برنامه نویسی کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

می توان کدهایی را نوشت که کامپیوتر متوجه برنامه نویسی کودکان آن نمی شود. در برنامه ای که صدها خط کد دارد، شناسایی این اشتباهات کوچک می تواند بسیار وقت گیر باشد و نیاز به حوصله و تمرین زیادی دارد و به همین دلیل است که به طور کلی برنامه نویسی به زبان های متنی تا KS3 یا حتی KS4 معرفی نمی شود.

زبان های برنامه نویسی در دبستان

لطفاً توجه داشته باشید که دستورالعمل‌های زیر برای آنچه در هر سال ابتدایی تدریس می‌شود فقط برای راهنمایی است و ممکن است نشان‌دهنده روشی باشد که محاسبات در مدرسه فرزند شما آموزش داده می‌شود.

سال 1

دانش آموزان با اصول برنامه نویسی با یک ربات برنامه نویسی متوالی مانند Bee-Bot آشنا می شوند.سال 2

وظایف برنامه نویسی پیچیده تری داده  برنامه نویسی کودکان خواهد شد، مانند کشیدن اعداد و/یا حروف روی زمین با برنامه ریزی یک ربات لاک پشت.

سال 3

کودکان با استفاده از روبات‌ها، درک خود را از برنامه‌نویسی توسعه می‌دهند ایرانیان سایبر و احتمالاً به سمت استفاده از روبات‌های پیچیده‌تر پیش می‌روند. در برخی مدارس یک زبان برنامه نویسی بصری معرفی خواهد شد.

سال 4

دانش آموزان با یک زبان برنامه نویسی بصری آشنا می شوند و شروع به استفاده از تفکر محاسباتی برای نوشتن کدهایی می کنند که از حلقه ها و دستورات if استفاده می کند.

سال 5 و سال 6

دانش آموزان شروع به توسعه استقلال در یک زبان برنامه نویسی بصری می کنند و به جای دنبال کردن دستورالعمل ها و آزمایش ایده ها، کد خود را می نویسند. برخی از دانش آموزان ممکن است شروع به یادگیری یک زبان متنی کنند. برنامه نویسی کودکان وقتی برای اولین بار به برنامه نویسی رایانه فکر می کنید، ممکن است تصور کنید که این فقط چیزی برای بزرگسالان است. اما، حقیقت این است که افراد در هر سنی می توانند برنامه نویسی کامپیوتر را یاد بگیرند، حتی کودکان.

برنامه نویسی برای بچه ها می تواند سرگرم کننده و آموزشی باشد. بچه‌ها می‌توانند مهارت‌های ارزشمندی را در برنامه‌نویسی بیاموزند که ممکن است آنها را به سمت شغلی در آینده سوق دهد. آنها همچنین می توانند مهارت های حل مسئله و نحوه برقراری ارتباط با دیگران را بیاموزند.

اگر در صحنه برنامه نویسی کامپیوتر تازه کار هستید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم.در این مقاله یاد خواهید گرفت:برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان چیست؟چگونه به فرزندم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان بیاموزم؟بهترین سن برای یادگیری برنامه نویسی چیست؟برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

برنامه نویسی کامپیوتر اساساً مجموعه ای از دستورالعمل ها را به رایانه ارائه می دهد که باید آنها را دنبال کند. این دستورالعمل ها برای حل یک مشکل و عملکرد استفاده می شود. برنامه نویسی کامپیوتر به آسان کردن کارهای طولانی و تکراری کمک می کند.

وقتی بچه ها برنامه نویسی را یاد می گیرند، یاد می گیرند که چگونه با کامپیوتر ارتباط برقرار کنند. این مهارتی است که اگر راه را ادامه دهند می تواند آنها را در زندگی به دوردست ها برساند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان برنامه نویسی کودکان چیست؟کودک در کامپیوتر





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 504
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: