نوشته شده توسط : مهراب مدیری

چالش برنامه نویس اسکرچ جونیور پیشرفته شماره 1: یک اسپرایت جدید بسازید و از ابزار رنگ برای ساختن یک ماز ​​استفاده کنید. اگر گربه دیواره های پیچ و خم را لمس کرد، آن را به حالت اول بازگردانید. (اگر گربه برای پیچ و خم خیلی بزرگ است، از بلوک "اندازه به __" استفاده کنید تا آن را کوچکتر کنید.)

چالش برنامه نویس پیشرفته شماره 2: یک خط هدف/پایان را در پیچ و خم خود اضافه کنید. از آنجا، یا سطح جدیدی برای بازی خود بسازید، یا کاری کنید که شخصیت خود هر کاری که می خواهید به عنوان یک رقص پیروزی کوچک انجام دهد. اشتیاق چین به آموزش کدنویسی به کودکان با موانع جدیدی روبرو شده است زیرا سازمان‌ها و دانش‌آموزان یک ابزار ضروری را از دست می‌دهند: زبان برنامه‌نویسی Scratch که توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است.

کاربران اینترنت مستقر در چین دیگر اسکرچ جونیور نمی توانند به وب سایت Scratch دسترسی داشته باشند. Greatfire.org، سازمانی که بر سانسور اینترنت در چین نظارت می کند، نشان می دهد که این وب سایت در اوایل 20 اوت 100٪ مسدود شده است، در حالی که یک کاربر Scratch این ممنوعیت را در 14 آگوست علامت گذاری کرده است.

نزدیک به 60 میلیون کودک در سراسر جهان از زبان برنامه نویسی بصری اسکرچ برای ساخت بازی ها، انیمیشن ها، داستان ها و موارد مشابه استفاده کرده اند. این شامل دانش‌آموزان در چین می‌شود، زیرا این کشور تلاش می‌کند تا 200 میلیون کودک خود را به ایرانیان سایبراستعدادهای فناوری در سطح جهانی تبدیل کند. 

در آخرین شمارش، 5.65٪ یا 3 میلیون از کاربران ثبت نام شده Scratch در چین مستقر هستند، اگرچه دامنه دسترسی آن بیشتر از رقمی است که نشان می دهد زیرا بسیاری از توسعه دهندگان چینی مشتقاتی را بر اساس Scratch، یک اسکرچ جونیور نرم افزار منبع باز، ساخته اند.

یک خبرگزاری دولتی در 21 آگوست گزارش داد، پروژه‌های روی اسکرچ حاوی «محتوای تحقیرآمیز، جعلی و افتراآمیز زیادی در مورد چین» است، از جمله قرار دادن هنگ کنگ، ماکائو و تایوان در فهرست کشویی «کشورها».

این مقاله اضافه می‌کند که «هر سرویسی که اطلاعات را در چین توزیع می‌کند» اسکرچ جونیور باید با مقررات محلی مطابقت داشته باشد و وب‌سایت و انجمن کاربران Scratch در این کشور بسته شده است.

ویرایشگر Scratch که مدعی کدنویس ها در همه کشورهای جهان است و به بیش از 50 زبان در دسترس است، قابل دانلود و استفاده آفلاین است. این بدان معناست که کاربران چینی که این نرم‌افزار را نصب کرده‌اند می‌توانند در حال حاضر به اسکرچ جونیور استفاده از آن ادامه دهند. مشخص نیست که آیا این محدودیت شامل به‌روزرسانی‌های نسخه آتی نرم‌افزار می‌شود یا خیر.

نمی توان فوراً برای اظهار نظر با تیم اسکرچ تماس گرفت. ممنوعیت آن در چین، اگر ثابت شود دائمی است، احتمالاً حمایت از جایگزین های داخلی را افزایش می دهد.

اسکرچ به طور گسترده در چین توسط کاربران دانشجو استفاده می شود. اسکرچ جونیور آنکی ژو، مدیر اجرایی Dream Codes True مستقر در شنژن، یک استارت‌آپ کدنویسی که کودکان دبستانی و متوسطه را هدف قرار می‌دهد، گفت: در داخل مدارس، از آن در بسیاری از 



:: برچسب‌ها: اسکرچ جونیور ,
:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

دنیا ایجاد و اجرا کنید. همچنین اسکرچ جونیور می توانید به میلیون ها برنامه ایجاد شده توسط افراد در سراسر جهان نگاه کنید و کد دقیق نوشته شده را مشاهده کنید. حتی می توانید از قسمت هایی از کد دیگران در برنامه های خود استفاده کنید!

چرا Scratch را یاد بگیریم؟ استفاده از Scratch کاملاً ایمن است، بدون خطر ورود ویروس های رایانه ای به رایانه شما. Scratch ممکن است سرگرم کننده ترین و با ارزش ترین زبان برای یادگیری مفاهیم اساسی کدنویسی باشد. بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی و کالج و برنامه‌نویس‌های بزرگسال می‌گویند که Scratch ارزشمندترین ابزاری بود که در جوانی برای یادگیری زبان‌های کدنویسی مانند جاوا، پایتون، جاوا اسکریپت و C داشتند. حتی می‌توانید عکس‌های خود را ایجاد و آپلود کنید. ، صداها و تصاویر را در بازی های خود قرار دهید. و هزاران ویدیوی YouTube برای یادگیری همه چیز از ساده ترین تا پیچیده ترین برنامه هایی که می توانید تصور کنید وجود دارد.

نحوه شروع: یک حساب کاربری در اسکرچ جونیور ایجاد کنید. شما به یک حساب ایمیل نیاز دارید و باید یک رمز عبور ایجاد کنید.

در سمت چپ بالای صفحه، روی «Tutorials» کلیک کنید. سپس روی اولین ایرانیان سایبر برنامه «شروع به کار» کلیک کنید. سپس برای شروع یادگیری مهارت های پایه به آموزش های دیگر نگاه کنید. همچنین می‌توانید برای مثال‌های بیشتر به تب‌های Explore و Ideas در نوار منوی بالا نگاه کنید.

اکنون، برنامه نویسی را شروع کنید!

چالش برنامه نویس مبتدی شماره 1. یک حساب کاربری ایجاد کنید. برنامه ای بسازید و ذخیره کنید که باعث شود گربه 3 بار به چپ و 3 بار به راست بچرخد. برنامه خود را ذخیره کنید روی "اشتراک گذاری" در نوار منو در بالای صفحه کلیک کنید. اسکرچ جونیور یک نظر به پست وبلاگ اضافه کنید و نام برنامه خود را بگذارید تا دیگران بتوانند آن را ببینند. (این کار چگونه انجام می شود؟)

چالش برنامه نویس مبتدی شماره 2. یک پروژه جدید بسازید و برنامه ای بسازید که با فشردن کلید فلش چپ، گربه را به سمت چپ حرکت دهد و با فشار دادن کلید پیکان سمت راست، آن را به سمت راست حرکت دهد. برنامه خود را به اشتراک بگذارید و نام برنامه را به عنوان نظر در پست های وبلاگ قرار دهید.

چالش برنامه نویس مبتدی شماره 3. به این برنامه اسکرچ اسکرچ جونیور بروید. روی «نگاه به داخل» در سمت راست بالای صفحه خود کلیک کنید. برای پخش پروژه روی پرچم سبز کلیک کنید. گربه گیر کرده و نمی تواند از خط بنفش عبور کند. بدون افزودن یا حذف هیچ بلوکی، راهی برای رساندن گربه به آن سوی خط پیدا کنید. همچنین، فقط کشیدن گربه به آن طرف خط تقلب است.

چالش برنامه نویس متوسط ​​شماره 1: برنامه ای ایجاد کنید که به گربه اجازه می دهد با استفاده از کلیدهای جهت دار به سمت بالا، پایین، چپ و راست حرکت کند. (نکته: بلوک "Move __ Steps" مورد نیاز نیست، در عوض از بلوک های "تغییر x با __" اسکرچ جونیور و "تغییر y با __" استفاده کنید.)

چالش متوسط ​​​​برنامه نویس اسکرچ جونیور شماره 2: یک حلقه "Forever If" ایجاد کنید که هر کاری را که می خواهید انجام می دهد



:: برچسب‌ها: اسکرچ جونیور ,
:: بازدید از این مطلب : 532
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

در اینجا چیزی است که ما تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور در مورد Code.org دوست داریم:

دارای سیستم مدیریت یادگیری توسعه یافته است. داشبورد معلم آنها تنظیم حساب های دانش آموزی، نظارت بر پیشرفت دانش آموزان و اختصاص کلاس ها به سطوح برنامه درسی خاص را برای معلمان بسیار آسان می کند. می توانیم بگوییم که آنها مستقیماً با معلمان کار کرده اند تا این کار را آسان کنند.

با دیزنی و سایر برندها شریک می شود تا شخصیت های مورد علاقه بچه ها در پلتفرم گنجانده شوند (Frozen، Moana، Minecraft و غیره). بسیاری از بچه ها می گویند "من می خواهم Minecraft را بازی کنم!" و از همان ابتدا بسیار هیجان زده شوید.

محدوده و ترتیب مشخصی برای پازل های Code.org وجود دارد. آنها به طور متفکرانه آن را ساخته اند تا درس ها بر روی یکدیگر ساخته شوند و مفاهیم کلیدی مرور شوند. دانش‌آموزان با گذراندن هر سطح به جلو حرکت می‌کنند - این به‌ویژه برای بچه‌هایی که تقویت مثبت ثابت قبولی را دوست دارند عالی است.

دانش‌آموزان می‌توانند کد جاوا اسکریپت مربوطه را ببینند (در تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور تئوری حداقل - آنها باید یک دکمه اضافی را فشار دهند). Code.org در حال ایجاد برنامه درسی بیشتر با کد واقعی است.

معلمان یک کلید پاسخ دریافت می کنند - بنابراین حتی معلمانی ایرانیان سایبرکه هیچ پیشینه ای در کدنویسی ندارند احساس می کنند همیشه باید به آن تکیه کنند.

مشکل اصلی این است که بچه ها، به خصوص بزرگترها، ممکن است خسته شوند. آزادی زیادی برای آزمایش و ساختن آنچه تصور می کنید وجود ندارد.

راینجا چیزی است تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور که ما در مورد Scratch دوست داریم:

Scratch یک پلتفرم با پایان باز است که آن را برای تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور دانش آموزان اولیه قابل دسترسی می کند، اما همچنین فرصت های زیادی را برای پروژه های پیچیده ارائه می دهد. ببینید چگونه شخصی برادران سوپر ماریو را دوباره خلق کرد.

بچه ها تمایل دارند آزادی و گزینه های خلاقانه را دوست داشته باشند. از همان ابتدا، می‌توانید از طیف کامل بلوک‌های کدنویسی استفاده کنید. چیزی برای همه وجود دارد - می توانید یک بازی چند نفره با یک سیستم امتیاز، یک ربات چت، یک داستان متحرک و غیره بسازید.

شما می توانید تصاویر را وارد و ویرایش کنید، بنابراین می توانید به طور کامل یک آواتار/Sprite طراحی کنید و از آن در بازی خود استفاده کنید.

آنها اخیراً برخی از قابلیت‌های Teacher/Admin را ایجاد کرده‌اند که تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور صرفه‌جویی زیادی در زمان داشته است، اگرچه هنوز بسیار ابتدایی است (ایجاد حساب کاربری انبوه و غیره).

Scratch می تواند برای معلمان جدید بسیار سخت باشد زیرا تعداد کمی از آموزش های داخلی وجود دارد و ماهیت باز بودن آن به این معنی است که یک "کلید پاسخ" وجود ندارد (که در واقع کدنویسی واقعی را بهتر منعکس می کند). در حالی که Scratch با نحو به کد واقعی تبدیل نمی شود، عملکرد آن به قدری گسترده است که می توانید تمام مفاهیم اصلی تفکر محاسباتی را از طریق آن آموزش دهید.

در آزمایشگاه CodeSpeak، ما اغلب اصول اولیه را با Code.org شروع می کنیم و سپس به Scratch منتقل می کنیم. ScratchJr یک منبع فوق العاده برای کدنویسان جوان است. برای پیش خوانان ساخته شده است، بنابراین یادگیری و استفاده از آن ساده است. تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیورهر کودک کوچک‌تر از کلاس سوم ابتدا باید قبل از رفتن به Scratch مدتی را با برنامه بگذراند زیرا مقدمه بسیار خوبی است. این برنامه در iOS (فقط iPad)، اندروید و کروم بوک ارائه می شود. در اینجا یک پس زمینه کوچک در مورد نرم افزار از وب سایت آنها آمده است:



:: برچسب‌ها: تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

بلوک‌ها، به‌جای چیدن پشته‌های بالا به پایین، از چپ تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور به راست در Scratch Jr. بر خلاف بلوک‌های Scratch، از نظر عرض و ارتفاع، ابعاد مشابه‌تری دارند. حلقه های حلقه مانند حلقه "تکرار" در بالا و روی بلوک های قرار داده شده در حلقه. در کل شش دسته بلوک وجود دارد که اکثر آنها در Scratch وجود دارند. Scratch شامل انواع بیشتری از بلوک ها و همچنین کنترل بهتر جریان و استفاده از متغیرها و ریاضیات است. به احتمال زیاد بلوک های جدید با نسخه های بعدی ScratchJr منتشر خواهد شد.

لیستی از بلوک ها در ScratchJr را می توانید در اینجا بیابید.

پخش می شود

Scratch Jr فقط می تواند تعداد محدودی پخش داشته باشد، حداکثر تا شش در هر صفحه. به جای اینکه یک پیام با متن شناسایی شود، هر بلوک پخش حاوی یک حرف است که رنگ مرتبط با پیام خاص خود را نشان می دهد. بلوک "ارسال پخش" تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور حاوی یک پیام بسته و "دریافت" حاوی یک پیام باز است. تجسم برنامه نویسی مبتنی بر رویداد راهی آسان برای درک اهمیت رویدادها برای کودکان کوچکتر است.

سیستم شبکه ای

مرحله ScratchJr بر خلاف مرحله Scratch که از پیکسل های معمولی استفاده می کند و دارای وضوح 480 x 360 است، به شبکه ای به ابعاد مربع 20×15 تقسیم می شود. بنابراین، با مقدار "1 به سمت راست حرکت کنید. " یک اسپرایت را به جای یک پیکسل با یک مربع شبکه به سمت راست حرکت می دهد.

صفحات

صفحات «صحنه‌هایی» هستند که اسپرایت، پس‌زمینه و پخش‌های خود را دارند. ایرانیان سایبر در هر پروژه حداکثر 4 صفحه وجود داردتی صفحات باید پروژه را به عنوان یک "کتاب" به کودکان نشان دهند.

ویرایشگر رنگ

ScratchJr حاوی یک ویرایشگر رنگ بردار تغییر یافته است، که در آن کودکان می‌توانند تصاویر/پس‌زمینه‌های از قبل موجود را تغییر دهند یا خودشان را ترسیم کنند. توابع برای سهولت در جوانی ساده شده است، به عنوان مثال، اگر هر دو انتهای آنها به هم نزدیک باشد، تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور خطوط به طور خودکار به هم نزدیک می شوند. یکی از عملکردهای منحصر به فرد این است که کاربر می تواند با دوربین عکس بگیرد و منطقه خاصی را با آن عکس پر کند.

یک جلوه صوتی "پاپ" برای استفاده به عنوان صدا در دسترس است. با این حال، کاربر می تواند صدا را برای استفاده در پروژه ضبط کند. محدودیت ضبط حدود یک دقیقه است و هر اسپرایت می تواند تا 5 صدای ضبط شده داشته باشد.

 

PBS Kids ScratchJr Code.org و Scratch دو پلتفرم محبوب برای کدنویسان جوان هستند که تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور برای اولین بار کدنویسی را یاد می گیرند. آنها هر دو بر منطق و تفکر محاسباتی تمرکز می کنند و استفاده از آنها رایگان است.

بچه‌ها Scratch را ترجیح می‌دهند، معلمان معمولا Code.org را ترجیح می‌دهند. ما هر دو را دوست داریم و دلیل آن را در اینجا توضیح خواهیم داد.

هر دو Code.org و Scratch پلتفرم‌های نرم‌افزاری مبتنی بر مرورگر هستند که به هر دانش‌آموزی با Chromebook یا رایانه دیگری امکان استفاده و ذخیره پروژه‌ها در فضای ابری را می‌دهند. کاربرپسندتر و پویاتر از کتاب های درسی! (Code.org روی تبلت ها تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور نیز عالی کار می کند، Scratch این کار را نمی کند، اما در عوض یک برنامه ساده شده Scratch Jr. دارد).

هر پلتفرم رویکرد آموزشی متفاوتی دارد-- توصیه می‌کنیم از چندین تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور پلتفرم استفاده کنید، مشابه روشی که یک زبان خارجی را با استفاده از تکنیک‌های متعدد (فلش‌کارت، تمرین مکالمه، تماشای فیلم، کاربرگ‌ها) آموزش می‌دهید. این به تقویت مفاهیم به طرق مختلف کمک می کند.



:: برچسب‌ها: تفاوت اسکرچ با اسکرچ جونیور ,
:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

قبل و حین سرویس برای اینکه آموزش برنامه نویسی اسکرچ معلمان ماهر باشند، باید در زمینه توسعه فنی و علمی آموزش ببینند

در زمینه تدریس که ضرورت آموزش معلمان در حین خدمت در زمینه استفاده از فناوری را ضروری می کند

محیط آموزشی را فراهم می کند که به افزایش اثربخشی فرآیند آموزشی کمک می کند. این هست

توسط بسیاری از مطالعات پیشنهاد شده است که به اهمیت آموزش ضمن خدمت معلمان اشاره کرده است. محمد (2012) تاکید کرد

که آموزش ضمن خدمت معلمان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا برای توسعه روحیه کارآفرینی و

استقلال معلمان، علاوه بر کمک به معلم در کسب و بازتولید اطلاعات. همچنین به معلمان کمک می کند

بهبود عملکرد آموزشی خود با به کارگیری فناوری آموزش برنامه نویسی اسکرچ روز در زمینه تدریس. علاوه بر این،

عبدالرحمن (2009) تأکید کرد که آموزش معلمان در استفاده از مهارت های مختلف رایانه به معلمان کمک زیادی می کند.

فرآیند آموزشی با افزایش تجربه با توجه به نیازهای یادگیری خود در زمینه تدریس. خان (2009)

بیان کرد که آموزش ضمن خدمت به معلمان کمک می کند تا اطلاعات لازم را به دست آورند که به آنها در انجام مسئولیت های خود کمک می کند.

و به آنها کمک می کند تا به یکپارچگی اجتماعی و حرفه ای با اساتید و همچنین توسعه حرفه ای خود دست یابند

مهارت های تحصیلی عبدالقادر (2011) تاکید کرد که آموزش ضمن خدمت معلمان در عربستان سعودی قابل توجه بوده است.

در دوره اخیر به دلیل اهمیت آن در غنی آموزش برنامه نویسی اسکرچ سازی فرآیند تدریس و ایفای نقش بسزایی

در دستیابی به اهداف آموزشی

برنامه نویسی یکی از علوم بنیادی ایرانیان سایبر در فرآیند آموزشی به ویژه با فناوری عظیم است

پیشرفت ها یادگیری زبان های برنامه نویسی مختلف در فرآیند آموزشی مهم است. به گزارش الجراح،

المفلح، الربیعه و گوانه (2014)، زبان های برنامه نویسی پایه های اصلی استفاده از رایانه در

فرآیند آموزشی مجموعه ای از مولفه های منطقی ناملموس است که در قالب های آموزشی مختلف ارائه می شود

موادی که توسط کامپیوتر تولید می شوند و با یادگیرنده و معلم در تعامل هستند، بنابراین بازخورد فوری ارائه می کنند.

برای رسیدن به اهداف خاص العمرانی (2009) برآموزش برنامه نویسی اسکرچ نیاز به آموزش معلمان ضمن خدمت در زمینه مهارت ها و طراحی

نرم افزارهای مختلف و یادگیری زبان های برنامه نویسی به این دلیل که تاثیر مثبتی بر روی عملکرد می گذارند

معلم در استفاده از نرم افزارهای مختلف

یوسف، خلیفه و غنائم (2010) نشان دادند که درک مدرن برای دانش آموزان دشوار است.

زبان های برنامه نویسی، بنابراین یادگیری زبان های ساده شده ضروری است، زیرا این امر به آماده سازی نسل بعدی کمک می کند

برای مرحله بعدی الطیب (2008) و البیتر (2013) معتقدند آموزش برنامه نویسی اسکرچ که نیاز به ارزیابی مجدد معلمان وجود دارد.

صلاحیت و بازآموزی آنها بر اساس سیستم های فن آوری مدرن به طوری که آنها قادر به همگام شدن با آنها باشند

انقلاب اطلاعاتی معلمان علوم کامپیوتر نیز باید برای یادگیری زبان های برنامه نویسی مدرن آموزش ببینند.

که درسی است که به تازگی وارد برنامه نویسی اسکرچ برنامه درسی دوره راهنمایی شده است. با این حال، برخی وجود دارد

مشکلاتی که مانع تدریس این درس می شود مانند عدم آموزش معلمان در برنامه نویسی مدرن



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی اسکرچ ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

زبان های برنامه نویسی آن دسته از آموزش برنامه نویسی اسکرچ برنامه ها یا نرم افزارهایی هستند که به کاربر کمک می کنند تا از طریق یکی از آنها برنامه هایی را برای خود ایجاد کند

زبان های کامپیوتر (عابد، 2007).

یادگیری زبان های برنامه نویسی در فرآیند آموزشی مهم است زیرا سواد دیجیتال تنها به معنای آن نیست

توانایی یادگیرنده برای حرکت یا تعامل با رسانه های مختلف، اما توانایی یادگیرنده برای ایجاد، طراحی و نوآوری برخی

از برنامه های مدرن Maloney, Resnik, Rusk, and Silverman (2012) نشان دادند که برنامه نویسی یکی از

مهم ترین علومی که باید آموخته شود، زیرا برنامه نویسی دارای مزایای بسیاری از جمله کمک به یادگیری برخی محورها است

استراتژی هایی برای طراحی مانند آموزش برنامه نویسی اسکرچ طراحی الگوریتم ها که در بسیاری از زمینه ها قابل استفاده است. جمعه (2011) تاکید کرد

مجله مطالعات تعلیم و تربیت جلد. 5، شماره 11; نوامبر 2017

 

اهمیت زبان های برنامه نویسی به این دلیل است که آنها ایرانیان سایبر چندین برنامه کاربردی را ارائه می دهند که به کاربر کمک می کند تا تمام جزئیات را ببیند

که مربوط به برنامه های مختلف برای ورودی، خروجی و کد اشیاء هستند.

شکی نیست که زبان های برنامه نویسی با هر نوع و ویژگی، ستون فقرات همه کامپیوترها هستند

سیستم‌ها و نرم‌افزارها، که نرم‌افزار رایانه را در بسیاری از زمینه‌ها ارزشمند کرده است. بدین ترتیب الرشیدی، الرشیدی و

المعماری (2015) بر اهمیت معرفی زبان آموزش برنامه نویسی اسکرچ برنامه نویسی اسکرچ در آموزش تاکید کرد زیرا به این امر کمک می کند.

به مبتدیان اصول برنامه نویسی را به روشی سریع و لذت بخش آموزش دهید. همچنین به زبان آموزان سهولت زیادی در کار می دهد

ایجاد داستان های تعاملی، بازی های سرگرم کننده، علاوه بر طراحی انیمیشن. همانطور که ابونبا (2013) اشاره کرد،

Scratch یک زبان رابط گرافیکی است که مبتنی بر بلوک است. این زبان طوری طراحی شده است که می تواند باشد

گروه بندی شده به پیکربندی هایی که از آموزش برنامه نویسی اسکرچ ظهور جلوگیری می کندخطاهای برنامه نویسی

اوبری (2014) و مالونی و همکاران. (2010) اطمینان داد که زبان برنامه نویسی Scratch به توسعه بسیاری کمک کرده است

نوآوری و مهارت های خلاقیت. همچنین طراحی پروژه‌های کامپیوتری مختلف را تشویق کرد تا در واقعیت به کار گرفته شوند

جهان علاوه بر این، به ترویج حل مسئله نه تنها در برنامه نویسی، بلکه در زمینه های مختلف زندگی کمک کرد.

به بررسی سریع و آسان منطق یادگیرنده آموزش برنامه نویسی اسکرچ کمک می کند و به ساختار بصری کمک می کند تا فرآیند تفکر را اصلاح کند.

با پیشرفت علمی بزرگی که در عصر حاضر شاهد هستیم، اهمیت آموزش الکترونیکی نمایان شده است. از این رو،

در بسیاری از کشورهای جهان دروس مرتبط با کامپیوتر در برنامه های درسی پیش دانشگاهی گنجانده شده است. به عنوان دانش

و فن آوری در عصر انقلاب اطلاعات دو برابر شده است، آموزش ضمن خدمت ضروری شده است

آموزش معلمان برای انتخاب برنامه نویسی اسکرچ راهبردهای نوین در تدریس (علام، 1391).

1.1 مشکل مطالعه

شکی نیست که معلم عنصر اصلی فرآیند آموزشی است و بنابراین باید به خوبی آماده شود



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی اسکرچ ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()