برنامه نویسی کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

این یک مشکل است زیرا زبان های برنامه نویسی زیادی برنامه نویسی کودکان در آنجا وجود دارد. نکته کلیدی این است که یکی را پیدا کنید که به اندازه کافی ساده باشد تا کودک شما یاد بگیرد و او را ناامید نکند. اگر ناامید شوند، به احتمال زیاد ترک می کنند.

یکی از موارد مورد علاقه جاوا است. جاوا برای استفاده آسان است و کتابخانه های منبع باز زیادی برای انتخاب دارد. بسیاری از بچه ها دوست دارند جاوا را یاد بگیرند زیرا می تواند به آنها در ساختن Minecraft کمک کند. در MakerKids، ما یک دوره آموزشی کامل برای Minecraft و یادگیری کدنویسی با آن داریم. بچه ها می توانند یاد بگیرند که چگونه از جاوا برای حل مشکلات بازی استفاده کنند. هنگامی که آنها بر این مهارت مسلط شدند، متوجه خواهند شد که سفارشی کردن بازی چقدر آسان است.

Swift یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی خوب برای بچه هایی است که به تازگی برنامه نویسی کامپیوتر را یاد می گیرند. به حداقل کدنویسی نیاز دارد و به جای آن از یک کد کشیدن و رها کردن استفاده می کند. این یکی معمولا برای کودکان بالای 10 سال توصیه می شود.

وقتی صحبت از برنامه نویسی برای برنامه نویسی کودکان بچه ها می شود، C++ یکی دیگر از مواردی است که باید در نظر بگیرید. این یک راه عالی برای بچه ها برای یادگیری نحوه ایجاد برنامه های کاربردی برای ویندوز است و پایه و اساس اکثر زبان های برنامه نویسی است. C++ همه کاره است، بنابراین می تواند به توسعه برنامه ها در بسیاری از سیستم عامل های مختلف کمک کند.

Scratch یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی خوب برای شروع کودکان است. Scratch از یک ایرانیان سایبر رابط کشیدن و رها کردن با بلوک های رنگارنگ استفاده می کند. این کار را برای بچه هایی که تازه شروع به کدنویسی می کنند آسان می کند. بچه ها یاد می گیرند که چگونه رسانه های تعاملی مانند انیمیشن، داستان و بازی را برنامه ریزی کرده و به اشتراک بگذارند. Scratch

 به طور خاص برای کودکان 8-16 ساله طراحی شده است، اما افراد در هر سنی می توانند با Scratch ایجاد کنند. همچنین یک اسکرچ جونیور برای کودکان 5-7 ساله وجود دارد.

چگونه به فرزندم برنامه نویسی برنامه نویسی کودکان بیاموزم؟پسر پشت کامپیوتر

شما می توانید به روش های مختلف برنامه نویسی را به بچه ها آموزش دهید. برنامه ها و وب سایت های رایگان زیادی وجود دارند که می توانند دوره های مقدماتی را به شما ارائه دهند. این می‌تواند بچه‌ها را در معرض کدنویسی قرار دهد و به آن‌ها اجازه دهد قبل از اینکه پول زیادی برای کلاس‌ها خرج کنید، ببینند که آیا این چیزی است که به آن علاقه دارند یا خیر.

همچنین بسیاری از برنامه های بعد از مدرسه و برنامه های مجازی وجود دارد که کدنویسی را آموزش می دهند. در MakerKids، کلاس‌های مجازی در زمینه کدنویسی ارائه می‌کنیم که به بچه‌ها هر آنچه را که باید بدانند آموزش می‌دهد. همیشه یک مربی زنده برای پاسخ به سوالات و راهنمایی کلاس وجود دارد.

در حالی که برنامه‌ها و وب‌سایت‌های برنامه نویسی کودکان رایگان می‌توانند مفید باشند، هیچ چیز بهتر از داشتن یک معلم با تجربه برای پاسخگویی به سؤالات نیست. تا زمانی که اطلاعات زیادی در مورد برنامه نویسی کامپیوتر نداشته باشید، نمی توانید به کودک خود آموزش دهید. داشتن فردی با تجربه می تواند اطمینان دهد که فرزند شما بهترین درس ممکن را خواهد گرفت.

بهترین سن برای یادگیری برنامه نویسی چیست؟

این پاسخ می تواند بسته به کودک متفاوت باشد. برخی از بچه ها در سن 5 سالگی آماده هستند، در حالی که برخی دیگر در سن 6 سالگی آماده هستند. برای گروه کوچکتر، بهتر است زبان های کدنویسی را با ابزارهای یادگیری بصری انتخاب کنید. این باعث می شود که آنها راحت تر درک کنند.

وقتی بچه ها بزرگتر می شوند، می توانید برنامه نویسی را برای بچه ها برنامه نویسی کودکان معرفی کنید که شامل متن و/یا متن است. آنها می توانند این مفاهیم را بهتر درک کنند و شروع به درک کامل زبان های برنامه نویسی کنند.

غذای آماده





:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 502
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: