نوشته شده توسط : مهراب مدیری

در اصل برای کودکان بین 8 تا 16 سال ایجاد شده شروع برنامه نویسی برای کودکان است. Scratch یک زبان برنامه نویسی رایگان برای استفاده است که رابط کاربری بسیار بصری و بصری را ارائه می دهد.

 

Scratch آنچه را که برای ایجاد هنر، انیمیشن، بازی، داستان های تعاملی و غیره نیاز دارند، در اختیار جوانان قرار می دهد و این زبان برنامه نویسی را به یک نقطه شروع عالی برای شروع برنامه نویسی برای کودکان  آموزش کدنویسی به جوانان تبدیل می کند.

 

این یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکان است زیرا آزادی بیانی دارد که می تواند برای کودک فراهم کند. از آنجایی که زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Scratch به کودکان اجازه شروع برنامه نویسی برای کودکان  می‌دهند تا هر چیزی از انیمیشن گرفته تا داستان‌های تعاملی را توسعه دهند، مشکلات کدنویسی مبتنی بر متن را برطرف می‌کند.

 

یک جلسه مزه دار رایگان رزرو کنید

 

2. بلوکی

Blockly یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بسیار شروع برنامه نویسی برای کودکان  توصیه شده برای کودکان شماست. این زبان برنامه نویسی برای بچه ها از خطوط کدی استفاده می کند که به بلوک ها تقسیم شده اند و دارای ویژگی کشیدن و رها کردن برای کمک به کودکان در یادگیری مفاهیم کدنویسی است. همچنین دارای یک رابط کاربر پسند است.

 

بزرگترین تمایز Blockly از سایر زبان های برنامه نویسی این است که یک زبان برنامه نویسی بصری و مبتنی بر بلوک برای کودکان است. کودکان هشت ساله به بالا می توانند با استفاده از Blockly از مرورگر خود انیمیشن، بازی و برنامه بسازند. با Blockly، کاربران همچنین می توانند هر زمان که نیاز داشته باشند، زبان برنامه نویسی را تغییر دهند.

 

3. آلیس

آلیس همچنین یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی است شروع برنامه نویسی برای کودکان که فرزندان شما می توانند امتحان کنند. Alice همچنین یک زبان برنامه نویسی بصری مبتنی بر بلوک رایگان برای کودکان است که دارای محیطی نوآورانه برای کدنویسی است و ساخت انیمیشن ها، بازی ها و روایت های تعاملی به صورت سه بعدی را ساده تر می کند.

 

این زبان برنامه نویسی برای آموزش مفاهیم زبان برنامه نویسی شی گرا مانند C++ از طریق یادگیری خلاقانه با تمرکز جانبی بر مهارت های منطقی و اصول برنامه نویسی طراحی شده است.

 

آلیس یک ویژگی کشیدن و رها کردن را مشابه سایر زبان  شروع برنامه نویسی برای کودکان های برنامه نویسی ارائه می دهد و درهم و برهمی را از کدنویسی مبتنی بر متن حذف می کند. با استفاده از این موارد، کاربران می توانند به سادگی روی ایجاد اسکریپت ها و راه حل های نوشتن تمرکز کنند.

 

چیزی که آلیس را از سایر زبان های کدنویسی متمایز می کند  شروع برنامه نویسی برای کودکان این است که به کاربران امکان می دهد با مدل های سه بعدی و زوایای دوربین پویا کار کنند.

 

یک جلسه تستر رایگان رزرو کنید

 

4. لوا (روبلوکس)

Lua یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای کودکانی است که می خواهند با کدنویسی متنی شروع کنند. کد Lua یک زبان برنامه نویسی مبتدی، رایگان و قابل حمل است که در عین بهینه شروع برنامه نویسی برای کودکان  سازی کارایی و خوانایی، مفاهیم را به روشی ساده آموزش می دهد.

 

Lua عملکرد برنامه را به خطر نمی اندازد. با وجود حداقل امکانات فنی و رابط کاربری ساده، این زبان برنامه نویسی به عنوان یکی از قدرتمندترین زبان های رایگان در صنعت معرفی می شود.

 

برای برنامه نویسی دستگاه های جاسازی شده و برنامه های تلفن همراه توصیه می شود شروع برنامه نویسی برای کودکان. آیا می دانستید که بازی پرطرفدار «پرندگان خشمگین» بر اساس لوا ساخته شده است؟ علاوه بر این، Roblox، در میان محبوب ترین پلتفرم ها برای جوانان، از Lua استفاده می کند.

 

5. جاوا (Minecraft)

شما اغلب در مورد این زبان برنامه نویسی، جاوا می شنوید.  Start programming for kids محبوبیت آن قابل توجه است، زیرا یک انتخاب مکرر در جامعه برنامه نویسی است. اما چگونه



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

این یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است. این متن مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن نیست (ممکن است مثبت یا منفی باشد). آن را برای بچه ها (7 به بالا) شهودی و آسان تر می کند.

در واقع بسیار شیء است. اشیایی که این اسکریپت های گرافیکی را می نویسید دارای کد متصل به آنها هستند و می توان آنها را مجددا استفاده کرد و به اطراف منتقل کرد.

بسیار مهم: نتایج سریع و چشمگیر. بچه ها باید سریع پیش بروند شروع برنامه نویسی برای کودکان و به نتیجه برسند تا درگیر شوند.

می‌خواهم توجه داشته باشم که اگرچه بسیاری از ما برنامه‌نویسی را در سنین پایین شروع کرده‌ایم، و از آنجایی که برنامه‌نویس در مراحل بعدی زندگی به این معنا نیست که این زبان‌ها برای شروع زبان‌های خوبی هستند. فکر می‌کنم بچه‌های امروزی گزینه‌های بسیار بهتری دارند، مانند اسکرچ یا آلیس. زبان‌های مبتنی بر شروع برنامه نویسی برای کودکان  متن (پایتون، روبی، پایه، سی شارپ یا حتی c) به کتابخانه‌ها و ابزارهای خارجی (ویرایشگرها، کامپایلرها) وابسته هستند، در حالی که چیزی مانند آلیس یا اسکرچ همه چیز را شامل می‌شود و به کودکان (نه برای نوجوانان) مفاهیم برنامه‌نویسی را آموزش می‌دهد. بعداً می توانند ادامه دهند و یادگیری خود را گسترش دهند.

 

 

من می گویم: یک C64 واقعی به بچه بدهید، زیرا  شروع برنامه نویسی برای کودکان  من اینگونه شروع کردم. اما، امروز... من می گویم روبی، اما روبی کمی بیش از حد آشفته است. BASIC در دراز مدت بهتر خواهد بود. یادگیری پردازش آسان است و اساساً جاوا است.

 

دلیل اینکه من یک C64 را توصیه می‌کنم این است که شروع برنامه نویسی برای کودکان BASIC است، اما اگر می‌خواهید کارهای پیشرفته‌تری انجام دهید، همچنان باید چیزهای مرتبط با رایانه مانند مدل حافظه، پیکسل‌ها، کاراکترها، نقشه‌های کاراکتر، خطوط جدید و غیره را یاد بگیرید. همچنین، اگر کودک شما آن را کسل کننده می داند، می دانید که قلب او واقعاً به کدنویسی علاقه ای ندارد.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 15:26

ویکی جامعه

غسان پی ال

حداقل یک مدرسه در بریتانیا وجود دارد که این کار را انجام داده است -  شروع برنامه نویسی برای کودکان  رفته و یکسری C64 را از فروش carboot دریافت کرده و از آنها برای کلاس های برنامه نویسی استفاده کرده است. میکروب‌های قدیمی بی‌بی‌سی هنوز در چندین مکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. –

دیوید هیکس

  مه 22, 2009 در 14:16

یک نظر اضافه کنید

6

رای

 

من LOGO را مطرح می کنم. این چیزی بود که در دبستان شروع برنامه نویسی برای کودکان  من تدریس می شد. بازخورد تقریباً فوری می دهد و مفاهیم برنامه نویسی واقعاً اساسی را آموزش می دهد. حرکت دادن آن لاک پشت کوچک می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 17:22

ویکی جامعه

نیت اسمیت

یک نظر اضافه کنید

5

رای

 

برای یک بچه، من با آلیس می رفتم.

 

این هم یک رای دیگر به آلیس. 4 بچه من از کار کردن با آن و یادگیری شروع برنامه نویسی برای کودکان  مفاهیم اولیه برنامه نویسی لذت زیادی برده اند. مطمئناً برای آنها همه چیز در مورد معاشرت با پری ها و غول ها است، اما سیستم لعنتی میراثی که من روی آن کار می کنم می تواند از برخی پری ها و غول ها نیز استفاده کند.

 

اشتراک گذاری

پاسخ داده شده در 21 اوت 2008 در 14:32

ویکی جامعه

دن بلر

یک نظر اضافه کنید

5

رای

 

من پایتون را توصیه می کنم، زیرا بسیار مختصر و رسا است. به نظر می رسد کمتر در هنگام شروع ناامید می شود، اما فضای زیادی برای یادگیری مفاهیم پیشرفته تر نیز ارائه می دهد.

 

اشتراک گذاری

ویرایش شده در 17 ژانویه 2009 در 16:29

ویکی جامعه

2 دور، 2 کاربر 67%

AlexCuse

یک نظر اضافه کنید

4

رای

 

Game Maker ممکن است رویکرد دیگری باشد. شما شروع برنامه نویسی برای کودکان  می توانید با توسعه آسان کشیدن و رها کردن ساده شروع کنید و سپس برنامه نویسی پیشرفته تری را در حین حرکت معرفی کنید. کتاب The Game Maker's Apprentice: Game Development for Beginners تعدادی نمونه بازی دارد Start programming for kids  و شما را با مراحل لازم برای ساخت آنها همراهی می کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

نظرات مختلفی در مورد محیط برنامه نویسی Scratch وجود دارد.  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست برخی از معلمان پیام میچل رسنیک را که سرپرست تیم تحقیقاتی در مهدکودک لایف لانگ موسسه فناوری ماساچوست است، که محیط برنامه نویسی Scratch را ایجاد کرده است، به اشتراک می گذارند و به گرمی از آن حمایت می کنند: «به طوری که کودکان نه تنها می توانند تفکر خود را توسعه دهند، بلکه فرصتی نیز داشته باشند. برای بیان خود و درک بهتر آنها در واقع، از 4 اصل اساسی هنگام توسعه Scratch استفاده کردیم: پروژه ها، شرکا، اشتیاق، بازی. این را مقالاتی از عنوان "به اشتراک گذاری تجربه" در شماره اول نشریه "برنامه نویسی در ابتدا" تأیید می کند. فکر می کنم مقالات  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست مشابه زیادی را شاهد باشیم. در عین حال، نظر معلمان علوم رایانه وجود دارد که دانش آموزان را برای المپیاد جمهوری با موضوع "علوم رایانه" آماده می کنند. این نظر تقریباً چنین به نظر می رسد: "حالا چگونه می توان آمادگی دانش آموزان را برای المپیاد جمهوری خواهی سازماندهی کرد؟ به هر حال، یک سیستم کامل از آموزش دانش آموزان ایجاد شده است، از کلاس 5 و حتی از کلاس 4 شروع می شود. چه کسانی به کلاس های برنامه نویسی پاسکال اختیاری می آیند؟ شما همه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  بچه ها را به کلاس های اختیاری اسکرچ بردید. کارت پستال، چند داستان متحرک بسازید. در یک کلام، بازی کنید.

 

اما بسیاری از معلمان علوم کامپیوتر نیز مزیت محیط برنامه نویسی Scratch را نسبت به زبان برنامه نویسی PascalABC در آموزش برنامه نویسی به دانش آموزان در کلاس های علوم کامپیوتر می دانند. به عنوان مثال، مقاله Scratch vs PascalABC، که در آن ویکتور کنستانتینوویچ کوخووتس، معلم علوم کامپیوتر در مدرسه متوسطه Valishchensky ناحیه Pinsk، به این سوال پاسخ می دهد که "مزایای Scratch در آموزش انفورماتیک در مقایسه با پاسکال که اکنون استفاده می کنیم چیست؟" در پورتال Scratch.by تحت عنوان "Scratch VS PascalABC".

 

در این مورد، می‌خواهم گفته‌ی سیمور پیپرت را یادآوری کنم: کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست   «یک زبان برنامه‌نویسی باید «آستانه پایین» (هر کسی می‌تواند شروع به یادگیری این زبان کند) و یک «سقف بلند» (امکان ایجاد پروژه‌های پیچیده در طول زمان وجود دارد). ). علاوه بر این، زبان های برنامه نویسی باید دارای "دیوارهای عریض" باشند (یک زبان برنامه نویسی باید پروژه های مختلفی را پشتیبانی کند تا افراد با علایق مختلف بتوانند در فرآیند یادگیری زبان شرکت کنند). من این تصور را داشتم که این "آستانه پایین" محیط اسکرچ بود که ایده های برنامه نویسی نوجوانان  نادرستیک اربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  را در بین برخی از معلمان علوم کامپیوتر در مورد پتانسیل آن برانگیخت. اجازه دهید مثالی از جملات اسکرچ را برای شما بیان کنم: «اگر معلمان دبستان بتوانند اسکرچ را آموزش دهند، چگونه می‌توان اسکرچ را به عنوان یک شروع جدی در توسعه مهارت‌های الگوریتم‌سازی و برنامه‌نویسی در نظر گرفت؟» و همچنین نظراتی وجود کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  دارد که می توانید تا کلاس 4 در اسکرچ کار کنید و سپس خسته شوید و علاقه کودکان را از دست بدهید. از مکالمات، متأسفانه، اغلب آشکار می شود که علاقه در درجه اول در معلم ناپدید می شود، نه در دانش آموزان. شاید به این دلیل است که آنها "سقف بلند" را نمی بینند یا از "دیوارهای عریض" خجالت می کشند؟

 

بیایید به Scratch به عنوان وسیله ای برای آموزش برنامه نویسی نگاه کنیم. اجازه دهید به pro-pedopedia - دایره المعارف رایگان زبان های برنامه نویسی - روی بیاوریم و سعی کنیم توانایی های محیط Scratch را در مقایسه با برخی از زبان هایی که اکنون در آموزش برنامه نویسی دانش آموزان محبوب هستند، درک کنیم.

 

Scratch به عنوان ابزاری ایجاد شد که برنامه نویسی را ساده و شهودی می کند. هدف آن این است که به کودکانی که تجربه برنامه نویسی ندارند اجازه دهد تا اصول اولیه برنامه نویسی امری، شی گرا و چند رشته ای را بیاموزند.

 

تحت تأثیر لوگو، اسمال تاک ایجاد شده است.

 

پارادایم های پشتیبانی شده توسط Scratch (در داخل پرانتز زبان هایی هستند که از این پارادایم پشتیبانی می کنند و توسط معلمان و دانش آموزان شنیده می شوند):

 

امری: فرآیند محاسبه را با توصیف منطق کنترل برنامه کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست ، یعنی به شکل دنباله ای از دستورات جداگانه که کامپیوتر باید اجرا کند، توصیف می کند. هر دستور یک دستورالعمل است که وضعیت یک برنامه را تغییر می دهد (C, C #, C ++, Java, PHP).

 

در سطح مقادیر: بر مطالعه انواع داده ها، یعنی مقادیر و عملیات ابتدایی روی آنها، ساختار و ویژگی های آنها تمرکز دارد. معمولاً عملیات ابتدایی یک جبر را بر روی یک فضای مقدار (C, C #, C ++, Java, Pascal) تشکیل می دهند.

 

شی گرا: هر sprite در واقع یک شی با ویژگی ها (متغیرها) و رفتار (اسکریپت) خود است و اشیاء مختلف می توانند تعامل داشته باشند (C #, C ++, Java, PHP).

 

اسکالار: یک پارادایم سطح پایین که عدم وجود  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست عملیات ماتریسی در زبان را دیکته می کند. هر عملیات بر روی مقادیر اسکالر منفرد اعمال می شود، اما نه برای کل آرایه (C، C #، جاوا، پاسکال).

 

ساختار (به معنای سطح پایین): همه برنامه ها از  

What is the use of Scratch programming language?  مجموعه ای محدود از عناصر یا بلوک ها ساخته می شوند.



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

ویرایشگر und همچنین دارای ابزارهای کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  جلوه‌های صوتی بسیاری است که به کاربران امکان می‌دهد صدا را بلندتر و ملایم‌تر کنند، افکت‌ها داشته باشند، محو یا خارج شوند، کپی و چسباندن، لغو و دوباره انجام دهند. این ابزارها برای ایجاد صداهای با کیفیت بالا برای اسپرایت شما ضروری هستند.

 

  نوجوانان  ارتقای خلاقیت در جوانان است. برخلاف زبانکاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  های برنامه نویسی سنتی، Scratch به گونه ای طراحی شده است که قابل دسترس و آسان برای استفاده باشد. این بدان معناست که هر کسی می تواند برنامه های خود را بدون توجه به تجربه قبلی ایجاد کند. در نتیجه، Scratch فرصتی عالی برای جوانان فراهم می کند تا پتانسیل خلاقانه خود را کشف کنند.

 

 

 

علاوه بر این، برنامه‌های Scratch را می‌توان به کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست   صورت آنلاین به اشتراک گذاشت و به دیگران اجازه می‌دهد آن‌ها را ببینند و استفاده کنند. این امر دریافت بازخورد و انتقاد سازنده از همتایان خود را برای برنامه نویسان جوان آسان می کند. در نهایت، برنامه نویسی Scratch یک ابزار قدرتمند برای ارتقای خلاقیت و همکاری در بین جوانان است.

 

 

 

توانایی های تفکر و تحلیل را بهبود می بخشد

 

 

یادگیری کدنویسی از طریق برنامه نویسی Scratch مزایای زیادی دارد. کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  یکی، به بهبود توانایی های تفکر و تحلیل کمک می کند. کدنویسی مستلزم تقسیم یک مسئله به قطعات کوچکتر و یافتن راهی برای حل هر مرحله است. علاوه بر این، کدنویسی همچنین به توسعه آگاهی فضایی و مهارت های منطقی کمک می کند.

 

 

 

علاوه بر این، برنامه نویسی Scratch نیز یک راه عالی برای  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست یادگیری در مورد همکاری و ارتباطات است. این به این دلیل است که هنگام کار بر روی یک پروژه کدنویسی، اغلب لازم است که برای تکمیل پروژه با دیگران همکاری کنید. در نتیجه، برنامه نویسی Scratch می تواند به ایجاد مهارت های ضروری زندگی کمک کند که برای هر شغلی مفید باشد.

 

 

 

درک آن آسان است

 

 

درک برنامه نویسی اسکرچ ساده است، اما هنوز کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست  مزایای زیادی دارد. این یک راه عالی برای آشنایی دانش آموزان جوان با کدنویسی است، زیرا  برنامه نویسی نوجوانان از یک رابط کشیدن و رها کردن استفاده می کند که نیاز به نحو پیچیده را از بین می برد. این باعث می شود ایجاد یک برنامه بسیار در دسترس تر و کمتر دلهره آور باشد. در نتیجه، Scratch راهی جذاب و تعاملی را برای کودکان فراهم می کند تا دنیای برنامه نویسی را کشف کنند.

 

 

 

نتیجه

 

 

به یاد داشته باشید که یادگیری کدنویسی فرآیندی  کاربرد زبان برنامه نویسی اسکرچ چیست است که نیاز به زمان و تمرین فراوان دارد. مانند هر مهارتی که ارزش به دست آوردن آن را داشته باشد، از طرف شما به صبر و تلاش نیاز دارد. اگر می‌خواهید فرزندانتان برنامه‌نویسی مؤثر را بیاموزند، هر هفته خود را به چندین ساعت برنامه‌نویسی اختصاص دهید. با قرار دادن آنها در معرض برنامه های مختلف برنامه نویسی اسکرچ - از ساختن بازی ها تا انیمیشن سازی داستان ها، به آنها کمک کنید تا در حل مسئله سرگرمی پیدا کنند. با در نظر گرفتن این نکات، شما در آموزش کدنویسی به بچه ها در کمترین زمان،  What is the use of Scratch programming language?مسئولیت اصلی را بر عهده خواهید داشت!

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 برای برنامه نویسان مبتدی که سفر برنامه نویسی خود را آغاز می کنن پروژه های تمرینی پایتون د، مراحل اولیه می تواند چالش برانگیز باشد، بدون اینکه پروژه هایی درگیر شوند تا علاقه آنها را برانگیزد. در این مقاله، من سه ایده پروژه پایتون را همراه با کد، که به طور خاص برای مبتدیان طراحی شده اند، بیان کرده ام. این پروژه ها به عنوان نقاط ورودی عالی برای افرادی که مشتاق هستند در برنامه نویسی پایتون شیرجه بزنند و تجربه عملی کسب کنند، عمل می کند.

 

با اجرای این پروژه‌ها، مبتدیان می‌توانند با کتابخانه‌های پروژه های تمرینی پایتون ضروری پایتون مانند NumPy آشنا شوند، برنامه‌های متنوعی مانند تجزیه و تحلیل داده‌های Netflix را بررسی کنند، و در معرض مفاهیم اساسی در توسعه نرم‌افزار قرار بگیرند. علاوه بر این، این پروژه‌ها فرصت‌هایی را برای کاوش در توسعه فرانت‌اند، محیط‌های لینوکس، پایگاه‌های داده SQL و حتی ادغام رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند.

 

برای دانشمندان مشتاق داده و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، این  پروژه های تمرینی پایتون پروژه‌ها رویکردی عملی برای یادگیری پایتون ارائه می‌کنند و در عین حال کنجکاوی و اشتیاق را برای کاوش بیشتر برمی‌انگیزد. این پروژه‌های مبتدی، چه تجزیه و تحلیل داده‌ها، ساخت برنامه‌ها یا ادغام با فناوری‌های مختلف باشد، راه را برای سفری کامل در برنامه‌نویسی پایتون هموار می‌کند.

 

پيش نياز:

این آموزش از شما می خواهد که پایتون 3 و پیپ 3 را روی رایانه خود نصب کنید. برای نصب کتابخانه‌های پایتون و پایتون، اگر با اصول اولیه پایتون آشنا نیستید، به آموزش رایگان پایتون ما در زمینه مقدمه پایتون نگاهی بیندازید.

 

بیایید با اولین پروژه ساده پایتون شروع کنیم.

 

اهداف یادگیری

مشارکت در این پروژه های مقدماتی پایتون برای افز پروژه های تمرینی پایتون ایش مهارت شما در برنامه نویسی پایتون طراحی شده است.

کاوش در این پروژه های تعاملی و لذت بخش مطمئناً شور و شوق شما را برای کدنویسی پایتون پرورش می دهد و بینش های ارزشمندی را به شما منتقل می کند.

این پروژه ها تفکر ساخت یافته را تقویت می کنند و به شما قدرت می دهند تا الگوریتم هایی را برای ساخت پروژه های مختلف پایتون توسعه دهید.

این مقاله به عنوان بخشی از بلاگتون علوم داده منتشر شده است.

 

پیاده سازی پروژه تولید کد QR با استفاده از پایتون

این یکی از ساده ترین پروژه های پروژه پایتون است. پروژه های تمرینی پایتون  کد QR مخفف عبارت Quick Response Code است. کدهای QR ممکن است ساده به نظر برسند، اما می توانند داده های زیادی را ذخیره کنند. کد QR به کاربر این امکان را می دهد که بدون توجه به مقدار داده ای که در هنگام اسکن وجود دارد، فوراً به اطلاعات دسترسی پیدا کند. به همین دلیل است که به آنها کدهای پاسخ سریع می گویند. کدهای QR می توانند برای ذخیره (رمزگذاری) داده ها در انواع مختلف استفاده شوند. به عنوان مثال، می توان از آنها برای رمزگذاری استفاده کرد:

 

جزئیات تماس

شناسه های فیس بوک، شناسه های اینستاگرام، شناسه  برنامه نویسی نوجوانان های توییتر، شناسه های WhatsApp و موارد دیگر.

جزئیات رویداد

لینک های یوتیوب

جزئیات محصول

مستقیماً برای بارگیری یک برنامه در Apple App Store یا Google Play پیوند دهید.

تولید کد QR | پروژه های پایتون

اکنون در اینجا یاد می گیریم که چگونه می توانیم کدهای QR را در پایتون تولید کنیم. برای تولید کد QR با استفاده از پایتون، ما از یک ماژول پایتون به نام QRcode استفاده می کنیم.

 

آن را با استفاده از این دستور نصب کنید: pip install qrcode

 

ما یک کد QR برای رمزگذاری پیوند یوتیوب و کاوش بیشتر  پروژه های تمرینی پایتون  ایجاد خواهیم کرد. تولید کد QR ساده است. فقط متن، پیوند یا هر محتوا را به عملکرد "ساخت" ماژول QRcode منتقل کنید.

 

واردات qrcode

img = qrcode.make ("https://www.youtube.com/")

img.save ("youtubeQR.jpg")

با اجرای این کد، تصویر خروجی به صورت زیر است:

 

خروجی کد | پروژه های پایتون

می توانید آن را اسکن و تأیید کنید.

 

می توانید ببینید که فقط 3 خط کد برای تولید این کد QR وجود دارد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که لازم نیست همیشه پیوندی به تابع ()qrcode.make بدهید. شما حتی می توانید متن ساده ارائه دهید.

 

مثلا:

 

می توانید رمزگذاری کنید: هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.

 

بیایید آن را امتحان کنیم:

واردات qrcode

img = qrcode.make("هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.")

img.save ("youtubeQR.jpg")

کد QR خروجی برای این متن عبارت است از:

 

خروجی QR 2 | پروژه های پایتون

آن را از طریق تلفن همراه خود اسکن کنید و محتوا را دریافت پروژه های تمرینی پایتون  خواهید کرد.

 

بنابراین این تنها بخشی است که شامل تولید یک کد QR و اسکن آن است. اما اگر بخواهیم این کد QR را بخوانیم، یعنی اکنون می خواهیم بدانیم چه چیزی در کد QR بدون اسکن آن کدگذاری شده است، چه می شود؟ برای این کار از OpenCV استفاده می کنیم. OpenCV کتابخانه ای از توابع برنامه نویسی است که بر روی وظایف بینایی کامپیوتری در زمان واقعی متمرکز شده است.

 

نصب opencv: نصب pip opencv-python

 

کد برای رمزگشایی یک کد QR برای دانستن رشته اصلی.

 

وارد کردن cv2

d = cv2.QRCodeDetector()

val، _، _ = d.detectAndDecode(cv2.imread("myQRCode.jpg"))

print("متن رمزگشایی شده: "، val)

خروجی:

 

هند کشوری با مذاهب متعدد است. من عاشق هند هستم.

این ماژول QRcode در پایتون بسیاری از قابلیت های دیگر پروژه های تمرینی پایتون  را ارائه می دهد. برو و خودت با خواندن مستندات آن ها را امتحان کن. برای شما سرگرم کننده و شگفت انگیز خواهد بود.

