نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 سی پلاس پلاس در درجه اول یک زبان کامپایل شده است

قبل از اجرای آن ، یک برنامه کامل در C ++ باید "ساخته شود" ، یعنی توسط برنامه ای به نام کامپایلر به دستورالعمل های بومی ماشین هدف ترجمه شده و توسط برنامه ای به نام linker با کتابخانه های خارجی از قبل کامپایل شده پیوند داده شود. کامپایلرهای با کیفیت بالا بهینه سازی گسترده کد محلی و جهانی را انجام می دهند و کدهایی بسیار کارآمد و جمع و جور تولید می کنند. برنامه های کامپایل شده برای اجرای در برنامه های کامپیوتری نیازی به محیط های اضافی برای زمان اجرا ندارند. این را با زبانهای تفسیر شده ، مانند پایتون ، یا زبانهایی که معمولاً به عنوان کد واسطه مستقل از سیستم عامل ، مانند جاوا ، وارد و به کاربران تحویل می شوند مقایسه کنید. کد پایتون برای اجرا به یک مفسر پایتون نیاز دارد و برنامه هایی که در کد بایت جاوا جاوا قرار می گیرند برای ترجمه کد میانی به دستورالعمل های ماشین میزبان در زمان اجرا به یک محیط زمان اجرا جاوا نیاز دارند. کامپایل کردن یک برنامه بزرگ C ++ می تواند زمان قابل توجهی طول بکشد ، زیرا هر خط از کد منبع آن باید توسط کامپایلر پردازش شود ، بدون توجه به اینکه آیا در طول فراخوانی برنامه واقعاً اجرا می شود یا خیر. این چرخه توسعه را کند می کند ، اما به طور معمول کد قابل اطمینان تری را به دنبال دارد ، زیرا کامپایلر می تواند در زمان کامپایل خطاهای زیادی را بدست آورد ، بنابراین از تعجب "خطای زمان اجرا" ناخوشایند برای زبانهای تفسیر شده مانند پایتون جلوگیری می کند. نکته منفی دیگر زبان کامپایلر این است که فایلهای اجرایی تولید شده توسط یک کامپایلر از کد منبع قابل حمل نیستند و فقط روی سیستم عامل مورد نظر (یعنی سخت افزار به علاوه سیستم عامل) که برای آن کامپایل شده اند اجرا می شوند یا باینری سیستم عامل سازگار هنگام نوشتن کد C ++ ، تعیین گزینه های کامپایلر و انتخاب کتابخانه های کد برای ایجاد ارتباط با نیازهای خاص سازگاری باینری ، باید توجه ویژه ای داشته باشید (برای مثال ، به مقاله Wikipedia در مورد سازگاری دودویی [19] و Red Hat Enterprise Linux 7: سازگاری برنامه مراجعه کنید) فقط راهنمای [20] باشید تا ایده ای در مورد مسئله سازگاری باینری پیچیده بدست آورید). برای اینکه برنامه یا کتابخانه C ++ را به یک سیستم عامل دیگر منتقل کنید ، کد منبع باید به طور خاص برای آن سیستم عامل دوباره جمع آوری شود. از آنجا که امروزه کامپایلرهای C ++ برای همه سیستم عاملهای بزرگ رایانه ای و سیستم عامل ها وجود دارد ، به طور کلی ، کد منبع C ++ بسیار قابل حمل است. با این حال ، برنامه های پیچیده ای که با استفاده از C ++ با استفاده از ویژگی های زبانی غیر استاندارد یا ضعیف پشتیبانی می شوند یا وابستگی به کتابخانه های کدی دارند که به طور گسترده ای منتقل نشده اند ، یا با تکیه بر ویژگی های خاص دستگاه یا سیستم عامل ، مانند مثال اندازه ماشین کلمه ، بایت سفارش ، یا پشتیبانی از دستورالعمل های خاص CPU ، حمل و نقل بسیار دشوار است و ممکن است نیاز به ایجاد تغییراتی در سطح کد توسط یک برنامه نویس با تجربه C ++ داشته باشد. یک ابزار آنلاین بسیار مفید به نام Compiler Explorer [21] وجود دارد که می تواند تکه های برنامه ها را در بسیاری از زبان های برنامه نویسی از جمله C ++ با کامپایلرها و گزینه های مختلف به صورت تعاملی گردآوری کرده و خروجی کد ماشین را تجسم کند. این باعث می شود که این یک ابزار آموزشی عالی باشد که می تواند از بهینه سازی کد سطح پایین نیز استفاده شود.

لازم به ذکر است که استاندارد زبان C ++ تجویز نمی کند که برنامه ای در C ++ ابتدا باید قبل از اجرا به طور کامل در یک فایل اجرایی حاوی دستورالعمل های ماشین پلت فرم هدف گردآوری شود. مترجم های C ++ که اجازه اجرای کد C ++ را در حالت تفسیر شده و / یا حالت تعاملی به صورت خط به خط را می دهند (به عنوان مثال Cling [22]) وجود دارد ، اما ماهیت زبان ، به ویژه تایپ ایستا ، وجود دارد به خوبی با حالت اجرای تعاملی حلقه خواندن-ارزیابی-چاپ-حلقه (REFL) بازی نمی کند ، بنابراین مفسران C ++ ابزارهای تخصصی بسیار خوبی برای نمونه سازی سریع و توسعه کامپایلر هستند.

C ++ ضروری است

برنامه ریزی ضروری یک الگوی برنامه نویسی است که در آن یک برنامه شامل عباراتی (یا دستورات به کامپیوتر) است که وضعیت برنامه را تغییر می دهد. برنامه نویسی ضروری بر توصیف نحوه کار یک برنامه متمرکز است و کد اجباری نقشه کد ماشین را بومی کامپیوتر می زند. در سطح پایین ، حالت برنامه با محتویات حافظه تعریف می شود و دستورالعمل های موجود در زبان ماشین بومی رایانه ، سخت افزار نحوه تغییر داده در حافظه را تجویز می کند. زبانهای ضروری سطح بالاتر دستورالعملهای خاص پلت فرم را از بین می برند ، به عنوان مثال ، از متغیرها به جای مکان های حافظه و عبارات نوشته شده در علامت های قابل خواندن توسط انسان به جای کدهای دستورالعمل استفاده می کنند ، اما هنوز از همان الگو پیروی می کنند.

https://jcheminf.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13321-020-0415-y



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 896
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

سی پلا س پلاس از برنامه نویسی ساخت یافته پشتیبانی می کند

زبان های برنامه نویسی ساخت یافته مکانیسم های بصری برای کنترل جریان برنامه (به ترتیب ترتیب اجرای دستورات) فراهم می کنند. عبارات کنترل جریان ساخت یافته در C ++ مشابه آنچه در بسیاری از زبانهای برنامه نویسی ساختار یافته دیگر یافت می شود. اینها اگر / دیگری برای پیاده سازی منطق انشعابی ، و برای ، while ، و do / while برای اجرای تکرارها (حلقه ها) هستند. C ++ دستور معروف goto را دارد که می تواند برای انتقال کنترل به یک مکان دلخواه درون یک تابع به روشی "غیر ساختاری" مورد استفاده قرار گیرد ، اما به ندرت استفاده می شود.

 

سی پلاس پلاس دامنه متغیر واژگانی دارد

C ++ به عنوان بیشتر زبانهای مدرن ، از دامنه واژگانی برای متغیرها و توابع استفاده می کند. یک متغیر یا عملکرد در ++ C ممکن است فقط از داخل کد کدی که در آن اعلام شده است ، ارجاع شود. دامنه هنگام کامپایل کد تعیین می شود. برعکس دامنه واژگانی ، دامنه پویا به دامنه یک متغیر تعریف شده در زمان اجرا و بسته به حالت برنامه در هنگام مواجهه با نام یک متغیر اشاره دارد.

سی پلاس پلاس بصورت ثابت تایپ می شود ، اما از نظر نوع ایمن نیست

کامپایلر هنگام تدوین برنامه C ++ نوع بررسی را انجام می دهد. این به تشخیص اشتباهات رایج برنامه نویسی کمک می کند. در زبانهای تایپ شده به صورت پویا (مثلاً Python یا JavaScript) انواع متغیرها و توابع در زمان اجرا بررسی می شوند ، که امکان انعطاف پذیری بیشتر را فراهم می کند و گاهی اوقات کد را کوتاه می کند ، اما اغلب هنگام انجام یک کار یا عملکرد منجر به خطاهای زمان اجرا می شود روی جسمی از نوع نامناسب اعمال می شود. لازم به ذکر است که C ++ یک زبان بی خطر از نظر نوع نیست. کامپایلرهای C ++ بسیاری از عملیات را بر روی متغیرهای تایپ شده امکان پذیر می کنند که ممکن است منجر به رفتار یا خطاهای تعریف نشده شود ، اما معمولاً برنامه نویس باید "از کامپایلر مطلع شود" منظور خود را مثلاً با "ریختن" نشانگر به یک مکان حافظه برای یک مکان خاص نوع این در برنامه نویسی سطح پایین که دسترسی کارآمد به سخت افزار ضروری است بسیار مفید است ، اما از برنامه نویسان انتظار می رود که بدانند چه کاری انجام می دهند ، زیرا اشکال زدایی خطاهای ناشی از تبدیل نوع ناامن بسیار دشوار است و اغلب به سیستم عامل وابسته هستند.

سی پلاس پلاس برای دستکاری سطح پایین حافظه امکاناتی دارد

C ++ عملیاتی را روی اشاره گرها به مکان های حافظه دلخواه فراهم می کند ، که C ++ را به گزینه ای مناسب برای برنامه نویسی سیستم عامل ها ، سیستم های تعبیه شده و درایورهای دستگاه تبدیل می کند. به عنوان مثال ، یک درایور دستگاه ورودی / خروجی جانبی ممکن است حافظه و رجیسترهای دستگاه کنترل شده را با آدرس های خاص رزرو شده نقشه برداری (یا مرتبط) کند [12]. برای کنترل دستگاه ، درایور دستگاه مقادیر دارای معنی خاص را با توجه به مشخصات دستگاه به آن مکانهای حافظه اختصاص داده شده اختصاص می دهد. به عنوان مثال ، عبارت زیر در کد درایور (با فرض اینکه در C یا C ++ پیاده سازی شده باشد) ، بایت را در محل حافظه 40008000 (در نماد هگزادسیمال) بر 1 قرار می دهد.

نوع داده char در C / C ++ کوچکترین واحد آدرس پذیر دستگاه است (یک بایت متشکل از هشت بیت در اکثر رایانه های مدرن). (char *) عملگر cast نوع است که به کامپایلر می گوید 0x40008000 را به عنوان یک نشانگر به یک بایت در محل حافظه 0x40008000 تفسیر کند ، و پیشوند * (کاراکتر ستاره) عملگر ارجاع دهی اشاره گر است که برای دسترسی (خواندن یا نوشتن) استفاده می شود مقدار ذخیره شده در آن مکان.

دستکاری داده ها از طریق اشاره گرهای حافظه در ++ C نه تنها در برنامه نویسی سطح پایین سیستم ، بلکه در اجرای طیف گسترده ای از الگوریتم ها و ساختارهای داده با حداقل سربار ممکن یک عمل بسیار معمول است. ساختارهای داده ای متداول از نوع بردار مانند بردارها ، ماتریس ها و رشته های کاراکتر به طور م inثر در بلوک های حافظه مجاور حاوی داده هایی از یک نوع خاص در C ++ نشان داده می شوند و C ++ نحوی بسیار مختصر را برای عملکردهای این بلوک های حافظه فراهم می کند. به عنوان مثال ، یافتن موقعیت یک شخصیت در یک رشته C خاتمه یافته با صفر با استفاده از عملیات اشاره گر C می تواند فقط با یک خط کد انجام شود.

https://jcheminf.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13321-020-0415-y

 


:: بازدید از این مطلب : 818
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

 

شرح

این یک زبان چند پارادایمی است که اهداف اصلی خود را دارد: پویایی ، سادگی و انعطاف پذیری. این از الگوی شی گرا ، برنامه نویسی ساخت یافته و بسیاری از ویژگی های برنامه نویسی کاربردی و بازتابی پشتیبانی می کند.

 

بلافاصله قابل تشخیص ویژگی های پایتون متغیرهای تایپ نشده و استفاده از تورفتگی برای نحو مشخصات به جای پرانتزهای متداول است.

 

از دیگر ویژگیهای متمایز ، بارگذاری بیش از حد اپراتورها و توابع از طریق نمایندگان ، وجود مجموعه ای غنی از انواع اساسی و توابع و کتابخانه های استاندارد ، نحوهای پیشرفته مانند برش و درک لیست است.

 

کنترل نوع قوی است (تایپ قوی) و در زمان اجرا (تایپ پویا) انجام می شود: یک متغیر ظرفی است که برچسب (نام) به آن مرتبط است که می تواند در طول عمر خود حتی با انواع مختلف با ظروف مختلف همراه باشد. سیستم جمع آوری زباله برای آزاد سازی خودکار و بازیابی حافظه کاری بخشی از پایتون است.

 

پایتون شباهت زیادی به پرل دارد ، اما طراحان آن یک نحو اساسی و یکنواخت تر را با هدف بهبود خوانایی کد انتخاب کرده اند. به طور مشابه با Perl ، این زبان اغلب به عنوان یک زبان برنامه نویسی طبقه بندی می شود ، اما اگرچه برای نوشتن اسکریپت های سیستم مفید است ، به عنوان مثال جایگزین bash ، تعداد زیادی کتابخانه موجود و سهولت استفاده از زبان برای نوشتن نرم افزار مدولار نیز هست. طرفدار توسعه برنامه های بسیار پیچیده است.

 

سایر خصوصیات

اگرچه پایتون به عنوان یک زبان تفسیر شده در نظر گرفته می شود ، اما در واقع کد منبع مستقیماً به زبان ماشین تبدیل نمی شود. در حقیقت ، ابتدا از یک مرحله پیش تدوین در bytecode عبور می کند ، که تقریباً همیشه پس از اولین اجرای برنامه مجدداً مورد استفاده قرار می گیرد ، بنابراین از هر بار تفسیر مجدد منبع و بهبود عملکرد جلوگیری می شود. علاوه بر این ، توزیع برنامه های پایتون به طور مستقیم در bytecode ، جستجوی کامل مرحله تفسیر توسط کاربر نهایی و به دست آوردن برنامه های پایتون سورس بسته امکان پذیر است.

 

منوی کشویی که از طریق آن می توانید برنامه را با کلیک روی "Run Module" یا با میانبر F5 از ویندوز 10 به بعد اجرا کنید.

مانند زبان Lisp و برخلاف Perl ، مفسر Python همچنین از یک حالت کاربر تعاملی (REPL) پشتیبانی می کند که از طریق آن می توانید کد را مستقیماً از یک ترمینال وارد کنید ، و نتیجه را بلافاصله نمایش دهید.

 

 

نمونه برخی از کدهای منبع نوشته شده با Python IDLE 3.8.5

بعلاوه ، مفسر پایتون در کتابخانه استاندارد موجود است ، بنابراین مانند بسیاری از زبانهای دیگر تفسیر شده ، ممکن است رشته های دلخواه در زمینه فعلی ارزیابی شوند. همچنین می توان زمینه کاملاً متفاوتی را به مفسر منتقل کرد ، به صورت لیستی شامل لیست نمادهای تعریف شده.

 

پایتون همچنین دارای یک چارچوب تست واحد است که از توسعه آزمایشات واحد خودکار پشتیبانی می کند.

 

کارایی

در مقایسه با زبانهای کامپایل شده تایپ شده ثابت ، مانند C ، سرعت اجرا یکی از نقاط قوت پایتون نیست [4] ، خصوصاً در محاسبات ریاضی. علاوه بر این ، برنامه فقط بر روی یک هسته استوار است و چند رشته فقط در سطح انتزاعی وجود دارد. پسوندی وجود داشت ، Psyco [5] ، که توسعه آن در سال 2012 به پایان رسید ، که نوعی کامپایلر JIT بود و می توانست برخی از انواع کد ، به ویژه اجرای الگوریتم ها را به میزان قابل توجهی با هزینه افزایش حافظه استفاده شده ، تسریع کند. یک پروژه فعلی و فعال توسعه یافته برای بهبود عملکرد کد پایتون با یک کامپایلر JIT PyPy است [6].

 

پایتون به شما امکان می دهد تا به راحتی از مانع عملکرد خالص عبور کنید: در واقع نوشتن پسوند در C یا C ++ و سپس استفاده از آن در پایتون نسبتاً ساده است ، بنابراین از سرعت بالای زبان که فقط در قسمت های موجود در که در واقع از آن استفاده می کند و در عوض از قدرت و تطبیق پذیری پایتون برای بقیه نرم افزارها استفاده می کند .

 

https://it.wikipedia.org/wiki/Python

 


:: بازدید از این مطلب : 876
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

همه چیزهایی که می خواستید در مورد پایتون بدانید

پایتون به عنوان یک زبان ساده برای یادگیری شهرت دارد و بنابراین به عنوان اولین زبان برنامه نویسی توصیه می شود ، اما آیا واقعاً انتخاب درستی است؟ آیا پایتون بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی است؟

 

پایتون چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد

بیایید سرانجام در مورد پایتون صحبت کنیم: این زبانی است که شاید بیش از همه شایسته قرار گرفتن در این لیست از بهترین زبان ها برای شروع برنامه نویسی باشد (اما جاوا اسکریپت را فراموش نکنیم).

وقتی می پرسید:

"بهترین زبان برای شروع چیست؟"

بسیاری از آنها با ارزیابی مشخصات فنی و در نتیجه تفسیر غلط سوال پاسخ می دهند.

کسانی که فقط مشخصات فنی را ارزیابی می کنند کاملاً نیازی به مراجعه به افراد تازه وارد ندارند.

برای شخصی که قبلاً هرگز برنامه نویسی نکرده است ، این یک زبان سطح بالا یا پایین است ، از برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند یا نمی کند یا اینکه سریعترین زبان در جهان است ، فرقی نمی کند.

برای افراد تازه وارد برنامه نویسی ، اولویت شماره یک این است که جلوی صفحه بنشینند و یاد بگیرند که چگونه برنامه را در اسرع وقت انجام دهند!

در حالت ایده آل ، ما تمایل داریم که بین نوشتن کد برای اولین بار و اجرای موفقیت آمیز آن ، به دنبال کمترین "حواس پرتی" باشیم.

هر چیزی که بین این دو عمل جابجا شود اتلاف وقت است و ناامیدی ایجاد می کند. این واقعیت که یک زبان پایدار ، جهانی و مقیاس پذیر است ، اهمیتی ندارد اگر کسانی که به تازگی شروع به برنامه نویسی کرده اند وقتی مشکلی را پیدا کنند نمی توانند برنامه را کنار بگذارند.

در آینده زمان فرا خواهد بود تا ارزش این موارد را بیاموزید ، اما در حال حاضر اولویت یکی دیگر از این موارد است: تلاش برای جلب توجه برنامه ریز مشتاق برای ایجاد تمایل به ادامه کار.

این فلسفه ای است که پایتون با آن ایجاد شد!

پایتون یک زبان بسیار ساده برای اجرا است ، و همچنین بومی مک و لینوکس است (به عنوان مثال اوبونتو).

اگر از یکی از این دو سیستم عامل استفاده می کنید می توانید بلافاصله یک فایل .py (my_file.py) ایجاد کرده و دستور را در کنسول اجرا کنید:

python my_file.py

انجام شده! بسیار آسان.

از طرف دیگر ، در ویندوز می توانید آن را از وب سایت رسمی بارگیری کنید و نصب آن نیز بسیار ساده است.

 

زبان برنامه نویسی دیگری که دارای این ویژگی های سهولت و بی واسطه است ، Javascript است که در مقاله خاص دیگری در مورد آن صحبت خواهم کرد.

من هنوز نگفته ام که:

پایتون زبانی است که برای هر هدفی (وب سایت ها ، نرم افزارها ، تجزیه و تحلیل داده ها ، هوش مصنوعی ، محاسبات علمی و ...) مناسب است.

از برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کند (اگر نمی دانید چیست ، به مقدمه جاوا مراجعه کنید).

این یک زبان مناسب برای مبتدیان و متخصصان است.

در دانشگاه ها و مدارس اصلی جهان جایگزین جاوا شده است (بیایید این بخش را در فصل های بعدی بیشتر ببینیم).

تعداد زیادی کتابخانه پایتون در زمینه های آموزشی و علمی موجود است.

https://www.imparareaprogrammare.it/programmare-in-python

 


:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

جاوا یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و چند پلتفرمی است که برای تعدادی از برنامه های حرفه ای و تجاری از جمله هر برنامه اندروید و حتی خود سیستم عامل اندروید استفاده می شود!

با جاوا ، بچه ها می توانند یاد بگیرند که یک بازی tic-tac-toe را با یک الگوریتم برنده ، یک تیرانداز از بالا به پایین یا یک دونده بی پایان بسازند!

 

چه چیز دیگری از جاوا استفاده می کند؟

Minecraft - تا به حال در مورد آن شنیده اید؟

خوب ، Minecraft به طور کامل در جاوا توسط مارکوس پرسون توسعه داده شد. در صورتی که در بازی تازه وارد باشید ، بازیکنان با بلوک های مختلف در یک جهان سه بعدی و از نظر رویه ای ساخت می کنند. (Minecraft همچنین دارای تعدادی مزایای آموزشی است!)

با داشتن حدود 75 میلیون بازیکن ماهانه ، Minecraft هنوز هم یکی از بزرگترین بازی های جهان است ، مارکوس پرسون یکی از موفق ترین بازی سازان زمان ما محسوب می شود.

جیمیل

آیا می دانید Gmail در حال حاضر محبوب ترین سرویس ایمیل موجود است؟

جیمیل توسط گوگل ایجاد شده است ، زیرا جاوا دارای عملکرد عالی و چارچوب مناسبی برای وب است.

جاوا همچنین با WORA معروف است که مخفف کلمه "یک بار بنویس ، هر کجا اجرا کن" است. این مزیت کراس پلت فرم به رمزگذاران اجازه می دهد تا برنامه های جاوا را روی چندین سیستم عامل مختلف ایجاد و اجرا کنند.

 

توییتر

توییت میکنی؟

 

توییتر ، یک پلت فرم محبوب رسانه های اجتماعی ، از جاوا برای مقیاس پذیری نیز استفاده می کند. ناگفته نماند که جاوا فوق العاده قابل حمل است - برنامه های جاوا را می توان در تعدادی از سیستم عامل های مختلف اجرا کرد ، و این زبان را به یک زبان عالی برای استفاده تبدیل می کند.

 

حرف آخر؟ شما می توانید با استفاده از جاوا طیف گسترده ای از بازی ها و برنامه ها را برای میلیون ها نفر بسازید!

 

https://www.idtech.com/blog/java-for-kids-a-guide-for-parents-of-new-coders

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 835
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

برجسته کردن ترکیب برنده

سبک های دکمه های برنده باید به صورت پویا (در زمان اجرا) تغییر کند. اول از همه ، ما باید یک سبک برای نمایش دکمه های X-O برنده به پرونده CSS اضافه کنیم. سپس کلاس Controller می تواند متد setStyle را روی دکمه ها فراخوانی کرده و نام سبک برنده را ارائه دهدو

 

من می خواهم پس زمینه دکمه های برنده را تغییر دهم ، اما این بار من فقط از یک رنگ استفاده نمی کنم ، بلکه از یک شیب رنگ استفاده می کنم. در گرافیک رایانه شیب رنگ به پر کردن منطقه با ترکیبی از رنگ ها اشاره دارد که به آرامی از یک رنگ به رنگ دیگر منتقل می شوند. انتقال رنگ می تواند بصورت خطی یا شعاعی باشد و این مقاله ویکی پدیا چند نمونه از این موارد را به شما ارائه می دهد.

 

ما از شیب شعاعی در بازی خود استفاده خواهیم کرد. با شیب می توانید از دو یا حتی بیشتر رنگ استفاده کنید. بیایید از سه رنگ در شیب مربع های برنده استفاده کنیم. رنگ پس زمینه از سفید به زرد روشن و سپس به سبز چمن تبدیل می شود. ما از رنگ قرمز برای متن برچسب در مربع برنده استفاده خواهیم کرد.

 

برای تغییر پویا سبک یک جز component GUI می توانید روش setStyle را فراخوانی کرده و رنگ را به عنوان آرگومان مشخص کنید ، به عنوان مثال:

اما قراردادن قوانین CSS در برنامه جاوا ایده خوبی نیست. اگر تصمیم به تغییر سبک دهید (مثلاً رنگ را از قرمز به صورتی تغییر دهید) چه می کنید؟ شما نمی خواهید همه مکانهای Java خود را که از این سبک استفاده شده است جستجو کنید. علاوه بر این ، تغییر سبک ها در کد شما را مجبور می کند دوباره برنامه جاوا خود را کامپایل کنید ، و چه کسی می خواهد برای چنین تغییر ساده ای این کار را انجام دهد! بسیار بهتر است که تعاریف سبک را در پرونده CSS خارجی حفظ کنید و محتوای آن را در صورت لزوم اصلاح کنید.

 

تاکنون ما از انتخابگرهای نوع CSS استفاده کرده ایم که می تواند سبک انواع م componentلفه های مشخص شده را تغییر دهد. اما CSS به شما امکان می دهد سبکی را تعریف کنید و نامگذاری کنید که برای یک نوع م componentلفه خاص در نظر گرفته نشده باشد و بتوان آن را با نام بر روی م componentsلفه های مختلف اعمال کرد. در CSS به چنین سبک هایی انتخاب کلاس گفته می شود. بیایید یک انتخابگر سبک به نام .winning-square به پرونده tictactoe.css اضافه کنیم.

 

 

https://www.infoq.com/articles/Teaching-Kids-Java/

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

پایتون را برای کودکان از کجا میتوان یافت؟

تا پیش از این ، کودکان برای یادگیری این زبان رسمی ، که همه چیز را با رویکرد دوستانه کودک توضیح می داد ، اساساً به کتاب اعتماد می کردند. در همین حال ، مدارس به تدریج زبان برنامه نویسی را برای آموزش با ارزش می شناسند. به همین دلیل است که هر چه بیشتر مطالب آموزشی راجع به این موضوع به صورت آنلاین پیدا می شود.

 

دانشگاه ها همچنین به طور فزاینده ای می بینند که منطقی است که نسل بعدی را برای آنچه در آینده در محیط آکادمیک یا دنیای حرفه ای در انتظار آنها است آماده کنیم.

 

به همین دلیل است که به عنوان مثال دانشگاه بامبرگ سالانه BIT ، روز علوم رایانه بامبرگ را برای کودکان و جوانان ارائه می دهد ، جایی که می توانند طعم دنیای علوم کامپیوتر را بچشند. این امر قبلاً شش بار اتفاق افتاده است و توسط دانشکده سیستم های اطلاعاتی و علوم کامپیوتر کاربردی (WIAI) سازماندهی شده است. سرانجام ، بسیاری از اطلاعات مربوط به روز انفورماتیک را می توان در گزارش ارزیابی دانشگاه بامبرگ در مورد BIT 2018 یافت. همچنین ایده ادغام یک کارگاه آموزشی برای پایتون برای کودکان وجود دارد.

 

آنچه دانشگاه بامبرگ هنوز در نظر دارد در دانشگاه های دیگر واقعیت است. به عنوان مثال ، دانشگاه فناوری هامبورگ دوره هایی را برای کودکان در پایتون برگزار می کند.

 

هدف خود را بعد از مدرسه دنبال کنید

اگر کودکان و جوانان در برنامه نویسی علاقه و سرگرمی پیدا کنند ، در نتیجه فرصت های آنها بعد از مدرسه بسیار خوب است. البته ، آنها می توانند به طور مثال زندگی حرفه ای خود را بلافاصله شروع کنند ، یا می توانند با مدرک تحصیلی پیگیری کنند. به عنوان مثال ، می توانید یک دوره مقدماتی را در پایتون در موسسه فیزیک دانشگاه هایدلبرگ بگذرانید. علاوه بر این ، دانشگاه بن یک دوره مقدماتی در علوم کامپیوتر با تمرکز بر پایتون ارائه می دهد.

 

بنابراین یادگیری پایتون یک راه عالی برای شروع برنامه نویسی است. به لطف ساختار قابل درک و عناصر گرافیکی آن ، زبان برنامه نویسی برای کودکان جالب و قابل دسترسی است.

 

 

https://www.sivakids.de/python-kinder/

 



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی , کودکان ونوجوانان ,
:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مهراب مدیری
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 841
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 28 29 30 31 32 ... 33 صفحه بعد