Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر مسابقات اسکرچ بلوک و ویرایشگر گرافیکی بردار/راستر برای کودکان است که برای ایجاد چیزهایی مانند بازی، انیمیشن، هنر و داستان طراحی شده است.[1] این به آنها اجازه می دهد تا ایده های برنامه نویسی کامپیوتری را با استفاده از "بلوک هایی" که برای ایجاد کد ساده کنار هم قرار می گیرند، کشف و آزمایش کنند.[2] همچنین یک صفحه بحث با چندین انجمن وجود دارد که عمدتاً برای چت و کمک به کدنویسی استفاده می شود.
اگرچه برای کودکان 8 تا 16 ساله ساخته شده است، [3] می توان از Scratch برای تولید برنامه های ساده یا پیچیده استفاده کرد. برخی از کاربران قابل توجهی که مرزهای کاری را که میتوانن مسابقات اسکرچ د انجام دهند را کنار میگذارند عبارتند از: Griffpatch، -Myths-، TimMcCool، Will_Wam، و World_Languages.
Scratch به بیش از 40 زبان ترجمه شده است و در خانهها، مدارس و باشگاههای بعد از مدرسه تقریباً در همه کشورهای جهان استفاده میشود.[4] اسکرچ اغلب در آموزش کدنویسی، علوم کامپیوتر و تفکر محاسباتی استفاده می شود. معلمان همچنین از آن به عنوان ابزاری در بسیاری از موضوعات دیگر از جمله ریاضی، علوم، تاریخ، جغرافیا و هنر استفاده می کنند. تیم اسکرچ سازمانی است که به حفظ، مدیریت و ایمن نگه داشتن اسکرچ کمک می کند. مسابقات اسکرچ آنها همچنین آموزش های مفیدی را برای کمک و پشتیبانی برنامه نویسی انجام می دهند. استفاده از Scratch رایگان است.[3]
رابط کاربری
ناحیه ای که کاربر می تواند در آن تعامل داشته باشد، ناحیه صحنه نامیده می شود. منطقه صحنه دارای تمام انیمیشن ها، گرافیک ها، نقاشی ها و سایر ویژگی های بصری است. لیست اسپرایت های روی صفحه در زیر ناحیه صحنه قرار می گیرد تا لیستی از جن های قابل استفاده برای برنامه را نشان دهد. صحنه از طریق مسابقات اسکرچ مختصات x و y، با مختصات مرکزی (0، 0) در مرکز صحنه سازماندهی شده است. عرض این استیج 480 پیکسل و ارتفاع آن 360 پیکسل است که دامنه آن بین x=240 تا x=240 عرض و محدوده بین y=-180 و y=180 ارتفاع دارد.[5]
از چپ به راست، در قسمت سمت چپ بالای صفحه، مسابقات اسکرچ یک قسمت صحنه وجود دارد که نتایج را نشان می دهد (یعنی انیمیشن ها، گرافیک لاک پشت و غیره، همه چیز در اندازه کوچک یا معمولی، تمام صفحه نیز موجود است) و همه موارد تصاویر کوچک sprites در قسمت پایین فهرست شده است. آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان صحنه از مختصات x و y استفاده می کند که 0،0 مرکز صحنه است. عرض صحنه 480 پیکسل و ارتفاع آن 360 پیکسل، x:240 سمت راست، x:-240 سمت چپ، y:180 بالا و y:-180 پایین است.[5]
یادداشت های دسته بندی یادداشت های دسته بندی
حرکت جن ها را حرکت می دهد و زاویه ها را تغییر مسابقات اسکرچ می دهد و مقادیر X و Y را تغییر می دهد. رویدادها شامل کنترلکنندههای رویداد است که در بالای هر گروه از بلوکها قرار میگیرند تا یک برنامه را شروع کنند یا شروع به انجام چیزی کنند.
Looks جلوه های بصری sprite را کنترل می کند. اسپرایت ممکن است به یک حباب گفتار یا حباب فکر متصل شود، پسزمینه یا اسپرایت را میتوان تغییر داد، میتوان آن را بزرگ یا کوچک کرد، میتواند شفافیت داشته باشد یا میتواند سایه داشته باشد. کنترل شامل عبارات شرطی if-else و همچنین عبارت های شرطی "برای همیشه"، "تکرار" و "توقف" است.
صدا فایل های صوتی را پخش می کند و امکان برنامه نویسی یک سکانس موسیقی را فراهم می کند. Sensing این ابزارها برای هدایت جن به منظور تعامل با محیطی که کاربر ایجاد کرده است استفاده می شود.
بلوک های من به شما امکان می دهد بلوک های مسابقات اسکرچ خود را بسازید. عملگرها عملگرهای ریاضی، مولد اعداد تصادفی، و یا عبارتی که موقعیتهای اسپرایت را مقایسه میکند.
داده با اعلان متغیرها و لیست ها و همچنین برای تنظیم متغیرها و لیست ها سروکار دارد. برنامههای افزودنی رویههای سفارشی (بلوکها) و دستگاههای خارجی را کنترل میکنند و میتوانند از PicoBoard یا Lego WeDo 1.0/2.0 وارد کنند
منابع
"ویرایشگر پروژه اسکرچ - تصور کنید، برنامه ریزی کنید، به اشتراک بگذارید". scratch.mit.edu. بازیابی 2018-06-09.
ابزار رایگان کدگذاری «آسان» BBC News 14 مه 2007 را ارائه می دهدکلاه خراش است؟
Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است که مسابقات اسکرچ توسط گروه Lifelong Kindergarten در آزمایشگاه رسانه MIT توسعه یافته است. در اسکرچ، میتوانید بلوکهای کد را بکشید و ترکیب کنید تا مجموعهای از برنامهها از جمله انیمیشن، داستان، آلات موسیقی و بازی بسازید. این کمی شبیه برنامه نویسی معادل بلوک های ساختمانی است!
اسکرین شات از Scratch.
Scratch در بسیاری از مدارس به عنوان بخشی از برنامه درسی استفاده می شود. رایگان است و جوانان می توانند در خانه و همچنین در باشگاه ها از آن استفاده کنند.
Scratch به جوانان اجازه می دهد تا مفاهیم کدنویسی مسابقات اسکرچ را بیاموزند و پروژه های تعاملی را بدون نیاز به یادگیری زبان برنامه نویسی مبتنی بر متن ایجاد کنند. برای استفاده از Scratch نیازی به تایپ سریع یا به خاطر سپردن کدهای پیچیده ندارید.
نحوه استفاده از این راهنمای مرجع
اگر قبلاً از Scratch استفاده نکرده اید، این راهنما به شما کمک می کند تا اولین پروژه خود را راه اندازی و ایجاد کنید.
میتوانید به این راهنما بازگردید و از آن برای جستجوی Scratch competitions اطلاعاتی که هنگام ساخت پروژههای خود در اسکرچ نیاز دارید، استفاده کنید.
:: برچسبها:
برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 103
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21