آموزش برنامه نویسی برای کودکان
نوشته شده توسط : مهراب مدیری

اپل هفته گذشته اپلیکیشنی به نام اسکرچ را از اپ آموزش برنامه نویسی برای کودکان  استور آیفون و آیپد خود حذف کرد. به گفته MIT، برنامه Scratch داستان ها، بازی ها و انیمیشن های ساخته شده توسط کودکان را با استفاده از پلتفرم Scratch MIT که بر روی زبان برنامه نویسی Kay Squeak ساخته شده بود، نمایش می داد.

 

عکس Alan KayJohn McIntosh، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار غیروابسته به MIT، برنامه Scratch را برای آیفون به تنهایی ساخته و هفته گذشته در یک پست وبلاگی حذف آن را اعلام کرد.

اگرچه برنامه Scratch توسط Kay ساخته نشده بود (تصویر سمت راست)، وقتی Wired.com با او تماس گرفت از این خبر خوشحال نشد.

 

کی به Wired.com ایمیل زد: «هم بچه ها و هم اینترنت بزرگتر از اپل هستند و چیزهایی که برای بچه های دنیا خوب است باید در همه جا اجرا شوند».

کی، دانشمند  آموزش برنامه نویسی برای کودکان سابق Xerox PARC، به دلیل ایده یک کامپیوتر قابل حمل در سال 1968، زمانی که رایانه ها هنوز بیش از 100 پوند وزن داشتند و کارت های پانچ می خوردند، اعتبار دارد. او مفهوم خود را Dynabook نامید.

 

در تصور او، این دستگاه بسیار نازک و بسیار پویا است که بیش از 2 پوند وزن ندارد، که ابزاری ایده آل برای کودکان برای یادگیری برنامه نویسی و علم خواهد بود. Dynabook کی هرگز ساخته نشد، اما ویژگی‌های مفهومی او را می‌توان در رایانه‌های همراهی که امروز در اطراف آن قرار می‌دهیم مشاهده کرد.

استیو جابز در سال 1979 از Xerox PARC بازدید کرد و حتی ممکن است برخی بگویند که بازدید او با عرضه تبلت آی‌پد که شبیه توصیف کی از Dynabook است (تصویر سمت راست) هنوز در حال انجام است.

 

جابز در این ماه شخصاً یک آی‌پد برای کی پست کرد، او تبلت اپل را به‌عنوان «فوق‌العاده خوب» ب آموزش برنامه نویسی برای کودکان رای طراحی، نقاشی و تایپ تمجید کرد. اما کی از ارائه ارزیابی کامل خود از آی‌پد به Wired.com خودداری کرد تا اینکه سؤالش درباره اینکه آیا Scratch یا Etoys - زبان برنامه‌نویسی آموزشی دیگری که Kay برای بچه‌ها توسعه داده است - روی دستگاه قابل استفاده است یا خیر.

 

با حذف Scratch از اپ استور، در آموزش برنامه نویسی برای کودکان  حال حاضر پاسخ به سوال کی به نظر می رسد "خیر".

مک‌اینتاش گفت که برای جابز و کارمندان اپل ایمیل‌هایی ارسال کرده و از آنها پاسخ‌هایی دریافت کرده است که درباره اسکرچ سؤال می‌پرسند. او منتظر تصمیم اپل در مورد اینکه آیا این برنامه دوباره در اپ استور ظاهر خواهد شد یا خیر.

 

مک‌اینتاش در انجمن توسعه‌دهندگان اپل نوشت: «اگر زنجیره‌ای را دنبال کنید که Scratch از کجا آمده است، بله، این یک برنامه Dynabook است، متأسفانه یک برنامه iPad نیست.

مک‌اینتاش گفت که اپل این برنامه را حذف کرده است زیرا ظاهراً یک قانون در توافق‌نامه آموزش برنامه نویسی برای کودکان  توسعه‌دهنده آیفون را نقض کرده است - بند 3.3.2، که بیان می‌کند برنامه‌های آیفون ممکن است حاوی مفسرهای کد دیگری به جز اپل نباشند. در این بند آمده است:





:: برچسب‌ها: آموزش برنامه نویسی برای کودکان ,
:: بازدید از این مطلب : 780
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: