل اندازه گیری و مقیاس پذیر هستند. با این حال، جاوا در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی زمان بیشتری برای تسلط بر آن نیاز دارد.

آیا جاوا برای کودکان و مبتدیان مناسب است؟

یادگیری جاوا آسان است، چه بچه ها در کدنویسی کاملاً جدید باشند و چه علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید دیگر. جاوا را می توان از سطح مقدماتی با کلاس های جاوا که مخصوص بچه ها طراحی شده است آموزش داد.

مزایا: زبان بسیار سازگار، مناسب آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان برای توسعه برنامه ها و بازی ها، محیط باطن عظیم، پشتیبانی از رابط گرافیکی معایب: چالش برانگیز برای مبتدیان، زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارد

یاقوت سرخ

روبی یک زبان برنامه نویسی پویا و منبع باز با تمرکز بر سادگی و بهره وری است. یادگیری آن بسیار آسان است و کدنویسی را تا حد امکان ساده می کند. روبی بیشترین استفاده را برای ساخت برنامه های تحت وب دارد.

بهترین بخش در مورد این زبان برنامه نویسی این است که اکثر کدها به خودی آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان خود توضیح داده می شوند. علاوه بر این، نحو آن بسیار سطح بالا و قابل درک است که تا آنجا که می توانید به کدنویسی به زبان انگلیسی نزدیک شوید.

زبان برنامه نویسی Ruby برای چه مواردی استفاده می شود؟

روبی بیشترین استفاده را برای ساخت برنامه های تحت وب دارد. با این حال، این ایرانیان سایبر یک زبان همه منظوره شبیه پایتون است. نحو روبی ساده، خوانا و شبیه به زبان انگلیسی است. در نتیجه، این یک زبان عالی برای مبتدیان است.مزایا: زبان شی گرا، آسان برای یادگیری، حساس به حروف بزرگ، زبان قوی معایب: انعطاف کمتر، پردازش کند

C++

C++ یک زبان برنامه نویسی همه منظوره است و به طور گسترده برای برنامه نویسی رقابتی استفاده می شود. این یکی از زبان های برنامه نویسی همیشه سبز است و میلیون ها توسعه دهنده نرم افزار آن را دوست دارند.

این بیشتر شبیه ریاضیات است و گاهی اوقات آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان بسیاری از دانش آموزان به همین دلیل ایده یادگیری آن را کنار می گذارند. هنگامی که اصول C++ پاک می شود، یادگیری آن کمتر پیچیده می شود و درهای جدیدی را در برنامه نویسی باز می کند.

یادگیریg C++ درک عمیقی از برنامه نویسی ارائه می دهد که از طریق آن دانش آموزان می توانند چندین برنامه، نرم افزار سیستم و بازی ایجاد کنند.

مزایا: برای توسعه بازی های چند پلتفرمی، زبان برنامه نویسی همه منظوره، انتخاب عالی برای یادگیری بازی استفاده می شود. معایب: چالش برانگیز برای مبتدیان، فقط از برنامه های کاربردی پلت فرم خاص پشتیبانی می کند

بهترین دوره برنامه نویسی برای کودکان K12

سریع

Swift یک زبان راحت برای نوشتن نرم افزار است، چه برای تلفن، دسکتاپ، سرور یا هر آموزش صفر تا صد کامپیوتر چیز دیگری که کد را اجرا می کند. این یک زبان برنامه نویسی ایمن، سریع و تعاملی است. برای دانش آموزان، یادگیری Swift مقدمه ای عالی برای مفاهیم برنامه نویسی مدرن و بهترین شیوه ها بوده است.



:: برچسب‌ها: آموزش صفر تا صد کامپیوتر رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401 | نظرات ()