برنامه نویسی کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

Inventor یک پلت فرم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان کامپیوتری ساده، مناسب برای کودکان و مبتنی بر بلوک از Google است. این به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از یک محیط برنامه نویسی تصویری، کشیدن و رها کردن (مانند Scratch) برنامه های Android خود را بسازند. بلوک‌های موجود در MIT App Inventor اجزا نامیده می‌شوند و از دکمه‌های ساده، تصویر و عناصر متن تا گزینه‌های پیچیده‌تر مانند انیمیشن‌ها یا «حسگر شتاب‌سنج» (یک جزء MIT App Inventor که مانند یک کنترل‌کننده Wii کار می‌کند) متغیر هستند.

اگرچه به طور خاص برای بچه‌ها هدف قرار نمی‌گیرد، اما راه‌اندازی MIT App Inventor نقطه ورود پایینی را فراهم می‌کند که به افراد در هر سن و سطح مهارتی اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاملاً کاربردی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ایجاد کنند. مانند برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که اجزای مورد نظر خود را روی صفحه نمایش منتقل کرده و آنها را به هم متصل کند.

ممکن است مانند اسکرچ و اسکراچ جونیور برنامه نویسی کودکان پررنگ و رنگارنگ نباشد، اما همچنان بسیار بصری است. و ما استدلال می کنیم که سادگی در طراحی طیف سنی بسیار گسترده ای را امکان پذیر می کند.

به عنوان یک برنامه کدنویسی، MIT App Inventor فقط کاربران را مستقیماً به انتهای عمیق نمی‌اندازد. یک صفحه شروع بسیار مفید وجود دارد که دستورالعمل‌های راه‌اندازی، نمای کلی ویرایشگر، آموزش‌های مبتدی گسترده، و نحوه بسته‌بندی و اشتراک‌گذاری برنامه‌ها را پوشش می‌دهد.

خود صفحه Tutorials بسیار سنگین است و بیش از بیست یا بیشتر آموزش دارد که می توانید قدم به قدم دنبال کنید تا در نهایت به ویرایشگر App Inventor مسلط شوید.

فرزند شما قطعاً از برنامه نویسی کودکان ساختن Codi (زنبور کدنویس) در اطراف وزوز یا ایجاد برنامه ضربه زدن به مول خود برای سرگرمی با انگشتان لذت خواهد برد!

فضای کدگذاری

فضای کدنویسی "یک برنامه برنامه نویسی بعد از مدرسه و تابستان" برای بچه ها است که به آنها کمک می کند تا مهارت های تفکر انتقادی را در حین یادگیری کدنویسی توسعه دهند. برخلاف سایر آکادمی‌های آنلاین عمومی یا آموزش‌های مجازی، The Coding Space بر یادگیری سفارشی، مطالعه خودسرانه و مهم‌تر از همه توجه فردی تأکید دارد. کلاس‌های کدنویسی آنلاین حضوری و آنلاین آن‌ها در نسبت دانش‌آموز به معلم 4: 1 باقی می‌مانند تا آموزش عملی و راهنمایی شخصی را تضمین کنند.

فضای کدنویسی در حال حاضر به بیش از 2500 دانش آموز نحوه کدنویسی با استفاده از Scratch، WoofJS، JavaScript، HTML و CSS را آموزش داده است. مجموعه برنامه های فعلی آنها شامل برنامه کدنویسی پاییز، برنامه برنامه نویسی تابستانی، کلاس های خصوصی و GirlCode است - برنامه نویسی کودکان یک برنامه منحصر به فرد با کلاس های دخترانه که به طور خاص برای آموزش نحوه کدنویسی به دختران طراحی شده است.

ماندن در کلاس‌های تحت سلطه مردان ممکن است برای دختران جوان ترسناک باشد و - بنابراین - از تجربه یادگیری آنها بکاهد. The Coding Space امیدوار است با ارائه یک محیط امن و فراگیر برای دختران، شکاف جنسیتی در فناوری را تغییر دهد.

به طور کلی، The Coding Space قصد دارد به بچه ها کمک کند تا اعتماد فکری، طرز فکر رشد و مهارت های تفکر محاسباتی را از طریق کدنویسی تقویت کنند.

mBlock برنامه نویسی کودکان بلوک

mBlock - یا makeblock - یک ابزار نرم افزار برنامه نویسی STEAM است که به عنوان یک پلت فرم کدنویسی یک مرحله ای برای آموزش ایجاد شده است. از Scratch 3.0 و کد آردوینو برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مبتنی بر بلوک و متن استفاده می کند. این به برنامه نویسی کودکان سادگی به این معنی است که فرزند شما می‌تواند از طریق یک سیستم کشیدن و رها کردن بصری با استفاده از بلوک‌ها (به Scratch یا MIT App Inventor فکر کنید)، یا می‌تواند خود را با برنامه‌نویسی مبتنی بر متن سنتی به چالش بکشد.





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: