نوشته شده توسط : مهراب مدیری

مشابه نحوه استفاده حرفه ای های برنامه نویسی کامپیوتر از آموزش برنامه نویسی برای کودکان  جاوا اسکریپت، راه را برای بچه ها هموار می کند تا اسناد وب ساده را به بازی های مقیاس کامل و برنامه های تعاملی شگفت انگیز تبدیل کنند. هر پروژه ای که آنها ایجاد می کنند می تواند توسط مخاطبان گسترده ای به اشتراک گذاشته شود و استفاده شود.

با کیفیت های سازماندهی شده جاوا اسکریپت، کمی گسترده است. قبل از اینکه بتوانند مزایای جاوا اسکریپت را به حداکثر برسانند، باید با آرایه ها، توابع، جداول حلقه، متدها، اشیا، پارامترها و متغیرها به طور کامل آشنا باشند.

یک جلسه مزه دار رایگان رزرو کنید10. سی شارپ (یونیتی)

سی شارپ ممکن است کاملاً یک زبان برنامه نویسی نباشد، زیرا یک موتور بازی محبوب است که به نام Unity با زبان خاص خود شناخته می شود، اما به دلیل آنچه می تواند ارائه دهد، شایسته حضور در این لیست است.

این یک ابزار عالی برای آموزش کدنویسی به کودکان است زیرا آنها  آموزش برنامه نویسی برای کودکان بازی های با کیفیت بالا و ظاهر حرفه ای ایجاد می کنند. سی شارپ یک برنامه توسعه بازی با منبع بسته و چند پلتفرمی است که به کاربران امکان می دهد با اشیاء سه بعدی بازی کنند. همچنین گزینه هایی برای افزودن عناصر مختلف به این اشیاء وجود دارد.

نزدیکترین زبان برنامه نویسی به سی شارپ جاوا است و بنابراین یادگیری آن آسان است.اگرچه سی شارپ در درجه اول به عنوان زبان اصلی برای توسعه برنامه در ویندوز شناخته می شود، اما می توان از آن برای بسیاری از پروژه ها فراتر از برنامه های کاربردی ویندوز استفاده کرد. ویژگی های بصری آن و کامل است. پشتیبانی NET آن را بهترین انتخاب می کندهنگام ساختن نرم افزار دسکتاپ برای سیستم عامل ویندوز.

یونیتی سی شارپ را برای بچه‌ها قابل درک می‌کند، مخصوصاً هنگام ایجاد بازی ایرانیان سایبر با استفاده از موتور. علاوه بر این، یادگیری الزامات ذاتی سی شارپ، بچه ها را با مهارت های برنامه نویسی و نرم افزاری مجهز می کند که می توانند به راحتی از آنها در تلاش های کدنویسی خود در آینده استفاده کنند. این باعث می شود C# و Unity نقطه شروع خوبی برای برنامه نویسان جدید مانند فرزند شما باشد.

یک جلسه مزه دار رایگان رزرو کنید11. سویفت (زمین های بازی سوئیفت)

Swift یا Swift Playgrounds، یک زبان برنامه نویسی  آموزش برنامه نویسی برای کودکان انحصاری IOS، در ابتدا در سال 2016 معرفی شد و به عنوان ابزاری برای آموزش برنامه نویسی به کودکان به بازار عرضه شد. تا به امروز، یکی از بهترین ابزارهای برنامه نویسی و زبان های برنامه نویسی برای کودکان باقی مانده است.

برنامه Swift Playgrounds آموزش های مختلف کدنویسی و چالش های برنامه نویسی گیمیفی شده را ارائه می دهد که کودکان می توانند آنها را تکمیل کنند. رابط کاربری آن هم تمیز و هم از نظر بصری دلپذیر است. اگر به تنهایی فراتر از تجربه نگاه می کنید، این یک زبان برنامه نویسی است که باید امتحان کنید.

12. یاقوت سرخ

آخرین اما نه کم اهمیت ترین زبان برنامه نویسی Ruby برای کودکان است که به صورت پویا و  آموزش برنامه نویسی برای کودکان شی گرا تایپ می شود. مانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر، از نحو واضح، جمع آوری زباله و کامپایل به موقع برای بهینه سازی تجربه کدنویسی استفاده می کند. از الگوهای برنامه نویسی چندگانه برای کدنویسان جدی، از جمله کدگذاری عملکردی و رویه ای پشتیبانی می کند.

روبی که برای برنامه نویسان جدید و بچه های جوان ایده آل است، این قابلیت را دارد که مفاهیم به ظاهر پیچیده را به شیوه ای معمولی و ساده معرفی کند.

این یک زبان برنامه نویسی است که به طور خاص برای تبدیل کدنویسی به یک فعالیت ساده و بدون عارضه طراحی شده است. سازنده آن بیان می کند که از اصل کمترین شگفتی یا فلسفه POLA پیروی می کند و بر اساس زبان های برنامه نویسی مانند BASIC، Lisp، و Smalltalk است.

زبان های برنامه نویسی کودکان: سوالات متداول با بحث در مورد بهترین زبان  آموزش برنامه نویسی برای کودکان های برنامه نویسی برای کودکان، ما همچنین به سوالات متداول در مورد این موضوع خواهیم پرداخت.کدام زبان برنامه نویسی برای بچه ها راحت ترین است؟



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 674
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

. پایتون

در مقایسه با سایر زبان های برنامه نویسی، پایتون آموزش برنامه نویسی برای کودکان  یک زبان برنامه نویسی پیچیده برای کودکان نیست. کار کردن با آن به جای سایر زبان های کدنویسی مبتنی بر متن، تمیز، ساده و شگفت انگیز است.

