آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

بسیاری از API ها و ویژگی های Jetpack جدید ابتدا برای Kotlin در آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان دسترس خواهند بود. اگر پروژه جدیدی را شروع می کنید، باید آن را در Kotlin بنویسید، "گوگل توضیح می دهد که" کد نوشته شده در Kotlin اغلب به معنای کد بسیار کمتر برای شما، کد کمتر برای نوشتن، آزمایش و نگهداری است. "

به گفته گوگل، مهمترین چیز این است که کاتلین با زبان های رسمی توسعه اندروید (جاوا، سی ++) و زمان اجرا اندروید قابل کار است.

لوگوی اندروید استودیو

به عنوان مثال، این شرکت توضیح داد که Kotlin کاملاً با زبان جاوا کار می کند و به توسعه دهندگانی که عاشق زبان جاوا هستند ادامه استفاده از آن را آسان می کند، اما همچنین به تدریج کد Kotlin را اضافه کرده و از کتابخانه های Kotlin استفاده می کند.

علاوه بر این، پذیرش Kotlin در اندروید به طور پیوسته در طول سال ها افزایش یافته است و به گفته گوگل، با اشتیاق روزافزون در میان توسعه دهندگان، یکی از دلایلی است که این شرکت قصد دارد کاتلین را به عنوان یک زبان رسمی در اندروید معرفی کند آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان تا از آنها پشتیبانی بهتری ارائه کند. Kotlin. . آنچه توسط اندروید استودیو 3.0 انجام شده است.

پشتیبانی رسمی کاتلین به پذیرش روزافزون این زبان در دنیای توسعه اندروید کمک کرده است، تا جایی که برخی پیش‌بینی می‌کردند که زبان JetBrains به سرعت جاوا را از سلطنت خلع کند.

در هر صورت، این احتمال قابل حذف نیست، زیرا به گفته گوگل، "بیش از 50٪ از ایرانیان سایبر توسعه دهندگان حرفه ای اندروید اکنون از Kotlin استفاده می کنند".

با مشارکت JetBrains و بنیاد Kotlin، گوگل به سرمایه گذاری در ابزارهای Kotlin برای اندروید ادامه می دهد، همانطور که با انتشار زودهنگام Android KTX در سال 2018، مجموعه ای از برنامه های افزودنی برای توسعه اندروید با Kotlin مشهود است.

آنها همچنین در اسناد، آموزش و رویدادها سرمایه گذاری می کنند تا یادگیری زبان JetBrains و در نتیجه پذیرش آن را تسهیل کنند.

این اعلامیه از سوی گوگل تعجب آور نیست، به خصوص آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان که گوگل سعی می کند از جاوا فاصله بگیرد زیرا این شرکت در دادگاه توسط اوراکل به دلیل استفاده غیرقانونی از API های جاوا در اندروید مورد حمله قرار می گیرد. زبان پایتون چاقوی سوئیسی برنامه نویسان است. این یک زبان برنامه نویسی است که در بسیاری از برنامه ها و سیستم عامل ها یافت می شود. ما می‌توانیم آن را روی سرورها، در برنامه‌های iOS، اندروید و همچنین در سیستم‌عامل‌هایی مانند لینوکس، ویندوز یا مک پیدا کنیم.

این به دلیل این واقعیت است که پایتون دارای فلسفه ای است که بر ارائه یک نحو خوانا با کد تأکید دارد.

علاوه بر این پایتون یک زبان برنامه نویسی چند پلتفرم و چند پارادایم همه کاره است که به دلیل کد خوانا و تمیز خود متمایز است. یکی از دلایل موفقیت آن این است که مجوز منبع باز دارد که امکان استفاده از آن را در هر سناریویی فراهم می کند.

این باعث می شود که یکی از زبان هایی باشد که بسیاری از برنامه نویسان در مراحل اولیه تمرین برنامه نویسی خود از آن استفاده می کنند.

علاوه بر این، برنامه نویسی به زبان پایتون در آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان مدارس و دانشگاه های سراسر جهان تدریس می شود و بزرگترین شرکت ها به طور گسترده از آن استفاده می کنند.

این مورد مثلاً گوگل یا فیسبوک و یوتیوب است، زیرا از جمله موارد دیگر، امکان اتوماسیون فرآیندها و اجرای وظایف در محیط کلاینت و سرور را فراهم می کند.

اگر هنوز در دبیرستان هستید و می خواهید پتانسیل های این زبان را درک کنید، می توانید در دوره تابستانی کدنویسی در Politecnico di Milano ثبت نام کنید.

زمان و مکان استفاده از این زبان برنامه نویسی

پایتون، به دلیل اینکه یک زبان بین پلتفرمی است آموزش برنامه نویسی به کودکان ، زمانی مناسب است که باید با حجم زیادی از داده کار کنید.





:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: