نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کلاس های خصوصی ممکن است  دانلود برنامه اسکرچ 3 در موضوع متفاوت باشند، از درس های مدرسه گرفته تا کلاس های رقص یا یوگا. با تغییر در انتظارات و عادات مردم، همه این طبقات به حوزه دیجیتال منتقل شدند. به همین دلیل مدرسان و مدرسان در رشته های مختلف اقدام به ایجاد دوره های آنلاین کرده اند. مربیان و مربیان مستقل، همراه با مربیان شخصی و حرفه ای، می توانند با یک جلسه آنلاین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. آخرین تجربیات صنعت آموزش به ما نشان داد که حتی معلمان مدارس معمولی ممکن است نیاز به ایجاد یک دوره آنلاین داشته باشند.

 

2. تیم های بازاریابی و فروش

دوره های آنلاین می توانند اهداف زیادی  دانلود برنامه اسکرچ 3 مانند معرفی برند شما به مشتریان و شرکای احتمالی داشته باشند. علاوه بر این، یک دوره آنلاین در مورد محصولات و خدمات شما می تواند توانایی ها، راه حل ها و ارزش های شما را به نمایش بگذارد. به این ترتیب می توانید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید. بنابراین، تیم های بازاریابی و فروش ممکن است نیاز به یادگیری نحوه ایجاد یک دوره آنلاین به عنوان یک استراتژی بازاریابی و فروش داشته باشند. به عنوان مثال، دوره های آموزشی آنلاین Hubspot Academy اطلاعات دانلود برنامه اسکرچ 3  ارزشمندی در مورد خدمات خود ارائه می دهد و به مشتریان راهنمایی می کند.

 

3. تیم های ارتباطی و روابط عمومی

دوره های آنلاین به شرکت ها اجازه می دهد تا ارتباطات قوی را حفظ کنند. آنها شرکت ها را قادر می سازند تا آموزش ایجاد کنند و کارکنان خود را از آخرین تغییرات و پیشرفت ها آگاه کنند. تیم های ارتباطی و روابط عمومی در اینجا وارد می شوند زیرا آنها مسئول ایجاد اوراق قرضه هستند. دانلود برنامه اسکرچ 3  به عنوان مثال، آنها آموزش آنلاین سوار شدن را ایجاد می کنند که به استخدام کنندگان جدید کمک می کند تا به سرعت عملیات کسب و کار را درک کنند. بنابراین، این تیم ها به طور فزاینده ای یاد می گیرند که چگونه یک دوره آنلاین ایجاد کنند.

 

4. هر کس دیگری

بیش از 60 درصد از کل کاربران دانلود برنامه اسکرچ 3  اینترنت در یک دوره آنلاین شرکت کرده اند [1]. علاقه جهانی به دوره های آنلاین از راحتی ارائه شده ناشی می شود. آنها به کاربران و مربیان این امکان را می دهند که در هر مکان و در هر زمان یاد بگیرند و آموزش دهند.

 

اگر به هر موضوعی تسلط دارید، از صحبت کردن در مورد آن لذت می برید و در آن تمرین دارید، ساخت یک دوره آنلاین برای شما آسان خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است برای ثبت نام در دوره های آنلاین خود نیاز به پرداخت داشته باشید. پلتفرم‌های پرداخت آنلاین مانند Wise، PayPal و iyzico می‌توانند  دانلود برنامه اسکرچ 3 در این زمینه به شما کمک کنند، یا می‌توانید دوره خود را در یک پلتفرم همه‌جانبه مانند Vedubox راه‌اندازی کنید که به شما امکان می‌دهد محتوای خود را مدیریت کنید، کاربران را مدیریت کنید و در آن پول دریافت کنید. یک سیستم واحد به این ترتیب به راحتی می توانید دانش خود را به پول تبدیل کنید. برد - برد.

 

10 مرحله برای ایجاد یک دوره آنلاین

تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین راه برای ایجاد دوره آنلاین چیست؟ سپس این 10 مرحله را که به شما ارائه می دهیم دنبال کنید. با پیشنهادات دقیق ما، هیچ سوال دیگری در مورد ایجاد دوره آنلاین نخواهید داشت.

 

1. موضوع و موضوعات فرعی دوره خود را پیدا کنید

اولین قدم برای راه اندازی دوره آنلاین، انتخاب موضوع دوره است. برای یک دوره آنلاین سرگرم کننده و جذاب، درباره موضوعی که دوست دارید بحث کنید تصمیم بگیرید و آنچه را که مخاطبان شما باید بدانند در نظر بگیرید. شما همچنین باید دانش دقیق و مقدار زیادی تجربه داشته باشید.

 

در برخی موارد، ممکن است از قبل بدانید که  دانلود برنامه اسکرچ 3 چه چیزی را آموزش خواهید داد. این مرحله برای شما ساده تر خواهد بود، به خصوص اگر قبلاً به صورت آفلاین تدریس کرده اید. با این حال، دوره های آنلاین ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید با استفاده از این ابزارها، در موضوعات خود تجدید نظر کنید و در مورد آنها توضیح دهید. با تقسیم موضوع اصلی خود به موضوعات فرعی می توانید دوره های خاص تری ایجاد کنید.

 

مثال ها

با ایده های دوره آنلاین خلاق باشید. چند نمونه از سرفصل های دوره آنلاین در ادامه می آید:

 

یوگا

جاوا اسکریپت

نوشتن خلاق

فتوشاپ

مایکروسافت اکسل

اینها نمونه هایی از موضوعات اصلی هستند. بگو یوگا یاد میدی اگر ترجیح می دهید خاص باشید، به جای نام گذاری موضوع خود "یوگا"، می توانید تمرینات تنفسی، مدیتیشن، آسانا (تمرین بدنی) و غیره را آموزش دهید.

 

2. درباره موضوع به طور گسترده تحقیق کنید

موضوع و موضوعات فرعی شما تمام شد. بعدش  دانلود برنامه اسکرچ 3 چی؟ ابتدا مطالب آموزشی خود را جمع آوری کنید و ببینید آیا به روز هستند یا خیر. سپس، برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها، موضوع دوره خود را در اینترنت جستجو کنید. آیا تغییراتی وجود دارد؟ آیا تغییری در نگاه مردم به این موضوع وجود دارد؟

 

مثال ها

فرض کنید که قصد دارید برنامه های MS Office را به کارمندان خود آموزش دهید. مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی های این ابزارها را می دانید. توجه داشته باشید که کدام جزئیات برای کارمندان شما مهم است.

 

3. مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید

درک اینکه مخاطب شما چه فکر، آرزو یا نیاز دارد ضروری است. هر مخاطبی تمرکز خاص خود را خواهد داشت، حتی زمانی که شما همان موضوع را تدریس می کنید. بنابراین، با یافتن علایق مشترک، به ایجاد گروه های یادگیری عاقلانه کمک می کند. مشاهده کنید که مردم اغلب در مورد موضوع چه می پرسند،Download the Scratch 3 program  چگونه در حین یادگیری با مشکل مواجه می شوند و کدام قسمت از موضوع را برای آنها جالب تر می دانند.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

.

 

اگر این بنر دیگر مرتبط نیست، آن را حذف ک دانلود برنامه اسکرچ 3 نید. برای یافتن اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

واجد شرایط بودن این صفحه باید تأیید شود (ژوئیه 2023).

 

دلیل: عدم کیفیت کافی و منابع متمرکز.

 

از شما دعوت می شود تا با ارائه منابع ثانویه باکیفیت  دانلود برنامه اسکرچ 3 و همچنین بحث در مورد پذیرش آن، مقاله را تکمیل کنید. اگر کاری انجام نشود حداکثر یک سال پس از اجرای این بنر این ماده برای بحث پذیرش پیشنهاد می شود.

ویرایش مستندات الگو را ببینید

Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی برای دانلود برنامه اسکرچ 3  مقاصد آموزشی است که توسط نرم افزاری به همین نام قابل دستکاری و اجرا می باشد. بنابراین، Scratch هم یک محیط توسعه است، هم یک موتور اجرای زبان Scratch و هم یک وب سایت4.

 

دومی در ابتدا در Smalltalk برنامه ریزی ش دانلود برنامه اسکرچ 3 د (و بنابراین توسط Squeak اجرا شد). برای نسخه دوم آن در ActionScript بازنویسی شد (و بنابراین توسط Adobe Air یا در مرورگر توسط Flash Player اجرا شد) سپس در جاوا اسکریپت برای نسخه سوم. این کد تحت یک مجوز رایگان است و با هر نسخه بیشتر و بیشتر مجاز می شود.

 

این نرم افزار به 70 زبان ترجمه شده است و این وب سایت تا سپتامبر 2023 بیش از 115 میلیون کاربر ثبت نام کرده و تا سپتامبر 20235 نزدیک به 138 میلیون پروژه مشترک  دانلود برنامه اسکرچ 3 داشته است. Scratch به 20 زبان برنامه نویسی محبوب در جهان صعود کرده است. world. world، طی سال 2020، بر اساس رتبه بندی Tiobe6.

 

 

ارائه

Scratch به شما امکان می دهد کد برنامه در حال اجرا را تغییر دهید.

Scratch با هدف آموزش دنیای کامپیوتر به کودکان یا مبتدیان، چند رسانه ای است، این برنامه بر اساس دستکاری اشیاء در سنت ناب E-Toys (en) معروف به Squeak، درست مانند صداها و فیلم ها است.

Scratch با استفاده از یک ویرایشگر بصری کار می کند، دانلود برنامه اسکرچ 3  تمام کدها مستقیماً به زبان مادری کاربر (بیش از 70 زبان از جمله اسپرانتو موجود است) به شکل آجرهای رنگی (به عنوان مثال کنترل ها به رنگ زرد، متغیرها به رنگ نارنجی، حرکات) نوشته می شود. به رنگ آبی). این به شما امکان می دهد مفاهیم اساسی برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرایط، تست ها، تکالیف متغیر را به صورت بصری پیاده سازی کنید. البته باید توجه داشت که این رنگ ها بین اسکرچ 2 و اسکرچ 3 یکسان نیستند.

بنابراین Scratch به معلم اجازه می دهد تا تدریس خود را از طریق تعامل شبه بازیگوشی اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری منتشر کند. نام Scratch از Turntablism گرفته شده است، این هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس، مانند این دیدگاه استفاده مجدد از اشیاء.

Scratch با استفاده از پلاگین Adobe Flash Player که دانلود برنامه اسکرچ 3  پروژه های Scratch را به برنامه های کاربردی وب تبدیل می کند، پروژه های تکمیل شده را به صورت آنلاین قابل استفاده می کند.

گربه Scratch که Scratch-Cat نام دارد، طلسم سایت و جن پیش فرض موجود در هر پروژه در زمان ایجاد آن است. او همچنین دارای یک میو مشخص است که در میان صداهای اسپرایت پیش فرض پروژه های تازه ایجاد شده ادغام شده است.

شعار اسکرچ "تصور کن، برنامه ریزی کن، دانلود برنامه اسکرچ 3  به اشتراک بگذار!" » شعار اصلی (انگلیسی): “Imagine, Program, Share”.

 

معایب برنامه

خراش گاهی به محاسبات بسیار پیچیده برایدانلود برنامه اسکرچ 3  شبیه سازی 360 درجه نیاز دارد. پخش کننده پروژه در 30 (یا 20) فریم در ثانیه بسته به رابطی که پروژه در آن اجرا می شود گیر می کند.

 

مجوز

کد نرم افزار Scratch، تا نسخه 1.3، تحت مجوز Scratch Source Code (رایگان به جز لوگو، نام تجاری و سیستم آپلود در وب سایت رسمی) منتشر می شود.

 

نسخه 1.4 و همچنین نسخه های شاخه 2.x تحت مجوز

Download the Scratch 3 program  رایگان GPL در  نسخه دوم آن منتشر شده است تا امکان توزیع گسترده تر نرم افزار، به ویژه در توزیع های Linux9 فراهم شود. با این حال، نسل دوم نوشته شده در ActionScript نیاز دارد



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

با ScratchJr، کودکان خردسال (5 تا 7 سال) می توانند  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. به این ترتیب آنها حل مشکلات، ایجاد پروژه و ابراز خلاقیت خود را در رایانه یاد می گیرند.

 

 

 

ScratchJr نسخه ساده شده Scratch است که بستری برای یادگیری اصول برنامه نویسی از 8 سالگی است. Scratch دستورات اصلی برنامه نویسی را به بلوک های گرافیکی ترجمه می کنآموزش نرم افزار اسکرچ جونیور د. بنابراین می‌توانیم انیمیشن‌ها را با چیدن بلوک‌های مختلف ایجاد کنیم. به طور خلاصه، ما در حال برنامه نویسی واقعی هستیم!

 

اما برای اینکه بتوانید از اسکرچ استفاده کنید، باید خواندن بلد باشید و مقداری از سرعت، هندسه و غیره اطلاعات داشته باشید. که آن را به پلتفرمی تبدیل می کند که برای جوانان دشوار است.

 

تیم اسکرچ با آگاهی از اینکه این محدودیت سنی فقط بر اساس توانایی های تحصیلی استوار است که کودک هنوز به آنها تسلط پیدا نکرده است، یک نسخه ساده شده را توسعه داده است. بازگشت خودکار خط

Scratch Jr دیگر دستورات متنی را ارائه نمی دهد، آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  بلکه فقط دستورات گرافیکی را ارائه می دهد. به جلو، عقب، چرخش دستوراتی هستند که با فلش ها نمادین می شوند. نمایش متن با حباب و غیره نشان داده می شود.

 

و برای جلوگیری از دوراهی محاسبه زوایا در حین چرخش، Scratch Jr توابع ساده شده ای دارد. مثلاً در یک جهت 180 درجه می چرخیم بازگشت خودکار خط

Scratch Jr با محیط های متعدد (فضا، مزرعه، حومه شهر، ساوانا و غیره) و شخصیت ها یا اشیاء متعدد برای ایجاد انیمیشن های مختلف غنی شده است.

 

سایت اختصاصی منابع متعددی را برای موارد زیر ارا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ئه می دهد: بازگشت خط دستی

 

یاد بگیرید: کتابچه راهنمای رابط، کتابچه راهنمای آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  ویرایشگر گرافیکی، شرح بلوک، نکات و ترفندها بازگشت خط دستی

آموزش: فعالیت ها، برنامه ها، ارزیابی ها

در تبلت های اندروید و اپل موجود است

 

دسترسی: اینجا را کلیک کنید

 

مقالات مشابه

 

Educode: منابع آموزشی دیجیتال برای دانش آموزان و معلمان

در "فعالیت های مد روز"

 

 

کدنویسی، 20 پروژه و برنامه برای کودک آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ان با Scratch و App Lab

در "کد نویسی، برنامه نویسی"

 

 

آموزش برنامه نویسی با Scratch: راهنمای کودکان

در "کد نویسی، برنامه نویسی"

 

ارسال شده در فعالیت های متصل، کدگذاری، برنامه نویسی، خراش آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  • برای یادگیری کدنویسی از مهدکودک، یک نظر بگذارید، ScratchJr

ناوبری مقاله

گیمیفیکیشن یادگیری، شروع ساخت یک بازی دیجیتال جدی

فهرستی از بازی  Scratch junior software training های فرار برای دبستان

پیام بگذارید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

پایگاه جدید مهارت ها، دانش و فرهنگ، زبان رایانه را به عنوان ب آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور خشی از حوزه 1 معرفی می کند: زبان هایی برای تفکر و برقراری ارتباط.

 

او می‌داند که از زبان‌های کامپیوتری برای برنامه‌نویسی ابزارهای دیجیتال و پردازش خودکار داده‌ها استفاده می‌شود. او اصول اولیه الگوریتم ها و طراحی برنامه های کامپیوتری را می داند. او آنها را اجرا می کند

برنامه های ساده ایجاد کنید."

در واقع، ما این دانش و مهارت را در برنامه های چرخه 3 پیدا می کنیم:

 

«فضا و هندسه

 

مقدمه ای برای برنامه نویسی در طول فعالیت های مکان  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور یا حرکت (برنامه نویسی حرکات یک ربات یا حرکات یک کاراکتر روی صفحه) یا فعالیت های هندسی (ساخت فیگورهای ساده فی یا شکل های متشکل از شکل های ساده) انجام می شود.

 

(خود) با استفاده یا توسعه بازنمایی ها مکان یابی کند و (خود) در فضا حرکت کند

حرکات یک ربات یا حرکات یک شخصیت را روی صفحه برنامه ریزی کنید.

واژگانی برای تعریف موقعیت ها و حرکات.

حالت‌های مختلف نمایش فضا.»

چرا از Scratch یا Scratch Junior استفاده کنیم؟

 

ما قرار نیست یک بازی بسازیم، یک فعالیت جالب اما بسیار  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور پیچیده تر از آنچه در اینجا ارائه خواهد شد.

 

ما از Scratch Junior برای نشان دادن یک داستان یا ایجاد یک داستان استفاده می کنیم. ما از زبان برنامه نویسی ساده استفاده خواهیم کرد تا کاراکترها را به صحبت، حرکت دادن و تغییر صحنه وادار کنیم.

 

Scratch Junior یک نرم افزار آموزش کد نویسی بسیار ساده است (در بعضی جاها در مهدکودک استفاده می شود).

 

این نرم افزار بر روی تبلت و به زودی بر روی کامپیوتر در دسترس است.

 

scratchjr

 

این دوره آموزشی خودآموز از کانادا می آید و بسیار خوب  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور طراحی شده است تا به دانش آموزان شما اصول برنامه نویسی را آموزش دهد، اگر هنوز تمایلی به استفاده از Scratch، برادر بزرگ آن ندارید. نمونه ها نمونه هایی از سایت رسمی هستند که از انگلیسی ترجمه شده اند.

 

 

 

برای دروس شما، ممکن است لمینیت و چسباندن نوار مغناطیسی روی این بازتولید بلوک‌های نرم‌افزار، در قالب PDF مفید باشد: Scratch Jr. Blocks (PDF)

 

 

برای رفتن به خودآموزی Scratch Jr کلیک کنید!

 

 

درباره امانوئل پویریه

مشاور TICE برای مرکز Dunkerque و حوزه انتخابیه Dunkerque Saint Pol.

مشاهده تمام پست های امانوئل پویریر →

مقالات را مرور کنید

← نوشتن را با برنامه های "من می نویسم" از l'escapadou ادغام کنید هزاران مستند تاریخی که به صورت رایگان در دسترس هستند →

به تحقیق :

 

آخرین مقالات

همه چیز درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU همه چیز  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU

متنی برای کودکان مبتلا به نارساخوانی یا مشکلات خواندن تنظیم کنید.

پخش صفحه رایانه لوحی به کلاس PC پخش صفحه رایانه لوحی به رایانه شخصی کلاس

از Capcut برای ویرایش آسان فیلم استفاده کنید از Capcut برای ویرایش آسان فیلم ها استفاده کنید

ایجاد یک ابزار زمان‌بندی قرار والدین با Evento ایجاد یک ابزار زمان‌بندی قرار والدین با Evento

با استفاده از پلتفرم آموزشی Tube به راحتی ویدیوها را آپلود کنید با استفاده از پلتفرم آموزشی Tube به راحتی ویدیوها را آپلود کنید

راهنمای استفاده از One with Students راهنمای استفاده از One with student

با j’peux pas, j’ai maths حساب ذهنی را به سرعت بازبینی کنید!

مخاطبین خود را بین Thunderbird و Sogo همگام کنید/Edulines مخاطبین خود را بین Thunderbird و Sogo/Eduline همگام کنید

بیشترین بازدید

فایل مولد جدول هجای کوچک

متنی را برای کودکان مبتلا به نارساخوانی یا  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور مشکلات خواندن تطبیق دهید

همه چیز درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU

APAE: ابزار داشبورد برای مدرسه شما

از آدرس ایمیل حرفه ای خود استفاده کنید

با دانش آموزان خود کپسول های صوتی (پادکست) ایجاد کنید

Calcul@TICE به عنوان یک برنامه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  آفلاین در دسترس است!

برگه ای برای پیگیری نتایج دانش آموزان در تسلط

سوالات متداول در مورد ورود به ارزیابی های CP/CE1

یک نوار ابزار برای دانش آموزان مبتلا به دیسپراکسی اضافه کنید

مشترک شدن در این وبلاگ از طریق ایمیل.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا در این وبلاگ مشترک شوید وScratch junior software training   از هر مقاله جدید از طریق ایمیل مطلع شوید.

 

 1)



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برنامه نویسی اکنون بخشی از یادگیری است! با ScratchJr، کودکان  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم خردسال می توانند داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. به این ترتیب آنها حل مشکلات، ایجاد پروژه و ابراز خلاقیت خود را در رایانه یاد می گیرند.

 

خلاصه

اهداف)

داستانی را بر اساس طرح داستانی اختراع کنید و آن رچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ا به انیمیشن منتقل کنید، اصول کدنویسی را کشف کنید.

این فعالیت به کودکانی که در بیان نوشتاری مشکل دارند اجازه می د چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم هد تا با معنا بخشیدن به نوشتن انگیزه بیشتری پیدا کنند.

حرکت به سمت جنبه بصری و متحرک به دانش آموزان اجازه می دهد تا داستان خود را زنده کنند و معنای آن را بهتر درک کنند.

در نهایت، برای من ضروری است که خلاقیت های کودکان برای افراد دیگر قابل دسترسی باشد: این به خلاقیت معنا می بخشد و همچنین امکان بازخورد جالب را برای دانش آموزان فراهم می کند.

من این فعالیت را در سطح "تعریف مج چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم دد" در مقیاس SAMR قرار می دهم.

 

 

شرح فعالیت

در اینجا من به شما روشی را ارائه می کنم که در آن فعالیت را با توجه به سازمان خود، دانش آموزان و غیره ایجاد کردیم. من شما را تشویق می کنم که مالکیت ایده را به دست بگیرید تا کاملاً با نیازهای همه ذینفعان سازگار شود.

 

قبل از شروع فعالیت، ضروری است که زمانی را برای آشنایی چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  با برنامه اختصاص داده باشید: از شما دعوت می کنم انیمیشن خود را ایجاد کنید تا فعالیت را به عنوان یک یادگیرنده تجربه کنید.

 

فعالیت مستلزم سازماندهی توالی های مختلف است. برخی برای دستیابی به اهداف تعیین شده ضروری هستند. هنگام شروع فعالیت، مهم است که دانش آموزان هدف نهایی پروژه را بدانند.

 

کشف اپلیکیشن

دستگاه آموزشی

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک صفحه نمایش یا پروژکتور متصل به تبلت

برای مثال از طریق کابل HDMI

یا از طریق Chromecast

دستگاه کودک

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک کتاب کار

شروع کار با برنامه Scratch Jr بسیار ساده است. هنگامی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم که کودکان با برنامه روبرو می شوند، به سرعت متوجه می شوند که چگونه کار می کند. برای شروع فعالیت، یک انیمیشن بسیار کوتاه را روی صفحه نمایش بزرگ ارائه می کنم که در آن شاهد انجام چند حرکت شخصیت هستیم.

 

از دانش‌آموزان دعوت می‌شود آنچه را که دیده‌اند به صورت شفاهی بیان کنند: مهم است که تا آنجا که ممکن است به صورت کلامی صحبت کنند.

 

سپس پیشنهاد می‌کنم که بچه‌ها برنامه را خودشان بسازند: آنها می‌توانند هر کجا که می‌خواهند کلیک کنند و سعی کنند Scratch از چند دستور پیروی کند. هدف به دانش آموزان اعلام می شوچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم د: آنها نحوه عملکرد برنامه را توضیح خواهند داد.

 

در طول این زمان تحقیق، بچه ها می توانند با معلم تماس بگیرند تا سؤال بپرسند. صفحه نمایش پاسخ دادن به آن را آسان می کند و دانش آموزان دیگر را در این سؤال شامل می شود: قبل از پاسخ دادن، بزرگسال می تواند ابتدا با گروه تماس بگیرد تا به غلبه بر مانعی که با آن برخورد می شود کمک کند.

 

این دفترچه به کودکان اجازه می دهد تا عناصری را که کشفچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  می کنند یادداشت کنند یا نمایش دهند.

 

در طول بیان کلامی، دانش‌آموزان می‌توانند اکتشافات خود را بیان کنند و آنچه را که فهمیده‌اند و همچنین سؤالات خود را به اشتراک بگذارند.

 

موارد ضروری برای شناسایی:

 

برای شروع یک الگوریتم به یک نقطه شروع نیاز دارید (پرچم سبز یا موارد دیگر).

قطعات پازل باید به آنها متصل شود تا شمارش شوند.

رنگ قطعات پازل انواع اعمال را متمایز می کند.

متغیرهایی وجود دارد: تعداد مراحل، چرخش، اندازه قابل تغییر و غیره.

شما می توانید به تعداد افراد یا اشیاء که می خواهید اضافه کنید.

شخصیت ها را می توان با رنگ آمیزچگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ی یا اضافه کردن عکس آنها تغییر داد.

شما می توانید اشیاء یا شخصیت های خود را ایجاد کنید.

امکان ایجاد صحنه های مختلف وجود دارد.

می توانید انیمیشن خود را به صورت تمام صفحه نمایش دهید.

درک مفهوم "پیام ها"

دستگاه آموزشی

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک صفحه نمایش یا پروژکتور متصل به تبلت

برای مثال از طریق کابل HDMI

یا از طریق Chromecast

دستگاه کودک

 

تبلتی با برنامه Scratch Jr

یک کتاب کار

کشف و استفاده از پیام ها پیچیده ترین بخش برنامه است. این مفهوم زمانی ضروری است که کودکان یاد بگیرند با ابزارهای پیچیده تر کدنویسی کنند. من فکر می کنم که دستیابی به این مفهوم مستلزم دنباله ای است که صرفاً به این موضوع اختصاص دارد.

 

برای درک نحوه عملکرد آن، به نظر من مهم است که کودکان ابتدا این فعالیت را در دنیای واقعی تجربه کنند.

 

کودکان پاکت هایی با رنگ های  How to make animation with scratch مختلف دارند. اینها



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اخیراً با یکی از طراحان تیمم در مورد دیدگاه او برای طراحی مجدد چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  قسمت خاصی از سایت Codecademy صحبت می کردم. او برخی از انتقال‌های بسیار شیک و تا حدودی مفصل را که در حال بررسی بود، به نمایش گذاشت. من بلافاصله شروع به تعجب کردم که پیاده سازی آنها در برنامه ما که در React ساخته شده است چقدر پیچیده است. آیا باید در چندین کتابخانه جدید بارگیری کنم؟ آیا حتی در React امکان انجام برخی از انیمیشن‌های یکپارچه و متوالی عناصر از یک حالت به حالت دیگر وجود داشت، بدون نیاز به کد فوق‌العاده پیچیده یا هک‌های ناخوشایند؟

 

اغلب اوقات، زمانی که می خواهید یک انیمیشن در برنامه React  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم خود داشته باشید، منطقی است که به یکی از کتابخانه های متعددی که جزئیات را انتزاعی می کند و به شما اجازه می دهد از یک سبک بیانی استفاده کنید، بپردازید. اما گاهی اوقات این کتابخانه‌ها شما را تا آخر راه نمی‌برند.

 

شاید شما (یا طراح که با آن کار می کنید) مجموعه پیچیده ای از انیمیشن های متوالی متشکل از عناصر متعدد را هنگام ورود و خروج یک جزء والد به DOM تصور کنید. شاید بخواهید موقعیت‌های عناصر خاصی را که در قسمت‌های مختلف برنامه دوباره رندر می‌شوند، متحرک کنید. یا شاید بخواهید کنترل تغییرات یک لیست دائماً در حال به‌روزرسانی، ترتیب ورود/به‌روزرسانی/خروج a la d3 را در دست بگیرید.

 

به‌طور شگفت‌انگیزی امکان‌پذیر است که جلوه‌های انیمیشن پیچیده‌تر چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  را در کد خود ایجاد کنید، بدون اینکه مجبور باشید با محدودیت‌های احتمالی یک کتابخانه انیمیشن سازگار با React مقابله کنید. با این حال، شما باید با مخالفت اندکی با اصل React موافق باشید. در مثال‌های زیر، ما به رویدادهای چرخه حیات متصل می‌شویم، و با تأخیر گهگاهی به‌روزرسانی‌ها به منظور متحرک کردن عناصر از یک حالت به حالت دیگر، مؤلفه‌ها را «ناخالص» می‌سازیم. ما همچنین مستقیماً با استفاده از refs وارد DOM خواهیم شد.

 

دستکاری چرخه عمر قطعه

برای ایجاد انواع خاصی از انیمیشن‌ها، باید با بخش‌های مختلف چرخه حیات کامپوننت تداخل داشته باشیم. برای مثال، اگر می‌خواهیم حذف عناصر را متحرک کنیم، به راهی نیاز داریم که حذف گره‌ها از DOM را در طول مدت انیمیشن خروج به تأخیر بیندازیم. برای متحرک سازی انتقال عناصر از نقطه A به نقطه B در سراسر صفحه، باید موقعیت های شروع و پایان گره را درست قبل از اینکه مرورگر تغییر را روی صفحه نمایش دهد محاسبه کنیم و خود انتقال های طرح بندی را مدیریت کنیم.

 

خوشبختانه، React روش‌های چرخه حیات مختلفی را ارائه می‌کند که می‌توانیم به آن‌ها متصل شویم. متد shouldComponentUpdate که زمانی که یک کامپوننت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  پروپ یا حالت جدید دریافت می‌کند فعال می‌شود، به ما اجازه می‌دهد به‌روزرسانی‌های DOM را تا پایان اجرای انیمیشن خروجی به تأخیر بیندازیم. از طرف دیگر اگر قصد داریم عناصر را از یک قسمت صفحه به قسمت دیگر منتقل کنیم، به راهی برای ثبت موقعیت های قبلی عناصر درست قبل از به روز رسانی نیاز داریم. ما می‌توانیم از دو روش استفاده کنیم - یا componentWillReceiveProps یا shouldComponentUpdate برای ثبت موقعیت‌های قبلی عناصر، و سپس componentDidUpdate برای تغییر مکان آنها و انتقال هموار آنها به مکان‌های جدیدشان.

 

دسترسی به گره های DOM با refs و ویژگی های داده

برای دسترسی به گره‌های DOM از یک ref در کانتینر والد استفاده می‌کنیم تا بتوانیم آنها را متحرک کنیم. حتی اگر در مثال‌های زیر، هدف حفظ منطق انیمیشن و اجزای آن نسبتاً جدا از هم است، چند اخطار وجود دارد.

 

اول، کامپوننت کانتینر پیچیده باید به جای یک جزء کاربردی، مبتنی بر کلاس باشد تا بتوانیم از طریق یک ref به عنصر DOM آن دسترسی داشته باشیم. ثانیاً، برخی از انیمیشن ها همچنین به ه چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ر کودک نیاز دارند که یک ویژگی منحصر به فرد data-* داشته باشد. (از data-id استفاده خواهم کرد.) این ویژگی به عملکرد انیمیشن ما کمک می کند تا بین عناصر کودک تمایز قائل شود و آنها را به درستی پردازش کند.

 

تفکیک نگرانی های انیمیشن به یک جزء درجه بالاتر

 

در مثال‌ها، من از مؤلفه‌های مرتبه بالاتر برای جدا کردن منطق انیمیشن چرخه حیات از منطق ارائه مؤلفه‌ها استفاده کرده‌ام. این تنها یک راه ممکن برای سازماندهی چیزها است، و در مورد داوری کم ر چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ی پیچیدگی می‌افزاید. با این حال، به نظر می رسد الگویی که من در مثال ها استفاده کرده ام نسبتاً خوب عمل می کند.

 

این متشکل از سه قسمت است:

 

اجزای ارائه، در اینجا یک لیست و یک جزء آیتم. آن‌ها عمدتاً از انیمیشن‌ها بی‌اطلاع هستند، به جز دو مورد - همانطور که در بالا ذکر شد، فهرست والد دارای یک مرجع است، بنابراین نمی‌تواند کاربردی باشد و آیتم فرزند باید یک ویژگی data-id را ارائه کند.

توابع انیمیشن در فایل خود. من از کتابخانه انیمیشن وانیلی JS مورد علاقه خود، anime.js برای دستکاری واقعی DOM استفاده می کنم. اما می توانید از یک کتابخانه انیمیشن JS یا انتقال و انیمیشن  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم های CSS استفاده کنید.

مؤلفه مرتبه بالاتری که مؤلفه List والد را می‌پیچد و توابع انیمیشن را دریافت می‌کند. در بخش‌های مختلف چرخه حیات کامپوننت، تابع انیمیشن مناسب را با اشاره به مولفه فهرست پیچیده فراخوانی می‌کند.

این یک نمای کلی سطح بالا از نحوه ساختار کد

How to make animation with scratch  است. حالا بیایید به مثال ها نگاه کنیم!

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

ثانیه در غیر این صورت ج اسکرچ جونیور چیست ن خیلی آرام خواهد رقصید.

به Appearances بروید، Costume را انتخاب کنید

سپس آن را در بلوک Repeat قرار دهید

به طور نامحدود

برنامه را شروع کنید.

برای افزودن یک صدا، به را کلیک  اسکرچ جونیور چیست کنید و a را انتخاب کنید

برای رقصی مانند هیپ هاپ در لوپ مناسب است.

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت اسکرچ جونیور چیست  معنوی هفته کد آفریقا است.

62

در قسمت Sprite موارد زیر را اضافه کنید:

برنامه را شروع کنید.

اکنون اسکریپت زیر را اضافه کنید تا یک افکت  اسکرچ جونیور چیست نور دیسکو بر روی آن معرفی کنید

صحنه

 

 

 

 

 

 

ورزش

از دانش آموزان بخواهید برنامه جدیدی را با پیشینه شروع کنند

موسیقی متفاوت، متفاوت و سه جن رقص.

آنها را تشویق کنید که مثلاً برخی از اسکرچ جونیور چیست  رقصندگان سنتی را به داخل بکشند

حالت های مختلف و تغییر (استفاده از بلوک انتظار) ظاهر خود را در صحنه.

موسیقی مناسب را جستجو کنید و موزیکال خود را بسازید!

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت  اسکرچ جونیور چیست معنوی هفته کد آفریقا است.

63

درس 16 - رسم اشکال

 

در این درس، دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه نقاشی بکشند

اشکال هندسی با استفاده از یک سری اسکریپت.

آنها همچنین مفهوم شانس را با استفاده از اسکرچ جونیور چیست  بلوک انتخاب تصادفی یاد می گیرند

از اپراتورها

یک اسکریپت برای رسم مربع ایجاد کنید

این بار ما به اسپرایت نیاز نداریم. اما مثل همه سفارشات

Scratch بدون Sprite نمی تواند کار کند، ما باید آن را پنهان کنیم.

از دستورات زیر برای حذف استفاده کنید

جن:

برای ترسیم در Scratch، ما مکان نما را به داخل بردیم

گوشه سمت چپ پایین رابط و گزینه Add را انتخاب کنید

پسوند نشان داده شده توسط نماد.

سپس بر روی قسمت Pen کلیک کنید تا این گزینه به طور خودکار به شما اضافه شود

دسته‌های تم را مسدود کنید.

از قلم، اندازه و رنگ را انتخاب کنید.

ما همچنین دستورالعمل های قلم را برای

یک شروع

و ب) طراحی را تمام کنید.

همچنین مهم است که نقاشی های قبلی اسکرچ جونیور چیست  را از صحنه پاک کنید و

فرآیند طراحی را روی یک بوم خالی یک بار پرچم تکرار کنید

سبز برای راه اندازی مجدد پروژه انتخاب شده است.

پس از دستور استفاده کنید

افزودن بلوک «۱ ثانیه صبر کنید» به بیننده امکان می‌دهد بهتر درک کند

از نظر بصری هم شروع نقاشی و هم روند واقعی شکل گیری a

شی جدید

هفته کد آفریقا یک طرح SAP است. همه این محتوا توسط برندان اسمیت توسعه یافته است

برای Camden Education Trust، مالکیت معنوی هفته کد آفریقا است.

64

برای اطمینان از اینکه شی هندسی ما در مورد

نقاشی، یعنی یک مربع، دارای ابعاد کافی برای تسهیل تجسم است،

از تعداد زیادی مرحله در پوشه Movement استفاده کنید، برنامه نویسی کودکان  به عنوان مثال:

100 قدم

برای وارد کردن کد به دستوری که چهار خط یک را تشکیل می دهد

ابتدا از دستور Repeat استفاده می کنیم. در ساخت یک مربع

4 بار تکرار می شود

همچنین توجه داشته باشید که برای هر شکل هندسی، زاویه متناسب است

به تعداد اضلاع، یعنی 360 درجه تقسیم بر تعداد اضلاع.

به عنوان مثال، یک مربع 360 تقسیم بر چهار = 90 است.

یک مثلث 360 تقسیم بر سه = 120 و

یک دایره 360 درجه تقسیم بر 360 = 1 است

بنابراین باید خطوط را با استفاده از یک بلوک بچرخانیم

مدرک در کنترل حرکت

ما همچنین می توانیم رنگ های هر طرح را تغییر دهیم

انتخاب گزینه تصادفی در دسته Operators. THE

طیف رنگی از 1 به 200 می رسد. بنابراین، a را انتخاب کنید

محدوده تصادفی بالا، به عنوان مثال 1-200 (تصویر زیر را ببینید) برای تنوع رنگ به برنامه اجازه می دهد

به طور تصادفی از طیف کامل انتخاب کنید

رنگ ها در هر اجرا

حالا چطوری مثلث بسازیم؟

یک مثلث چند ضلع دارد؟

تنظیمات زاویه چگونه خواهد بود؟

(

بیایید یک دایره بکشیم.

چند دور (درجه) در یک دایره می چرخد؟

بنابراین، هر بار یک درجه بچرخید. از بلوک در اسکریپت استفاده نکنید.

در واقع، استفاده از آن به این معنی است که دایره نیاز خواهد داشت

360 ثانیه برای تکمیل.

کد زیر را به حلقه اضافه کنید:

دادن

و از جلوه رنگارنگ لذت ببرید.

ورزش

1. یک پنج ضلعی بکشید

2. برنامه ای بنویسید که سه شکل  What is Scratch Junior? مختلف را که ظاهر می شوند ترسیم کند

روی صحنه در زمان‌ها و مکان‌های مختلف.

 

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

خانه » اسکرچ » اسکرچ: تمرین ها و الگوریتم  آموزش اسکرچ های برنامه نویسی در دوره راهنمایی

 

به روز شده در 21 اکتبر 2023 خراش گزارش یک خطا!

 

 

Scratch: تمرین ها و الگوریتم های برنامه نویسی در دوره راهنمایی

 

تمریناتی را برای انجام آنلاین انجام دهید تا حساب ذهنی را تمرین آموزش اسکرچ کنید، جدول ضرب خود را اصلاح کنید، با کسری یا اعداد نسبی محاسبه کنید. قضیه فیثاغورث یا تالس را تمرین کنید.

 

تمرین 1: حرکت جن.

 

برنامه ای ایجاد کنید که به شما امکان می دهد با استفاده از فلش  آموزش اسکرچ های روی صفحه کلید عددی، اسپرایت را از چپ به راست حرکت دهید.

 

تمرین خراش حرکت پیکسی

 

تمرین 2: یک دایره بکشید.

 

یک اسکریپت با خراش ایجاد کنید که به شما امکان می دهد  آموزش اسکرچ یک دایره بکشید، ما با ایجاد برنامه ای ادامه می دهیم که به شما امکان می دهد یک دیسک را ردیابی کنید.

 

تمرین خراش قرعه کشی دیسک دایره

 

تمرین 3: گفتگو بین دو الف.

 

با استفاده از آجرهای "ارسال پیام" یک برنامه گفتگو بین دو الف ایجاد کنید.

 

این دیالوگ است:

 

جن 1: سلام، چه فصلی است؟

 

جن 2: سلام، زمستان است.

 

جن 3: متشکرم.

 

Imp 4: شما خوش آمدید.

 

تمرین اسکرچ دیالوگ های پیکسی

 

تمرین 4: باقیمانده تقسیم اقلیدسی.

 

برنامه ای ایجاد کنید که باقیمانده تقسیم اقلیدسی  برنامه نویسی کودکان دو  آموزش اسکرچ عدد صحیح وارد شده توسط کاربر را فراهم کند.

 

شما باید مطمئن شوید که اولین عدد صحیح وارد شده بزرگتر از عدد اول است و این دو عدد صحیح کاملا مثبت هستند.

 

از آجر "mod" در بلوک اپراتور استفاده کنید.

 

تمرین خراش باقی مانده تقسیم اقلیدسی

 

تمرین 5: تست بخش پذیری.

 

یک اسکریپت تنظیم کنید که به شما امکان می دهد آزمایش  آموزش اسکرچ کنید که آیا عدد صحیح وارد شده توسط کاربر بر 2، 3 یا 5 بخش پذیر است یا خیر.

 

ورزش شمارش خراش

 

تمرین 6: فهرست مقسوم علیه های یک عدد صحیح.

 

برنامه ای بنویسید که لیستی از مقسوم علیه های یک عدد صحیح مثبت و غیرصفر وارد شده توسط کاربر را ارائه دهد.

 

خراش لیست تمرین مقسوم علیه عدد صحیح

 

تمرین 7: تجزیه به عوامل اول.

 

یک برنامه با خراش ایجاد کنید که تجزیه به فاکتورهای اول یک آموزش اسکرچ  عدد صحیح کاملا مثبت وارد شده توسط کاربر را فراهم می کند.

 

تمرین خراش تست تقسیم پذیری

 

تمرین 8: تست اکثریت.

 

برنامه ای بسازید که سن کاربر را بپرسید.  Scratch training جن باید بگوید که کاربر بزرگسال است یا خردسال.

 

:



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

     - بسته نرم افزاری دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH == "اصلی"

 

مرحله ای را برای استقرار مشخص کنید

سه مرحله پیش‌فرض برای GitLab CI/CD وجود دارد: دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  ساخت، آزمایش و استقرار.

 

اگر می‌خواهید اسکریپت خود را آزمایش کنید و سایت ساخته‌شده را دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 قبل از استقرار در تولید بررسی کنید، می‌توانید آزمایش را دقیقاً همانطور که هنگام فشار دادن به شاخه پیش‌فرض (در اینجا، اصلی) اجرا می‌شود، اجرا کنید.

 

برای مشخص کردن مرحله ای برای اجرای کار خود، دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 یک خط مرحله به فایل CI خود اضافه کنید:

 

تصویر: یاقوت: 3.2

 

جریان کار:

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH

 

صفحات:

   مرحله: استقرار

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d public

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH == "اصلی"

   محیط زیست: تولید

 

اکنون یک کار دیگر به فایل CI اضافه کنید و به آن بگویید که هر دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 فشار را به هر شاخه به جز شاخه اصلی آزمایش کند:

 

تصویر: یاقوت: 3.2

 

جریان کار:

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH

 

صفحات:

   مرحله: استقرار

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d public

   مصنوعات:

     راه ها:

       - حضار

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH == "اصلی"

   محیط زیست: تولید

 

تست:

   کارآموزی: آزمون

   اسکریپت:

     - باندلر نصب جم

     - نصب بسته نرم افزاری دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3

     - بسته نرم افزاری exec jekyll build -d test

   مصنوعات:

     راه ها:

       - تست

   قوانین:

     - اگر: $CI_COMMIT_BRANCH != "اصلی"

 

هنگامی که کار تست در مرحله تست اجرا می شود، جکیل سایت را د Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3 ر دایرکتوری به نام تست می سازد. این شغل همه شاخه ها را به جز اصلی تحت تاثیر قرار می دهد.

خاص را از مختلف بکشید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

با این حال، مهم است که بدانید چگونه Scratch را بدون هیچ اشتباهی دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  نصب کنید تا از مشکلات احتمالی در مک خود جلوگیری کنید. بنابراین ما از طریق این آموزش به شما کمک می کنیم تا یک عملیات اساسی را انجام دهید: Scratch را در Apple Mac نصب کنید. در ابتدا نحوه نصب Scratch را از طریق اپ استور توضیح خواهیم داد و در مرحله دوم، Scratch را با استفاده از اینترنت نصب کنید.

 

Scratch را با اپل استور نصب کنید

در ابتدا شما را با روش اول این آموزش آشنا می کنیم. این دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  روش ساده ترین و سریع ترین است.

 

این شامل نصب اسکرچ با استفاده از اپ استور است که فروشگاه آنلاین برند اپل است که در آن شما انتخاب گسترده ای از برنامه های رایگان و پولی را خواهید یافت.

 

 

اول از همه، با رفتن به "App Store" شروع کنید که با دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  حرف سفید "A" مشخص می شود که با قلموها در یک دایره آبی کشیده شده است. می توانید App Store را در نوار وظیفه که در پایین صفحه رایانه خود قرار دارد پیدا کنید.

 

 

سپس، فقط "Scratch" را در نوار جستجوی App Store تایپ کنید.

 

 

هنگامی که Scratch را در بین تمام نتایج پیدا کردید دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3 ، روی آن کلیک کنید.

 

رتبه‌بندی‌ها و نظرات کاربران را با دقت بخوانید تا از قابلیت اطمینان برنامه اطمینان حاصل کنید.

 

سپس روی «دریافت» کلیک کنید. Scratch دانلود خواهد شد. دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  فقط باید چند ثانیه صبر کنید تا برنامه روی مک شما نصب شود. وقتی دانلود کامل شد، می‌توانید روی «Open» کلیک کنید تا مستقیماً روی Scratch بیفتید و شروع به استفاده از آن کنید.

 

 

این احتمال وجود دارد که Scratch نیاز به به روز رسانی داشته باشد.

 

 

نگران نباشید، این احتمال وجود دارد که اپ استور به دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  طور خودکار Scratch را به روز کند. اگر اینطور نیست، اپ استور به شما می گوید تا بتوانید به صورت دستی آپدیت کنید.

 

Scratch را با اینترنت نصب کنید

Apple Mac را برای نصب Scratch تنظیم کنید

ما روش دوم را برای نصب Scratch در Apple Mac شما پیشنهاد می کنیم: نصب Scratch از طریق دانلود از اینترنت. قبل از شروع نصب Scratch، باید یک تغییر ساده در تنظیمات مک خود ایجاد کنید. شما باید به "تنظیمات" رایانه خود بروید.

 

بعد، به "امنیت و حریم خصوصی" بروید. در نهایت، دانلود اسکرچ برای اندروید و کامپیوتر و گوشی و آموزش نصب اسکرچ 3  رایانه شما از شما می‌پرسد که کجا اجازه دانلود برنامه‌ها را می‌دهید.

 

 

به سادگی "Anywhere" را انتخاب کنید و سپس انتخاب خود را تأیید کنید. به لطف این تغییر جزئی، مک شما اجازه نصب Scratch را می دهد زیرا نصب در خارج از اپ استور انجام می شود.

 

این برنامه ها با فرمت “.dmg” دانلود خواهند شد.

 

Scratch را در Apple Mac بارگیری کنید

با آنلاین شدن شروع کنید. در رایانه های مک، اینترنت "Safari" نامیده می شود که با قطب نما مشخص می شود.

 

این در نوار وظیفه در پایین رایانه شما قرار دارد.

 

 

سپس، "Install Scratch" را در نوار جستجوی Safari تایپ کنید. هنگامی که Scratch را پیدا کردید، با مطالعه دقیق رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های کاربران برنامه، قابلیت اطمینان برنامه را بررسی کنید. پس از دانلود Scratch، فایل را در رایانه خود پیدا کنید.

 

سپس دوبار کلیک کنید، مثل اینکه می خواهید آن را باز کنید.

 

این یک تصویر با یک دیسک ایجاد می کند.

 

در نهایت این آیکون را به پوشه ای با نام “Applications” بکشید. با حرف "A" مشخص می شود، همانطور که برای فروشگاه App، اما در یک پوشه با پس زمینه آبی.

 

نصب Scratch در Apple Mac

از آنجایی که به احتمال زیاد این یکی از اولین بارهایی است که برنامه ای را روی مک خود نصب می کنید، پس این بخش به همان اندازه مهم است.

 

به احتمال زیاد هنگام نصب اسکرچ با اینترنت پیغامی ظاهر می شود. این فقط به شما می گوید که برنامه از یک توسعه دهنده ناشناس می آید. نگران نباشید، این فقط یک پیام پیشگیری برای جلوگیری از نصب بدافزار است. بنابراین، باید بر روی تصویر Scratch کلیک راست کرده و سپس "Open" را انتخاب کنید. یک پنجره کوچک باز می شود و تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی "Open" کلیک کنید. برنامه Scratch اکنون در "Launchpad" در دسترس است که با یک موشک مشخص می شود.

 

تمام شد ! خراش آماده استفاده است.

 

نتیجه گیری در مورد نصب Scratch در Apple Mac

شما بر نصب Scratch در Apple Mac خود مسلط شدید. شما اکنون می دانید که چگونه هر برنامه ای را بر روی رایانه خود نصب کنید و همانطور که متوجه شدید، بازی کودکانه است. Download Scratch for Android, computer and phone and install Scratch 3  با این حال، اگر با رایانه یا فناوری های جدید آشنایی ندارید، اشتباه کردن کاملاً طبیعی است.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch Desktop

ابزاری که در درجه اول برای آموزش کدنویسی به کودکان طراحی شده است

بیایید Scratch را کشف و دانلود کنید، ابزار برنامه نویسی  اسکرچ جونیور که برای کمک به کودکان و نوجوانان در یادگیری اصول برنامه نویسی کامپیوتر طراحی شده است. از یک رابط بصری بر اساس بلوک های کد از پیش تعریف شده استفاده می کند که کاربران می توانند برای ایجاد برنامه های ساده کنار هم قرار دهند. کاربران می توانند از اسکرچ برای ایجاد بازی، انیمیشن و داستان های تعاملی استفاده کنند و آثار خود را به صورت آنلاین با سایر کاربران اسکرچ به اشتراک بگذارند. رایگان و آسان برای استفاده، دارای نسخه آنلاین و دسکتاپ برای ویندوز و همچنین ا اسکرچ جونیور مکان دانلود اسکرچ و نسخه موبایل آن از طریق فروشگاه گوگل پلی است.

 

عملکرد

Scratch یک ابزار عالی برای آموزش اصول برنامه نویسی به بچه ها به روشی سرگرم کننده و غیر خسته کننده است. برای دسترسی به آن، باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. پس از ایجاد، به سادگی شناسه های خود را وارد کنید و همه چیز را تأیید کنید. دانلود Scratch به شما امکان می دهد به یک رابط کاربری دوستانه  اسکرچ جونیور و چند زبانه دسترسی داشته باشید که همه کودکان می توانند از آن استفاده کنند.

 

از این رابط است که همه چیز اتفاق می افتد. این به شکل سه بلوک است که دستورات از پیش تعریف شده مختلفی را برای ایجاد سکانس های اکشن، حلقه ها و شرایط با هدف ایجاد یک داستان، یک بازی یا حتی یک برنامه کوچک در اختیار شما قرار می دهد. برای کمک به شما در ایجاد خود، البته آموزش هایی در دسترس است که  اسکرچ جونیور به شما نشان می دهد چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.

 

دانلود Scratch همچنین شامل کتابخانه ای از صداها، تصاویر و گرافیک های از پیش ساخته است که می تواند در پروژه ها استفاده شود. همچنین می‌توانید فایل‌های خود را آپلود کنید و از کد اسکرچ که ب اسکرچ جونیور ر اساس زبان برنامه‌نویسی اسکرچ است، برای سفارشی‌سازی بیشتر پروژه‌های خود استفاده کنید.

 

هنگامی که پروژه شما کامل شد، تنها کاری که باید انجام دهید ا اینجا ین است که روی دکمه "پرچم سبز" کلیک کنید تا پروژه شما راه اندازی شود و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. اگر از پروژه خود راضی هستید، می توانید آن را به صورت آنلاین در انجمن Scratch برای دسترسی و دانلود سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اسکرچ جونیور  در نهایت، به آزمایش بلوک های مختلف فرمان و ویژگی های Scratch برای بهبود مهارت های برنامه نویسی خود ادامه دهید.

 

آیا شما هم می خواهید مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود ببخشید؟ بنابراین، اکنون بیایید و Scratch را از پلتفرم آنلاین آن دانلود کنید تا به نوبه خود ویژگی های بسیاری را که ارائه می دهد آزمایش کنید.

 

جایگزین ها را خراش دهید

با این حال، اگر از عملکردهایی که این نرم افزار ارائه می اسکرچ جونیور  دهد راضی نیستید، باید بدانید که چندین برنامه مشابه Scratch وجود دارد که از Blockly Games شروع می شود. یک برنامه برنامه نویسی بصری، ده ها بازی آموزشی آنلاین را ارائه می دهد تا بتوانید در حین تفریح ​​یاد بگیرید. به طور خاص، به شما امکان می دهد با استفاده از بلوک های دستوری از پیش تعریف شده پروژه هایی ایجاد کنید تا از طریق ایجاد بازی های ویدئویی کوچک لذت برنامه نویسی را بیاموزید. رایگان و کامل، یک رویکرد ساده و سرگرم کننده برای برنامه نویسی ارائه می دهد.

 

به نوبه خود، برنامه Kodu Game Lab از زبان ساده ای استفاده  اسکرچ جونیور می کند که عمدتاً بر اساس آیکون ها است. این برنامه که برای کودکان طراحی شده است، به شما امکان می دهد با استفاده از کنترل های بصری و زبان برنامه نویسی مناسب، بازی ها، سطوح و انیمیشن ها را به روشی سرگرم کننده ایجاد کنید. قابل دسترسی از طریق رایانه شخصی یا کنسول ایکس باکس، می توان آن را از طریق صفحه کلید و ماوس و همچنین از Scratch Juniorطریق کنترلر بازی کنترل کرد و در نهایت بدانید که کاملا رایگان است و به بسیاری از زبان ها موجود است.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Scratch Desktop

ابزاری که در درجه اول برای آموزش کدنویسی به کودکان طراحی شده است

بیایید Scratch را کشف و دانلود کنید، ابزار برنامه نویسی  اسکرچ جونیور که برای کمک به کودکان و نوجوانان در یادگیری اصول برنامه نویسی کامپیوتر طراحی شده است. از یک رابط بصری بر اساس بلوک های کد از پیش تعریف شده استفاده می کند که کاربران می توانند برای ایجاد برنامه های ساده کنار هم قرار دهند. کاربران می توانند از اسکرچ برای ایجاد بازی، انیمیشن و داستان های تعاملی استفاده کنند و آثار خود را به صورت آنلاین با سایر کاربران اسکرچ به اشتراک بگذارند. رایگان و آسان برای استفاده، دارای نسخه آنلاین و دسکتاپ برای ویندوز و همچنین ا اسکرچ جونیور مکان دانلود اسکرچ و نسخه موبایل آن از طریق فروشگاه گوگل پلی است.

 

عملکرد

Scratch یک ابزار عالی برای آموزش اصول برنامه نویسی به بچه ها به روشی سرگرم کننده و غیر خسته کننده است. برای دسترسی به آن، باید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید. پس از ایجاد، به سادگی شناسه های خود را وارد کنید و همه چیز را تأیید کنید. دانلود Scratch به شما امکان می دهد به یک رابط کاربری دوستانه  اسکرچ جونیور و چند زبانه دسترسی داشته باشید که همه کودکان می توانند از آن استفاده کنند.

 

از این رابط است که همه چیز اتفاق می افتد. این به شکل سه بلوک است که دستورات از پیش تعریف شده مختلفی را برای ایجاد سکانس های اکشن، حلقه ها و شرایط با هدف ایجاد یک داستان، یک بازی یا حتی یک برنامه کوچک در اختیار شما قرار می دهد. برای کمک به شما در ایجاد خود، البته آموزش هایی در دسترس است که  اسکرچ جونیور به شما نشان می دهد چگونه کاراکترها را عملی کنید، پس زمینه، افکت ها و غیره اضافه کنید.

 

دانلود Scratch همچنین شامل کتابخانه ای از صداها، تصاویر و گرافیک های از پیش ساخته است که می تواند در پروژه ها استفاده شود. همچنین می‌توانید فایل‌های خود را آپلود کنید و از کد اسکرچ که ب اسکرچ جونیور ر اساس زبان برنامه‌نویسی اسکرچ است، برای سفارشی‌سازی بیشتر پروژه‌های خود استفاده کنید.

 

هنگامی که پروژه شما کامل شد، تنها کاری که باید انجام دهید ا اینجا ین است که روی دکمه "پرچم سبز" کلیک کنید تا پروژه شما راه اندازی شود و نحوه عملکرد آن را بررسی کنید. اگر از پروژه خود راضی هستید، می توانید آن را به صورت آنلاین در انجمن Scratch برای دسترسی و دانلود سایر کاربران به اشتراک بگذارید. اسکرچ جونیور  در نهایت، به آزمایش بلوک های مختلف فرمان و ویژگی های Scratch برای بهبود مهارت های برنامه نویسی خود ادامه دهید.

 

آیا شما هم می خواهید مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود ببخشید؟ بنابراین، اکنون بیایید و Scratch را از پلتفرم آنلاین آن دانلود کنید تا به نوبه خود ویژگی های بسیاری را که ارائه می دهد آزمایش کنید.

 

جایگزین ها را خراش دهید

با این حال، اگر از عملکردهایی که این نرم افزار ارائه می اسکرچ جونیور  دهد راضی نیستید، باید بدانید که چندین برنامه مشابه Scratch وجود دارد که از Blockly Games شروع می شود. یک برنامه برنامه نویسی بصری، ده ها بازی آموزشی آنلاین را ارائه می دهد تا بتوانید در حین تفریح ​​یاد بگیرید. به طور خاص، به شما امکان می دهد با استفاده از بلوک های دستوری از پیش تعریف شده پروژه هایی ایجاد کنید تا از طریق ایجاد بازی های ویدئویی کوچک لذت برنامه نویسی را بیاموزید. رایگان و کامل، یک رویکرد ساده و سرگرم کننده برای برنامه نویسی ارائه می دهد.

 

به نوبه خود، برنامه Kodu Game Lab از زبان ساده ای استفاده  اسکرچ جونیور می کند که عمدتاً بر اساس آیکون ها است. این برنامه که برای کودکان طراحی شده است، به شما امکان می دهد با استفاده از کنترل های بصری و زبان برنامه نویسی مناسب، بازی ها، سطوح و انیمیشن ها را به روشی سرگرم کننده ایجاد کنید. قابل دسترسی از طریق رایانه شخصی یا کنسول ایکس باکس، می توان آن را از طریق صفحه کلید و ماوس و همچنین از Scratch Juniorطریق کنترلر بازی کنترل کرد و در نهایت بدانید که کاملا رایگان است و به بسیاری از زبان ها موجود است.

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هنوز مطمئن نیستید که چگونه فرزندتان را به تحصیل در اسکرچ جونیور  زمینه فناوری تشویق کنید؟ با آشنایی با Scratch بیابید از کجا شروع کنید! بدانید که Scratch چیست و برای چه مواردی استفاده می شود، و یاد بگیرید که چگونه بچه ها می توانند با استفاده از برنامه نویسی بصری بازی ایجاد کنند.

 

اسکرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

در حال حاضر هزاران زبان برنامه نویسی وجود دارد که به ما امکان اسکرچ جونیور  می دهد تا متنوع ترین پروژه ها را توسعه دهیم. با این حال، یکی از شناخته شده ترین زبان ها، زبان برنامه نویسی اسکرچ آنلاین است، زیرا یک زبان برنامه نویسی بسیار ساده است که هدف آن کسانی است که می خواهند وارد دنیای برنامه نویسی شوند. امروز قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه اولین قدم های خود را بردارید.

 

Scratch یک زبان برنامه نویسی است که توسط گروه Lifelong Kindergarten در دانشگاه MIT آمریکا ایجاد شده است. هدف آن آموزش منطق برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان است.

 

با آن امکان ایجاد داستان، بازی و انیمیشن با اسکریپت های ساخته شده با اسکرچ جونیور  بلوک وجود دارد. این یک نوع ساده تر از برنامه نویسی "بصری" است. این باعث می‌شود که همه، حتی کسانی که چیزی در مورد برنامه‌نویسی نمی‌دانند، ایجاد پروژه‌های دیجیتال را آسان‌تر کنند.

 

 

 

زبان برنامه نویسی چیست؟

زبان برنامه نویسی اساساً مجموعه ای از دستورات یا دستورات است  اسکرچ جونیور که رایانه ها می توانند برای انجام یک عمل تفسیر کنند. بنابراین می توان برنامه ها، سیستم ها، برنامه های کاربردی و بسیاری از عناصر دیگر را که دنیای دیجیتال را تشکیل می دهند، ایجاد کرد.

 

اگرچه تعدادی ویرایشگر وجود دارد، اما می توانید برنامه نویسی را در Scratch به صورت آنلاین شروع کنید. برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وب سایت رسمی بروید.

 

Scratch چیست و چگونه کار می کند

همانطور که در بالا ذکر کردیم، Scratch از یک زبان برنامه نویسی اسکرچ جونیور  مبتنی برنامه نویسی کودکان  بر بلوک استفاده می کند که مانند یک پازل کار می کند. برای درک آسان تر، تصور کنید که هر قطعه از این پازل یک سفارش است. بنابراین وقتی دنباله ای از قطعات را کنار هم می گذاریم، یک برنامه ایجاد می کنیم.

 

از آنجایی که Scratch یک ابزار بسیار شهودی است، به طور گسترده برای آموزش فناوری به کودکان و نوجوانان استفاده می شود. این دارای ویژگی هایی است که یادگیری را سرگرم کننده تر می کند و به بهبود عملکرد تحصیلی آنها کمک می کند.

 

چه می توانم بکنم ؟

با Scratch می‌توانید بازی‌های خود را بسازید یا حتی بازی‌های اسکرچ جونیور  معروف را بازسازی کنید، شخصیت‌هایی را با حرکات، صداها، درج موسیقی‌های متن و محیط‌های مختلف در هر بازی ایجاد کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌های افزودنی را با کیت‌های متفاوت نصب کنید که بازی‌ها را تعاملی‌تر می‌کند.

 

چگونه اسکرچ را یاد بگیریم؟

در خود پلتفرم، تب "ایده ها" را دارید. در آنجا آموزش های اولیه برای شروع سفر ساخت بازی خود را خواهید یافت. در این برگه می توانید نحوه استفاده از ویرایشگر، هر دستور را برای چیست اسکرچ جونیور  و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد اولین برنامه های خود یاد بگیرید.

 

برای تعمیق دانش خود در مورد پلتفرم، فرزند شما می تواند یکی از دوره های ارائه شده توسط بسیاری از سازمان ها را بگذراند. به این ترتیب آنها می توانند تجربه کامل تری داشته باشند و Scratch Junior  امکانات بازی هایی که خواهند ساخت را گسترش دهند.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

جلسات 1 تا 5: اسکرچ، کسیکو؟ کشف سایت Scratch v2.0 و نرم افزار  برنامه اسکرچ  نصب شده بر روی کامپیوترهای مدرسه

 

 

توضیح دهید که یک نسخه آنلاین (نیاز به ثبت نام) و یک نسخه ب برنامه اسکرچرای نصب روی رایانه یا رایانه لوحی (نسخه های رایگان) وجود دارد.

 

توضیحاتی در مورد دانلود و نصب نرم افزار بر برنامه اسکرچ روی کامپیوتر (به درخواست دانشجویانی که مایل به نصب آن در منزل هستند).

 

به نسخه آنلاین، برگه‌های «کاوش» و سپس «ایجاد» بروید

 

2- طبق دفترچه دانشجویی “شروع با اسکرچ” (برای دانش آموزان => starting_from_Scratch_LEARNER_FR_MCC_V0.pdf

برای معلمان با پاسخ: Starting_from_Scratch_TUTOR_FR_MCC_V0.pdf)

قابل دانلود از Symbaloo Tice74

 

- خواندن صفحات 6 تا 12، "مقدمه" شروع به کار با Scratch؟ »

دانش آموزان به صورت انفرادی یا دوتایی به برنامه اسکرچ سوالات پاسخ می دهند و به صورت شفاهی پاسخ می دهند. معلم پیشنهادات دانش آموزان را روی تخته می نویسد.

 

3- فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با  برنامه اسکرچ لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال وای فای).

 

دو دانش آموز در هر رایانه (یا دو نیم گروه با فقط یک دانش آموز در رایانه): اتصال ب برنامه اسکرچ ه سرور مدرسه و راه اندازی نرم افزار Scratch سپس دستورالعمل های کتاب در صفحات 17 تا 22 را دنبال کنید.

(توجه: دانش‌آموزان آنقدر بی‌صبر هستند و می‌خواهند یک «بازی» طراحی کنند که تمرین‌ها را خراب می‌کنند و سه نفر از آنها قبلاً برنامه‌ای را شروع کرده‌اند).

 

جلسه 6: یک داستان را در اسکرچ برنامه ریزی کنید

 

در گروه کلاس: اصلاح / بررسی برنامه های برنامه نویسی کودکان  فعالیت های پیشنهادی در جلسه 5.

 

فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال WiFi).

 

دو نیمه گروه با یک دانش آموز مجرد روی رایانه: نرم افزار اسکرچ را راه اندازی کنید برنامه اسکرچ و دستورالعمل های کتاب را از صفحات 24 تا 28 دنبال کنید (صفحه 29 به صورت جمعی انجام می شود): "برنامه ریزی یک داستان در اسکرچ"

 

در پایان این جلسه دانش آموزان موفق شدند شروع یک برنامه اسکرچ را در فضای شبکه خود ثبت کنند.

 

این جلسه در هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

در زیر، اسکرین شات هایی از برخی از برنامه های Scratch دانش آموزان:

 

در زیر فیلم هایی از برنامه های اجرا شده مشاهده می شود:

 

 

جلسه 7: یک بازی را در اسکرچ برنامه ریزی کنید

 

فعالیت در اتاق کامپیوتر یا با لپ تاپ در کلاس (بدون اتصال WiFi).

 

یک دانش آموز در هر کامپیوتر: نرم افزار Scratch را راه اندازی کنید  برنامه اسکرچ و دستورالعمل های کتاب در صفحات 31 تا 39 را دنبال کنید.

 

لطفاً توجه داشته باشید: برای یافتن خطاها ("آیا متوجه شدید؟ صفحه 35 تا 39)، پیشنهاد

Scratch program  دهید همه با هم یا در گروه های 8 تایی با پخش برنامه بر روی ویدئو پروژکتور پاسخ دهید.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

چگونه از برنامه اسکرچ استفاده کنم؟

هجی کردن

عکس پروفایل برای محمد عمیر

محمد عمیر

نویسنده 249 پاسخ و 37.7 هزار پاسخ دارد

6 ماه

Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که به شما  برنامه اسکرچ امکان می دهد داستان ها، بازی ها و انیمیشن های تعاملی ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله برای شروع کار با Scratch آورده شده است: به وب سایت Scratch (scratch.mit.edu) بروید و اگر قبلاً وارد نشده اید یک حساب ایجاد کنید. پس از ورود به سیستم، روی دکمه "ایجاد" در بالا کلیک کنید. برای شروع یک پروژه جدید، یک بوم خالی با مجموعه ای از بلوک ها را در سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. این بلوک ها دستورات برنامه نویسی مختلفی را نشان می دهند که می توانید برای ایجاد پروژه خود از آنها  برنامه اسکرچ استفاده کنید. برای شروع، بلوک ها را روی بوم بکشید و رها کنید و آنها را به یکدیگر متصل کنید.

 

سوالات مرتبط

چگونه برنامه اسکرچ را اجرا کنم؟

چگونه می توانم یک پروژه در یک برنامه اسکرچ ایجاد کنم؟

برنامه اسکرچ چیست؟

چگونه می توانیم یک برنامه اسکرچ را در  برنامه اسکرچ آموزش خود مرتبط کنیم؟

خراش چیست؟ چگونه می توانم از آن استفاده کنم؟

عکس پروفایل کن گرگ

کن گرگ

موقعیت های مهندسی و مدیریت نرم افزار برای چندین برنامه اسکرچ  دهه نویسنده دارای 8.6 هزار پاسخ و 42.2 میلیون بازدید پاسخ است

  ·

3 سال به روز شد

مربوط

آیا Scratch روش خوبی برای یادگیری کدنویسی است؟

نه واقعا نه

 

برای یک کودک خردسال، Scratch می تواند مقدمه ای سرگرم  برنامه اسکرچ کننده، اما نه واقعی برای مفاهیم برنامه نویسی باشد. Scratch یک زبان اسباب بازی است که برای کودکان در نظر گرفته شده است تا بتوانند با آن بازی کنند و چند مفهوم را در طول مسیر درک کنند. اما برای هر کسی غیر از کودکان خردسال، اگر می خواهید برنامه نویسی واقعی را یاد بگیرید، Scratch اتلاف وقت است. در عوض، یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، دنیای واقعی و سطح بالا را انتخاب کنید

 

عکس پروفایل جید گاردنر

جید گاردنر

مدیر بازاریابی در Hire Hire PHP Developer (2016–اکنون) نویسنده  برنامه اسکرچ دارای 72 پاسخ و 202.3 هزار بازدید پاسخ

  ·

6 سال

مربوط

منظور از اسکرچ از نظر کد نویسی یا برنامه نویسی چیست؟

خراش یعنی از ابتدا. این برای آنهاست که  برنامه نویسی کودکان هیچ چیز حتی یک برنامه اسکرچ اصطلاح مرتبط با برنامه نویسی یا هر چیز دیگری نمی دانند.

 

حتماً اصطلاح "یادگیری از ابتدا" را شنیده اید، این به معنای از هیچ است.

 

با تشکر

 

برنامه نویس Php

 

عکس پروفایل جف سی.

جف سی.

ضبط موسیقی در استودیوی خانگی من روزانه نویسنده دارای 1.5 هزار پاسخ و 1.3 میلیون بازدید از پاسخ است

  ·

3 سال

مربوط

چگونه یک تراک اسکرچ را ضبط کنم؟

با تشکر از A2A. بستگی به تعریف شما از "مسیر خراش" دارد. برای  برنامه اسکرچ من این یک مسیر راهنما است. این می تواند هر ساز باشد، اما من معمولاً همیشه با استفاده از گیتار یکی را می سازم. نیازی نیست که بکر، کاملاً مشابه یا در لحن واقعی چیزی باشد که من به دنبال آن هستم. من حتی وقت اضافی را صرف تنظیم uo برای گذاشتن آن نمی‌کنم. من فقط گیتارم را به لایو وصل می کنم، یک آهنگ جدید ایجاد می کنم، آن را مسلح می کنم و ضربه می زنم

 

سوالات مرتبط

چگونه می توانم یک حساب کاربری در یک برنامه Scratch program  اسکرچ ایجاد کنم؟



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 | نظرات ()