 

پیاده سازی برنامه رابط کاربری گرافیکی برای پروژه تقویم با پایتون با استفاده از Tkinter

در پایتون با استفاده از Tkinter می توانیم رابط کاربری گرافیکی بسازیم. اگر بسیار تخیلی و خلاق هستید، می توانید کارهای شگفت انگیزی با Tkinter انجام دهید. در اینجا، ما یک برنامه رابط کاربری گرافیکی تقویم پایتون با استفاده از Tkinter ایجاد خواهیم کرد. در این برنامه کاربر باید سالی را که Python practice projects  می خواهد وارد کند



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

یک مرورگر وب ساده ایجاد کنید. یک رابط کاربری ساده بسازید که پروژه های تمرینی پایتون  URL ها را می پذیرد و صفحات وب را بارگیری می کند. PyWt در اینجا مفید خواهد بود! آیا می‌توانید دکمه «بازگشت»، نشانک‌ها و سایر ویژگی‌های جالب را اضافه کنید؟

 

یک برنامه یادداشت بنویسید. برنامه ای ایجاد کنید که به افراد کمک کند یادداشت بنویسند و ذخیره کنند. آیا می توانید چند ویژگی جالب و منحصر به فرد برای اضافه کردن فکر کنید؟

 

یک تستر تایپ بسازید. این باید متنی را به کاربر نشان دهد، پروژه های تمرینی پایتون  و سپس او را به تایپ آن دعوت کند - در حالی که آنها را زمان‌بندی می‌کند و برای دقت امتیاز می‌دهد.

 

یک سیستم اطلاع رسانی "به روز رسانی سایت" ایجاد کنید. آیا تا به حال شده است که مجبور شوید یک وب سایت را به روز کنید تا ببینید آیا یک کالای موجود در انبار مجدداً لیست شده است یا اینکه ببینید آیا اخباری ارسال شده است یا خیر؟ یک اسکریپت پایتون بنویسید که به طور خودکار یک URL داده شده را برای به روز رسانی بررسی می کند و در صورت شناسایی آن به شما اطلاع می دهد. (مواظب باشید سرورهای هر سایتی را که چک  پروژه های تمرینی پایتون می کنید بیش از حد بارگیری نکنید - فاصله زمانی بین هر بررسی را معقول نگه دارید).

 

بازی رومیزی مورد علاقه خود را در پایتون بازسازی کنید. گزینه‌های زیادی در اینجا وجود دارد، از چیزهای ساده‌ای مانند Checkers تا Risk یا حتی بازی‌های مدرن و پیشرفته‌تر مانند Ticket to Ride یا Settlers of Catan. چقدر می توانید به واقعیت نزدیک شوید؟

 

یک کاوشگر ویکی پدیا بسازید. برنامه ای بسازید که یک صفحه تصادفی ویکی پدیا را نمایش دهد. چالش اینجا در جزئیات است: آیا می توانید دسته های انتخاب شده توسط کاربر را اضافه کنید؟ آیا می‌توانید نسخه دیگری از برنامه «حفره خرگوش» را امتحان کنید، که در آن هر مقاله به طور تصادفی از مقالات پیوند شده پروژه های تمرینی پایتون  در مقاله قبلی انتخاب می‌شود؟ این ممکن است ساده به نظر برسد، اما در واقع می‌تواند به مهارت‌های جدی خراش دادن وب نیاز داشته باشد.

 

ایده های پروژه پایتون: سطح پیشرفته

یک اپلیکیشن پیش بینی بازار سهام بسازید. برای این مورد، به منبعی از داده‌های بازار سهام و برخی مهارت‌های یادگیری ماشین نیاز دارید، اما بسیاری از افراد این را امتحان کرده‌اند، بنابراین کد منبع زیادی برای کار کردن وجود دارد.

 

یک چت بات بسازید. چالشی که در اینجا وجود دارد، ساختن چت بات نیست، بلکه خوب کردن آن است. برای مثال، می توانید برخی از تکنیک های پردازش زبان طبیعی را پیاده سازی کنید تا طبیعی تر و خود به خود به نظر برسد؟

 

یک ربات را برنامه ریزی کنید. این به سخت‌افزاری نیاز دارد (که معمولاً رایگان نیست)، اما گزینه‌های مقرون به صرفه زیادی وجود دارد - و همچنین منابع یادگیری زیادی. اگر قبلا پروژه های تمرینی پایتون ً در این مسیر فکر نمی کنید، قطعاً به Raspberry Pi نگاه کنید.

 

یک برنامه تشخیص تصویر بسازید. شروع با تشخیص دست خط ایده خوبی است - Dataquest حتی یک پروژه هدایت شده برای کمک به آن دارد! - اما هنگامی که آن را یاد گرفتید، می توانید آن را به سطح بعدی ببرید.

 

یک مدل پیش بینی قیمت بسازید. یک صنعت یا محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یک مدل یادگیری ماشینی بسازید که تغییرات قیمت را پیش بینی می کند.

 

مدل تحلیل احساسات خود را ایجاد کنید. مطمئنا، بسیاری از موارد از پیش ساخته شده در دسترس هستند، اما آیا می توانید مجموعه بزرگی از داده های متنی را جمع آوری کنید و یکی از پروژه های تمرینی پایتون  آنها را بسازید؟ (یا کمتر چالش برانگیز است: یک مدل تحلیل احساسات موجود را برای متن خاصی که در حال تجزیه و تحلیل هستید بهینه کنید.)

 

یک نقشه تعاملی ایجاد کنید. این به ترکیبی از مهارت برنامه نویسی نوجوانان  های داده و مهارت های ایجاد رابط کاربری نیاز دارد. نقشه شما می‌تواند هر آنچه را که می‌خواهید نمایش دهد - مهاجرت پرندگان، داده‌های ترافیک، گزارش‌های جرم - اما باید به نوعی تعاملی باشد. چقدر می توانید آن را بردارید؟

 

مراحل بعدی

هر یک از مثال‌های بخش قبل بر اساس تمرین انتخاب یک پروژه عالی پایتون برای مبتدیان است. بعد، می توانید به موارد زیر بروید:

 

به آنچه علاقه دارید فکر کنید و پروژه ای را انتخاب کنید که با علایق شما همپوشانی داشته باشد.

 

به اهداف یادگیری پایتون خود فکر کنید و مطمئن شوید که پروژه شما را به دستیابی به آن اهداف نزدیکتر می کند.

 

از کوچک شروع کنید. هنگامی که یک پروژه کوچک  پروژه های تمرینی پایتون ساختید، می توانید آن را گسترش دهید یا پروژه دیگری بسازید.

 

اکنون برای شروع آماده هستید. اگر هنوز اصول اولیه پایتون را یاد نگرفته اید، توصیه می کنم با دوره پایتون Dataquest's Fundamentals غواصی کنید.

 

اگر از قبل اصول اولیه را می دانید، هیچ دلیلی برای تردید وجود ندارد! اکنون زمان غواصی و یافتن پروژه پایتون عالی است.

 

Dataquest

درباره نویسنده

 

Dataquest

Dataquest از طریق تمرین ها و پروژه های  پروژه های تمرینی پایتون چالش برانگیز به جای سخنرانی های ویدیویی آموزش می دهد. این موثرترین راه برای یادگیری مهارت هایی Python practice projects  است که برای ایجاد حرفه داده خود نیاز دارید.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

کلاس های خصوصی ممکن است  دانلود برنامه اسکرچ 3 در موضوع متفاوت باشند، از درس های مدرسه گرفته تا کلاس های رقص یا یوگا. با تغییر در انتظارات و عادات مردم، همه این طبقات به حوزه دیجیتال منتقل شدند. به همین دلیل مدرسان و مدرسان در رشته های مختلف اقدام به ایجاد دوره های آنلاین کرده اند. مربیان و مربیان مستقل، همراه با مربیان شخصی و حرفه ای، می توانند با یک جلسه آنلاین با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. آخرین تجربیات صنعت آموزش به ما نشان داد که حتی معلمان مدارس معمولی ممکن است نیاز به ایجاد یک دوره آنلاین داشته باشند.

 

2. تیم های بازاریابی و فروش

دوره های آنلاین می توانند اهداف زیادی  دانلود برنامه اسکرچ 3 مانند معرفی برند شما به مشتریان و شرکای احتمالی داشته باشند. علاوه بر این، یک دوره آنلاین در مورد محصولات و خدمات شما می تواند توانایی ها، راه حل ها و ارزش های شما را به نمایش بگذارد. به این ترتیب می توانید سرنخ های بیشتری ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید. بنابراین، تیم های بازاریابی و فروش ممکن است نیاز به یادگیری نحوه ایجاد یک دوره آنلاین به عنوان یک استراتژی بازاریابی و فروش داشته باشند. به عنوان مثال، دوره های آموزشی آنلاین Hubspot Academy اطلاعات دانلود برنامه اسکرچ 3  ارزشمندی در مورد خدمات خود ارائه می دهد و به مشتریان راهنمایی می کند.

 

3. تیم های ارتباطی و روابط عمومی

دوره های آنلاین به شرکت ها اجازه می دهد تا ارتباطات قوی را حفظ کنند. آنها شرکت ها را قادر می سازند تا آموزش ایجاد کنند و کارکنان خود را از آخرین تغییرات و پیشرفت ها آگاه کنند. تیم های ارتباطی و روابط عمومی در اینجا وارد می شوند زیرا آنها مسئول ایجاد اوراق قرضه هستند. دانلود برنامه اسکرچ 3  به عنوان مثال، آنها آموزش آنلاین سوار شدن را ایجاد می کنند که به استخدام کنندگان جدید کمک می کند تا به سرعت عملیات کسب و کار را درک کنند. بنابراین، این تیم ها به طور فزاینده ای یاد می گیرند که چگونه یک دوره آنلاین ایجاد کنند.

 

4. هر کس دیگری

بیش از 60 درصد از کل کاربران دانلود برنامه اسکرچ 3  اینترنت در یک دوره آنلاین شرکت کرده اند [1]. علاقه جهانی به دوره های آنلاین از راحتی ارائه شده ناشی می شود. آنها به کاربران و مربیان این امکان را می دهند که در هر مکان و در هر زمان یاد بگیرند و آموزش دهند.

 

اگر به هر موضوعی تسلط دارید، از صحبت کردن در مورد آن لذت می برید و در آن تمرین دارید، ساخت یک دوره آنلاین برای شما آسان خواهد بود. علاوه بر این، ممکن است برای ثبت نام در دوره های آنلاین خود نیاز به پرداخت داشته باشید. پلتفرم‌های پرداخت آنلاین مانند Wise، PayPal و iyzico می‌توانند  دانلود برنامه اسکرچ 3 در این زمینه به شما کمک کنند، یا می‌توانید دوره خود را در یک پلتفرم همه‌جانبه مانند Vedubox راه‌اندازی کنید که به شما امکان می‌دهد محتوای خود را مدیریت کنید، کاربران را مدیریت کنید و در آن پول دریافت کنید. یک سیستم واحد به این ترتیب به راحتی می توانید دانش خود را به پول تبدیل کنید. برد - برد.

 

10 مرحله برای ایجاد یک دوره آنلاین

تا به حال به این فکر کرده اید که بهترین راه برای ایجاد دوره آنلاین چیست؟ سپس این 10 مرحله را که به شما ارائه می دهیم دنبال کنید. با پیشنهادات دقیق ما، هیچ سوال دیگری در مورد ایجاد دوره آنلاین نخواهید داشت.

 

1. موضوع و موضوعات فرعی دوره خود را پیدا کنید

اولین قدم برای راه اندازی دوره آنلاین، انتخاب موضوع دوره است. برای یک دوره آنلاین سرگرم کننده و جذاب، درباره موضوعی که دوست دارید بحث کنید تصمیم بگیرید و آنچه را که مخاطبان شما باید بدانند در نظر بگیرید. شما همچنین باید دانش دقیق و مقدار زیادی تجربه داشته باشید.

 

در برخی موارد، ممکن است از قبل بدانید که  دانلود برنامه اسکرچ 3 چه چیزی را آموزش خواهید داد. این مرحله برای شما ساده تر خواهد بود، به خصوص اگر قبلاً به صورت آفلاین تدریس کرده اید. با این حال، دوره های آنلاین ابزارهای مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند و می توانید با استفاده از این ابزارها، در موضوعات خود تجدید نظر کنید و در مورد آنها توضیح دهید. با تقسیم موضوع اصلی خود به موضوعات فرعی می توانید دوره های خاص تری ایجاد کنید.

 

مثال ها

با ایده های دوره آنلاین خلاق باشید. چند نمونه از سرفصل های دوره آنلاین در ادامه می آید:

 

یوگا

جاوا اسکریپت

نوشتن خلاق

فتوشاپ

مایکروسافت اکسل

اینها نمونه هایی از موضوعات اصلی هستند. بگو یوگا یاد میدی اگر ترجیح می دهید خاص باشید، به جای نام گذاری موضوع خود "یوگا"، می توانید تمرینات تنفسی، مدیتیشن، آسانا (تمرین بدنی) و غیره را آموزش دهید.

 

2. درباره موضوع به طور گسترده تحقیق کنید

موضوع و موضوعات فرعی شما تمام شد. بعدش  دانلود برنامه اسکرچ 3 چی؟ ابتدا مطالب آموزشی خود را جمع آوری کنید و ببینید آیا به روز هستند یا خیر. سپس، برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها، موضوع دوره خود را در اینترنت جستجو کنید. آیا تغییراتی وجود دارد؟ آیا تغییری در نگاه مردم به این موضوع وجود دارد؟

 

مثال ها

فرض کنید که قصد دارید برنامه های MS Office را به کارمندان خود آموزش دهید. مطمئن شوید که آخرین به روز رسانی های این ابزارها را می دانید. توجه داشته باشید که کدام جزئیات برای کارمندان شما مهم است.

 

3. مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید

درک اینکه مخاطب شما چه فکر، آرزو یا نیاز دارد ضروری است. هر مخاطبی تمرکز خاص خود را خواهد داشت، حتی زمانی که شما همان موضوع را تدریس می کنید. بنابراین، با یافتن علایق مشترک، به ایجاد گروه های یادگیری عاقلانه کمک می کند. مشاهده کنید که مردم اغلب در مورد موضوع چه می پرسند،Download the Scratch 3 program  چگونه در حین یادگیری با مشکل مواجه می شوند و کدام قسمت از موضوع را برای آنها جالب تر می دانند.

 

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

.

 

اگر این بنر دیگر مرتبط نیست، آن را حذف ک دانلود برنامه اسکرچ 3 نید. برای یافتن اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

واجد شرایط بودن این صفحه باید تأیید شود (ژوئیه 2023).

 

دلیل: عدم کیفیت کافی و منابع متمرکز.

 

از شما دعوت می شود تا با ارائه منابع ثانویه باکیفیت  دانلود برنامه اسکرچ 3 و همچنین بحث در مورد پذیرش آن، مقاله را تکمیل کنید. اگر کاری انجام نشود حداکثر یک سال پس از اجرای این بنر این ماده برای بحث پذیرش پیشنهاد می شود.

ویرایش مستندات الگو را ببینید

Scratch یک زبان برنامه نویسی گرافیکی برای دانلود برنامه اسکرچ 3  مقاصد آموزشی است که توسط نرم افزاری به همین نام قابل دستکاری و اجرا می باشد. بنابراین، Scratch هم یک محیط توسعه است، هم یک موتور اجرای زبان Scratch و هم یک وب سایت4.

 

دومی در ابتدا در Smalltalk برنامه ریزی ش دانلود برنامه اسکرچ 3 د (و بنابراین توسط Squeak اجرا شد). برای نسخه دوم آن در ActionScript بازنویسی شد (و بنابراین توسط Adobe Air یا در مرورگر توسط Flash Player اجرا شد) سپس در جاوا اسکریپت برای نسخه سوم. این کد تحت یک مجوز رایگان است و با هر نسخه بیشتر و بیشتر مجاز می شود.

 

این نرم افزار به 70 زبان ترجمه شده است و این وب سایت تا سپتامبر 2023 بیش از 115 میلیون کاربر ثبت نام کرده و تا سپتامبر 20235 نزدیک به 138 میلیون پروژه مشترک  دانلود برنامه اسکرچ 3 داشته است. Scratch به 20 زبان برنامه نویسی محبوب در جهان صعود کرده است. world. world، طی سال 2020، بر اساس رتبه بندی Tiobe6.

 

 

ارائه

Scratch به شما امکان می دهد کد برنامه در حال اجرا را تغییر دهید.

Scratch با هدف آموزش دنیای کامپیوتر به کودکان یا مبتدیان، چند رسانه ای است، این برنامه بر اساس دستکاری اشیاء در سنت ناب E-Toys (en) معروف به Squeak، درست مانند صداها و فیلم ها است.

Scratch با استفاده از یک ویرایشگر بصری کار می کند، دانلود برنامه اسکرچ 3  تمام کدها مستقیماً به زبان مادری کاربر (بیش از 70 زبان از جمله اسپرانتو موجود است) به شکل آجرهای رنگی (به عنوان مثال کنترل ها به رنگ زرد، متغیرها به رنگ نارنجی، حرکات) نوشته می شود. به رنگ آبی). این به شما امکان می دهد مفاهیم اساسی برنامه نویسی مانند حلقه ها، شرایط، تست ها، تکالیف متغیر را به صورت بصری پیاده سازی کنید. البته باید توجه داشت که این رنگ ها بین اسکرچ 2 و اسکرچ 3 یکسان نیستند.

بنابراین Scratch به معلم اجازه می دهد تا تدریس خود را از طریق تعامل شبه بازیگوشی اشیاء دستکاری شده توسط این آجرهای نرم افزاری منتشر کند. نام Scratch از Turntablism گرفته شده است، این هنر اختلاط صداها با استفاده از جداول میکس، مانند این دیدگاه استفاده مجدد از اشیاء.

Scratch با استفاده از پلاگین Adobe Flash Player که دانلود برنامه اسکرچ 3  پروژه های Scratch را به برنامه های کاربردی وب تبدیل می کند، پروژه های تکمیل شده را به صورت آنلاین قابل استفاده می کند.

گربه Scratch که Scratch-Cat نام دارد، طلسم سایت و جن پیش فرض موجود در هر پروژه در زمان ایجاد آن است. او همچنین دارای یک میو مشخص است که در میان صداهای اسپرایت پیش فرض پروژه های تازه ایجاد شده ادغام شده است.

شعار اسکرچ "تصور کن، برنامه ریزی کن، دانلود برنامه اسکرچ 3  به اشتراک بگذار!" » شعار اصلی (انگلیسی): “Imagine, Program, Share”.

 

معایب برنامه

خراش گاهی به محاسبات بسیار پیچیده برایدانلود برنامه اسکرچ 3  شبیه سازی 360 درجه نیاز دارد. پخش کننده پروژه در 30 (یا 20) فریم در ثانیه بسته به رابطی که پروژه در آن اجرا می شود گیر می کند.

 

مجوز

کد نرم افزار Scratch، تا نسخه 1.3، تحت مجوز Scratch Source Code (رایگان به جز لوگو، نام تجاری و سیستم آپلود در وب سایت رسمی) منتشر می شود.

 

نسخه 1.4 و همچنین نسخه های شاخه 2.x تحت مجوز

Download the Scratch 3 program  رایگان GPL در  نسخه دوم آن منتشر شده است تا امکان توزیع گسترده تر نرم افزار، به ویژه در توزیع های Linux9 فراهم شود. با این حال، نسل دوم نوشته شده در ActionScript نیاز دارد



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

با ScratchJr، کودکان خردسال (5 تا 7 سال) می توانند  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور داستان ها و بازی های تعاملی خود را برنامه ریزی کنند. به این ترتیب آنها حل مشکلات، ایجاد پروژه و ابراز خلاقیت خود را در رایانه یاد می گیرند.

 

 

 

ScratchJr نسخه ساده شده Scratch است که بستری برای یادگیری اصول برنامه نویسی از 8 سالگی است. Scratch دستورات اصلی برنامه نویسی را به بلوک های گرافیکی ترجمه می کنآموزش نرم افزار اسکرچ جونیور د. بنابراین می‌توانیم انیمیشن‌ها را با چیدن بلوک‌های مختلف ایجاد کنیم. به طور خلاصه، ما در حال برنامه نویسی واقعی هستیم!

 

اما برای اینکه بتوانید از اسکرچ استفاده کنید، باید خواندن بلد باشید و مقداری از سرعت، هندسه و غیره اطلاعات داشته باشید. که آن را به پلتفرمی تبدیل می کند که برای جوانان دشوار است.

 

تیم اسکرچ با آگاهی از اینکه این محدودیت سنی فقط بر اساس توانایی های تحصیلی استوار است که کودک هنوز به آنها تسلط پیدا نکرده است، یک نسخه ساده شده را توسعه داده است. بازگشت خودکار خط

Scratch Jr دیگر دستورات متنی را ارائه نمی دهد، آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  بلکه فقط دستورات گرافیکی را ارائه می دهد. به جلو، عقب، چرخش دستوراتی هستند که با فلش ها نمادین می شوند. نمایش متن با حباب و غیره نشان داده می شود.

 

و برای جلوگیری از دوراهی محاسبه زوایا در حین چرخش، Scratch Jr توابع ساده شده ای دارد. مثلاً در یک جهت 180 درجه می چرخیم بازگشت خودکار خط

Scratch Jr با محیط های متعدد (فضا، مزرعه، حومه شهر، ساوانا و غیره) و شخصیت ها یا اشیاء متعدد برای ایجاد انیمیشن های مختلف غنی شده است.

 

سایت اختصاصی منابع متعددی را برای موارد زیر ارا آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ئه می دهد: بازگشت خط دستی

 

یاد بگیرید: کتابچه راهنمای رابط، کتابچه راهنمای آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  ویرایشگر گرافیکی، شرح بلوک، نکات و ترفندها بازگشت خط دستی

آموزش: فعالیت ها، برنامه ها، ارزیابی ها

در تبلت های اندروید و اپل موجود است

 

دسترسی: اینجا را کلیک کنید

 

مقالات مشابه

 

Educode: منابع آموزشی دیجیتال برای دانش آموزان و معلمان

در "فعالیت های مد روز"

 

 

کدنویسی، 20 پروژه و برنامه برای کودک آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور ان با Scratch و App Lab

در "کد نویسی، برنامه نویسی"

 

 

آموزش برنامه نویسی با Scratch: راهنمای کودکان

در "کد نویسی، برنامه نویسی"

 

ارسال شده در فعالیت های متصل، کدگذاری، برنامه نویسی، خراش آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  • برای یادگیری کدنویسی از مهدکودک، یک نظر بگذارید، ScratchJr

ناوبری مقاله

گیمیفیکیشن یادگیری، شروع ساخت یک بازی دیجیتال جدی

فهرستی از بازی  Scratch junior software training های فرار برای دبستان

پیام بگذارید



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

پایگاه جدید مهارت ها، دانش و فرهنگ، زبان رایانه را به عنوان ب آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور خشی از حوزه 1 معرفی می کند: زبان هایی برای تفکر و برقراری ارتباط.

 

او می‌داند که از زبان‌های کامپیوتری برای برنامه‌نویسی ابزارهای دیجیتال و پردازش خودکار داده‌ها استفاده می‌شود. او اصول اولیه الگوریتم ها و طراحی برنامه های کامپیوتری را می داند. او آنها را اجرا می کند

برنامه های ساده ایجاد کنید."

در واقع، ما این دانش و مهارت را در برنامه های چرخه 3 پیدا می کنیم:

 

«فضا و هندسه

 

مقدمه ای برای برنامه نویسی در طول فعالیت های مکان  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور یا حرکت (برنامه نویسی حرکات یک ربات یا حرکات یک کاراکتر روی صفحه) یا فعالیت های هندسی (ساخت فیگورهای ساده فی یا شکل های متشکل از شکل های ساده) انجام می شود.

 

(خود) با استفاده یا توسعه بازنمایی ها مکان یابی کند و (خود) در فضا حرکت کند

حرکات یک ربات یا حرکات یک شخصیت را روی صفحه برنامه ریزی کنید.

واژگانی برای تعریف موقعیت ها و حرکات.

حالت‌های مختلف نمایش فضا.»

چرا از Scratch یا Scratch Junior استفاده کنیم؟

 

ما قرار نیست یک بازی بسازیم، یک فعالیت جالب اما بسیار  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور پیچیده تر از آنچه در اینجا ارائه خواهد شد.

 

ما از Scratch Junior برای نشان دادن یک داستان یا ایجاد یک داستان استفاده می کنیم. ما از زبان برنامه نویسی ساده استفاده خواهیم کرد تا کاراکترها را به صحبت، حرکت دادن و تغییر صحنه وادار کنیم.

 

Scratch Junior یک نرم افزار آموزش کد نویسی بسیار ساده است (در بعضی جاها در مهدکودک استفاده می شود).

 

این نرم افزار بر روی تبلت و به زودی بر روی کامپیوتر در دسترس است.

 

scratchjr

 

این دوره آموزشی خودآموز از کانادا می آید و بسیار خوب  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور طراحی شده است تا به دانش آموزان شما اصول برنامه نویسی را آموزش دهد، اگر هنوز تمایلی به استفاده از Scratch، برادر بزرگ آن ندارید. نمونه ها نمونه هایی از سایت رسمی هستند که از انگلیسی ترجمه شده اند.

 

 

 

برای دروس شما، ممکن است لمینیت و چسباندن نوار مغناطیسی روی این بازتولید بلوک‌های نرم‌افزار، در قالب PDF مفید باشد: Scratch Jr. Blocks (PDF)

 

 

برای رفتن به خودآموزی Scratch Jr کلیک کنید!

 

 

درباره امانوئل پویریه

مشاور TICE برای مرکز Dunkerque و حوزه انتخابیه Dunkerque Saint Pol.

مشاهده تمام پست های امانوئل پویریر →

مقالات را مرور کنید

← نوشتن را با برنامه های "من می نویسم" از l'escapadou ادغام کنید هزاران مستند تاریخی که به صورت رایگان در دسترس هستند →

به تحقیق :

 

آخرین مقالات

همه چیز درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU همه چیز  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU

متنی برای کودکان مبتلا به نارساخوانی یا مشکلات خواندن تنظیم کنید.

پخش صفحه رایانه لوحی به کلاس PC پخش صفحه رایانه لوحی به رایانه شخصی کلاس

از Capcut برای ویرایش آسان فیلم استفاده کنید از Capcut برای ویرایش آسان فیلم ها استفاده کنید

ایجاد یک ابزار زمان‌بندی قرار والدین با Evento ایجاد یک ابزار زمان‌بندی قرار والدین با Evento

با استفاده از پلتفرم آموزشی Tube به راحتی ویدیوها را آپلود کنید با استفاده از پلتفرم آموزشی Tube به راحتی ویدیوها را آپلود کنید

راهنمای استفاده از One with Students راهنمای استفاده از One with student

با j’peux pas, j’ai maths حساب ذهنی را به سرعت بازبینی کنید!

مخاطبین خود را بین Thunderbird و Sogo همگام کنید/Edulines مخاطبین خود را بین Thunderbird و Sogo/Eduline همگام کنید

بیشترین بازدید

فایل مولد جدول هجای کوچک

متنی را برای کودکان مبتلا به نارساخوانی یا  آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور مشکلات خواندن تطبیق دهید

همه چیز درباره دفترچه مدرسه تک دیجیتال LSU

APAE: ابزار داشبورد برای مدرسه شما

از آدرس ایمیل حرفه ای خود استفاده کنید

با دانش آموزان خود کپسول های صوتی (پادکست) ایجاد کنید

Calcul@TICE به عنوان یک برنامه آموزش نرم افزار اسکرچ جونیور  آفلاین در دسترس است!

برگه ای برای پیگیری نتایج دانش آموزان در تسلط

سوالات متداول در مورد ورود به ارزیابی های CP/CE1

یک نوار ابزار برای دانش آموزان مبتلا به دیسپراکسی اضافه کنید

مشترک شدن در این وبلاگ از طریق ایمیل.

آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا در این وبلاگ مشترک شوید وScratch junior software training   از هر مقاله جدید از طریق ایمیل مطلع شوید.

 

 1)



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()