برنامه نویسی کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

هر کدام را که انتخاب کنند، mBlock دارای منابع  برنامه نویسی کودکان و ظرفیت حرفه ای برای پشتیبانی کامل از آنها در طول تحصیل است. فرزند شما می‌تواند بازی‌های سرگرم‌کننده، انیمیشن‌ها و پروژه‌های تعاملی ایجاد کند که بعداً می‌تواند با انجمن mBlock به اشتراک بگذارد. آنها همچنین می توانند ربات ها را برنامه ریزی کنند و اصول اولیه سیستم های هوش مصنوعی را بیاموزند.

mBlock به طور گسترده در دسترس است و می تواند در دستگاه های مختلف استفاده شود. از ویندوز، مک پشتیبانی می کند، Linux، Chromebook، iOS و Android. محدوده سنی مشخصی وجود ندارد، اما توصیه می کنیم کودکان کوچکتر (5 تا 9 ساله) را با ویرایشگر کدگذاری مبتنی بر بلوک شروع کنید.

کد هیولا

اگر به دنبال یک افزونه سریع، رایگان و مناسب برای کودکان خود هستید، Code Monster یک گزینه سرگرم کننده و عالی است. همانطور که از نام آن پیداست، این وب سایت با استفاده از یک شخصیت هیولا آبی دوستانه، کدنویسی را برای برنامه نویسی کودکان بچه ها آموزش می دهد.

کد هیولا بچه ها را در هر درس تعاملی راهنمایی می کند. سوالات ارزیابی می پرسد و در صورت لزوم نکات مفیدی را ارائه می دهد. همچنین اصول برنامه نویسی را از طریق توضیحات و دستورالعمل های دقیق بیان می کند.

فرزند شما تنها زمانی می تواند به درس، آزمون یا پروژه بعدی برود که پارامترهای هیولا را برآورده کند و/یا با موفقیت به هدف برسد.

همانطور که این برنامه کدنویسی می تواند زیبا باشد، در واقع بیشتر یک پلت فرم مکمل است تا یک منبع کدنویسی مستقل. راه‌اندازی فقط به پیشرفت خطی اجازه می‌دهد که هیچ تغییری در طرح درس وجود نداشته باشد.

از یک طرف، این خطر سردرگمی یا پیشرفت تصادفی به ماژول های پیچیده تر بدون دانش اساسی را از بین می برد. از سوی دیگر، این بدان معناست که فرصتی برای خلاقیت در کدنویسی یا کشف بیشتر مفاهیم برنامه نویسی وجود ندارد.

(کنجکاوید که این هیولای کوچک را در برنامه نویسی کودکان حال انجام ببینید؟ بررسی دقیق هیولا کد 2020 ما را بررسی کنید!)

کد نویسی Kidlo

Kidlo Coding یک بازی برنامه نویسی برای کودکان است که اصول اولیه برنامه نویسی را آموزش می دهد: توابع، توالی، اشکال زدایی، حلقه ها، آرایه ها و غیره. با بیش از 50 بازی سرگرم کننده که در یک برنامه بصری و خوب طراحی شده اند، کودکان می توانند یاد بگیرند که چگونه ساخت اسکریپت های اجرایی با استفاده از مفاهیم و دستورات کدنویسی واقعی.

آنها همچنین یاد خواهند گرفت که چگونه اسکریپت های موجود را با استفاده از بازی های مشابه در همان برنامه اجرا، پاکسازی و اشکال زدایی کنند.

یک اشتراک برای باز کردن قفل همه بازی‌های برنامه نویسی کودکان عالی در این وب‌سایت برنامه‌نویسی برای کودکان کافی است: Alien Escape، Dress-Up، Connect the Dots، Pop the Balloon و موارد دیگر. ماهیت متنوع بازی ها – و تعداد زیاد گزینه های موجود – می تواند به بچه ها کمک کند تا روی مهارت های مربوط به کدنویسی کار کنند: حل مسئله، تفکر منطقی، تفکر متوالی و حافظه.

بلوکی

Blockly که به عنوان «بازی برای توسعه‌دهندگان فردا» عرضه می‌شود، یک پلتفرم آنلاین است که با استفاده از برنامه‌نویسی بصری، مبتنی بر بلوک (مانند Scratch و mBlock) و بازی‌های تعاملی سرگرم‌کننده و آموزشی، کدنویسی را به بچه‌ها آموزش می‌دهد. هر بازی مفهوم کدنویسی متفاوتی را معرفی می‌کند و می‌توان آن را با استفاده از کدگذاری بلوک بکشید و رها کنید.

(Psst! این است که چرا بازی برنامه نویسی کودکان های کدنویسی بهترین راه برای آموزش برنامه نویسی کامپیوتر به بچه ها هستند!)

کل پلتفرم با برنامه نویسان مبتدی و کودکان بسیار خردسال طراحی شده است. بنابراین، برنامه نویسی کودکان نقطه ورود بسیار پایین است. هدف آنها این است که به کاربران Blockly اصول اولیه مورد نیاز خود را قبل از حرکت (به طور ایده آل) به سمت زبان های برنامه نویسی مبتنی بر متن معمولی ارائه دهند.





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 2111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: