برنامه نویسی کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

. لوا

Lua ساده ترین زبان برنامه نویسی مبتنی برنامه نویسی کودکان بر متن برای کودکان است. این به آنها کمک می کند تا بازی های قدرتمند و تخیلی ایجاد کنند. Lua می تواند مقدمه ای عالی برای این سبک برنامه نویسی باشد. این زبان زیبا، مبتدی پسند، قابل حمل و بسیار قدرتمند است و قابلیت ایجاد محصولات فوق العاده روان را دارد.

Lua یک زبان چند پارادایم است، به این معنی که دارای ویژگی های کلی است که می تواند هنگام حل بسیاری از مشکلات رایج اعمال شود. Lua منحنی یادگیری بسیار کوتاهی دارد و یک زبان عالی برای هر کسی است که به بازی علاقه دارد - این گزینه پرکاربردترین گزینه برای موتورهای بازی است.

تعداد کاربرانی که از Lua استفاده می کنند نیز به طور پیوسته در حال افزایش است. این برای کودک مفید استآرن از سنین پایین برای پیشی گرفتن از منحنی. همچنین می تواند به آنها در آینده شغلی کمک کند، زیرا بسیاری از شرکت های فناوری بزرگ مانند Word of Warcraft و Adobe Photoshop از Lua استفاده می کنند.

بچه‌هایی که Lua را می‌شناسند می‌توانند برنامه نویسی کودکان از آن برای ایجاد دنیای بازی‌های سه بعدی، مانند بازی‌های ویدیویی مورد علاقه‌شان، استفاده کنند.

5. جاوا

جاوا یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. این یک زبان برنامه نویسی مناسب برای مبتدیان است زیرا مفاهیم مهم برنامه نویسی و اصول برنامه نویسی مانند برنامه نویسی شی گرا، وراثت، انتزاع و موارد دیگر را آموزش می دهد.

90٪ از تمام شرکت های Fortune 500 از آن استفاده می کنند و برای فرصت های شغلی و آینده شغلی عالی است. این همان چیزی است که بازی ویدیویی محبوب Minecraft با آن ساخته شده است. اگر فرزند شما به علوم کامپیوتر علاقه نشان می دهد، یادگیری جاوا یک مهارت عالی برای دانستن آن است. آنها را قابل فروش تر و پر تقاضاتر می کند.

تسلط بر زبان برنامه نویسی کودکان دیگر زمان بیشتری می برد. با این حال، برنامه های جاوا پایدارتر و مقیاس پذیرتر هستند و امکاناتی را که می توانند با این زبان برنامه نویسی رویه ای ایجاد کنند، باز برنامه نویسی کودکان می کنند.

بچه‌هایی که جاوا را یاد می‌گیرند می‌توانند موتورهای بازی، محیط‌های باطن بزرگ، برنامه‌های موبایل اندروید، برنامه‌های گرافیکی یا برنامه‌های مبتنی بر متن بسازند.

6. C++

C++ به دلیل سرعت و کارایی خود شناخته برنامه نویسی کودکان شده است. اگرچه این یک زبان پیچیده است که یادگیری آن به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد، اما برای نوجوانانی که دانش پایه در زمینه کدنویسی دارند، گزینه بسیار خوبی است. اگر می‌خواهند برای ایجاد بازی‌ها، نرم‌افزارهای سیستمی و سایر برنامه‌های نرم‌افزاری عمیق‌تر غواصی کنند، باید C++ را بدانند. همچنین بیشترین استفاده را در رباتیک دارد.

اگر نوجوان شما می خواهد روزی برنامه نویس کامپیوتر شود، باید برای یادگیری C++ وقت بگذارد. تسلط معمولاً یک نیاز ضروری رزومه برای برنامه نویسان است. این به ویژه برای بچه‌هایی که می‌خواهند به طور خاص وارد صنعت بازی شوند مفید است - به دلیل محبوبیت C++ در این صنعت.

با دانش کاری C++، نوجوان شما  برنامه نویسی کودکان می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای دوبعدی خود را بسازد، برنامه‌های قوی توسعه دهد و برنامه‌های مختلف کنسول بسازد.

7. سی شارپ

اگر از برنامه های شخص ثالث ساخته شده برای ویندوز استفاده می کنید، تقریباً مطمئن هستید که از چارچوب سی شارپ ایجاد شده توسط مایکروسافت استفاده می کند. آنقدر قدرتمند است که می تواند تقریباً هر چیزی را خلق کند. سی شارپ شبیه جاوا است، به این برنامه نویسی کودکان معنی که برداشتن آن برای افرادی که دانش قبلی جاوا دارند آسان است.





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: