نوشته شده توسط : مهراب مدیری

ScratchJr همچنین به این واقعیت اسکرچ جونیور می پردازد که همه بچه ها نیازهای متفاوتی دارند. از طریق طراحی ساده و بسیار تعاملی خود، به کودکان در سطوح مختلف نقطه ورود یکسان به برنامه نویسی را می دهد. این به آنها حتی زمینه ای برای یادگیری و پیشرفت در کنار همکلاسی ها و دوستانشان می دهد.

و برای معلمان، مربیان و والدینی که می‌خواهند از بچه‌هایشان در سفر برنامه‌نویسی با ScratchJr حمایت کنند، تیم به طور مداوم مواد و منابع ScratchJr را برای بزرگسالان ارائه می‌کند. این ابزارها به آنها کمک می کند تا کودکان را با برنامه راهنمایی کنند، ویژگی ها و عناصر توسعه را بهینه کنند تا بچه ها بتوانند همزمان با یادگیری کدنویسی، برای یادگیری کدنویسی کنند.

بیایید بررسی ScratchJr خود را با چند فکر نهایی به پایان برسانیم!

ScratchJr نظرات نهایی را بررسی کنید

برای خلاصه کردن بررسی ScratchJr ما اسکرچ جونیور در اینجا چیزی است که ما انجام می دهیم اگر اعضای خانواده جوان‌تری دارید که هنوز کاملاً برای Scratch آماده نیستند، ScratchJr را امتحان کنید، یک برنامه رایگان iPad که لذت برنامه‌نویسی را حتی برای مخاطبان جوان‌تر به ارمغان می‌آورد. این برای کودکان 5 تا 7 ساله در نظر گرفته شده است و ساده شده است، بنابراین به راحتی برای آنها نتیجه می گیرند. متن بسیار کمی استفاده می شود (فقط چند برچسب برای sprites و پروژه ها)، و آیکون های بصری ساخت انیمیشن و داستان های تعاملی را آسان می کند.

 

در اینجا رابط کاربری به نظر می رسد: اسکرین شات از ScratchJr صفحه نمایش ScratchJr

برنامه با یک ویدیو باز می شود که نحوه استفاده از رابط را به شما نشان می دهد، اما برخی از عناصر مهم عبارتند از:

Sprite List: در گوشه بالا سمت چپ می توانید لیستی از sprite های این پروژه ایرانیان سایبررا مشاهده کنید. Sprites تصاویری هستند که می توانید با نوشتن اسکریپت (برنامه های کوتاه) برای آنها حرکت دهید یا کارهای دیگری انجام دهید. برای افزودن یک جن جدید از کتابخانه، که شامل تعداد زیادی عکس از حیوانات و کودکان و چند شیء و شخصیت دیگر است، روی علامت مثبت اینجا ضربه بزنید. من خوشحالم که دوست ما گربه خراش اینجاست!

صحنه: تصویر بزرگ، در اینجا صحنه اسکرچ جونیور صحرا، صحنه است. این جایی است که عمل انجام می شود: جایی که جن ها حرکت می کنند و با هم تعامل دارند.

پس زمینه: روی تصویر یک منظره در بالای استیج ضربه بزنید و می توانید پس زمینه استیج را تغییر دهید.

صحنه ها: در بالا سمت راست می توانید یک صحنه جدید اضافه کنید. این به شما یک استیج خالی با گربه خراش می دهد. می توانید با استفاده از یکی از بلوک های قرمز در اسکریپت خود به صحنه جدیدی بروید. صحنه ها برای ایجاد صحنه های مختلف در یک داستان مفید هستند (محتمل ترین کاربرد) و می توانند برای ایجاد سطوح مختلف در یک بازی نیز استفاده شوند.

پالت بلوک ها: در تصویر، یک نوار در وسط صفحه وجود دارد که نیمی از آن آبی است. دکمه های سمت چپ این نوار به شما امکان می دهد بین انواع مختلف بلوک ها را انتخاب کنید. اینها بلوک های کنترل، بلوک های حرکت، بلوک های ظاهر، اسکرچ جونیور بلوک های صدا، بلوک های زمان بندی و بلوک های پایانی هستند. هنگامی که روی یکی از این دکمه ها ضربه می زنید، بلوک های مربوطه در سمت راست نشان داده می شوند. در تصویر، بلوک های حرکت نشان داده شده است.

ناحیه اسکریپت ها: در پایین، اسکریپت ها (برنامه های کوتاه) را برای اسپرایت های خود با کشیدن بلوک ها از پالت بلوک های بالا به داخل جمع می کنید. هر بلوک یک فرمان است. آنها را از چپ به راست به ترتیب قرار داده و به هم وصل می کنید. برای انتخاب اینکه می‌خواهید برای کدام یک اسکریپت بسازید، ابتدا در فهرست Sprite روی آن ضربه بزنید. هر جن می تواند بیش از یک اسکریپت روی خود داشته باشد.

در موارد فوق، من از برخی از اصطلاحات Scratch (برخلاف ScratchJr) استفاده اسکرچ جونیور کرده ام، اما کودکان نیازی به دانستن هیچ یک از اصطلاحات تخصصی ندارند. این فقط باعث می شود که به شما در مورد برنامه ScratchJr بگوییم، به خصوص اگر قبلاً کاربر Scratch باشید.



:: برچسب‌ها: اسکرچ جونیور ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

نارنجی – بلوک های کنترلی اسکرچ جونیور (نحوه پخش اسکریپت را کنترل می کند)

قرمز - بلوک‌های پایانی (نشان می‌دهد چگونه و چه زمانی اسکریپت را پایان دهیم یا اینکه اسکریپت باید حلقه شود)

در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد بلوک های مختلف در هر دسته پیدا کنید.

همانطور که می بینید، ScratchJr از عناصر صرفا بصری در آموزش کدنویسی به بچه ها استفاده می کند. حتی «نوشتن» اسکریپت کامل شامل انتخاب و ردیف کردن بلوک‌های صرفاً گرافیکی است.

آیا Scratch Jr رایگان است؟

آره! ScratchJr - بسیار شبیه Scratch - یک برنامه رایگان است که می توانید آن را در اکثر دستگاه های اپل و اندروید دانلود و نصب کنید.

تیم رسمی Scratch به لطف کمک‌های اسکرچ جونیور سخاوتمندانه بسیاری که دیدگاه خود را به اشتراک می‌گذارند، پشتیبانی مداوم برای همه خدمات خود ارائه می‌کند: آموزش برنامه‌نویسی رایگان و مناسب برای کودکان. این کمک‌های مالی به بنیاد Scratch این امکان را برای تیم پشتیبان Scratch و ScratchJr فراهم می‌کند تا به طور مداوم کیفیت هر دو برنامه را بهبود بخشد.

بنیاد اسکرچ در می 2013 تأسیس شد. از آن زمان، با بیش از 200 میلیون تعامل ثبت شده در سال گذشته، به بزرگترین انجمن برنامه نویسی برای کودکان تبدیل شده است.

ماموریت آنها اطمینان از رایگان ماندن Scratch و دسترسی آسان برای ایرانیان سایبر همه است. با انجام این کار، کودکان در سراسر جهان می توانند به بیان ایده ها و خلاقیت خود از طریق کدنویسی ادامه دهند.

آیا ScratchJr برای رایانه شخصی موجود است؟

ScratchJr در حال حاضر برای مک و ویندوز از طریق یک پورت جامعه منبع باز (که می توانید در اینجا پیدا کنید) در دسترس است. این به سادگی به این معنی است که این برنامه توسط انجمن دوباره بسته بندی و برای رایانه های شخصی بازنویسی شده است

همانطور که گفته شد، لطفاً توجه داشته باشید که نسخه‌های مک و ویندوز ScratchJr آزمایشی هستند. آنها باید کار کنند - همانطور که بررسی ها و بارگیری ها نشان می دهند - اما توسط تیم رسمی Scratch پشتیبانی و تایید نمی شوند.

از سال 2016، ScratchJr به عنوان یک اسکرچ جونیور برنامه رایگان برای iPad، دستگاه‌های اندرویدی انتخابی و کروم‌بوک‌ها در دسترس است.

PBS Kids، یک شبکه رسانه ای که برنامه های تلویزیونی سرگرم کننده و آموزشی را برای کودکان پخش می کند، نسخه مخصوص به خود را از این برنامه (به نام PBS Kids ScratchJr) به عنوان محصول مشارکتی دارد. این نسخه شامل شخصیت‌ها و پس‌زمینه‌های نمایش‌های محبوب PBS Kids است. بپیچیم

آیا کودک من عاشق ScratchJr خواهد شد؟

ما مطمئن هستیم که آنها خواهند شد.

کدنویسی در ابتدا توسط اکثر مردم «بیش از حد دشوار» تلقی می‌شد، اما این امر عمدتاً به دلیل مشکلات دسترسی و قالب‌بندی بود. کدنویسی مبتنی بر متن می تواند برای افرادی که معنی حروف و نمادها را نمی دانند اسکرچ جونیور بسیار ترسناک به نظر برسد - چه رسد به بچه هایی که به سختی الفبا را درک کرده اند!

اما زبان‌های برنامه‌نویسی بلاک مانند Scratch و ScratchJr ثابت کرده‌اند که برنامه‌نویسی کامپیوتری نیازی به این‌چنین سطحی ندارد و آموزش کدنویسی برای بچه‌ها بسیار امکان‌پذیر است.

رسنیک می‌گوید: «ما واقعاً فکر می‌کنیم که کدنویسی می‌تواند – و باید  اسکرچ جونیور – برای همه باشد. برس موافق است. "ما معتقدیم که یادگیری نحوه کدنویسی راهی برای بیان خود است."



:: برچسب‌ها: اسکرچ جونیور ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

ما از طریق Minecraft مدارهایی می‌سازیم، حتی برنامه نویسی کامپیوتر مکانیسم‌های پیچیده‌ای که به شما امکان می‌دهد اشیا یا عناصر را به کار بگیرید، ابزارها را کار کنید، درها را باز کنید و موارد دیگر. این یک ابزار آموزشی کاربردی برای کودکان است، زیرا به آنها اجازه می دهد اطلاعات را بیاموزند و در حین بازی آنها را عملی کنند.

اما نه تنها این: Minecraft همچنین در مدرسه و در زمینه آموزشی به عنوان ابزاری برای یادگیری کدنویسی، رشته های STEM، از علوم، شیمی، ریاضیات، جغرافیا، بلکه برای توسعه حل مسئله، خلاقیت و داستان گویی نیز مرتبط شده است.

می توان با کاوش در جهان های باستانی و بازآفرینی دوره های مختلف تاریخ بشر، به کشف جغرافیا، بوم شناسی و پایداری از طریق کاوش در محیط ها، اکوسیستم ها و زیست بوم های مختلف و گیاهان و جانوران آنها و از طریق استفاده از مولد نقشه، تاریخ را آموخت. انگلیسی به لطف دستورالعمل‌ها به زبان خارجی و پشتیبانی از ترجمه، اما همچنین ریاضیات، به لطف کیت‌ها، بسط‌ها و فعالیت‌هایی که به طور خاص برای حمایت از مطالعه موضوعات مختلف ایجاد شده است، به دلیل محبوبیت زیاد بازی ویدیویی در حوزه آموزشی

آخرین نسخه Minecraft همچنین به شما برنامه نویسی کامپیوتر امکان می دهد علوم، فیزیک و شیمی را از طریق یک آزمایشگاه شیمی واقعی کشف کنید که در آن می توانید آزمایش های مختلفی را با ایجاد عناصر و ساختارهای مولکولی، کاوش در جدول تناوبی، آزمایش با مخلوط ها، مونتاژ و جداسازی، آزمایش واکنش ها و واکنش‌های متقابل، بازی و آزمایش با الکترونیک،

 ساختن سیستم‌ها و مدارها، تولید تکانه‌ها، تبدیل مواد، بازی با هندسه و جبر و صفحه دکارتی، کشف آناتومی با نقشه‌های روی بدن انسان و دستگاه‌های آن که از مکعب‌ها و بلوک‌ها ساخته شده‌اند. بنابراین کاوش، بازسازی و کاربردی می شود.

بنابراین Minecraft ابزار کاملی است که کودکان و نوجوانان را از طریق بازی به ایرانیان سایبر استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای یادگیری نزدیک‌تر می‌کند، که به رشد حس انتقادی، تفکر محاسباتی و مهارت‌های حل مسئله، تحریک تخیل و داستان‌گویی در ساخت و ساز کمک می‌کند.

 دنیای آنها و قوانین آنها در یک واقعیت افزوده. اما این همه ماجرا نیست: Minecraft همچنین به عنوان وسیله ای برای یادگیری اصول برنامه نویسی و کدنویسی استفاده می شود.

Need Next Hackathon 2021، اولین برنامه نویسی کامپیوتر مسابقه دیجیتالی که به نوآوری در بخش ساختمان های هوشمند اختصاص دارد. برنامه را اینجا ببینید و همین الان ثبت نام کنید!

وبینار.29 سپتامبر و 6-13 اکتبرپنجره ای رو به آینده.مشارکت: رایگان.اطلاعات بیشتر.کدنویسی و حل مسئله با Minecraft

Minecraft به عنوان یک ابزار مهم برای آشنایی کودکان و نوجوانان با برنامه نویسی و کدنویسی شناخته شده است، بسیار پیشرفته تر از بسیاری از برنامه هایی که با همین هدف متولد شده اند. این بازی ویدیویی یک روش سرگرم کننده و سرگرم کننده برای یادگیری اصول اولیه زبان جاوا و برنامه نویسی خلاق است:

 به لطف نسخه آموزشی Minecraft: Education Edition در واقع می توان منطق برنامه نویسی را در بازی از طریق حالت برنامه نویسی اعمال کرد. ، کد ساز.

این ابزار به یک ویرایشگر برنامه نویسی برنامه نویسی کامپیوتر بصری دسترسی دارد که به شما امکان می دهد توابع یا چرخه هایی از دستورالعمل ها را در انواع مختلف برنامه ریزی کنید که توسط یک عامل در بازی انجام می شود. پسوند Code Builder این امکان را به شما می دهد

تا بسته به سطح مهارت های برنامه نویسی خود، Minecraft را به نرم افزارهای کدنویسی مانند Scratch (که قبلاً در مورد Scratch به عنوان ابزاری برای یادگیری کدنویسی صحبت کرده ایم)، Tynker یا Make Code متصل کنید.

بنابراین، از طریق برنامه‌نویسی، به یک "عامل" آموزش داده می‌شود که در حفاری برای بازیابی مواد، در ساختن ساختمان‌ها، برج‌ها و دیوارها با استفاده از تعداد معینی از "مکعب‌ها" با اشاره به ابعاد خاص، در استفاده از اشیاء خاص، استفاده از تخیل خود و مهارت‌های حل مسئله‌شان استفاده کند. و به تدریج وارد مکانیسم های کدگذاری می شود

. به لطف این ویژگی، دستورالعمل‌های از پیش تعیین‌شده در برنامه نویسی کامپیوتر اختیار یک نماینده قرار می‌گیرد تا اقداماتی را به‌طور خودکار و مکانیکی انجام دهد که در نسخه معمولی Minecraft به چندین کلیک توسط بازیکن نیاز دارد.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 زیرا نیازی به کسب امتیاز یا دنبال کردن برنامه نویسی کامپیوتر یک مسیر هدایت شده نیست، اما می توانید آزادانه و بدون محدودیت زمانی، تنها با هدایت تخیل خود، در زیستگاه های مختلف حرکت کنید. چندین مکعب سه بعدی، در تعامل با حیوانات، گیاهان، اشیاء و ابزار.

برای رویارویی با بازی، می توانید هر چیزی را از طریق بلوک های ساخته شده از مواد مختلف بسازید، کار یک عامل را برنامه ریزی کنید که حفاری می کند و موادی را پیدا می کند که به شما امکان می دهد ساختمان ها، ابزارها و تنظیمات بسازید.

دو حالت مختلف بازی وجود دارد که اهداف مسابقه را تغییر می دهد:

در حالت خلاقانه، محیط آرام است و به شما امکان می‌دهد تخیل و خلاقیت خود را کنترل کنید، از مواد نامحدود برای تغییر شکل و استفاده برای ساخت‌وسازهای خود، تعامل با حیواناتی که می‌توانند بزرگ شوند، کاوش در محیط‌های مختلف و کشف منابع آنها استفاده کنید.

از طرف دیگر، در حالت بقا، لازم است برنامه نویسی کامپیوتر از موانع و خطراتی که محیط متخاصم ما را در معرض آنها قرار می دهد، با استفاده از منابع بسیار محدود و درک چگونگی استفاده حداکثری از آنها برای ساخت، جان سالم به در برد. و ابزار مورد نیاز برای پرورش و شکار حیوانات، برای ساختن سرپناه، برای تغذیه و گرسنگی نکشیدن، برای ساختن سلاح برای مبارزه با دشمنان.

نحوه دانلود Minecraft در پلتفرم ایرانیان سایبر های مختلف بازی

بازی Minecraft برای بهترین پلتفرم های بازی در دسترس است. Minecraft را می توان در زیر دانلود کرد:

کامپیوتر؛دستگاه های تلفن همراه مانند تبلت و گوشی های هوشمند؛کنسول هایی مانند PS4، X-Box و Nintendo Switch

دستگاه های دیگری مانند آمازون فایر و آکیولوس

کافی است به وب سایت رسمی Minecraft بروید، به بخش دانلود دسترسی پیدا کنید و دستورالعمل های نصب بازی را برای پلتفرم انتخابی دنبال کنید.

علاوه بر این، در وب سایت رسمی برنامه نویسی کامپیوتر پیوندی به جامعه رسمی پیدا خواهید کرد که با آن می توانید افکار، ملاحظات، سؤالات و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید!

توجه، برای Minecraft هیچ محدودیت سنی برای بازی وجود ندارد. در واقع، به عنوان ابزاری برای تحریک تفکر محاسباتی و مهارت های حل مسئله، استفاده از آن برای کودکان سال های اول دبستان و چرا که نه، با نظارت والدین توصیه می شود.

حالت بازی

علاوه بر دو حالت بازی کلاسیک، حالت خلاقانه و حالت بقا، این بازی قابلیت بازی آنلاین و سپس تعامل و بازی در کنار دوستان و دیگر طرفداران Minecraft در سراسر جهان را ارائه می دهد. این نه تنها مهارت‌های تعامل اجتماعی با کودکان از فرهنگ‌های مختلف را تحریک می‌کند، بلکه به درک کودکان از سنین پایین، اهمیت بازی تیمی و همکاری برای دستیابی به نتایج بهتر کمک می‌کند.

Minecraft در مدرسه برای یادگیری و برنامه نویسی کامپیوتر توسعه کودکان

به لطف مکانیک ها و حالت های بازی، Minecraft فقط یک بازی ویدیویی نیست، بلکه یک ابزار یادگیری بازیگوش و پویا بر اساس خلاقیت و حل مسئله است. با سوق دادن کودک به شناسایی مستقل راه‌های جدید برای قرار دادن و حذف بلوک‌ها، شکل‌دهی به محیط، برخورد با موقعیت‌های مختلف، Minecraft استفاده از منطق را در مدیریت فضاها و مواد ترویج می‌دهد،

هر گونه ترمز روی خیال را از بین می‌برد، اما با استفاده از تفکر محاسباتی و استدلال برای رسیدن به راه حل Minecraft یک بازی تعاملی و همه کاره است که به شما امکان می دهد با توسعه خلاقیت خود تنوع نامحدودی از ساخت و سازها ایجاد کنید و با سایر کاربران بازی کنید و

همچنین مهارت های نرم کودکان و توانایی کار گروهی روی یک پروژه یا در حل برنامه نویسی کامپیوتر یک مشکل سادگی بازی و مکانیزمی که آن را به حرکت در می آورد، آن را حتی برای کودکان کوچکتر نیز قابل استفاده می کند که با آزمایش می توانند حتی فرآیندهای پیچیده را در بازی ویدیویی انجام دهند.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

به عنوان یک برنامه نویس فواید برنامه بنویسی کودکان که سالها کار کرده و معایب برنامه بنویسی همزمان یک مربی نیز هست ، اجازه دهید به این سوال پاسخ دهم.با توسعه مداوم فناوری اطلاعات ، کل جامعه به طور فزاینده ای به فناوری فواید برنامه بنویسی اطلاعات وابسته هستند ، در این حالت ، یادگیری برنامه برای کار و مطالعه آینده اهمیت عملی بیشتری خواهد داشت. در آینده ، برنامه نویسی فقط مورد فواید برنامه بنویسی برنامه نویسان نخواهد بود. برای اکثر متخصصان ، برنامه نویسی نیز یک ابزار مهم خواهد بود.

 

با پیشرفت تکنولوژی در معایب برنامه بنویسی طی سالها ، توانایی کدگذاری فواید برنامه بنویسی اهمیت بیشتری پیدا می کند. مزایای کدنویسی برای دانشجویان بسیار زیاد است که بسیار فراتر از استفاده از رایانه است.

در حالی که معایب برنامه بنویسی بسیاری از مردم کد نویسی را یک مهارت کاملاً فنی می دانند ، اما در واقع ، این نوعی سواد است ، مانند یک زبان جدید اما برای رایانه ها. فواید برنامه بنویسی کودکان در قرن 21 زندگی می کنند و در دوره ای دیجیتالی بزرگ می شوند و کد نویسی مهارتی است که می تواند فواید برنامه بنویسی هر روز مورد استفاده قرار گیرد.

 

مهارت های کدگذاری نه تنها در نیروی کار یک مزیت است بلکه به طور کلی مزایایی را برای کودکان و  برنامه نویسی کودکان ایرانیان سایبر دانش آموزان در زندگی فراهم می کند. ما قصد داریم مزایا برنامه بنویسی مزایای یادگیری کد نویسی را بررسی کنیم. اما اول ، کدگذاری چیست؟

 

کدگذاری چیست

کدگذاری روش اصلی برقراری فواید برنامه بنویسی ارتباط با رایانه است. استفاده از یک زبان برای دادن دستورالعمل های رایانه ای برای انجام توابع خاص است. برنامه نویسی امکان فواید برنامه بنویسی ایجاد مواردی از جمله نرم افزار مزایا برنامه بنویسی رایانه ، وب سایت ، برنامه و غیره را برای ما فراهم می کند.

بسته به آنچه می خواهید توسعه دهید معایب برنامه بنویسی ، انواع مختلفی از کد متفاوت وجود دارد. و "زبان های رایانه ای" مختلف. اما اساساً ، به زبان ساده ، کدگذاری دستورالعمل هایی فواید برنامه بنویسی برای رایانه جهت تولید نتیجه خاص است.

برای اینکه برخی از ایده های ساده مزایا برنامه بنویسی با کد نویسی شروع کنید ، برخی از فعالیت های برنامه نویسی ما را برای بچه ها بررسی کنید.

 

مزایای کدگذاری برای دانشجویان چیست؟

دانستن نحوه کد نویسی مزایا برنامه بنویسی هنگام برنامه نویسی کارآمد رایانه فواید بی شماری دارد. برنامه نویسان رایانه می توانند برنامه یا برنامه ای تولید کنند که می تواند به ما فواید برنامه بنویسی در حل یک مسئله روزمره کمک کند یا به ما امکان یادگیری کدنویسی چیز جدیدی را بدهد. با این حال ، وقتی فراتر از رایانه نگاه می کنیم ، یادگیری کدنویسی مزایای بیشتری دارد.

 

به عنوان یک برنامه نویس فواید برنامه بنویسی که سالها کار کرده و معایب برنامه بنویسی همزمان یک مربی نیز هست ، اجازه دهید به این سوال پاسخ دهم.با توسعه مداوم فناوری اطلاعات ، کل جامعه به طور فزاینده ای به فناوری فواید برنامه بنویسی اطلاعات وابسته هستند ، در این حالت ، یادگیری برنامه برای کار و مطالعه آینده اهمیت عملی بیشتری خواهد داشت. در آینده ، برنامه نویسی فقط مورد فواید برنامه بنویسی برنامه نویسان نخواهد بود. برای اکثر متخصصان ، برنامه نویسی نیز یک ابزار مهم خواهد بود.

 

با پیشرفت تکنولوژی در معایب برنامه بنویسی طی سالها ، توانایی کدگذاری فواید برنامه بنویسی اهمیت بیشتری پیدا می کند. مزایای کدنویسی برای دانشجویان بسیار زیاد است که بسیار فراتر از استفاده از رایانه است.

در حالی که معایب برنامه بنویسی بسیاری از مردم کد نویسی را یک مهارت کاملاً فنی می دانند ، اما در واقع ، این نوعی سواد است ، مانند یک زبان جدید اما برای رایانه ها. فواید برنامه بنویسی کودکان در قرن 21 زندگی می کنند و در دوره ای دیجیتالی بزرگ می شوند و کد نویسی مهارتی است که می تواند فواید برنامه بنویسی هر روز مورد استفاده قرار گیرد.

 

مهارت های کدگذاری نه تنها در نیروی کار یک مزیت است بلکه به طور کلی مزایایی را برای کودکان و دانش آموزان در زندگی فراهم می کند. ما قصد داریم مزایا برنامه بنویسی مزایای یادگیری کد نویسی را بررسی کنیم. اما اول ، کدگذاری چیست؟

 

کدگذاری چیست

کدگذاری روش اصلی برقراری فواید برنامه بنویسی ارتباط با رایانه است. استفاده از یک زبان برای دادن دستورالعمل های رایانه ای برای انجام توابع خاص است. برنامه نویسی امکان فواید برنامه بنویسی ایجاد مواردی از جمله نرم افزار مزایا برنامه بنویسی رایانه ، وب سایت ، برنامه و غیره را برای ما فراهم می کند.

بسته به آنچه می خواهید توسعه دهید معایب برنامه بنویسی ، انواع مختلفی از کد متفاوت وجود دارد. و "زبان های رایانه ای" مختلف. اما اساساً ، به زبان ساده ، کدگذاری دستورالعمل هایی فواید برنامه بنویسی برای رایانه جهت تولید نتیجه خاص است.

برای اینکه برخی از ایده های ساده مزایا برنامه بنویسی با کد نویسی شروع کنید ، برخی از فعالیت های برنامه نویسی ما را برای بچه ها بررسی کنید.

 

مزایای کدگذاری برای دانشجویان چیست؟

دانستن نحوه کد نویسی مزایا برنامه بنویسی هنگام برنامه نویسی کارآمد رایانه فواید بی شماری دارد. برنامه نویسان رایانه می توانند برنامه یا برنامه ای تولید کنند که می تواند به ما فواید برنامه بنویسی در حل یک مسئله روزمره کمک کند یا به ما امکان یادگیری چیز جدیدی را بدهد. با این حال ، وقتی فراتر از رایانه نگاه می کنیم ، یادگیری کدنویسی مزایای بیشتری دارد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

تاب آوری چیزی نیست که بتوان به شما آموزش برنامه نویسی کودکان داد. به همین ترتیب ، بچه ها برای پرورش این مهارت ها باید تجربه کنند. یک مزیت بزرگ یادگیری کدگذاری این است که کودکان یاد می گیرند از طریق عیب یابی مقاومت ایجاد کنند. وقتی به دیوار برخورد برنامه نویسی کودکان می کنند ، باید راه حلی پیدا کنند. فواید برنامه نویسی اگر راه حل اول جواب نداد ، آنها راه حل دیگری را امتحان می کنند. اگر آن یکی جواب نداد ، آنها دوباره سعی می کنند تا مشکل حل شود. در برنام فواید برنامه نویسیرایانه به این اشکال زدایی می گویند. این نوع مهارتهای تفکر بسیار مورد توجه قرار می گیرند.یادگیری رمزگذاری می تواند مهارت های ا برنامه نویسی کودکان رتباطی کودک را بهبود بخشد

یادگیری ربرنامه نویسی کودکان مزگذاری مانند یادگیری یک زبان جدید است. مطمئناً ، ممکن است اسپانیایی یا ایتالیایی نباشد ، اما یادگیری کد نویسی از برخی مهارت های مشابهی استفاده می کند که هنگام یادگیری زبان جدید ایجاد می کنیم. وقتی زبان جدیدی یاد می گیریم فواید برنامه نویسی، ارتباط بیشتری می گیریم. چرا؟ ما باید بدانیم که چگونه می توانیم مسائل را خراب کنیم تا ساده صحبت کنیم. این همان کد نویسی است. رایانه فواید برنامه نویسی ها فقط وقتی دستورالعمل ها را می فهمند که برنامه نویسی کودکان ایرانیان سایبر به زبان ساده و به راحتی قابل پیگیری باشند که کامپیوتر درک می کند. کدگذاری به پیشرفت این مهارت کمک می کند.

 

کودکان هنگام یادگیری رمزگذاری ، تفکر ساختاری خود را بهبود می بخشندهنگامی که دانش آموزان کد نویسی را یاد می گیرند ، تفکر ساختاری را توسعه می دهند. آنها یاد می گیرند که چگونه از بسیاری قطعات کوچکتر فواید برنامه نویسی که در کنار هم قرار گرفته اند ، چیزی بزرگ بسازند. این به بچه ها کمک برنامه نویسی کودکان  می کند تا نه تنها در مورد برنامه های رایانه ای درک کنند بلکه به بچه ها کمک می کند تا وقتی وظیفه ای از قطعات کوچک به آنها داده می شود ، تصویر اصلی را ببینند.

مزایای برنامه نویسی

کدگذاری به کودکان در حل مسئله کمک می کندهمه ما روز به روز با مشکلاتی روبرو می شویم. برخی از آنها کوچک و برنامه نویسی کودکان  آسان برای حل هستند ، و برخی از آنها بزرگتر ، پیچیده تر و دشوار هستند. از طریق کدگذاری ، کودکان یاد می گیرند که در مورد موقعیت های مختلفی که معمول نیستند ، فکر کنند فواید برنامه نویسی و یاد بگیرند. آنها یاد می گیرند گزینه ها را تجزیه و تحلیل کنند و باید راهی برای حل هر چالشی که با آن روبرو می شوند بیابند. این مهارت های حل مسئله یک مزیت بزرگ در زندگی روزمره آنها است و می تواند به آنها در حل موقعیت های واقعی کمک کند.

از ریاضیات می توان در پروژه های برنامه نویسی خلاق استفاده کرد

کودکانی که از Tynker استفاده می کنند می بینند که ریاضیات چگونه ذاتاً خلاق است - جیکوب مایرز 10 ساله ، یک علاقه مند به ریاضیات که به طور منظم در فواید برنامه نویسی مسابقات ریاضیات شرکت می کند ، از Tynker برای ساختن هنر ریاضی با مارپیچ و مثلث استفاده می کند! کودکان همچنین می توانند فعالیت هایی مانند Pattern Maker و Spin Draw را یاد بگیرید تا یاد بگیرید چگونه با برنامه نویسی و ریاضی هنری خلق کنید. برنامه نویسی مهارت حل مسئله را می آموزد برنامه نویسی یک روش  برنامه نویسی کودکان واقعی برای آموزش تفکر ریاضی است. وقتی دانشجویان برنامه ای را ایجاد می کنند یا فواید برنامه نویسی اشکال زدایی می کن برنامه نویسی کودکان ند ، حل مشکلات را تمرین می کنند. معلمان ریاضی دریافتند که دروس ابتدایی Tynker نیز راهی عالی برای آموزش شناسایی الگو است. معلمان می توانند فعالیتهایی مانند فرار ضرب یا ساعت آنالوگ را تعیین کنند و دانش آموزان را به یافتن راه حل با ریاضی ترغیب کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

نیازی به گفتن نیست که برنامه نویسان آموزش کامپیوتراز صفرتا صد جاوا زیادی وجود دارد، بنابراین یک برنامه نویس جاوا که می خواهد برنامه های کاربردی برای اندروید توسعه دهد، سازگاری فوق العاده آسانی خواهد داشت.

به لطف ابزارهای NDK ارائه شده توسط گوگل، می توان آن را به زبان C یا C++ نیز برنامه ریزی کرد، اگرچه گوگل ترجیح می دهد از جاوا استفاده کند زیرا آسان تر است.

نحوه برنامه نویسی در اندروید

برای برنامه نویسی در اندروید می توانید آن را از هر کامپیوتر و سیستم عاملی انجام دهید و چندین محیط برنامه نویسی (یا IDE) با تمام ابزارهای لازم برای انجام آن وجود دارد.

اولین چیزی که شما نیاز دارید Java JDK (کیت توسعه جاوا) است (همانطور که قبلا ذکر کردیم، عمدتاً در جاوا برنامه ریزی شده است).

به طور معمول، می توانید از برنامه اندروید آموزش کامپیوتراز صفرتا صد استودیو گوگل استفاده کنید که یک محیط برنامه نویسی مانند Eclipse است (در صورت داشتن افزونه های مناسب، با Eclipse می توانید در اندروید نیز کدنویسی کنید).

اندروید استودیو را می توان از اینجا دانلود کرد و می توان آن را روی ویندوز، مک یا اوبونتو نصب کرد.

SDKManager چیست؟

به همراه اندروید استودیو، SDK Manager نیز عرضه می‌شود که تمامی نسخه‌های سیستم عامل اندروید را مدیریت می‌کند، زیرا بسته به آنچه که قرار است برنامه‌نویسی کنیم، در یک نسخه مانند نسخه دیگر، مانند درایورها، ابزارهای طراحی، قابلیت‌های مشابهی نخواهیم داشت. ، و غیره.

بیایید ببینیم چه چیزهایی را می توانیم ایرانیان سایبردر مدیر SDK پیدا کنیم.

نحوه باز کردن آموزش کامپیوتراز صفرتا صد SDK Manager

مسیر پوشه ای که Android SDK در آن قرار دارد را می توان در Android Studio پیدا کرد، به ویژه در منوی File – Project Structure.

در آن مسیر باید به دنبال SDK Manager، فایل exe (در ویندوز) بگردید و پنجره ای باز می شود که در آن می توانید هر آنچه را که برای پروژه خود نیاز دارید پیکربندی کنید.

ممکن است نیاز به نصب نسخه های آنتی داشته باشیدguas از چیزهای خاصی که دیگر پیدا نمی کنید، بنابراین جالب است که پوشه هایی را که در صورت نیاز به کپی کردن یک فایل با دست می بینیم، بدانید. پوشه هایی که می توانیم پیدا کنیم:

افزونه ها: اینها کتابخانه هایی هستند که روی دستگاه های خاصی قرار دارند.

build-tools: جایی که ابزارهای خاصی آموزش کامپیوتراز صفرتا صد ذخیره می شوند که از جمله به ما کمک می کنند تا فایل های اجرایی اندروید را ایجاد کنیم.

اسناد: اسناد قابل دسترسی، مانند راهنماهای توسعه، APIها. ما می توانیم اسنادی را که در اینجا ذخیره می شوند بارگیری کنیم.

موارد اضافی: کتابخانه‌هایی از تولیدکنندگان مختلف برای تنظیم توسعه بر روی یک دستگاه خاص، یا کتابخانه‌های سازگاری مانند درایور USB Windows، خدمات Google Play یا API لازم برای دستگاه‌های آمازون (که از اندروید نیز استفاده می‌کنند).

پلتفرم ها: در اینجا هر یک از نسخه های نصب شده اندروید را مشاهده می کنیم.

platform-tools: ابزارهایی برای توسعه و اشکال زدایی که وابسته به پلتفرم هستند. آنها معمولاً با نسخه های قبلی سازگار هستند، بنابراین می توانید بدون نگرانی در مورد نسخه های اخیر، بر روی نسخه های قدیمی برنامه ریزی کنید.

نمونه ها: همانطور که از نام پوشه مشخص است، آموزش کامپیوتراز صفرتا صد نمونه هایی هستند که ما دانلود کرده ایم.

منابع: کدهای منبع موجود.



:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتراز صفرتا صد ,
:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

توانایی انجام این کارها بدون زحمت، آموزش کامپیوتراز صفرتا صد امکانات زیادی را هنگام ایجاد برنامه ها به شما می دهد.

اطلاعات دقیق

اگرچه نسخه‌های اندروید به‌طور مکرر منتشر می‌شوند، فکر نکنید که هنگام یادگیری استفاده از ویژگی‌های جدید می‌توانید از این ویژگی‌ها عقب بمانید، زیرا اسناد زیادی از همه اینها در اختیار دارید، آنها شامل نمونه‌هایی از آن هستند.

ناگفته نماند که به لطف محبوبیت اندروید، اطلاعات زیادی در اینترنت وجود دارد، انجمن هایی که در آن می توان از آنها پرسید (مانند StackFlow) و دوره هایی برای یادگیری برنامه نویسی (در پایان در مورد آن صحبت خواهیم کرد).

امنیت

ناگفته نماند که امنیت بسیار مهم است، آموزش کامپیوتراز صفرتا صد زیرا هر بار که اطلاعات حساس تری مانند لیست مخاطبین، ایمیل ها، تاریخچه جستجو را در دستگاه خود ذخیره می کنیم.

ما به ابزارهایی برای محافظت از داده هایمان نیاز داریم تا به برنامه ای که دانلود کرده ایم بی اعتماد نشویم.

اندروید مکانیسم هایی دارد که وقتی در حال برنامه نویسی هستیم، تصمیم می گیریم از کدام سرویس ها یا عناصر گوشی استفاده کند.

وقتی برنامه جدیدی را روی موبایل خود نصب می کنیم، به ما می گوید که از چه ایرانیان سایبرسرویس ها یا عناصری از تلفن استفاده می کند (مانند مخاطبین ما یا دوربین) و بنابراین تصمیم می گیریم که آیا می خواهیم به آن دسترسی داشته باشد یا خیر.

همچنین، در حالی که برنامه ها در حال اجرا هستند، چندین لایه امنیتی وجود دارد که تضمین می کند داده ها از یکدیگر جدا می شوند.

به این ترتیب، یک برنامه نمی تواند به داده های برنامه دیگر دسترسی پیدا کند، ناگفته نماند که آخرین نسخه های اندروید دارای موارد اضافی مانند رمزگذاری داده ها در کارت های خارجی یا SD هستند (فقط در آن گوشی قابل استفاده است نه در آموزش کامپیوتراز صفرتا صد گوشی دیگر)، یا اطلاع رسانی می کند. هر بار که برنامه ای به دوربین یا میکروفون دسترسی پیدا می کند.

مدیریت خودکار منابع

موبایل یک کامپیوتر نیست و حتی اگر دستگاهی پیشرفته داشته باشیم، ظرفیت پردازش ها، حافظه و باتری آن محدود است، بنابراین یک زبان برنامه نویسی برای موبایل باید به فکر بهینه ترین راه برای استفاده از آنها باشد.

در اندروید چرخه های عمر برنامه ها وجود دارد که از طریق سیستم عامل مدیریت می شود. اصولاً هنگام اجرای یک برنامه جدید نباید نگران بستن برنامه‌ها باشیم، زیرا سیستم عامل وظیفه انجام آن (آزاد کردن حافظه یا فضا) یا خوابیدن برنامه‌هایی را که در آن لحظه استفاده نمی‌شوند، بر عهده دارد.

سخت افزارهای متعدد

می دانیم که سیستم عامل iOS فقط برای دستگاه های اپل کار می کند. اندروید از ابتدا با چندین پلتفرم در ذهن ایجاد شد.

زمانی که اولین نسخه اندروید ساخته شد، اکثر آموزش کامپیوتراز صفرتا صد تلفن های همراه لمسی نبودند، زیرا بسیار گران بودند و اندروید می توانست روی هر نوع گوشی ساده ای کار کند.

در حال حاضر خرید یک گوشی هوشمند کاملاً مقرون به صرفه است، ما چندین طیف و انواع موبایل داریم، از تلفن های 3 اینچی تا تبلت های 10 اینچی، ناگفته نماند که هر سازنده سخت افزار کاملاً متفاوتی با دیگری دارد.

اندروید کاملاً با همه این تنوع سازگار شده است، سیستم عاملی است که برای اکثر تلفن های همراه انتخاب شده است، بدون احتساب سایر دستگاه های کاملاً متفاوت، مانند ماشین ظرفشویی یا تلویزیون.

برنامه نویسی جاوا

با توجه به رتبه بندی پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی،  آموزش کامپیوتراز صفرتا صد جاوا یکی از زبان های برنامه نویسی است که سال ها همیشه برجسته بوده است.



:: برچسب‌ها: آموزش کامپیوتراز صفرتا صد ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

یکی از مزایای استفاده از جاوا  کلاس های تابستانی برای توسعه اپلیکیشن های اندروید این است که گوگل با اندروید استودیو ابزارهای زیادی را در اختیار ما قرار می دهد که به ما کمک می کند. جاوا یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی نسبتا ساده است که با دانستن دستورالعمل های اولیه، قادر به ایجاد برنامه های واقعا پیچیده برای انجام کارهای مختلف روزانه خواهیم بود.



:: برچسب‌ها: کلاس های تابستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 482

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

IMHO من ترجیح می دهم از وحدت کلاس های تابستانی استفاده کنم (اما بسیار مغرض هستم) متوجه می شوم که بیشتر مشکلات برطرف شده اند و پاسخ ها به راحتی در دسترس هستند. امیدوارم این کمک کند ... اگر به اطلاعات بیشتری در مورد وحدت نیاز دارید به من اطلاع دهید.

سوال شما این است که آیا واقعاً برای توسعه بازی ها در Unity3D نیاز به دانستن برنامه نویسی جاوا دارید؟

پاسخ بله و خیر خواهد بودبله، زیرا اگر قبلاً جاوا را مطالعه کرده باشید، برنامه نویسی در C # بسیار آسان تر خواهد بود.

اگر در وب جستجو کنید، اکثر پست‌هایی که C# و java را مقایسه می‌کنند، می‌گویند که c# تا حدودی شبیه جاوا است، غیر از اینکه هر دو شی گرا هستند.

خیر زیرا، اگرچه تا حدودی شبیه به هم هستند، C# زبان برنامه نویسی دیگری است که از جاوا تکامل یافته است و توسعه دهندگان و برنامه های امروزی عمدتاً از C # در توسعه برنامه های اندروید استفاده کلاس های تابستانی می کنند.

در اینجا نقل قولی از اسناد مایکروسافت است:

البته جاوا قبل از C # آمد و C # در خلاء ایجاد نشد. کاملاً طبیعی است که C # از نقاط قوت و ضعف جاوا یاد گرفته باشد، همانطور که جاوا از Objective-C که از C آموخته است. بنابراین، C # باید با جاوا متفاوت باشد. اگر جاوا کامل بود، دلیلی برای ایجاد #C وجود نداشت. اگر C # کامل باشد، هیچ فایده ای برای ایجاد یک زبان برنامه نویسی جدید وجود ندارد. سپس کار انجام می شد. با این حال، آینده روشن نیست، و هر دو C # و جاوا زبان های برنامه نویسی شی گرا در ایرانیان سایبرحال حاضر خوب هستند، بنابراین آنها درخواست مقایسه دارند.

توجه به این نکته ضروری است که همه چیز را نمی توان در اینجا پوشش داد. جسم به سادگی بیش از حد بزرگ است. هدف ارائه اطلاعات کافی برای کمک به مدیران و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است که انتخاب دقیق‌تری در مورد زبان مورد استفاده کلاس های تابستانی در موقعیت‌های خاص داشته باشند. شاید برخی ابهامات زبانی کوچک در C# باعث شود کسی جاوا را انتخاب کند. شاید برخی از ایرادات جاوا بر روی انتخاب C# تأثیر بگذارد. در هر صورت، این مقاله سعی خواهد کرد به اندازه کافی عمیق در جزئیات فرو رود تا گنجینه های پنهانی را که به هدف ما کمک می کند، کشف کند.

برای توضیح عمیق تر، در اینجا اسنادی در مورد زبان های برنامه نویسی، مقایسه C # و Java آورده شده است.

اگر می خواهید C# یا جاوا اسکریپت را یاد بگیرید، بهتر است ابتدا بدانید که تفاوت آنها چیست. در اینجا یک پست در مورد تفاوت نحو در C # و جاوا اسکریپت است

برای آموزش های عمیق در اینجا یک کتاب الکترونیکی در مورد یادگیری برنامه نویسی C # در Unity 3D وجود دارد. همچنین می توانید برای مشاهده مجموعه آموزشی آنها به وب سایت Unity3D مراجعه کنید. هنگامی که وارد دنیای توسعه می شوید، متوجه می شوید که چند زبان برنامه نویسی وجود دارد، محیط های مختلف توسعه و تفاوت های آنها. تقریباً می توان گفت که برای هر یک از ما یک زبان وجود دارد. اما اگر کاری کلاس های تابستانی که می خواهید انجام دهید این است که خودتان را وقف توسعه اندروید کنید، بهترین شرط شما یادگیری جاوا و XML برای شروع است.

توسعه دهنده اندروید = JAVA + XML

اینها زبان هایی هستند که بیشتر در توسعه برنامه های اندروید استفاده می شوند. آنها توسط گوگل برای توسعه برنامه ها توصیه می شوند و بنابراین ما توضیح مختصری از آنها ارائه می دهیم.

آیا می خواهید یک برنامه ایجاد کنید؟ پروژه خود را توضیح دهید!

جاوا

امروزه آن را پادشاه زبان های برنامه نویسی می دانند. هدف اصلی کلاس های تابستانی آن این است که اجازه دهد، پس از ایجاد برنامه، بتواند بر روی هر پلتفرمی اجرا شود.



:: برچسب‌ها: کلاس های تابستانی ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

قوانین مرتبط، سیستم های توصیه کننده: جستجوی  دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد شباهت، تشخیص هرزنامه، و جریان های داده کاوی (2 سخنرانی، 2 ساعت آزمایشگاهی) (CSCI 191T سابق)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاییزCSCI 172. گرافیک کامپیوتری

پیش نیازها: MATH 76، CSCI 41، و (CSCI 112 یا ECE 118). دستگاه های سخت افزاری، گرافیک شطرنجی، دستگاه در وابستگی، ساختار و نمایش داده های گرافیکی، تکنیک های تعاملی، و الگوریتم های نمایش اشیاء دو و سه بعدی، تبدیل گرافیکی، استانداردهای گرافیکی، مدل سازی، انیمیشن، VRML و تجسم علمی. (3 ساعت سخنرانی)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاییزCSCI 173. گرافیک کامپیوتری پیشرفته

پیش نیاز: CSCI 172. الگوریتم های سطح دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد قابل مشاهده، نور و سایه، بافت ها، منحنی ها و سطوح، طراحی به کمک کامپیوتر، تکنیک های مدل سازی پیشرفته، مدل سازی جامد، معماری گرافیک شطرنجی پیشرفته، الگوریتم های هندسی و شطرنجی پیشرفته، رابط کاربری، ردیابی پرتو، تکنیک های انیمیشن ، و فراکتال ها. (2 سخنرانی، 2 ساعت آزمایشگاهی)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاییزCSCI 174. طراحی و تحلیل الگوریتم ها

پیش نیازها: CSCI 115، CSCI 119. مدل‌های محاسبات و اندازه‌گیری‌های پیچیدگی، الگوریتم‌های ایرانیان سایبرمرتب‌سازی و جستجو، نمایش و دستکاری مجموعه، شاخه و کران، حساب عدد صحیح و چند جمله‌ای، الگوریتم‌های تطبیق الگو، الگوریتم تجزیه، الگوریتم نمودار-کامپلیت، NP چالش ها و مسائل.

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده:  دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد پاییزCSCI 176. پردازش موازی

پیش نیازها: CSCI 113، CSCI 144. ویژگی ها، و طبقه بندی سیستم های کامپیوتری. مفهوم و تحقق موازی گرایی. تکنیک های طراحی خط لوله پردازش برداری پردازش آرایه. پردازش چندگانه چند پردازش در مقابل چند کامپیوتر. حافظه مشترک در مقابل ارسال پیام، حل مسئله و برنامه نویسی موازی. گرایش های معماری

واحد: 3وره به طور معمول ارائه شده: بهارCSCI 177. سیستم های کامپیوتری توزیع شده

پیش نیازها: CSCI 113, CSCI 144. ویژگی ها و طراحی سیستم های توزیع شده. برنامه و اتصال به شبکه محاسبات سازمانی داده های توزیع شده و مدیریت تراکنش. سیستم عامل های توزیع شده حل مسئله و برنامه نویسی توزیع شده

واحد: 3CSCI 186. زبان های رسمی و خودکار

پیش نیاز: CSCI 119. مقدمه ای بر  دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد نظریه زبان رسمی. گرامرهای بدون زمینه، گرامرهای حساس به متن، گرامرهای نامحدود. ویژگی‌های زبان‌های بدون زمینه، خودکارهای فشاری به پایین.

واحد: 3CSCI 188. مقدمه ای بر محاسبه پذیری

پیش نیاز: CSCI 119. مقدمه ای بر محاسبه پذیری و پیچیدگی. ماشین‌های تورینگ، توابع بازگشتی، کاهش، تصمیم‌ناپذیری، کلاس‌های P و NP و مشکلات حل‌ناپذیر.

واحد: 3CSCI 190. مطالعه مستقلبه جایگاه تحصیلی مراجعه کنید. برای درجه بندی SP تایید شده است.واحد: 1-3، قابل تکرار تا 6 واحدCSCI 191T. موضوعات در علوم کامپیوتر

پیش نیاز: CSCI 115 یا اجازه مربی. موضوعات خاص در علوم کامپیوتر مورد علاقه و اهمیت فعلی.

واحد: 3، قابل تکرار تا 9 واحدCSCI 191T. امنیت رایانه

پیش نیاز: CSCI 115 و دانش اولیه سیستم عامل و برنامه نویسی شبکه. این دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد دوره بر روی موضوعات منتخب امنیت سایبری با تاکید بر امنیت سیستم های عامل، امنیت شبکه و پیاده سازی حملات و اقدامات متقابل تمرکز دارد. موضوعات شامل کنترل دسترسی، آسیب پذیری های کدهای مخرب، فایروال ها و تشخیص نفوذ، رمزنگاری، مهندسی ایمن و اصول برنامه نویسی است. این موضوع ممکن است برای اعتبار تکرار نشود. (ارائه شده در پاییز 2022)



:: برچسب‌ها: دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

پیش نیاز: CSCI 112، CSCI 115، CSCI 119. نحو و  دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد معنای زبان های برنامه نویسی. تحلیل واژگانی، تکنیک های تجزیه، مولد تجزیه کننده، تجزیه SLR و LALR. مقدمه ای بر سازماندهی جدول نمادها و روال های معنایی. مولدهای کامپایلر

CSCI 146. معماری سیستم ها

پیش نیازها: CSCI 113، CSCI 144. تجزیه و تحلیل عمیق یک یا چند سیستم عامل -- ساختارهای داده سیستم، معماری سخت افزار، توابع پوسته و هسته، روال های ورودی/خروجی، مدیریت وقفه. موضوعات دیگر ممکن است شامل معماری های سخت افزاری موازی، تجزیه و تحلیل عملکرد باشد.

واحد: CSCI 148. برنامه نویسی سیستم ها

پیش نیازها: CSCI 113، CSCI 144. موضوعات شامل پیاده سازی اجزای سیستم عامل و اصلاح سیستم های موجود است. درایورهای دستگاه، مدیریت حافظه، شبکه های ارتباطی و سیستم های فایل مورد بررسی قرار خواهند گرفت. پروژه ها دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

واحد: 3CSCI 150. مقدمه ای بر مهندسی نرم افزار

پیش نیاز: CSCI 41. تاریخچه، اهداف، و انگیزه مهندسی نرم افزار. مطالعه و استفاده از روش های مهندسی نرم افزار. الزامات، مشخصات، طراحی، پیاده سازی، آزمایش، تایید و نگهداری سیستم های نرم افزاری بزرگ. برنامه نویسی تیمی (2 سخنرانی، 3 ساعت آزمایشگاهی)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه ایرانیان سایبرشده: پاییزCSCI 152E. مهندسی نرم افزار

پیش نیاز: CSCI 150. بررسی عمیق تکنیک ها برای مشخصات، طراحی، پیاده سازی، آزمایش و تأیید نرم افزار. رابط های انسان و کامپیوتر روش های رسمی توسعه نرم افزار استفاده از ابزارهای مهندسی نرم افزار برای توسعه پروژه های نرم دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد افزاری قابل توجه. (2 سخنرانی، 2 ساعت آزمایشگاهی)

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: بهارCSCI 154. شبیه سازی

پیش نیازها: CSCI 41, CSCI 60; ریاضی 75. شبیه سازی به عنوان ابزاری برای مطالعه سیستم های پیچیده در علوم کامپیوتر، آمار و تحقیقات عملیات. تولید متغیرهای تصادفی بررسی اصول پشت سر و نمونه هایی از زبان های شبیه سازی.

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: بهارCSCI 156. سیستم ها و پروتکل های کار اینترنتی

پیش نیاز: CSCI 114 (ممکن است همزمان دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد گرفته شود) یا اجازه مربی. بررسی فناوری‌های شبکه زیربنایی اتصالات در سطح برنامه، معماری شبکه، آدرس دهی، نگاشت آدرس های انتزاعی به آدرس های فیزیکی، دیتاگرام های مسیریابی، پیام های خطا و کنترل، لایه بندی پروتکل، دروازه ها، زیرشبکه ها. مشتری-سرورفعل و انفعالات ver لایه های بالایی پشته های پروتکل.

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاییزCSCI 164. برنامه نویسی هوش مصنوعی

پیش نیاز: CSCI 117. مقدمه ای بر روش های حل مسئله از هوش مصنوعی. سیستم های تولید سیستم های دانش محور فراگیری ماشین. موضوعات انتخاب شده از منطق فازی، مدل های شبکه عصبی، الگوریتم های ژنتیک. تایید، تایید، تست.

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: بهارCSCI 166. اصول هوش مصنوعی

پیش نیاز: CSCI 164. تجزیه و تحلیل مدل های مبتنی بر دانش و عصبی، از جمله خود سازماندهی، مدل های یادگیری متوالی، مدل های الهام گرفته از عصبی استدلال و ادراک. ادغام پارادایم های مختلف

واحد: 3دوره به طور معمول ارائه شده: پاییزCSCI 168E. تجزیه و تحلیل داده های بزرگ

پیش نیاز: ریاضی 75; CSCI 115; CSCI 164 (شرایط مشترک) یا اجازه مربی. مقدمه ای دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد بر داده کاوی و فرآیند کشف دانش، مبانی کلان داده، نقشه کاهش: رویه های نقشه و کاهش، کاهش ابعاد: تجزیه ارزش واحد و تقریب رتبه پایین، مجموعه آیتم های مکرر و 



:: برچسب‌ها: دوره های کلاس برنامه نویسی صفر تا صد ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 برنامه نویسی و کد نویسی برای سیستم های برنامه نویسی کودکان کامپیوتری همان مفهوم هستند و در جایی بین زبان ریاضی و زبان کلامی قرار می گیرند. برنامه نویسی مانند ریاضیات یک زبان جهانی است، اما برنامه های مختلفی وجود دارد که هر کدام سبک خاص خود را دارند. برخی از زبان های برنامه نویسی عبارتند از جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس و بسیاری دیگر.

اگرچه زبان‌های برنامه‌نویسی ممکن است برای بزرگسالانی که هرگز با آن‌ها آشنا نشده‌اند گیج‌کننده‌تر به نظر برسند، اما درک آن‌ها برای کودکان، با درک هنوز در حال توسعه از جهان و محدودیت‌های آن، بسیار آسان‌تر است.

فواید برای کودکانی که برنامه نویسی و کدنویسی را یاد می گیرند

برخی از مزایایی که کودکان در هنگام یادگیری کدنویسی می توانند تجربه کنند می تواند شامل افزایش توانایی تفکر انتقادی، مهارت های حل مسئله، شجاعت انجام کارهای جدید و دشوار، مهارت های ریاضی و موارد دیگر باشد. شاید یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که کودکان خردسال می‌توانند از آموزش کدنویسی و برنامه‌نویسی بهره ببرند، فرصت غلبه بر موانع جنسیتی است.

 این یک تفاوت شناخته شده است که اکثر برنامه نویسی کودکان کدنویس ها و افراد در دنیای برنامه نویسی مرد هستند. یک راه حل بالقوه برای مبارزه با عدم تعادل جنسیتی در کدنویسی حرفه ای، معرفی کدنویسی به کودکان، اعم از پسر و دختر، در اوایل رشد آنها قبل از شکل گیری مفهوم کلیشه ها است. به این ترتیب، کدنویسی به‌عنوان «یک چیز پسرانه» دیده نمی‌شود، بلکه به‌عنوان یک «مدرسه» درست مانند ریاضیات و علوم به طور کلی دیده می‌شود.

مفاهیمی برای آشنایی کودکان با برنامه نویسی

یک مانع برجسته برای آموزش مفاهیم جدید به بسیاری از کودکان، عدم علاقه به جلب ایرانیان سایبر توجه آنها یا ارتباط مفهوم جدید با زندگی آنها است. شاید مؤثرترین روشی که والدین و مربیان به طور یکسان برای ترغیب کودکان به یادگیری یافته اند، از طریق ترکیب بازی ها باشد، چه بازی های مجازی و چه بازی های دنیای واقعی. ارتباط موضوعات آموزشی فعلی با ایده هایی که قبلاً در دنیای کودک تثبیت شده اند، می تواند درک این مفهوم را بسیار آسان کند. احتمالا اکثر والدین نام بازی Minecraft را شنیده‌اند که یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود.

با این حال، آنچه بیشتر والدین و مربیان ممکن است ندانند این است که Minecraft می‌تواند پایه‌ای عالی برای آشنا کردن کودکان با مفهوم کدنویسی و برنامه‌نویسی باشد. در بازی آیتمی به نام redstone وجود دارد که از طریق استفاده از اشیاء همکار در سطوح خطی، برای ایجاد مدارهای مختلف استفاده می شود. آشنا بنظر رسیدن؟ اگر کودکی تعجب می کند که چگونه برنامه نویسی و برنامه نویسی می تواند با دنیای او مرتبط برنامه نویسی کودکان باشد، سعی کنید به او توضیح دهید که قبلاً همین مفاهیم را در Minecraft پیاده سازی کرده است.

مشابه Minecraft در روشی که کودکان به خلاقیت خود سپرده می شوند تا دنیایی برای خود بسازند، سعی کنید همان مفهوم امکانات بی پایان را با کدنویسی معرفی کنید. بچه‌ها دوست دارند هر چیز جدیدی را که مورد علاقه‌شان است کاوش کنند و آزمایش کنند، بنابراین وقتی فرآیند کدنویسی را درک کردند، اجازه دهید بروند و ببینند در نهایت به کجا می‌رسند. آنچه آنها کشف و خلق می کنند ممکن است شگفت آور باشد.

فعالیت هایی برای آموزش مفاهیم کدنویسی به کودکان

در بخش قبلی Minecraft قبلاً برای آشنا برنامه نویسی کودکان کردن کودکان با مفهوم کدنویسی استفاده شده بود، اما راه‌های دیگری نیز برای معرفی این مفهوم به کودکان وجود دارد. یکی از راه‌هایی که کودکان می‌توانند از طریق آن تجربه‌ای سرگرم‌کننده و عملی با برنامه‌نویسی رایانه داشته باشند، دش و کیو است. این ابزارها می‌توانند به بچه‌ها کمک کنند با برنامه‌نویسی رایانه‌ای، نگاهی اجمالی به دنیای امکانات بی‌پایان داشته باشند و به بچه‌ها این امکان را می‌دهند تا دوست کوچک خود را بسازند و از طریق کد آنها را زنده کنند.

با حذف کد از قلمرو انتزاعی و قرار دادن آن در دنیای فیزیکی روبروی خود، بچه ها می توانند برنامه نویسی کودکان به صورت بصری ببینند که کد چگونه کار می کند و هر خط چه ارزشی برای کل عملکرد یک کامپیوتر به ارمغان می آورد. علاوه بر این، با استفاده از این 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

استنسیل

برنامه شروع  برنامه نویسی کودکان رایگان است. یا پرداخت 99 دلار در سال برای انتشار کار بر روی دسکتاپ و همچنین وب

این نرم افزار با الهام از سیستم بلوک های snapping Scratch به کاربران اجازه می دهد تا بازی های ساده ای را برای دستگاه های موبایل یا دسکتاپ ایجاد کنند. اگر فرزندتان در مورد آن جدی است، برنامه‌های حرفه‌ای پولی وجود دارد که با عملکردهای پیشرفته، از جمله توانایی انتشار و فروش بازی‌های شما همراه است. این بهترین برای کودکان 12 سال و بالاتر است.

تینکر

قیمت ها از 20 دلار در ماه یا 120 دلار در سال پس از آزمایش رایگان شروع می شود

مانند بسیاری از برنامه‌های کدنویسی محبوب، Tynker با بلوک‌های کد به هم پیوسته کار می‌کند و زبان را برای بچه‌ها قابل دسترس می‌کند (5 تا 17 سال سن توصیه شده است). کلاس های خود گام به دسته های سنی توصیه برنامه نویسی کودکان شده برای نقاط ورود آسان تقسیم می شوند. هر کودک به یک حساب کاربری نیاز دارد، اما تخفیف های چند فرزند در دسترس است، و فروش های گاه به گاه نیز وجود دارد.

بچه ها می توانند کلاس های خود گام را با برنامه کدنویسی Tynker امتحان کنند. عکس از Tynker

آموزش کدنویسی اپلیکیشن ها برای ایرانیان سایبرگوشی ها و تبلت ها

علاوه بر برنامه‌های برنامه‌نویسی رایانه‌ای در بالا، تعداد زیادی برنامه موبایل عالی وجود دارد، اگر می‌خواهید به کودکان خود کدنویسی را در حال حرکت آموزش دهید. این فقط یک لیست کوتاه از برنامه‌های کدنویسی برای تلفن‌ها و تبلت‌هایی است که از والدین استقبال کرده‌اند. موارد بیشتری همیشه منتشر می شوند. طبقه بندی برنامه های کودکان

طبقه بندی "G" "عمومی" است. در حالی که برنامه های G برای کودکان نیستند، اما باید تاثیر ملایمی داشته باشند. کودکان باید بتوانند بدون نظارت آن را تماشا کنند.

«PG» «راهنمای والدین توصیه می‌شود». این برنامه ها ممکن است  برنامه نویسی کودکان با دقت مضامین یا ایده های بزرگسالان را نشان دهند، اما باید تاثیر ملایمی داشته باشند. کودکان می توانند با نظارت والدین یا مراقب تماشا کنند.

طبقه بندی «C» (کودکان) و «P» (کودکان پیش دبستانی) با طبقه بندی «G» و «PG» متفاوت است. آنها نه تنها «مناسب» یا «در اصل برای» کودکان طراحی شده اند، بلکه به طور خاص برای برآوردن نیازها و علایق کودکان طراحی شده اند.

برای شمارش یک برنامه کودکان استرالیایی (غیر نمایشی) در سهمیه برنامه های استرالیایی انتشار اول شما، باید توسط ACMA به عنوان C یا P طبقه بندی شده باشد.

همچنین می توانید برای یک برنامه نمایشی کودکان یا یک برنامه نویسی کودکان فیلم کودکان برای طبقه بندی C یا P درخواست دهید.برای جزئیات بیشتر به راهنمای ما برای طبقه بندی تلویزیون کودکان مراجعه کنید.

ما هر سال فهرستی از برنامه هایی را که C یا P طبقه بندی کرده ایم منتشر می کنیم.شناسایی برنامه های C و Pشما باید یک برنامه C را با نماد طبقه بندی "C" و یک برنامه P را با نماد طبقه بندی "P" در موارد زیر شناسایی کنید:پخش برنامه برنامه پخش راهنمای برنامه الکترونیکی (EPG) لیست در وب سایت حمایت های کودکان

برنامه‌های طبقه‌بندی شده با C و P و هر گونه مطلبی که در طول و بلافاصله قبل و بعد از برنامه‌های C و P پخش می‌شود باید با حمایت‌های کودکان در استانداردهای محتوای استرالیا و تلویزیون کودکان 2020 مطابقت داشته باشد.

مقررات حفاظتی حوزه هایی مانند:تبلیغات برنامه جوایز مسابقات همچنین قوانینی در مورد میزان و محتوای تبلیغات پخش شده بلافاصله قبل و بعد از برنامه های C و P وجود دارد. قوانین

این شرط مجوز شما است که از قوانین مندرج در محتوای استرالیا و استانداردهای برنامه نویسی کودکان تلویزیون کودکان 2020 تبعیت کنید. اگر از قوانین پیروی نکنید، ما شکایات مربوط به شما را بررسی می کنیم. ارزیابی اولیه کودکی ابزاری است که برای جمع آوری و ارائه اطلاعات حیاتی در مورد رشد و رشد کودک به مربیان،



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

2 کلاس رایگان پایه؛ تمام کلاس های برنامه نویسی کودکان مقدماتی دیگر 15 دلار. بیش از 20 رویداد برنامه نویسی و آموزش رایگان موجود است. شروع کلاس ها از 21 دلار

برنامه کدنویسی آنلاین Create & Learn که توسط کارشناسان فناوری گوگل و اپل تأسیس شده است، برنامه درسی سخت و سرگرم کننده ای را برای بچه های کلاس K-12 ارائه می دهد. موضوعات عبارتند از Scratch، کدنویسی Minecraft، Python، رباتیک، محاسبات ابری و موارد دیگر. همه کلاس ها به صورت آنلاین و با رویکرد پروژه محور که خلاقیت و تفکر انتقادی را تشویق می کند، به صورت آنلاین تدریس می شود. اردوهای آنلاین و رویدادهای دوره ای رایگان نیز ارائه می شود.

کد آکادمی کلاس پایه رایگان است، سپس 19.99 دلار در ماه

این وب‌سایت تعاملی کاربرپسند است و  برنامه نویسی کودکان کدهای اولیه را از طریق تمرین‌های سرگرم‌کننده و ساده که شبیه بازی است به بچه‌ها آموزش می‌دهد. برای فراتر رفتن از اصول اولیه، باید مشترک شوید.

کد انتقام جویان قیمت ها از 20 تا 29 دلار در ماه پس از آزمایش رایگان شروع می شود

در حالی که Code Avengers فاقد گرافیک چشم نواز گزینه های دیگر است، یک سری کلاس های مقدماتی رایگان در ساخت صفحات وب، برنامه ها و بازی ها ارائه می دهد. با دوره آزمایشی رایگان هفت روزه شروع کنید، که به پنج درس اول هر دوره، از پایتون گرفته تا توسعه وب، جاوا اسکریپت و غیره دسترسی پیدا می کند. اگر آنچه را که می بینید دوست دارید، یک طرح عضویت بخرید.

مبارزه  برنامه نویسی کودکان با کد

قیمت ها از 9.99 دلار در ماه پس از یک ایرانیان سایبردوره آزمایشی رایگان شروع می شود

بهترین گزینه برای بچه های بزرگتر، Code Combat از حالت بازی تعاملی و رقابتی برای برنامه نویسی خود برای بچه ها استفاده می کند. بازی اول رایگان است، اما پس از آن، والدین باید یک اشتراک بخرند. (توجه: در زمان انتشار، صفحه فرود Code Combat به شدت بر کلاس‌های آنلاین خود برای بچه‌ها متمرکز بود، اما می‌توانید دسترسی مستقیم و خودسرانه به بازی را با حروف کوچک در نیمه‌ی راه صفحه «Parents» پیدا کنید.)

کد میمون

قیمت ها از 6 دلار در ماه پس از آزمایش رایگان برنامه نویسی کودکان شروع می شود

بچه ها برای حل مشکلات باید یک میمون را به اطراف حرکت دهند و با ستاره ها و همچنین گرافیک ها و تصاویر خنده دار در طول راه پاداش بگیرند. اگرچه فرو رفتن عمیق‌تر در Code Monkey با هزینه (هنوز نسبتا مقرون به صرفه) همراه است، تعداد قابل توجهی از چالش‌های رایگان در بازی وجود دارد تا بدون کلید زدن کارت اعتباری، تجربه واقعی را به بچه‌ها ارائه دهد.

کدموجی

پس از استفاده آزمایشی رایگان، قیمت ها از 10 دلار در ماه شروع می شود

آن ایموجی های همه جا حاضر را به صورت آموزشی با این وب سایت که از کدهای پیچیده برای عبارات کاربرپسند اجتناب می کند، کاملاً تحت اللفظی کار کنید: بچه ها با استفاده از ایموجی ها برای جایگزینی کدهای HTML یا CSS کدنویسی را یاد می گیرند و سپس می توانند مهارت های خود را در "زمین بازی" یا "بازی" آزاد کنند. بخش "کارگاه" سایت. والدین از طراحی تمیز و ساده وب سایت قدردانی می کنند.

کد پذیر

قیمت ها از 6.99 دلار در ماه یا 59.99 دلار در سال پس از آزمایش رایگان شروع می شود

Kodable یک برنامه درسی کامل برنامه نویسی برای کودکان 4 تا 10 ساله برنامه نویسی کودکان ساخته است. کودکان مهدکودک می توانند منطق برنامه نویسی اولیه را یاد بگیرند و از آنجا بسازند تا زمانی که در کلاس پنجم هستند، کد جاوا اسکریپت را بنویسند. Kodable که به طور گسترده در مدارس استفاده می شود، در دستگاه های iOS نیز موجود است.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

این یک مشکل است زیرا زبان های برنامه نویسی زیادی برنامه نویسی کودکان در آنجا وجود دارد. نکته کلیدی این است که یکی را پیدا کنید که به اندازه کافی ساده باشد تا کودک شما یاد بگیرد و او را ناامید نکند. اگر ناامید شوند، به احتمال زیاد ترک می کنند.

یکی از موارد مورد علاقه جاوا است. جاوا برای استفاده آسان است و کتابخانه های منبع باز زیادی برای انتخاب دارد. بسیاری از بچه ها دوست دارند جاوا را یاد بگیرند زیرا می تواند به آنها در ساختن Minecraft کمک کند. در MakerKids، ما یک دوره آموزشی کامل برای Minecraft و یادگیری کدنویسی با آن داریم. بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه از جاوا برای حل مشکلات بازی استفاده کنند. هنگامی که آنها بر این مهارت مسلط شدند، متوجه خواهند شد که سفارشی کردن بازی چقدر آسان است.

Swift یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی خوب برای بچه هایی است که به تازگی برنامه نویسی کامپیوتر را یاد می گیرند. به حداقل کدنویسی نیاز دارد و به جای آن از یک کد کشیدن و رها کردن استفاده می کند. این یکی معمولا برای کودکان بالای 10 سال توصیه می شود.

وقتی صحبت از برنامه نویسی برای برنامه نویسی کودکان بچه ها می شود، C++ یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر بگیرید. این یک راه عالی برای بچه ها برای یادگیری نحوه ایجاد برنامه های کاربردی برای ویندوز است و پایه و اساس اکثر زبان های برنامه نویسی است. C++ همه کاره است، بنابراین می تواند به توسعه برنامه ها در بسیاری از سیستم عامل های مختلف کمک کند.

Scratch یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی خوب برای شروع کودکان است. Scratch از یک ایرانیان سایبر رابط کشیدن و رها کردن با بلوک های رنگارنگ استفاده می کند. این کار را برای بچه هایی که تازه شروع به کدنویسی می کنند آسان می کند. بچه ها یاد می گیرند که چگونه رسانه های تعاملی مانند انیمیشن، داستان و بازی را برنامه ریزی کرده و به اشتراک بگذارند. Scratch

 به طور خاص برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است، اما افراد در هر سنی می توانند با Scratch ایجاد کنند. همچنین یک اسکرچ جونیور برای کودکان 5-7 ساله وجود دارد.

چگونه به فرزندم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان بیاموزم؟پسر پشت کامپیوتر

شما می توانید به روش های مختلف برنامه نویسی را به بچه ها آموزش دهید. برنامه ها و وب سایت های رایگان زیادی وجود دارند که می توانند دوره های مقدماتی را به شما ارائه دهند. این می‌تواند بچه‌ها را در معرض کدنویسی قرار دهد و به آن‌ها اجازه دهد قبل از اینکه پول زیادی برای کلاس‌ها خرج کنید، ببینند که آیا این چیزی است که به آن علاقه دارند یا خیر.

همچنین بسیاری از برنامه های بعد از مدرسه و برنامه های مجازی وجود دارد که کدنویسی را آموزش می دهند. در MakerKids، کلاس‌های مجازی در زمینه کدنویسی ارائه می‌کنیم که به بچه‌ها هر آنچه را که باید بدانند آموزش می‌دهد. همیشه یک مربی زنده برای پاسخ به سوالات و راهنمایی کلاس وجود دارد.

در حالی که برنامه‌ها و وب‌سایت‌های برنامه نویسی کودکان رایگان می‌توانند مفید باشند، هیچ چیز بهتر از داشتن یک معلم با تجربه برای پاسخگویی به سؤالات نیست. تا زمانی که اطلاعات زیادی در مورد برنامه نویسی کامپیوتر نداشته باشید، نمی توانید به کودک خود آموزش دهید. داشتن فردی با تجربه می تواند اطمینان دهد که فرزند شما بهترین درس ممکن را خواهد گرفت.

بهترین سن برای یادگیری برنامه نویسی چیست؟

این پاسخ می تواند بسته به کودک متفاوت باشد. برخی از بچه ها در سن 5 سالگی آماده هستند، در حالی که برخی دیگر در سن 6 سالگی آماده هستند. برای گروه کوچکتر، بهتر است زبان های کدنویسی را با ابزارهای یادگیری بصری انتخاب کنید. این باعث می شود که آنها راحت تر درک کنند.

وقتی بچه ها بزرگتر می شوند، می توانید برنامه نویسی را برای بچه ها برنامه نویسی کودکان معرفی کنید که شامل متن و/یا متن است. آنها می توانند این مفاهیم را بهتر درک کنند و شروع به درک کامل زبان های برنامه نویسی کنند.

غذای آماده



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

می توان کدهایی را نوشت که کامپیوتر متوجه برنامه نویسی کودکان آن نمی شود. در برنامه ای که صدها خط کد دارد، شناسایی این اشتباهات کوچک می تواند بسیار وقت گیر باشد و نیاز به حوصله و تمرین زیادی دارد و به همین دلیل است که به طور کلی برنامه نویسی به زبان های متنی تا KS3 یا حتی KS4 معرفی نمی شود.

زبان های برنامه نویسی در دبستان

لطفاً توجه داشته باشید که دستورالعمل‌های زیر برای آنچه در هر سال ابتدایی تدریس می‌شود فقط برای راهنمایی است و ممکن است نشان‌دهنده روشی باشد که محاسبات در مدرسه فرزند شما آموزش داده می‌شود.

سال 1

دانش آموزان با اصول برنامه نویسی با یک ربات برنامه نویسی متوالی مانند Bee-Bot آشنا می شوند.سال 2

وظایف برنامه نویسی پیچیده تری داده  برنامه نویسی کودکان خواهد شد، مانند کشیدن اعداد و/یا حروف روی زمین با برنامه ریزی یک ربات لاک پشت.

سال 3

کودکان با استفاده از روبات‌ها، درک خود را از برنامه‌نویسی توسعه می‌دهند ایرانیان سایبر و احتمالاً به سمت استفاده از روبات‌های پیچیده‌تر پیش می‌روند. در برخی مدارس یک زبان برنامه نویسی بصری معرفی خواهد شد.

سال 4

دانش آموزان با یک زبان برنامه نویسی بصری آشنا می شوند و شروع به استفاده از تفکر محاسباتی برای نوشتن کدهایی می کنند که از حلقه ها و دستورات if استفاده می کند.

سال 5 و سال 6

دانش آموزان شروع به توسعه استقلال در یک زبان برنامه نویسی بصری می کنند و به جای دنبال کردن دستورالعمل ها و آزمایش ایده ها، کد خود را می نویسند. برخی از دانش آموزان ممکن است شروع به یادگیری یک زبان متنی کنند. برنامه نویسی کودکان وقتی برای اولین بار به برنامه نویسی رایانه فکر می کنید، ممکن است تصور کنید که این فقط چیزی برای بزرگسالان است. اما، حقیقت این است که افراد در هر سنی می توانند برنامه نویسی کامپیوتر را یاد بگیرند، حتی کودکان.

برنامه نویسی برای بچه ها می تواند سرگرم کننده و آموزشی باشد. بچه‌ها می‌توانند مهارت‌های ارزشمندی را در برنامه‌نویسی بیاموزند که ممکن است آنها را به سمت شغلی در آینده سوق دهد. آنها همچنین می توانند مهارت های حل مسئله و نحوه برقراری ارتباط با دیگران را بیاموزند.

اگر در صحنه برنامه نویسی کامپیوتر تازه کار هستید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.در این مقاله یاد خواهید گرفت:برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان چیست؟چگونه به فرزندم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان بیاموزم؟بهترین سن برای یادگیری برنامه نویسی چیست؟برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

برنامه نویسی کامپیوتر اساساً مجموعه ای از دستورالعمل ها را به رایانه ارائه می دهد که باید آنها را دنبال کند. این دستورالعمل ها برای حل یک مشکل و عملکرد استفاده می شود. برنامه نویسی کامپیوتر به آسان کردن کارهای طولانی و تکراری کمک می کند.

وقتی بچه ها برنامه نویسی را یاد می گیرند، یاد می گیرند که چگونه با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. این مهارتی است که اگر راه را ادامه دهند می تواند آنها را در زندگی به دوردست ها برساند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویسی کودکان چیست؟کودک در کامپیوتر



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هر کدام را که انتخاب کنند، mBlock دارای منابع  برنامه نویسی کودکان و ظرفیت حرفه ای برای پشتیبانی کامل از آنها در طول تحصیل است. فرزند شما می‌تواند بازی‌های سرگرم‌کننده، انیمیشن‌ها و پروژه‌های تعاملی ایجاد کند که بعداً می‌تواند با انجمن mBlock به اشتراک بگذارد. آنها همچنین می توانند ربات ها را برنامه ریزی کنند و اصول اولیه سیستم های هوش مصنوعی را بیاموزند.

mBlock به طور گسترده در دسترس است و می تواند در دستگاه های مختلف استفاده شود. از ویندوز، مک پشتیبانی می کند، Linux، Chromebook، iOS و Android. محدوده سنی مشخصی وجود ندارد، اما توصیه می کنیم کودکان کوچکتر (5 تا 9 ساله) را با ویرایشگر کدگذاری مبتنی بر بلوک شروع کنید.

کد هیولا

اگر به دنبال یک افزونه سریع، رایگان و مناسب برای کودکان خود هستید، Code Monster یک گزینه سرگرم کننده و عالی است. همانطور که از نام آن پیداست، این وب سایت با استفاده از یک شخصیت هیولا آبی دوستانه، کدنویسی را برای برنامه نویسی کودکان بچه ها آموزش می دهد.

کد هیولا بچه ها را در هر درس تعاملی راهنمایی می کند. سوالات ارزیابی می پرسد و در صورت لزوم نکات مفیدی را ارائه می دهد. همچنین اصول برنامه نویسی را از طریق توضیحات و دستورالعمل های دقیق بیان می کند.

فرزند شما تنها زمانی می تواند به درس، آزمون یا پروژه بعدی برود که پارامترهای هیولا را برآورده کند و/یا با موفقیت به هدف برسد.

همانطور که این برنامه کدنویسی می تواند زیبا باشد، در واقع بیشتر یک پلت فرم مکمل است تا یک منبع کدنویسی مستقل. راه‌اندازی فقط به پیشرفت خطی اجازه می‌دهد که هیچ تغییری در طرح درس وجود نداشته باشد.

از یک طرف، این خطر سردرگمی یا پیشرفت تصادفی به ماژول های پیچیده تر بدون دانش اساسی را از بین می برد. از سوی دیگر، این بدان معناست که فرصتی برای خلاقیت در کدنویسی یا کشف بیشتر مفاهیم برنامه نویسی وجود ندارد.

(کنجکاوید که این هیولای کوچک را در برنامه نویسی کودکان حال انجام ببینید؟ بررسی دقیق هیولا کد 2020 ما را بررسی کنید!)

کد نویسی Kidlo

Kidlo Coding یک بازی برنامه نویسی برای کودکان است که اصول اولیه برنامه نویسی را آموزش می دهد: توابع، توالی، اشکال زدایی، حلقه ها، آرایه ها و غیره. با بیش از 50 بازی سرگرم کننده که در یک برنامه بصری و خوب طراحی شده اند، کودکان می توانند یاد بگیرند که چگونه ساخت اسکریپت های اجرایی با استفاده از مفاهیم و دستورات کدنویسی واقعی.

آنها همچنین یاد خواهند گرفت که چگونه اسکریپت های موجود را با استفاده از بازی های مشابه در همان برنامه اجرا، پاکسازی و اشکال زدایی کنند.

یک اشتراک برای باز کردن قفل همه بازی‌های برنامه نویسی کودکان عالی در این وب‌سایت برنامه‌نویسی برای کودکان کافی است: Alien Escape، Dress-Up، Connect the Dots، Pop the Balloon و موارد دیگر. ماهیت متنوع بازی ها – و تعداد زیاد گزینه های موجود – می تواند به بچه ها کمک کند تا روی مهارت های مربوط به کدنویسی کار کنند: حل مسئله، تفکر منطقی، تفکر متوالی و حافظه.

بلوکی

Blockly که به عنوان «بازی برای توسعه‌دهندگان فردا» عرضه می‌شود، یک پلتفرم آنلاین است که با استفاده از برنامه‌نویسی بصری، مبتنی بر بلوک (مانند Scratch و mBlock) و بازی‌های تعاملی سرگرم‌کننده و آموزشی، کدنویسی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد. هر بازی مفهوم کدنویسی متفاوتی را معرفی می‌کند و می‌توان آن را با استفاده از کدگذاری بلوک بکشید و رها کنید.

(Psst! این است که چرا بازی برنامه نویسی کودکان های کدنویسی بهترین راه برای آموزش برنامه نویسی کامپیوتر به بچه ها هستند!)

کل پلتفرم با برنامه نویسان مبتدی و کودکان بسیار خردسال طراحی شده است. بنابراین، برنامه نویسی کودکان نقطه ورود بسیار پایین است. هدف آنها این است که به کاربران Blockly اصول اولیه مورد نیاز خود را قبل از حرکت (به طور ایده آل) به سمت زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن معمولی ارائه دهند.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 2066
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Inventor یک پلت فرم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان کامپیوتری ساده، مناسب برای کودکان و مبتنی بر بلوک از Google است. این به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از یک محیط برنامه نویسی تصویری، کشیدن و رها کردن (مانند Scratch) برنامه های Android خود را بسازند. بلوک‌های موجود در MIT App Inventor اجزا نامیده می‌شوند و از دکمه‌های ساده، تصویر و عناصر متن تا گزینه‌های پیچیده‌تر مانند انیمیشن‌ها یا «حسگر شتاب‌سنج» (یک جزء MIT App Inventor که مانند یک کنترل‌کننده Wii کار می‌کند) متغیر هستند.

اگرچه به طور خاص برای بچه‌ها هدف قرار نمی‌گیرد، اما راه‌اندازی MIT App Inventor نقطه ورود پایینی را فراهم می‌کند که به افراد در هر سن و سطح مهارتی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاملاً کاربردی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ایجاد کنند. مانند برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که اجزای مورد نظر خود را روی صفحه نمایش منتقل کرده و آنها را به هم متصل کند.

ممکن است مانند اسکرچ و اسکراچ جونیور برنامه نویسی کودکان پررنگ و رنگارنگ نباشد، اما همچنان بسیار بصری است. و ما استدلال می کنیم که سادگی در طراحی طیف سنی بسیار گسترده ای را امکان پذیر می کند.

به عنوان یک برنامه کدنویسی، MIT App Inventor فقط کاربران را مستقیماً به انتهای عمیق نمی‌اندازد. یک صفحه شروع بسیار مفید وجود دارد که دستورالعمل‌های راه‌اندازی، نمای کلی ویرایشگر، آموزش‌های مبتدی گسترده، و نحوه بسته‌بندی و اشتراک‌گذاری برنامه‌ها را پوشش می‌دهد.

خود صفحه Tutorials بسیار سنگین است و بیش از بیست یا بیشتر آموزش دارد که می توانید قدم به قدم دنبال کنید تا در نهایت به ویرایشگر App Inventor مسلط شوید.