اگرچه پایتون مبتنی بر بلوک نیست، اما با تمرکز بر روی اصول، همه چیز را ساده‌تر نگه می‌دارد. همچنین بسیار کاربرپسند است، بنابراین کودکان زیر هشت سال می توانند این زبان برنامه نویسی را یاد بگیرند.

برای بهینه‌سازی کارایی، پایتون از طرح‌بندی‌های کدنویسی خوبی استفاده می‌کند. همچنین دارای پشتیبانی آنلاین و کتابخانه گسترده است. همانطور که بچه‌های شما از پایتون استفاده می‌کنند، اصول کدنویسی پیچیده‌تر و در عین حال حیاتی‌تر را به روشی ساده‌تر یاد می‌گیرند، از جمله توابع، ساختارهای داده بنیادی مانند فهرست‌ها و نقشه‌ها، حلقه‌ها، عبارات، متغیرها و موارد دیگر.

پایتون یک زبان برنامه نویسی عالی برای شروع است، زیرا بچه های شما بعداً پروژه های کدنویسی پیشرفته تری را انجام می دهند. استفاده از متن با روش ساده و بازسازی‌شده برای کدنویسی، آن را به نقطه شروع ایده‌آلی برای یادگیری زبان‌های دیگر و ابزاری قوی برای توسعه برنامه‌ها و بازی‌ها تبدیل می‌کند.

7. برو (Golang)

همراه با بهترین زبان های برنامه نویسی کودکان در لیست ما، Go یکی از جدیدترین آموزش برنامه نویسی برای کودکان  زبان های برنامه نویسی است، اما مزایای متعددی را برای کسانی که می خواهند نحوه کدنویسی را یاد بگیرند، ارائه می دهد.

این زبان برنامه نویسی و زبان برنامه نویسی منبع باز که در سال 2009 توسعه و راه اندازی شد، به عنوان "کامپایل" و "تایپ استاتیک" شناخته می شود و آن را با اسکریپت های دیگری مانند C++ و Haskell دسته بندی می کند. علیرغم معرفی اخیر، Go در حال حاضر بر جامعه تأثیر می گذارد.

گفته می شود که Go توسط بسیاری از شرکت ها و شرکت های Fortune 500 در ایرانیان سایبر مورد برنامه های آنها استفاده می شود. اینها عبارتند از American Express، Netflix، Uber، و موارد دیگر.

در حالی که Go اغلب از نظر سادگی نحو با پایتون مقایسه می شود، از نظر ساختاری، این زبان برنامه نویسی تا حدودی شبیه به C است. C نیز یک زبان کامپایل شده است که از بسیاری از طرح بندی ها، سیستم های نحوی و تکنیک های Go استفاده می کند. تفاوت با Go در همزمانی سبک CSP، جمع آوری زباله، امنیت حافظه و تایپ ساختاری آن است.

این بدان معناست که کسانی که به کدنویسی در C عادت  آموزش برنامه نویسی برای کودکان دارند، همچنان باید Go را از همان ابتدا یاد بگیرند. با این حال، انتقال بین زبان ها یکپارچه خواهد بود.یک جلسه مزه دار رایگان رزرو کنید

8. ریسمان

از سوی دیگر، Twine یک زبان برنامه نویسی است که به ابزاری رایگان و منبع باز برای ایجاد داستان های تعاملی و غیر خطی مربوط می شود. این بر جنبه ایجاد کدنویسی تمرکز دارد و شرایط فنی را حذف می کند.

Twine با آموزش ساخت و ارائه بازی ها و داستان های تعاملی به کاربران کدنویسی را آموزش آموزش برنامه نویسی برای کودکان  می دهد. این ویژگی Twine آن را برای کودکانی که خلق را به جنبه های فنی برنامه نویسی ترجیح می دهند عالی می کند.

علاوه بر این، کودکان وقتی Twine دارند نیازی به یادگیری نحوه کدنویسی یا نوشتن کد ندارند. آنها همچنین می توانند داستان های خود را با منطق شرطی، CSS، جاوا اسکریپت، متغیرها و موارد مشابه بسازند. داستان‌های ایجاد شده با استفاده از Twine شامل تصاویر و صفحات مبتنی بر متن مانند وب‌سایت‌هایی است که از طریق یک رابط طراحی به هم متصل شده‌اند. این صفحات را می توان با لینک ها، متن ها و تصاویر تغییر داد.این زبان برنامه نویسی همچنین مستقیماً در HTML منتشر می شود تا بچه ها بتوانند کار خود را عملاً در هر کجا منتشر کنند.

9. جاوا اسکریپت

راه دیگری برای افزایش تجربه کدنویسی کودکان از طریق زبان کدنویسی آموزش برنامه نویسی برای کودکان  جاوا اسکریپت است. این سینتکس تمیز، کمتر و نامرتب دارد و می تواند با مرورگرهای وب مختلف مانند Google Chrome، Internet Explorer و Mozilla Firefox استفاده شود.



:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1401 | نظرات ()