فرزند شما قطعاً از برنامه نویسی کودکان ساختن Codi (زنبور کدنویس) در اطراف وزوز یا ایجاد برنامه ضربه زدن به مول خود برای سرگرمی با انگشتان لذت خواهد برد!

فضای کدگذاری

فضای کدنویسی "یک برنامه برنامه نویسی بعد از مدرسه و تابستان" برای بچه ها است که به آنها کمک می کند تا مهارت های تفکر انتقادی را در حین یادگیری کدنویسی توسعه دهند. برخلاف سایر آکادمی‌های آنلاین عمومی یا آموزش‌های مجازی، The Coding Space بر یادگیری سفارشی، مطالعه خودسرانه و مهم‌تر از همه توجه فردی تأکید دارد. کلاس‌های کدنویسی آنلاین حضوری و آنلاین آن‌ها در نسبت دانش‌آموز به معلم 4: 1 باقی می‌مانند تا آموزش عملی و راهنمایی شخصی را تضمین کنند.

فضای کدنویسی در حال حاضر به بیش از 2500 دانش آموز نحوه کدنویسی با استفاده از Scratch، WoofJS، JavaScript، HTML و CSS را آموزش داده است. مجموعه برنامه های فعلی آنها شامل برنامه کدنویسی پاییز، برنامه برنامه نویسی تابستانی، کلاس های خصوصی و GirlCode است - برنامه نویسی کودکان یک برنامه منحصر به فرد با کلاس های دخترانه که به طور خاص برای آموزش نحوه کدنویسی به دختران طراحی شده است.

ماندن در کلاس‌های تحت سلطه مردان ممکن است برای دختران جوان ترسناک باشد و - بنابراین - از تجربه یادگیری آنها بکاهد. The Coding Space امیدوار است با ارائه یک محیط امن و فراگیر برای دختران، شکاف جنسیتی در فناوری را تغییر دهد.

به طور کلی، The Coding Space قصد دارد به بچه ها کمک کند تا اعتماد فکری، طرز فکر رشد و مهارت های تفکر محاسباتی را از طریق کدنویسی تقویت کنند.

mBlock برنامه نویسی کودکان بلوک

mBlock - یا makeblock - یک ابزار نرم افزار برنامه نویسی STEAM است که به عنوان یک پلت فرم کدنویسی یک مرحله ای برای آموزش ایجاد شده است. از Scratch 3.0 و کد آردوینو برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک و متن استفاده می کند. این به برنامه نویسی کودکان سادگی به این معنی است که فرزند شما می‌تواند از طریق یک سیستم کشیدن و رها کردن بصری با استفاده از بلوک‌ها (به Scratch یا MIT App Inventor فکر کنید)، یا می‌تواند خود را با برنامه‌نویسی مبتنی بر متن سنتی به چالش بکشد.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

. لوا

Lua ساده ترین زبان برنامه نویسی مبتنی برنامه نویسی کودکان بر متن برای کودکان است. این به آنها کمک می کند تا بازی های قدرتمند و تخیلی ایجاد کنند. Lua می تواند مقدمه ای عالی برای این سبک برنامه نویسی باشد. این زبان زیبا، مبتدی پسند، قابل حمل و بسیار قدرتمند است و قابلیت ایجاد محصولات فوق العاده روان را دارد.

Lua یک زبان چند پارادایم است، به این معنی که دارای ویژگی های کلی است که می تواند هنگام حل بسیاری از مشکلات رایج اعمال شود. Lua منحنی یادگیری بسیار کوتاهی دارد و یک زبان عالی برای هر کسی است که به بازی علاقه دارد - این گزینه پرکاربردترین گزینه برای موتورهای بازی است.

تعداد کاربرانی که از Lua استفاده می کنند نیز به طور پیوسته در حال افزایش است. این برای کودک مفید استآرن از سنین پایین برای پیشی گرفتن از منحنی. همچنین می تواند به آنها در آینده شغلی کمک کند، زیرا بسیاری از شرکت های فناوری بزرگ مانند Word of Warcraft و Adobe Photoshop از Lua استفاده می کنند.

بچه‌هایی که Lua را می‌شناسند می‌توانند برنامه نویسی کودکان از آن برای ایجاد دنیای بازی‌های سه بعدی، مانند بازی‌های ویدیویی مورد علاقه‌شان، استفاده کنند.

5. جاوا

جاوا یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. این یک زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدیان است زیرا مفاهیم مهم برنامه نویسی و اصول برنامه نویسی مانند برنامه نویسی شی گرا، وراثت، انتزاع و موارد دیگر را آموزش می دهد.

90٪ از تمام شرکت های Fortune 500 از آن استفاده می کنند و برای فرصت های شغلی و آینده شغلی عالی است. این همان چیزی است که بازی ویدیویی محبوب Minecraft با آن ساخته شده است. اگر فرزند شما به علوم کامپیوتر علاقه نشان می دهد، یادگیری جاوا یک مهارت عالی برای دانستن آن است. آنها را قابل فروش تر و پر تقاضاتر می کند.

تسلط بر زبان برنامه نویسی کودکان دیگر زمان بیشتری می برد. با این حال، برنامه های جاوا پایدارتر و مقیاس پذیرتر هستند و امکاناتی را که می توانند با این زبان برنامه نویسی رویه ای ایجاد کنند، باز برنامه نویسی کودکان می کنند.

بچه‌هایی که جاوا را یاد می‌گیرند می‌توانند موتورهای بازی، محیط‌های باطن بزرگ، برنامه‌های موبایل اندروید، برنامه‌های گرافیکی یا برنامه‌های مبتنی بر متن بسازند.

6. C++

C++ به دلیل سرعت و کارایی خود شناخته برنامه نویسی کودکان شده است. اگرچه این یک زبان پیچیده است که یادگیری آن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما برای نوجوانانی که دانش پایه در زمینه کدنویسی دارند، گزینه بسیار خوبی است. اگر می‌خواهند برای ایجاد بازی‌ها، نرم‌افزارهای سیستمی و سایر برنامه‌های نرم‌افزاری عمیق‌تر غواصی کنند، باید C++ را بدانند. همچنین بیشترین استفاده را در رباتیک دارد.

اگر نوجوان شما می خواهد روزی برنامه نویس کامپیوتر شود، باید برای یادگیری C++ وقت بگذارد. تسلط معمولاً یک نیاز ضروری رزومه برای برنامه نویسان است. این به ویژه برای بچه‌هایی که می‌خواهند به طور خاص وارد صنعت بازی شوند مفید است - به دلیل محبوبیت C++ در این صنعت.

با دانش کاری C++، نوجوان شما  برنامه نویسی کودکان می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای دوبعدی خود را بسازد، برنامه‌های قوی توسعه دهد و برنامه‌های مختلف کنسول بسازد.

7. سی شارپ

اگر از برنامه های شخص ثالث ساخته شده برای ویندوز استفاده می کنید، تقریباً مطمئن هستید که از چارچوب سی شارپ ایجاد شده توسط مایکروسافت استفاده می کند. آنقدر قدرتمند است که می تواند تقریباً هر چیزی را خلق کند. سی شارپ شبیه جاوا است، به این برنامه نویسی کودکان معنی که برداشتن آن برای افرادی که دانش قبلی جاوا دارند آسان است.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

ده یا بیست سال پیش، برنامه نویسی برای دانشمندان کامپیوتر  برنامه نویسی کودکان سطح بالا بود، و دلیلی هم داشت - حجیم و پیچیده بود. اما امروزه، زبان‌های برنامه‌نویسی اولیه برای کودکان ساده هستند و برای هر کسی، حتی کودکان، آسان است. 

وقتی فرزندتان یکی را انتخاب کرد، می‌تواند بازی‌ها، برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های خود را توسعه دهد و در عین حال مهارت‌های ریاضی، حل مسئله و تفکر انتقادی خود را تقویت کند.

هزاران زبان برنامه نویسی مختلف وجود دارد، اما برخی از آنها برای کودکان مناسب تر از دیگران هستند.

1. پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن است برنامه نویسی کودکان که یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی برای بچه ها به حساب می آید. این یک گزینه عالی برای مبتدیان به دلیل تمرکز بر فضای سفید و نحو ساده است.

برای شروع به تعداد زیادی خط کد نیاز ندارید - فقط چند خط تمام چیزی است که برای شروع سریع ایجاد چیزهای هیجان انگیز نیاز دارید. این زبان به دلیل استفاده در زمینه های علمی و توسط شرکت های بزرگی مانند دیزنی و گوگل شناخته شده است، اما این زبان برنامه نویسی به اندازه کافی همه کاره است تا بچه ها نیز از آن استفاده کنند.

پایتون یک نقطه پرش فوق العاده است زیرا می تواند به آنها در تسلط بر زبان های دیگر نیز کمک کند. همچنین می توانید برنامه های موبایل، بازی های ویدیویی یا وب سایت ها را با آن ایجاد کنید. پس از یادگیری عمیق پایتون، می توانند انواع برنامه ها، بازی های آنلاین یا حتی برنامه های امنیت سایبری را ایجاد کنند.

بسیاری از کتابخانه ها و منابع پایتون برنامه نویسی کودکان گسترده برای پشتیبانی آنلاین وجود دارد، بنابراین آنها همیشه در حین استفاده از آن کمک خواهند داشت.

2. خراش

Scratch دارای یک سبک برنامه نویسی بصری است که به بچه ها اجازه می دهد بلوک های مختلف کد را بکشند و رها کنند. این یکی از زبان های برنامه نویسی آموزشی رایگان است که به صراحت برای کمک به کدنویسان اولیه 8 تا 16 ساله ساخته شده است.

این زبانی است که به آنها می آموزد که مفهوم را به طور شهودی درک کنند و پایه و اساس محکمی ایجاد کند. نیازی به تایپ نیست، و این یک فرآیند ساده و تعاملی است که به آزادی بیان کودک کمک می کند.

Scratch یکی از بهترین برنامه نویسی کودکان زبان های برنامه نویسی کودکان است زیرا به اندازه کافی ساده و در آموزش مفاهیم کدنویسی موثر است. بیش از آن، جامعه پشتیبانی بزرگی دارد که متشکل از مدرسان و علاقه مندان درخشان علوم کامپیوتر است. ذهن‌های درخشان بازی‌ها و کدهای خود را به اشتراک می‌گذارند تا بچه‌های جوان بتوانند ببینند که چگونه برنامه‌نویسان پیشرفته دیگر از آن برای ایجاد ساخت‌های پیچیده‌تر استفاده می‌کنند.

زبان برنامه نویسی اسکرچ

فضای زیادی برای ساختن و ایجاد هر آنچه فرزند شما می خواهد با اسکرچ وجود دارد. آنها می توانند یک برنامه ساده، بازی کاملاً سفارشی با انیمیشن ها، داستان های تعاملی و هنر را در عرض چند دقیقه ایجاد کنند.

3. جاوا اسکریپت

این روزها تقریباً همه برنامه نویسی کودکان چیز روی جاوا اسکریپت اجرا می شود. همه مرورگرها از جمله اینترنت اکسپلورر، کروم و موزیلا فایرفاکس از جاوا اسکریپت استفاده می کنند. احتمالاً این زبان به عنوان دومین زبان آموخته شده بعد از اسکرچ یا پایتون بهتر است، زیرا به سطح بالاتری از مهارت نیاز دارد، که معمولاً برای بچه‌های ده یا بزرگ‌تر که به دنبال درک عمیق‌تری از کدنویسی هستند، مناسب است.

همچنین این زبان پرکاربردترین زبان برنامه نویسی برای توسعه وب است. تسلط بر جاوا اسکریپت می تواند دنیای کاملی از فرصت ها را باز کند، از جمله یادگیری نحوه تبدیل ساده ترین اسناد وب به صفحات وب، بازی ها یا برنامه های فوق العاده تعاملی.

اگر فرزند شما قبلاً با کدنویسی مبتنی بر متن آشنا است، یادگیری جاوا اسکریپت برنامه نویسی کودکان می تواند قابلیت های او را گسترش دهد. رایج ترین استفاده از جاوا اسکریپت برای برنامه های وب تعاملی است، مانند بازی های ویدیویی مبتنی بر وب و وب سایت های واکنش گرا.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()